Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2024, 14:20   #201
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ge kunt niet voorzichtig genoeg zijn Jan.
Dan zou ik toch snel dit forum verlaten. Als u al afluisteren met een smartphone die uitstaat, zullen ze zeker wel meelezen op dit forum, ook al surft u langs tien proxyservers...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 14:20   #202
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een christen die zich niet bewust is van TikTok? Ik vraag mij af over wat ze in uw gemeenschap dan allemaal praten?
Gewoon antwoorden op de vraag, beste man. Niet rond de pot draaien.
Oud 14 juni 2024, 14:21   #203
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik weet niet wat je wil bewijzen met een bepaald wetsartikel aan te duiden?

Ik heb rechtszaken genoeg gehad waarin de BOM-wetgeving gebruikt en of misbruikt werd. Als je denkt dat ik me die rechtszaken en de soms daarop volgende gevangenisstraffen heb ingebeeld, ja, dan stoppen we beter.
Wat we hierbij dan ook zullen doen.
Ik leg de complotverhaaltjes inderdaad naast me neer. Altijd goed voor enkele minuten amusement en een glimlach op mijn gezicht, maar meer moet u van mij niet verwachten.
Oud 14 juni 2024, 14:22   #204
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat laatste vindt u allemaal uit. Voor het overige staat die bevinding van de NBB helemaal niet in tegenspraak met wat ik eerder schreef en eveneens op statistisch materiaal is gebaseerd: elektronisch betaalverkeer blijft maar toenemen.
In ieder geval, de NBB in 2022 spreekt u flagrant tegen. En zij kan het weten. U daarentegen...

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 juni 2024 om 14:23.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 14:23   #205
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wat betreft GSM's en het traceren etc ervan, zelf als jij denkt dat ze afstaan, zijn ze nog perfect te volgen. Ik heb ook die bevestiging ooit gehad van een flik die oa met dit soort zaken bezig was.

Ik zeg niet meeluisteren, er moet natuurlijk altijd wel een minimum aan power beschikbaar zijn om uw microfoon/speaker te laten werken en de data door te sturen. (die power kan wel aanwezig zijn in sommige chips. )
Zelfs al een minimum aan kernwoorden.
Oud 14 juni 2024, 14:24   #206
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon antwoorden op de vraag, beste man. Niet rond de pot draaien.
Waarom zou ik u informeren als ge het wappie vindt?

Maar geeft gij China maar toegang tot uw camera, microfoon en andere gegevens. Mij niet gelaten
Oud 14 juni 2024, 14:31   #207
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zou ik toch snel dit forum verlaten. Als u al afluisteren met een smartphone die uitstaat, zullen ze zeker wel meelezen op dit forum, ook al surft u langs tien proxyservers...
Ik gebruik dit forum als open brief naar de politiek, en aan het feit dat ze mijn vocabulair al schaamteloos durfden overnemen, weet ik dus 100% zeker dat ze mij al gelezen hebben.
Dag Bart Dag Connor
Oud 14 juni 2024, 14:32   #208
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In ieder geval, de NBB in 2022 spreekt u flagrant tegen. En zij kan het weten. U daarentegen...
Neen, hoor. Nergens stelt de NBB dat het elektronisch verkeer is gedaald ten gunste van cash. Dat is immers net het punt wat u beweerde: er wordt weer naar cash overschakelt omwille van die veronderstelde complotpraatjes. Ik vind het trouwens altijd grappig als men afkomt met "de overheid moet niet weten waaraan ik mijn geld besteed" alsof er geen privacywetten bestaan en alsof de overheid ook maar geïnteresseerd zou zijn in wat u in de Lidl, Delhaize, Colruypt... koopt. Of als u nu één kriekentaart dan wel twee koopt bij bakker Delice om de hoek.
Oud 14 juni 2024, 14:36   #209
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom kom. Al jaren daalt het aandeel van cash geld in betalingen en stijgt dat van digitaal geld. Dat het aantal euro bankbiljetten en munten in omloop blijft stijgen is daarmee niet in tegenspraak. Als ik me niet vergis zijn vooral de biljetten met de hoogste waarden zeer gegeerd. Mensen potten dat blijkbaar op.

