Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2024, 10:39   #121
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als ge mij nu 1x of 100x vraagt hoeveel één plus één is, ik ga altijd twee antwoorden he BigF?
Ik mag het hopen.

Citaat:
Wij ontkennen dat niet, maar aanvaarden het niet als wetenschap. Het is een dwaalleer waarin voldoende voorbeelden aangeven dat we hier met een medisch schandaal te maken hebben.
Huh???
Je ontkent het niet maar tegelijkertijd is het een 'dwaalleer'.

Dus volgens jou bestaan er verschillende soorten sexualiteit maar als we erover spreken wordt dat plots een 'dwaalleer'?

Het is vast mijn eigen domheid maar ik dacht dat een 'waarheid' nooit een 'dwaalleer' kon zijn. Ik dacht zelfs dat ze mekaars tegenpolen waren.

En nu kom jij mij vertellen dat dat wel kan.

Ik raak in de war Cufi.

Citaat:
Er zijn verschillende vormen van seksualiteit
Rechtlijnigheid kan nooit kwaad. Hierboven noemde je dat nog een dwaalleer.

Ik ga er niet in trappen Cufi.
Als het wat warm onder je voeten wordt, noem je het een waarheid.
Maar als het gaat over wat we erover aan onze kinderen mogen vertellen is het plots een dwaallleer.

Echt?

Citaat:
, maar die uitbreiding er van is een social construct waarin niet iedereen betrokken moet worden.
Uitbreiding? Waar heb je het nu plots over?

Laatst gewijzigd door BigF : 3 juni 2024 om 10:39.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2024, 10:43   #122
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wa komt ge dan discussie voeren als ge niet eens mee zijt?
Als ge het ergens wel mee eens bent is het geen discussie eh Cufi?

Discussieren doe je over dingen waar je verschillende meningen over hebt.

ALs wij praten over het feit dat 1 plus 1 twee is, is dat geen discussie maar een gesprek.

Daarnaast: moet ik misschien eerst aan u toestemming komen vragen als ik in een bepaalde draad mijn mening wil geven?
Oud 3 juni 2024, 10:48   #123
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als beleidsvormen al aantonen dat "hoe het zit" tegen de natuurlijke orde in gaat en degene die daaraan trouw willen blijven strafbaar dreigen te worden, dan kunnen wij niet in voldoende talen duidelijk maken dat WIJ REEDS VERTELLEN HOE HET ZIT. God schiep hen MAN EN VROUW.
Feel free to disagree in uw eigen instituten.
Ik ga hier mee ophouden Cufi.

Dit heeft geen zin.

Ik wil onderwijs op basis van waarheden, op basis van feiten, op basis van dingen die onweerlegbaar gebeuren in de wereld.

Jij wil onderwijs op basis van religie. Op basis van dingen als "God schiep man en vrouw" en "natuurlijke orde".

Ieder zijn ding.

Maar ik ga niet blijven discussieren met iemand die enerzijds pleit voor scheiding staat/religie maar anderzijds het onderwijs wel gebaseerd wil zien op dingen als "God schiep man en vrouw".
Oud 3 juni 2024, 10:54   #124
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik ga hier mee ophouden Cufi.

Dit heeft geen zin.

Ik wil onderwijs op basis van waarheden, op basis van feiten, op basis van dingen die onweerlegbaar gebeuren in de wereld.

Jij wil onderwijs op basis van religie. Op basis van dingen als "God schiep man en vrouw" en "natuurlijke orde".

Ieder zijn ding.

Maar ik ga niet blijven discussieren met iemand die enerzijds pleit voor scheiding staat/religie maar anderzijds het onderwijs wel gebaseerd wil zien op dingen als "God schiep man en vrouw".
Dat u dat wilt is geen probleem hoor. Ik sta maar op echte diversiteit waar wij beide kunnen kiezen of we de normen en waarden van die globalisten willen meegeven of die van hun voorouders.

Ik gun u uw vrijheid, beperk dus niet andermans vrijheid omdat ge van mening zijt dat overheden zich boven het ouderlijk gezag kunnen stellen wegens "vloekend met "de" waarheid."

De doctrine van ons geloof is al duizenden jaren onveranderlijk. Wij hebben het niet opgeschreven, maar zien vandaag wel kristalhelder waarom het opgeschreven is natuurlijk. Dank u minions van de duivel, u versterkte alleen maar ons geloof.
Oud 3 juni 2024, 10:54   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik zou een drempel voor religie inbouwen. Ophouden met religies vanuit de staat te erkennen en in bepaalde kosten tussenkomen. Wie een religie wil beleven moet dat maar zelf bekostigen (gebouwen, bedienaren, ...). Geen religie in het onderwijs laat staan scholen die erop zijn gebaseerd.

Dat soort dingen.
"... drempel..." U beschrijft de situatie in de VS. Geen grotere vrijheid om je religie te beleven dan daar. Nul drempel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2024, 10:56   #126
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als ge het ergens wel mee eens bent is het geen discussie eh Cufi?

Discussieren doe je over dingen waar je verschillende meningen over hebt.

