Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2024, 11:58   #52621
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Voltian

Citaat:
Ja, de urban planning was erg Sovjet. Ik kan niet zeggen dat ik warm van loop. Jij wel precies. OK dan
Voor 1918 was Erevan maar een klein stadje.

Citaat:
Heel weinig gemerkt van die vermeende nostalgie. Toch wel raar dat jij dat wel denkt maar als je dan zelf met de mensen gaat praten, dat er eigenlijk niet is. Er zit daar nog veel verdriet van historische onderdrukking.
Hoe kun je met de mensen praten, in welke taal? Zoals ik al zei maar een kleine minderheid spreekt enkele woorden Engels.

Is er niet zeg je?

In 2017, another poll conducted by Pew Research Center found that 69% of Russians, 54% of Belarusians, 70% of Moldovans and 79% of Armenians claimed that the breakup of the Soviet Union was a bad thing for their country.[15] With the exception of Estonia, the percentage of people who agreed with the statement was higher amongst people aged 35 or over.[15] 57% of Georgians and 58% of Russians also said that Joseph Stalin played a very/mostly positive role in history.[15]
Polling cited by the Harvard Political Review in 2022 showed that 66% of Armenians, 61% of Kyrgyz, 56% of Tajikistanis, and 42% of Moldovans regretted the dissolution of the Soviet Union.[6]
https://en.wikipedia.org/wiki/Nostal...Soviet%20Union.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 12:52   #52622
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

grappig, toch?

Anyway, back to work. Bijna weekend!
Oud 14 juni 2024, 13:21   #52623
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
grappig, toch?

Anyway, back to work. Bijna weekend!
Inderdaad grappig dat je eerst zegt dat je amper met de lokale bevolking kon praten, maar wel blijkbaar met zekerheid kan stellen dat ze de Sovjet-Unie als onderdrukkend zouden ervaren hebben.
Nochtans blijkt uit alle peilingen net het tegenover gestelde.

Toegeven dat je ongelijk hebt zit er niet in zeker?

Laatst gewijzigd door tomm : 14 juni 2024 om 13:21.
Oud 14 juni 2024, 13:24   #52624
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Inderdaad grappig dat je eerst zegt dat je amper met de lokale bevolking kon praten, maar wel blijkbaar met zekerheid kan stellen dat ze de Sovjet-Unie als onderdrukkend zouden ervaren hebben.
Nochtans blijkt uit alle peilingen net het tegenover gestelde.

Toegeven dat je ongelijk hebt zit er niet in zeker?
Nee, grappig hoe je hier nu geschiedenisles komt geven en alles keihard kleurt zodat Rusland er weer goed uitkomt.

Een ook grappig dat je zo doorduwt op de taal. Ik zeg het nog eens, met gebaren en een goede vertaal-app kom je al heel ver.

Maar ik ken geen Russisch, dus ik kan het niet weten he. Dat is wat ge impliciet bedoelt he, tomm?

Enfin, toont nog maar eens aan waarom het zinloos is.

Maar 't is bijna weekend!
Oud 14 juni 2024, 13:31   #52625
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar eigenlijk maakt het allemaal geen sikkepit uit
Toch wel.
Het leugenachtige discours van de westerse elite maakt deel uit van een systematische politiek om verdeeldheid te zaaien in de ex-SU. Het is cruciaal om de westerse leugens te doorprikken.
Oud 14 juni 2024, 13:32   #52626
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toch wel.
Het leugenachtige discours van de westerse elite maakt deel uit van een systematische politiek om verdeeldheid te zaaien in de ex-SU. Het is cruciaal om de westerse leugens te doorprikken.
lol

ok dan
Oud 14 juni 2024, 13:34   #52627
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel.
Amen
Oud 14 juni 2024, 13:47   #52628
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Voltian

Citaat:
Nee, grappig hoe je hier nu geschiedenisles komt geven en alles keihard kleurt zodat Rusland er weer goed uitkomt.
Over het algemeen in de westerse media wordt alles keihard gekleurd om Rusland als de boeman voor te stellen of ontken je dat?

De Amerikaanse opiniepeilingen die ik hier aangaf zijn dan ook gekleurd volgens U?

Citaat:
Een ook grappig dat je zo doorduwt op de taal. Ik zeg het nog eens, met gebaren en een goede vertaal-app kom je al heel ver.
Met een vertaal app kun je toch geen persoonlijke gesprekken voeren? Is goed om de weg te vragen of de menu kaart te vertalen. Nu goed ja ik ken iemand die een relatie heeft met een Thaise die geen woord Engels spreekt en altijd vertaalapp s gebruikt. Succes gegarandeerd.
Citaat:
Maar ik ken geen Russisch, dus ik kan het niet weten he. Dat is wat ge impliciet bedoelt he, tomm?
Met iedereen kunnen spreken zonder vertaalapp s, etc. maakt communicatie inderdaad gemakkelijk, en maakt het gemakkelijker om lokale vrienden te maken, met wie je s avonds op cafe of bij hen thuis een fles Armeense cognac (de favoriet van Stalin) kunt kraken. En dan komen alle onderwerpen aan bod, inclusief uiteraard politiek. Zoals U weet zijn Armeniers net als alle ex-Sovjet volkeren erg gastvrij.

