Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: UGent droogleggen ?
Ja 9 64,29%
Neen 4 28,57%
Ander: 1 7,14%
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2024, 06:24   #21
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In het Zuid Afrikaans Apartheids regime waren er ook wel wat goede onderzoeksprojekten.

Neemt niet weg dat het algemeen embargo ertegen 100% gerechtvaardigd was.
Zet anders de wereld op z'n kop en maak van de daders de slachtoffers en omgekeerd. Israël is geen kolonisatieproject maar een dekolonisatieproject. Het is niet omdat de Joden het enige gekoloniseerde volk ter wereld zijn dat een kolonisatie overleefde, niet opging in of verging, dat het naar gewoonte omgekeerde betekenende wokespuugsel van 'links' ook waarheid is. De Joden hebben recht op hun staat Israël daar waar ze ze hebben hersticht en de islamieten hadden dat moeten aanvaarden en zich daar niet met geweld tegen moeten verzetten. De Joden zijn hier slachtoffer, niet de 'Palestijnen'. Als de Palestijnen van iets of iemand slachtoffer zijn dan van de omringende islamitische landen die hen misbruikten in de hoop het Israëlische dekolonisatieproject terug de zee in te jagen, en van Iran dat dat nog steeds wil.

Trouwens Zuid-Afrika is ook niet zo'n eenduidig geval. Het gaat daar langs alle kanten om kolonisatoren die elkaar bevochten en bevechten, de boeren, de Engelsen maar evengoed de naar het zuiden afgezakt Hutu en Bantoe. De in die tijd plaatselijke bevolking werd door allen weggevaagd. En sinds de afschaffing van de apartheid is het leven er voor de meerderheid van de ganse bevolking niet op vooruit gegaan. (En dat is geen pleidooi voor apartheid, gewoon een vaststelling.)

In de meltingpot gaat alles kapot.

Laatst gewijzigd door Vlad : 3 juni 2024 om 06:38.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2024, 06:46   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht

Trouwens Zuid-Afrika is ook niet zo'n eenduidig geval. Het gaat daar langs alle kanten om kolonisatoren die elkaar bevochten en bevechten, de boeren, de Engelsen maar evengoed de naar het zuiden afgezakt Hutu en Bantoe. De in die tijd plaatselijke bevolking werd door allen weggevaagd. En sinds de afschaffing van de apartheid is het leven er voor de meerderheid van de ganse bevolking niet op vooruit gegaan. (En dat is geen pleidooi voor apartheid, gewoon een vaststelling.)
De Hottentotten waren ook niet blij met de Zulu's die de de andere stammen een keuze gaven waar de Ideale Man goedkeurend voor zou knikken.
Braaf zijn, krijgers leveren, en er voor zorgen dat de Zulu's meer tijd hadden om betere krijgers te worden.
De andere optie was nog veel simpeler. Stoppen met bestaan.
Vele andere stammen stemden dan met hun voeten, en trokken weg, het gebied dat we nu kennen als Zuid Afrika in. De Zulu's volgden.
Oud 3 juni 2024, 06:51   #23
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De Hottentotten waren ook niet blij met de Zulu's die de de andere stammen een keuze gaven waar de Ideale Man goedkeurend voor zou knikken.
Braaf zijn, krijgers leveren, en er voor zorgen dat de Zulu's meer tijd hadden om betere krijgers te worden.
De andere optie was nog veel simpeler. Stoppen met bestaan.
Vele andere stammen stemden dan met hun voeten, en trokken weg, het gebied dat we nu kennen als Zuid Afrika in. De Zulu's volgden.
Ik heb me vergist denk ik en bedoelde Zulu ipv Hutu.

Laatst gewijzigd door Vlad : 3 juni 2024 om 06:51.
Oud 3 juni 2024, 06:52   #24
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik ben met alle burgers begaan en vind iedere vorm van geweld ontoelaatbaar in onze maatschappij. Dat neemt niet weg dat ik geen enkele instemming kan geven aan wat Israël, maar dat is een recht in onze vrije democratische rechtstaat. En dat recht laat ik mij ook niet afnemen omdat een bepaalde groep iedere vorm van kritiek op Israël gemakshalve als "antisemitisme" wil brandmerken.
Het gaat niet over uw persoontje. Het gaat over de huidige anti-Israëlische hysterie in de westerse wereld, die al lang niet meer gaat over Gaza maar overgeslagen is in antisemitisme. Net als de klimaathysterie wordt die aangezwengeld door krachten die onze maatschappij en levenswijze willen vernietigen.

Media faciliteren groeiende Israëlhaat en Jodenhaat
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 3 juni 2024 om 06:57.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2024, 06:56   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik heb me vergist denk ik en bedoelde Zulu ipv Hutu.
Begrijpelijk. (mijn excuus voor deze kennis is mijn moeder, een Vlaamse die een boontje had voor de Zulu's)
Oud 3 juni 2024, 07:07   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Rector UGent spreekt zich uit tegen totale boycot Israëlische samenwerkingen tijdens overleg met ruim 200 pro-Palestijnse actievoerders
Oud 3 juni 2024, 07:08   #27
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Verouderd artikel. De vod is door de knieën gegaan ondertussen.

Oud 3 juni 2024, 07:38   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het Zuid Afrikaans Apartheids regime waren er ook wel wat goede onderzoeksprojekten.

Zelf projecten die op uw sterfelijk brein overkomen als niet belangrijk (militair) kunnen veel belangrijker zijn voor de volksgezondheid dan je zelf ooit zou denken.

Er zijn nogal wat toepassingen van misschien op het eerste zicht militair of niet belangrijk onderzoek, die de mensheid in zijn geheel ten goede zijn gekomen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2024, 07:40   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Want?
Oud 3 juni 2024, 07:57   #30
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De samenwerking met Israëlische universiteiten opzeggen, Israël economisch boycotten en ijveren voor een 'vrij Palestina' of een 'Palestina van de rivier tot aan de zee' zijn geen "kritiek op Israël, afwijzing van de huidige politiek van Netanyahu" maar pure Jodenhaat. Die terminologie betekent net als 'verdraagzaamheid' of 'inclusie' en al die andere zegswijzen die 'linkse' activisten gebruiken net het omgekeerde van wat ze er mee doen uitschijnen. Dat het activistisch uitschot zich weinig of niets aantrekt van de vele ergere conflicten in de wereld is daar het bewijs van. Het gaat hen niet om de Palestijnen maar de Joden.
“Palestina van de rivier tot de zee” komt neer op “Israël moet verdwijnen”.
Wie beweert dat dergelijke slogan geen antisemitisme is die weet niet meer waarover hij/zij bezig is.
Oud 3 juni 2024, 09:35   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
“Palestina van de rivier tot de zee” komt neer op “Israël moet verdwijnen”.
Wie beweert dat dergelijke slogan geen antisemitisme is die weet niet meer waarover hij/zij bezig is.
Of het zijn open en bloot Jodenhaters die Hamas steunen in hun queeste om Israël en alle joden kapot te maken.

Waar is de tijd dat zoiets wenkbrauwen deed fronsen in Belgie. Nu staan alle linkse partijen erachter.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be