Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2024, 17:19   #401
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom niet? Gaat u dan toch beperkingen invoeren in wat het "huwelijk" moet zijn en dat niet overlaten aan het eigen aanvoelen van de mensen? U bepleit hier dus heel duidelijk dat een overheid net wel mag reguleren. En aldus bevestigt u mijn punt.

Ik pleit bijgevolg om het huwelijk door de overheid zoals van oudsher te laten reguleren en zoals nog steeds het geval is in de meerderheid van de landen: een stelsel tussen een man en een vrouw.
Ik voer niets in
Dat heeft de wetgever voor mij gedaan.
Ik heb nooit beweerd dat de wetgever niet mag reguleren
anders zou er geen wettelijk contract nodig zijn !

Wie "zoals van oudsher" terug wil invoeren kan zich aansluiten bij extremistische christenen (Jehov's bevoorbeeld) of de extremistische Islam.
En blijkbaar nu ook bij het VB

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 17:21   #402
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed lezen wat er staat. U reageert er compleet naast. Ik heb het over de rol van de overheid. Niet over uw rol als burger.
Ik vraag gewoon waar onze overheid u verplicht in die "persoonlijke fantasie" mee te stappen
want dat schrijft u weldegelijk !

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 17:21   #403
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik voer niets in
Dat heeft de wetgever voor mij gedaan.
Ik heb nooit beweerd dat de wetgever niet mag reguleren
anders zou er geen wettelijk contract nodig zijn !

Wie "zoals van oudsher" terug wil invoeren kan zich aansluiten bij extremistische christenen (Jehov's bevoorbeeld) of de extremistische Islam.
En blijkbaar nu ook bij het VB
Ok, de overheid mag dus reguleren. In Slovakije en Polen is het huwelijk door de overheid en zelfs door het volk bij referendum gereguleerd als een verbintenis tussen een man en een vrouw. Is dat extremistisch? Wanneer worden beide landen voor het Europees Hof van de Rechten van de Mens gedaagd?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 17:21   #404
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idee. Enkel u weet dat.
Wie mij hier al jaren kent (en enkelen ken ik ook IRL) weet dat wél.

En voor de anderen hou ik het graag zo.
Oud 2 juni 2024, 17:36   #405
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik vraag gewoon waar onze overheid u verplicht in die "persoonlijke fantasie" mee te stappen
want dat schrijft u weldegelijk !
Als iemand meent dat hij een vrouw of dat een vrouw verklaart non-binair te zijn of iemand zegt Napoleon te zijn... Neen, de overheid moet daar geen wettelijk kader voor creëren. Dat is net het punt van het Vlaams Belang. Niet legislatief, niet repressief.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 2 juni 2024 om 17:36.
Oud 2 juni 2024, 19:39   #406
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Drogredenering? Hoezo? Als Geysels er toch zo van overtuigd is dat het huidige Vlaams Belang racistisch is, dan lijkt het me toch de eenvoud zelf om dat te laten toetsen door die instantie die daarover kan oordelen, nl. de rechterlijke macht. Je kan niet de hele tijd roepen en tieren dat het Vlaams Belang de wet overtreedt (want racistisme naar de Belgische wetgeving een misdrijf), maar het dan niet voorleggen aan het rechtscollege dat niet oordeelt of er sprake is van een misdrijf.

Geysels is inderdaad dwaas. Ik ben het volmondig met u eens als het daarop komt. Niet echter omdat hij zou meegaan in een of andere "redenering" (want hij gaat net niet in op de vraag van Maddens, maar herhaalt slechts zijn eigen retoriek), maar omdat hij nog steeds niet inziet dat het cordon niet oplevert wat het op maatschappelijk vlak had moeten opleveren. Het mag dan wel werken in de politieke middens, maar onder de bevolking heeft het in de eerste plaats voor veel antipolitiek gezorgd.

20 jaar na de fameuze veroordeling van enkel maar wat Blok VZW's zou het toch al wel moeten doorgedrongen zijn dat men de partij zelf nooit zal kunnen veroordelen, gezien ze geen rechtspersoonlijkheid heeft.

Je speelt theater, Jan...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 19:42   #407
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

20 jaar na de fameuze veroordeling van enkel maar wat Blok VZW's zou het toch al wel moeten doorgedrongen zijn dat men de partij zelf nooit zal kunnen veroordelen, gezien ze geen rechtspersoonlijkheid heeft.

Je speelt theater, Jan...
Neen, men kan ook weer de vzw's dagvaarden. Alleen durft zelfs Geysels dat niet. Doodsbang als hij is dat de rechtbank hem geen gelijk geeft in zijn links haatdiscours.
Oud 2 juni 2024, 19:44   #408
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Een liberaal zou die vrijheid eerder moeten toejuichen.
Wat weet een conservatief te vertellen over liberalisme ? Niets...

Schoften die hun eigen kinderen versteken van een degelijke vorming om ze vanuit hun verkrampte obessies wat ersatz thuis 'onderwijs' te geven en hierdoor hun toekomst naar de kloten van de Schoof helpen verdienen enkel misprijzen.
Oud 2 juni 2024, 19:56   #409
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, men kan ook weer de vzw's dagvaarden. Alleen durft zelfs Geysels dat niet. Doodsbang als hij is dat de rechtbank hem geen gelijk geeft in zijn links haatdiscours.
Dat heeft geen enkele zin. Zelfs voor hun veroordeling had Frank Vanhecke al laten weten dat hij gewoon een 'nieuwe' partij zou oprichten, wat ook gebeurde. Het heeft geen zin om dat een tweede keer te doen, het gevolg zou toch hetzelfde zijn.