ALs wij praten over het feit dat 1 plus 1 twee is, is dat geen discussie maar een gesprek.

Daarnaast: moet ik misschien eerst aan u toestemming komen vragen als ik in een bepaalde draad mijn mening wil geven?
Maar in uw meningen wordt wel duidelijk dat gij dwang van een overheid aanvaardt zolang ze synchroon met uw waarheid is. Of ik vat ze verkeerd op, misschien kan een derde soelaas brengen...
Oud 3 juni 2024, 10:57   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja die lgbqt zever willen ze al van in de kleuterschool meegeven.

En die foto was een dragshow dat als “family friendly” werd gelabeled. Meerdere scholen in Amerika labelen dat family friendly, waar seksuele roofdieren rond kinderen in drag komen dansen. Met hun ballen soms halfbloot.
Als er nu één land is waar je alles vindt, van het meest liberale tot het meest conservatieve, dan is het wel de... VS. Het onderwijs is er grotendeels een zaak van privaat initiatief. Je kan er evengoed heel traditionele scholen vinden Britse stijl.

Geen idee trouwens in welke Vlaamse school er al "dragqueens" hebben opgetreden. U wel?
Oud 3 juni 2024, 10:59   #128
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als er nu één land is waar je alles vindt, van het meest liberale tot het meest conservatieve, dan is het wel de... VS. Het onderwijs is er grotendeels een zaak van privaat initiatief. Je kan er evengoed heel traditionele scholen vinden Britse stijl.

Geen idee trouwens in welke Vlaamse school er al "dragqueens" hebben opgetreden. U wel?
Mijn betoog is niet dat het hier reeds is, maar dat de regen(boog) van daar alhier begint te druppelen en diens spectrum is volop aanwezig.
Genderidentiteiten en noem maar op. Het is een massa vorming van jewelste waar pan op zijn fluit de hele massa in hypnose heeft geleid.
Ook u.... ook mij.
Oud 3 juni 2024, 11:00   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een lange post kort.

Bij die mensen is het zelfmoordcijfer boven de 40%. Staat zelfs los van wel of niet operaties ondergaan te hebben.

Je vindt daar niets onrustwekkend aan? Er is niemand die zich afvraagt, is dat wel normaal? Zijn we goed bezig?
Neen, het gaat niet om 40% zelfmoorden. Wel om dat cijfer van mensen die al eens ernstig nagedacht hebben over zelfmoord. Een enorm belangrijke nuance.

Citaat:
The Trevor Project’s 2023 U.S. National Survey on the Mental Health of LGBTQ Young People found that 41% of LGBTQ+ young people seriously considered attempting suicide in the past year, including roughly half of transgender and nonbinary youth.
https://www.thetrevorproject.org/res...youth-suicide/
Oud 3 juni 2024, 11:03   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn betoog is niet dat het hier reeds is, maar dat de regen(boog) van daar alhier begint te druppelen en diens spectrum is volop aanwezig.
Genderidentiteiten en noem maar op. Het is een massa vorming van jewelste waar pan op zijn fluit de hele massa in hypnose heeft geleid.
Ook u.... ook mij.
Ik niet. Genderideologie is niet aan mij besteed. Toch moeten we de maatschappelijke situatie in de VS in het juiste perspectief zetten. Het is niet zo dat er daar plotseling aan iedere school "dragqueens" rondhuppelen en dat in het verteluurtjes van de peuters het steevast gaat over "Pietje voelt zich Mietje". Echt niet. De Amerikaanse maatschappij is bijzonder verscheiden, met een heel brede stroming naar het conservatieve toe.
Oud 3 juni 2024, 11:05   #131
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik niet. Genderideologie is niet aan mij besteed. Toch moeten we de maatschappelijke situatie in de VS in het juiste perspectief zetten. Het is niet zo dat er daar plotseling aan iedere school "dragqueens" rondhuppelen en dat in het verteluurtjes van de peuters het steevast gaat over "Pietje voelt zich Mietje". Echt niet. De Amerikaanse maatschappij is bijzonder verscheiden, met een heel brede stroming naar het conservatieve toe.
Het is wel duidelijk dat u andere wortels volgt ja.
Oud 3 juni 2024, 11:27   #132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is wel duidelijk dat u andere wortels volgt ja.
U ontkent dus dat de Amerikaanse maatschappij heel verscheiden is? Dat er zoveel meer te vinden is in het onderwijslandschap dan scholen met dragqueens? Wat dacht u bijvoorbeeld van deze scholen?

https://sspx.org/en/about-our-schools-30174
Oud 3 juni 2024, 11:31   #133
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U ontkent dus dat de Amerikaanse maatschappij heel verscheiden is? Dat er zoveel meer te vinden is in het onderwijslandschap dan scholen met dragqueens? Wat dacht u bijvoorbeeld van deze scholen?

https://sspx.org/en/about-our-schools-30174
U ontkent dus dat liberalen, en nu de groenen, zich spiegelen aan het gedrocht van beleid in Amerika? Waar ervaringsdeskundigen (zij in de-transitie) ons boekdelen delen? En hier in Europa sloten ook al genderklinieken waar gendertherapeuten aan de alarmbel trokken omdat er een verpletterende meerderheid fout gediagnosticeerd worden.