Citaat:
Enfin, toont nog maar eens aan waarom het zinloos is.
Het is niet zinloos dat u in Armenie bent geweest en met eigen ogen kon zien dat het land er niet op vooruit is gegaan sinds de onafhankelijkheid, en ook alle andere indrukken maken dat u meer kent van de regio dan de gemiddelde dat is absoluut niet zinloos.Ik ontken ook niet dat er Armeniers zijn die anti-Russisch zijn en de Sovjet-periode geen fijne periode vonden, maar volgens de westerse opiniepelingen is dat wel een kleine minderheid, on Armenie toch. Of ontkent U dat?

Citaat:
Maar 't is bijna weekend!
Niet voor mij.

Laatst gewijzigd door tomm : 14 juni 2024 om 13:48.
Oud 14 juni 2024, 13:52   #52629
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Zulke vragen hebt u altijd met dooddoeners beantwoord. Nu ook weer. Het refreintje klinkt zo vals als maar zijn kan. Als het Westen ter sprake komt, druipt uw pen van de haat. Het gaat vele malen verder dan "wat bekritiseren".

Nogmaals: was ik in uw plaats, dan had ik wel consequent gehandeld en het Westen vaarwel gezegd. Nu weten we allemaal waarom fellow travelers als u het Westen niet verlaten: mensen als u spelen een spelletje, want jullie weten nu eenmaal heel goed dat het hier goed wonen is en dat het Westen een wijze van leven garandeert die niet te vinden is in veel andere delen van deze wereld. Hoe onvolmaakt het Westen ook is, de balans is ten goede. En daarom blijven jullie hier. Daarom is heel dat narratief van u nu eenmaal zo ongeloofwaardig.
Ik haat de bevolking, etc. van het Westen niet, enkel de westerse elite, de kolonisatie,en hun buitenlandse politiek. Proberen van binnenuit te veranderen, de goede resultaten van PVDA zijn alvast een opsteker.
Maar dit is slechts een begin.

Laatst gewijzigd door tomm : 14 juni 2024 om 13:56.
Oud 14 juni 2024, 14:24   #52630
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over het algemeen in de westerse media wordt alles keihard gekleurd om Rusland als de boeman voor te stellen of ontken je dat?
Rusland is dan ook de boeman, maar ja, in uw vooringenomenheid hebt u dat niet. Als de VS Irak aanvalt, schreeuwt en roept u het uit (en voor in het wilde weg reageert: indertijd heb ik het ook afgekeurd), maar als Rusland Oekraïne aanvalt, tja... dan wordt dat met de mantel der liefde bedekt. Het is net u die hier twee maten en twee gewichten hanteert.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 14:28   #52631
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik haat de bevolking, etc. van het Westen niet, enkel de westerse elite, de kolonisatie,en hun buitenlandse politiek. Proberen van binnenuit te veranderen, de goede resultaten van PVDA zijn alvast een opsteker.
Maar dit is slechts een begin.
Laat het nu door die veronderstelde "elite" zijn dat we een wetgeving, overheidsomkadering, stimulansen hebben die zorgen voor vrijheid, stabiliteit, welvaart... Als u de elite haat, dan haat u dus ook de wetgeving die ons al dat goeds garandeert. Wees dan consequent: eerste vliegtuig naar Rusland. Ergens in Vorkuta zult u wel wat appartementjes aan een spotprijsje kunnen kopen.
Oud 14 juni 2024, 14:33   #52632
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... anderen met respect behandelen...

Vanaf een zekere leeftijd - laten we zeggen nadat de puberteitsjaren achter de rug zijn - dienen 'anderen' er toch dag in dag uit voor te zorgen dat ze hun 'recht op respect' niet verliezen.

Dat is MIJN uitgesproken mening die er ondermeer toe leidt dat ik bij "Bond Zonder Naam" niet welkom ben.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 14:37   #52633
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

...

Het is cruciaal om de westerse leugens te doorprikken.

In principe ben ik het daar eigenlijk helemaal - voor de volle 100 % (honderd procent) - mee eens; maar ik zou toch nog willen weten wat ik van u mag doen met ondermeer de Chinese, de Iraanse, de Noord-Koreaanse en de Russische leugens?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 15:10   #52634
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Poetin stelt een totaal van de pot gerukt vredesplan voor.

Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 15:14   #52635
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Poetin stelt een totaal van de pot gerukt vredesplan voor.
Dat is zelfs geen vredesplan. Dat is gewoon een beetje jennend uitdagen: "Kijk, Oekraïners, jullie geven eerst alles af (hele stukken van jullie grondgebied, jullie soevereiniteit en jullie politieke vrijheid) en dan gaan we eens praten wat we nog van jullie willen afnemen."
Oud 14 juni 2024, 15:24   #52636
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

tis ontroerend dat vredesplan, als ze zich terugtrekken uit vier bezette gebieden ? hello als hij ze niet bezet heeft hij toch niets te eisen ??? dan is e vrede...

Russian President Vladimir Putin promised Friday to “immediately” order a cease-fire in Ukraine and begin negotiations if Kyiv started withdrawing troops from the four regions annexed by Moscow and renounced plans to join NATO.

Such a deal appears a nonstarter for Kyiv, which wants to join the military alliance and has demanded that Russia withdraw its troops from all of its territory. There was no immediate comment from Ukraine on Putin’s proposal.

“We will do it immediately,” Putin said in a speech at the Russian Foreign Ministry in Moscow.

His remarks came as leaders of the Group of Seven leading industrialized nations met in Italy and as Switzerland prepared to host scores of world leaders — but not from Moscow — this weekend to try to map out first steps toward peace in Ukrain
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 15:51   #52637
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
ik pleit voor een tweestatenoplossing. Degene die bij Rusland willen voor Rusland en degene die voor Zelensky kiezen kunnen dan in Oekraïne blijven.
Beter grond kwijt dan verder levens op te offeren.
Zowel Oost- als West-Oekraïne zijn nu extreem anti-Russisch vanwege het wrede beleid van Rusland. Zelfs Russischsprekende Oekraïners willen nu Oekraïens leren spreken. De Russische soft power is zo goed als dood.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 17:42   #52638
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Zowel Oost- als West-Oekraïne zijn nu extreem anti-Russisch vanwege het wrede beleid van Rusland. Zelfs Russischsprekende Oekraïners willen nu Oekraïens leren spreken. De Russische soft power is zo goed als dood.
De grote meester-strateeg die met het voorwendsel (nu ja, één van de vele voorwendsels) "we moeten de Russische wereld buiten Rusland beschermen" is erin geslaagd net die Russische wereld kleiner te maken. Poetin hanteert hier dezelfde redenering als Hitler. En ook Hitlers daden zorgden voor de vernietiging van een deel van die Duitse wereld: een deel van oostelijk Duitsland gingen verloren en de bevolking werd eruit weggejaagd, ook in Oost- en Midden-Europa kwam een einde aan vele eeuwen Duitse aanwezigheid, enzovoort). De oorlog heeft ervoor gezorgd dat in Oekraïne de Oekraïense taal een sterke boost heeft gekregen, dat in de Baltische republieken het net rond de Russische wereld steeds verder wordt aangetrokken, enzovoort.

En het cynische van alles is nu net dat Poetin al die dorpen en steden tot puin laat schieten waar er nu toch wel het meest Russischtaligen woonden voor het uitbreken van de oorlog.
Oud 14 juni 2024, 18:10   #52639
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

EZEL-nsky heeft niets meer te zeggen over zijn eigen land.

De geconstipeerde met BEWIJSMATERIAAL

Ik dacht dat het om vrede in 404 ging. Is het dan aan de geconstipeerde om te antwoorden op een vredesvoorstel? Waar moeit de geconstipeerde zich mee?
Oud 14 juni 2024, 18:34   #52640
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Rusland is dan ook de boeman, maar ja, in uw vooringenomenheid hebt u dat niet. Als de VS Irak aanvalt, schreeuwt en roept u het uit (en voor in het wilde weg reageert: indertijd heb ik het ook afgekeurd), maar als Rusland Oekraïne aanvalt, tja... dan wordt dat met de mantel der liefde bedekt. Het is net u die hier twee maten en twee gewichten hanteert.
Dat komt, en kun je op deze draad volgen, omdat deze aanval niet uit het niets komt, de geweldcirkel begon op Maidan, daarna kwamen de Minsk akkoorden, etc.
U hebt het over Artsakh, nochtans was Artsakh een aantasting van de territoriale integriteit van Azerbaijan. Waarom zouden Armeense minderheden in Azerbaijan uw steun verdienen en Russiache minderheden in Oekraine niet? Als je de plannen ziet van het regime met de Russisch talige bevolking in Oekraine moesten ze de oorlog winnen is dat niets anders dan wat de Armeniers in Azerbaijan overkomen is. De Azeri zeggen ook dat de Arneniers de agressors zijn omdat ze Azerisch grondgebied hebben afgepakt.

De Amerikaanse inval in Afghanistan kun je relateren aan 9/11, maar voor deze op Irak was er geen enkele legitimatie.

Laatst gewijzigd door tomm : 14 juni 2024 om 18:45.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be