Het is ook niet zozeer de overheid waarvoor men bang moet hebben dat die misbruik maakt van data (al moeten sommige mensen vermoedelijk wel oppassen van de fiscus ). Het zijn de (grote) (tech)bedrijven die de data verhandelen en gebruiken om mensen aan te zetten tot bepaald (aankoop)gedrag.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 14 juni 2024 om 14:41.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 14:37   #210
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik u informeren als ge het wappie vindt?

Maar geeft gij China maar toegang tot uw camera, microfoon en andere gegevens. Mij niet gelaten
Kort en bondig: omdat u geen concreet antwoord kunt geven. Daarom. Niet door wat u weer uit uw botten slaat. De aanbevelingen van de overheid gaan trouwens uit van een potentieel gevaar van TikTok. Daarom wordt ontraden dat mensen die hun smartphone gebruiken in hoog professioneel of staatkundige functies geen TikTok installeren. Het zal China voor het overige worst zijn wat u als burger nu doet. U bent maar een illustere onbekende. Anders wordt het wanneer het gaat om een topambtenaar, een topindustrieel, en dergelijke.
Oud 14 juni 2024, 14:38   #211
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Excuseer, een "minnedicht" gaat over de liefde (denk aan beminnen).
Ik bemin deze heren zeker niet, ik drijf er eerder de spot mee.
Schadenfreude, weet je nog wel...
De herenliefde is ook niet iets waar ik naar uitkijk, ik ben Gruber niet...
En dat het hier geen gesticht is, daar zou je soms wel eens beginnen aan twijfelen.
O ironie, neem to niet alles zo serieus
anders nemen ze u bij de neus
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 14:38   #212
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kort en bondig: omdat u geen concreet antwoord kunt geven. Daarom. Niet door wat u weer uit uw botten slaat. De aanbevelingen van de overheid gaan trouwens uit van een potentieel gevaar van TikTok. Daarom wordt ontraden dat mensen die hun smartphone gebruiken in hoog professioneel of staatkundige functies geen TikTok installeren. Het zal China voor het overige worst zijn wat u als burger nu doet. U bent maar een illustere onbekende. Anders wordt het wanneer het gaat om een topambtenaar, een topindustrieel, en dergelijke.
Ik heb toch liever niet dat ze op deze schaal aan spionage doen. Of het nu bij de kleine man of bij de topambtenaren is.
Oud 14 juni 2024, 14:39   #213
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb te doen met Van Grieken alias 't coiffeurke.
Weer 5 jaar niet regeren, zelfs niet in het mineurke.
Het misdienaartje wordt langzaam oud o begod
Helaas hij zal moeten blijven in zijn vertrouwde kot

En daar is het niet steeds zo plezant
Altijd schreeuwen aan de zijkant
Wat voor zin heeft het zo te winnen
Al men er geen garen bij kan spinnen.
Van dat garen maakt men laken
Waaraan men moeilijk kan verzaken
De prijs die men betaald
Is het zitten aan de zijlijn meer dan waard
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 14:52   #214
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Kom kom. Al jaren daalt het aandeel van cash geld in betalingen en stijgt dat van digitaal geld. Dat het aantal euro bankbiljetten en munten in omloop blijft stijgen is daarmee niet in tegenspraak. Als ik me niet vergis zijn vooral de biljetten met de hoogste waarden zeer gegeerd. Mensen potten dat blijkbaar op.

Het is ook niet zozeer de overheid waarvoor men bang moet hebben dat die misbruik maakt van data (al moeten sommige mensen vermoedelijk wel oppassen van de fiscus ). Het zijn de (grote) (tech)bedrijven die de data verhandelen en gebruiken om mensen aan te zetten tot bepaald (aankoop)gedrag.