De bestaande methodiek van het cordon sanitaire is solide en ruim voldoende om de maatschappij te beschermen tegen de bruine pest.
Oud 2 juni 2024, 20:17   #410
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het is de belastingbetaler en niet de overheid noch de politiek die moet bepalen wat goed onderwijs is. Een systeem van onderwijscheques kan dat oplossen.
Veel te ingewikkeld. Vb. de controle op de kwaliteit van hetgeen gevolgd kan worden met die cheques.
Veel fantasie heb jij.
En een flou zicht: de democratie in zijn huidige vorm is uitgevonden om de overheid te laten bestaan uit quasi de belastingbetaler.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 20:21   #411
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het een maatschappelijk probleem? Ik heb me alvast niet in die bewoordingen uitgedrukt. Wel benadruk ik het huwelijk, zoals van oudsher en in het grootste aantal culturen, een verbintenis is tussen een man en een vrouw, net omdat die de relatie is waarbinnen kinderen tot stand komen. Dan is het ook logisch dat er die natuurlijk band ook maatschappelijk verzilverd wordt. Voor alle andere vormen van seksuele voorkeur of samenleving kunnen gerust andere juridische omschrijvingen en definities gehanteerd worden. Als twee homoseksuele mannen, twee broers of zeven zussen willen samenleven om redenen die zij hebben, dan kan daar gerust bijvoorbeeld een juridisch partnerschap voor uitgewerkt worden. Maar een huwelijk is niet.
Sedert enkele jaren is dat dus wel.

Let op, ik ben voorstander van het afschaffen van het burgerlijk huwelijk. De staat heeft geen zaken met wie ik mij in min of meerdere maten associeer in mijn private zaken.
Er zijn gunstige zaken beslist in de wetgeving ivm huwelijk (en wettelijk samenwonen). Die dingen mogen gerust blijven, en zijn perfect te realiseren zonder de rechtsfiguur 'huwelijk'.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 20:21   #412
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heeft geen enkele zin. Zelfs voor hun veroordeling had Frank Vanhecke al laten weten dat hij gewoon een 'nieuwe' partij zou oprichten, wat ook gebeurde. Het heeft geen zin om dat een tweede keer te doen, het gevolg zou toch hetzelfde zijn.

De bestaande methodiek van het cordon sanitaire is solide en ruim voldoende om de maatschappij te beschermen tegen de bruine pest.
Toon van uw bericht en de daarin gebruikte woordenschat brengen ons zo terug naar de tijd van Zwarte Zondag. Toen getuigde het van linkse naïviteit. Nu getuigt het van vastgeroestheid.
Oud 2 juni 2024, 20:22   #413
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Let op, ik ben voorstander van het afschaffen van het burgerlijk huwelijk. De staat heeft geen zaken met wie ik mij in min of meerdere maten associeer in mijn private zaken.
Er zijn gunstige zaken beslist in de wetgeving ivm huwelijk (en wettelijk samenwonen). Die dingen mogen gerust blijven, en zijn perfect te realiseren zonder de rechtsfiguur 'huwelijk'.
Voor de Belgische wet is het inderdaad nu een huwelijk, voor de Slovaakse of Poolse wetgeving dan weer niet. En ik heb zelf een duidelijke voorkeur.
Oud 2 juni 2024, 20:25   #414
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ook.
Dan zijn we van dat gezeur vanaf.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 20:28   #415
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn er nog zo met een (nauwelijks) verborgen agenda.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240531_92735607

100 miljoen doden (zonder oorlog!)

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 2 juni 2024 om 20:31.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 20:29   #416
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waar heeft de staat wél zaken mee? Hoe je je moet beschermen tegen ziekte, en wat je moet doen als je toch ziek wordt? Allez, zo maar een voorbeeld hé....

Maar hier treed ik u bij. Het huwelijk is privaat. Geen priester of burgemeester heeft daar iets mee te maken.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 2 juni 2024 om 20:30.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 22:34   #417
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat weet een conservatief te vertellen over liberalisme ? Niets...

Schoften die hun eigen kinderen versteken van een degelijke vorming om ze vanuit hun verkrampte obessies wat ersatz thuis 'onderwijs' te geven en hierdoor hun toekomst naar de kloten van de Schoof helpen verdienen enkel misprijzen.
Vrije burgers zijn soeverein en hebben het recht hun kinderen groot te brengen zoals zij zelf willen zonder dwang van de staat.

Conservatisme zit eerder in jouw opvatting van gedwongen staatsonderwijs.
Oud 2 juni 2024, 22:38   #418
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De onderwijsinspectie is het blijkbaar niet eens met uw "analyse" (eigenlijk een nog veel te braaf woord voor uw hysterisch gedoe waarbij het schuim op uw lippen staat):

https://www.onderwijsinspectie.be/nl...-huisonderwijs
Oud 2 juni 2024, 22:39   #419
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

De maskers vallen stilaan af.
Vlaams Belagengers zijn weirdo’s die thuisonderwijs propageren, de Heilige Maagd Maria adoreren en hun eigen vrouwen hoofddoeken willen opdringen!

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 juni 2024 om 22:39.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2024, 22:40   #420
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De maskers vallen stilaan af.
Vlaams Belagengers zijn weirdo’s die thuisonderwijs propageren, de Heilige Maagd Maria adoreren en hun eigen vrouwen hoofddoeken willen opdringen!
Geloof jij eigenlijk uw eigen nonsens?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be