Er is een duivel Jan en het is finaal deze die de natuurlijke orde op haar kop draait. Als u als christen lauw wilt zijn en daar een compromis in wilt maken, het zij zo. Er is finaal maar 1 standpunt als christen: Death is better than compromise.
Oud 3 juni 2024, 11:37   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U ontkent dus dat liberalen, en nu de groenen, zich spiegelen aan het gedrocht van beleid in Amerika? Waar ervaringsdeskundigen (zij in de-transitie) ons boekdelen delen? En hier in Europa sloten ook al genderklinieken waar gendertherapeuten aan de alarmbel trokken omdat er een verpletterende meerderheid fout gediagnosticeerd worden.
Welke "genderklinieken" zijn er dan wel al gesloten? Graag uw bron.
Oud 3 juni 2024, 11:39   #135
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een duivel Jan en het is finaal deze die de natuurlijke orde op haar kop draait. Als u als christen lauw wilt zijn en daar een compromis in wilt maken, het zij zo. Er is finaal maar 1 standpunt als christen: Death is better than compromise.
Wie voor het moment van de waarheid al de mond vol heeft over de martelaarsdood, komt daar meestal niet toe. Ook nu heb ik veel voorbehoud bij uw hoogdravendheid. De vurigheid van het christen zijn uit zich niet door luid op de borst te kloppen. Integendeel, Jezus leert ons op dat vlak net bescheiden te zijn en in het verborgene de Vader te zoeken.
Oud 3 juni 2024, 11:45   #136
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie voor het moment van de waarheid al de mond vol heeft over de martelaarsdood, komt daar meestal niet toe. Ook nu heb ik veel voorbehoud bij uw hoogdravendheid. De vurigheid van het christen zijn uit zich niet door luid op de borst te kloppen. Integendeel, Jezus leert ons op dat vlak net bescheiden te zijn en in het verborgene de Vader te zoeken.
Ik weet niet of ge goed oplet, maar het zijn mensen die vaak persoonlijk tegen mij beginnen terwijl ik enkel en alleen de principaliteiten er achter aanval.

Ieder zijn geboden he Jan. Deed ik niet aan zelfverloochening, ge had wel een andere "demon"stratie.
Oud 3 juni 2024, 11:47   #137
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke "genderklinieken" zijn er dan wel al gesloten? Graag uw bron.
Voor iemand die zo werelds is, zijt ge toch wereldvreemd zennne.
https://www.england.nhs.uk/long-read...-young-people/

En dan had ge als voorloper Finland of Zweden, waar een experte aan de alarmbel trok. Ik google die zaken liever niet uit omdat ik graag gewoon vanuit mijn ervaring spreek. Ik mag niet liegen van mijn geloof en dat weet u, dus als ik lieg, is het onbewust.
Oud 3 juni 2024, 11:48   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of ge goed oplet, maar het zijn mensen die vaak persoonlijk tegen mij beginnen terwijl ik enkel en alleen de principaliteiten er achter aanval.

Ieder zijn geboden he Jan. Deed ik niet aan zelfverloochening, ge had wel een andere "demon"stratie.
Waar gaat dit vreemd taaltje nu plotseling over?
Oud 3 juni 2024, 11:55   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor iemand die zo werelds is, zijt ge toch wereldvreemd zennne.
https://www.england.nhs.uk/long-read...-young-people/

En dan had ge als voorloper Finland of Zweden, waar een experte aan de alarmbel trok. Ik google die zaken liever niet uit omdat ik graag gewoon vanuit mijn ervaring spreek. Ik mag niet liegen van mijn geloof en dat weet u, dus als ik lieg, is het onbewust.
Dat gaat dus om welgeteld één instelling die zich bezig hield met die problematiek bij minderjarigen. Daarnaast blijkt dat er andere redenen aan de basis lagen van de beslissing tot de sluiting. Ik heb u al eens voorgehouden dat u zaken grondig moet bestuderen voor u afkomt met een besluit. U wil hier echter iets van maken wat bij uw narratief past.

Lees dit eens:

https://www.theguardian.com/society/...t-happens-next
Oud 3 juni 2024, 12:08   #140
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gaat dus om welgeteld één instelling die zich bezig hield met die problematiek bij minderjarigen. Daarnaast blijkt dat er andere redenen aan de basis lagen van de beslissing tot de sluiting. Ik heb u al eens voorgehouden dat u zaken grondig moet bestuderen voor u afkomt met een besluit. U wil hier echter iets van maken wat bij uw narratief past.

Lees dit eens:

https://www.theguardian.com/society/...t-happens-next
Er zijn er nog. Het punt is dat teveel kinderen in genderdysforie belanden door het beleid dat politiekers infiltreren in hun jonge geesten.
Het gevolg is dat de meeste die daar aan blootgesteld worden een foute diagnose krijgen en in het ergste geval aan genitale mutilatie onderworpen worden waarvan ze later spijt hebben.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be