Nooit gezegd dat digitale betalingen zouden verdwijnen. Maar voor kleine dagdagelijkse aankopen zal men meer en meer cash gaan gebruiken in de toekomst. Dat is mijn inschatting. Cash is nog niet weg.
Oud 14 juni 2024, 14:54   #215
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nooit gezegd dat digitale betalingen zouden verdwijnen. Maar voor kleine dagdagelijkse aankopen zal men meer en meer cash gaan gebruiken in de toekomst. Dat is mijn inschatting. Cash is nog niet weg.
Dat staat volledig in tegenstelling met het steeds verder oprukken van contactloos betalen, van Payconiq, Google Pay, Apple Pay, enzovoort. Net toepassingen die gebruikt worden om digitale betalingen voor kleine bedragen te regelen.

Niemand heeft hier trouwens gesteld dat cash verdwijnt of moet verdwijnen. Zelfs de overheid stuurt daar niet op aan, ook al beweren de complotdenkers anders.
Oud 14 juni 2024, 14:54   #216
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Van dat garen maakt men laken
Waaraan men moeilijk kan verzaken
De prijs die men betaald
Is het zitten aan de zijlijn meer dan waard
Maar als men het laken nooit kan gebruiken
Zullen er op de duur grote gaten in opduiken.
Oud 14 juni 2024, 14:56   #217
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat staat volledig in tegenstelling met het steeds verder oprukken van contactloos betalen, van Payconiq, Google Pay, Apple Pay, enzovoort. Net toepassingen die gebruikt worden om digitale betalingen voor kleine bedragen te regelen.

Niemand heeft hier trouwens gesteld dat cash verdwijnt of moet verdwijnen. Zelfs de overheid stuurt daar niet op aan, ook al beweren de complotdenkers anders.
We zullen zien binnen een jaar of twee hoe het gelopen is.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 juni 2024 om 14:57.
Oud 14 juni 2024, 15:01   #218
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In ieder geval, voor kleine aankopen ben ik terug overgestapt op cash. En het bevalt me wonderwel. Ik denk dat ik dit zal blijven doen.
Oud 14 juni 2024, 15:03   #219
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zullen zien binnen een jaar of twee hoe het gelopen is.
Ja, dat schreef u al. Daarom herhaal ik:

Citaat:
Ja, we zullen eens "terugspreken" binnen twee jaar. Dan zult u zien dat het aantal elektronische betalingen nog toegenomen zal zijn, want uit de cijfers - artikel al gelezen? - blijkt dat de jeugd in grote mate kiest voor elektronisch betalen en cash achterwege laat. Uit de bevraging van de Spaargids blijkt dat het vooral nog ouderen tot heel ouderen zijn die nog grotendeels zweren bij cash. Dus neen, alles wijst op de omgekeerde evolutie. Komt daar nog bij dat het online kopen alleen maar blijft toenemen, want dus het elektronisch betaalverkeer ook nog versterkt.
Oud 14 juni 2024, 15:04   #220
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik probeer ook al een tijdje meer cash te gebruiken maar het komt er meestal niet van. Als er teveel volk achter me staat, zowat altijd dus, ga ik voor de kaart. Het is gewoon een feit, dat bewijzen de cijfers, dat het aandeel cash in het betalingsverkeer blijft dalen. Uw inschatting dat cash terug veld gaat winnen deel ik niet.

En het is niet enkel de jeugd die gebruik maakt van digitale betaalmiddelen. Ik zie elke dag hoe mensen van mijn leeftijd betalen met apps, zelfs aan elkaar. Ik ben met mijn cash en kaart een fossiel aan het worden. Laatst heeft iemand voor mij lidgeld betaald vermits dat cash niet meer ging. Het was met een barcode te doen. Je kan zelf makkelijk een barcode aanmaken indien je mensen wil laten betalen voor lidgeld van een vereniging of bvb een etentje na een wandeling in groepsverband. (De eerste bedelaar met een QR-code zal al wel ergens tegen een muur zitten.)

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 14 juni 2024 om 15:19.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be