![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorzitter spreekt geen Nederlands
In Sterrebeek (Zaventem) moesten de vroege kiezers even wachten door een opvallender probleem. Daar sprak de voorzitter van het stembureau geen Nederlands meer. Een reservevoorzitter moest opgetrommeld worden. "Dat zorgde voor een vertraging die niet noemenswaardig was", zegt vrederechter Eric Dierickx. "Nochtans leek die voorzitter bij de voorafgaande toelichtingsavond wel het Nederlands voldoende machtig te zijn. Misschien panikeerde hij..." https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...f9dd6e0b&ei=28 Allee seg! Misschien panikeerde hij... Wie hecht daar geloof aan. Voor het gerecht brengen en een flinke boete geven, hij zal nadien nooit meer "panikeren." |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer een schoon voorbeeld van de pure onversneden minachting die onze zuidelijke landgenoten voor de noordelijke voelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het Nederlands van de draadstarter is ook niet je van het. Stembureel?
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mjaaa... op het gevaar af voor taalnazi te worden uitgekreten, maar hier hebt je wel gelijk. Ik meen dat het woord "bureel" eerder toepasselijk is wanneer men het over het meubel spreekt. Als het gaat over een concrete plaats is de term "bureau" beter.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het van de N-VA aankomt, gebeurt er niets. Het hoogste doel is nu het premierschap voor Bart DW. Al de rest moet daarvoor wijken, zelfs artikel één van het partijhandvest. Geen Vlaamse onafhankelijkheid. De N-VA is de wolf in schapenvacht gebleken. Het paard van Troje dat er buiten Vlaams uitziet, maar van binnen ondertussen gevuld is met belgicistische piotten. Alles om generaal DW binnen te loodsen aan het Koninklijk Hof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb evenveel respect voor de persoonlijkheid van enerzijds iemand die intellectueel sterk genoeg was en is om zich eloquent te kunnen uitdrukken, dan van anderzijds iemand die met moeite zijn vakschool volbracht, en dus wellicht al eens een taalfout laat vallen.
Zelfs al heeft mijn scholing ervoor gezorgd dat ik nog steeds een gevoel van afstraffing krijg als ik een taalfout zie, gevolg van striemende commentaren van mijn leraren Nederlands. (Uitstekend mr Schoofzak, u bent enorm vooruitgegaan tegenover vorige keer: acht op twintig ...) Met andere woorden: ik kak op taalnazi's.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Dilbeek van 't zelfde. Begint op een georganiseerde actie te lijken.
Voorzitter Dilbeeks stembureau weigert Nederlands te praten: burgemeester Willy Segers (N-VA) dient klacht in
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar zolang Vlaanderen niet onafhankelijk is ,voelen de Franstaligen in Vlaanderen zich beschermd door de Belgische overheid als zij de taalwetten overtreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meloni had al lang de bocht gemaakt. Lang voor de verkiezingen had ze haar vroeger anti-NAVO-standpunt ingeruild voor het atlantisme bijvoorbeeld. Over migratie heeft ze voet bij stuk gehouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook door alle Vlaamse partijen buiten het VB die niet willen dat de taalwetten worden toegepast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.vlaanderen.be/team-taala.../bureau-bureel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het had erger gekund met het gebruik van omschrijvingen zoals "Vlaams Stemburro". Honni soit etcetera... ![]()
![]() |