![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Op wie stem U voor de EU op 09.06.2024 ? | |||
1 EU 1 Vlaams Belang. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 38,10% |
2 EU 3 Open VLD Renew EU. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,76% |
3 EU 5 Volt Europa. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 EU 8 PVDA. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 EU 9 Vooruit. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,76% |
6 EU 10 N-VA. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 42,86% |
7 EU 15 GROEN. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
8 EU 16 cd&v. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
9 EU 17 Voor U. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,76% |
10. EU Blanco/ongeldig. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
11. EU Ik geef stemvolmacht. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
12. EU Ik ga niet naar het stemhokje. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
13. EU Ik ben belet en kon geen volmacht geven, niet stemgerechtigd. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
14. EU De stemming is geheim. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
15. EU Prins Laurent for president ! |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,76% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijsten van EU voor Nederlands kiescollege.
1 EU 1 Vlaams Belang. 2 EU 3 Open VLD Renew EU. 3 EU 5 Volt Europa. 4 EU 8 PVDA. 5 EU 9 Vooruit. 6 EU 10 N-VA. 7 EU 15 GROEN. 8 EU 16 cd&v. 9 EU 17 Voor U. Stemtip: Delphine Bekaert, lijst 1, kandidaat 7. ![]() Stemregels van deze formbevraging: Je kan slechts één keuze maken ! De enquêteur mag niet deelnemen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 8 juni 2024 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() 1: Vlaams belang. Wie het wordt, maak ik morgen wel uit.
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarschijnlijk Van Overtveldt en Kanko.
(Voor wie denkt dat ik nu last-minute van gedacht verander: ik heb vorige keer ook VB gestemd voor federaal en Vlaams, maar voor de EU heb ik toen ook N-VA gestemd).
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 8 juni 2024 om 15:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs niet als je wél last-minute je kar draaide. Politici doen niks anders. Zelfs De Wever heeft de Belgische ziekte opgeraapt.
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb bij vorige verkiezingen ook zo gestemd. Toen was dat omwille van de Catalaanse kwestie. Een paar maanden geleden heb ik dat ook al zo geschreven, maar mensen vergeten dat, denken dan dat ik mijn kar keer, omdat ze ervan uitgaan dat men 3 keer op dezelfde partij stemt.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 8 juni 2024 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mee eens. Deze verkiezingen geven een uitgelezen kans om anders te stemmen op drie verschillende niveau's. Wie niet unidimensioneel denkt, kan daar van profiteren.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien je wil weergeven op wie je gestemd hebt voor het Vlaams en het federaal parlement:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=272296 Verkiezingen Vlaams parlement 09.06.2024 exit poll. https://forum.politics.be/showthread.php?t=272295 Federale verkiezingen 09.06.2024 exit poll.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Over enkele ogenblikken ga ik het decreet ondertekenen voor de eerste ronde van nieuwe parlementsverkiezingen op 30 juni en de tweede ronde op 7 juli", kondigde Emmanuel Macron aan in een toespraak op de Franse televisie. De partij van Emmanuel Macron bij de Europese verkiezingen was vandaag geen partij voor het Rassemblement National van Marine Le Pen met de 28-jarige lijsttrekker Jordan Bardella. Bijna 40 procent van de stemmen gaan naar extreemrechtse partijen, waarvan 31,5 procent voor het Rassemblement National. "De opkomst van nationalisten en demagogen is een gevaar voor onze natie, maar ook voor de plaats van Frankrijk in Europa en in de wereld", aldus Macron. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06...ron-parlement/ Spijtig dat het Vlaams Belang niet kan teren op het immense succes Rassemblement National in Frankrijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus bijna gelijktijdig vervroegde nationale verkiezingen in Frankrijk en de UK. In Groot-Brittannië verwacht men een ineenstorting van de Conservatives.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06...en-asielrecht/
![]() Volgens Hanne Beirens, directeur bij het Migration Policy Institute Europe, een onderzoeksinstituut over migratie in Europa, bedreigt Hongarije op die manier de eenheid en solidariteit van de lidstaten van de Europese Unie. "Asielzoekers die er een aanvraag indienen, worden het land uitgezet richting Servië. Zelfs als hun beroepsprocedure nog gaande is", vertelt ze in De Wereld Vandaag op Radio 1. "Daarmee zadel je de buurlanden natuurlijk ook op met de hoge kosten die komen kijken bij de opvang of uitwijzing van asielzoekers en de behandeling van hun asielprocedures. Daarmee ondergraaf je de solidariteit en eenheid van de lidstaten. Een boete van 200 miljoen euro mag dan misschien veel lijken, in vergelijking met kosten die andere landen maken om mensen op te vangen, te integreren of uit te wijzen, stelt het niet veel voor." Ook het aantal asielaanvragen die in Hongarije behandeld worden, is volgens Beirens niet in verhouding met de rest van Europa. "Als je de aantallen asielaanvragen van Hongarije vergelijkt met België, een land met ongeveer een even grote bevolking, dan merk je toch grote verschillen", vertelt ze. "Hongarije heeft de laatste jaren ongeveer 30 ?* 45 aanvragen per jaar, in België waren dat er vorig jaar 35.000." Waarom konden wij niet voor Viktor Orban stemmen ? Hij zou meer stemmen hebben gehaald dan Sophie Wilmès en Tom Vandendriessche samen. Het gebrek aan federale kieskring maakt de Europese Unie ondemocratisch.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast zit het probleem daar eigenlijk niet. Wel dat België - om het bij het onderwerp te houden van het artikel - de Dublinakkoorden niet toepast, de dossiers veel te lang laat aanslepen en er hier een groot deel van de "vluchtelingen" in de illegaliteit terechtkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn er bij die uit landen komen waar totaal niets aan de hand is, daar gaat het meer om: EU landen inpalmen. En dan maar zagen dat men de eigen rekeningen niet meer kan betalen????
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 14 juni 2024 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |