![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt. Ook in Zwitserland en Oostenrijk, waar we jaarlijks met het gezin op reis gaan. Alleen heb ik dat in die twintig jaar al flink zien veranderen. Bij de Konditorei kun je tegenwoordig ook met de kaart betalen. Bij de COOP hebben ze het liefst dat je pint - en ook de klantenkaart is al een tijdje volledig elektronisch. Op de Postauto kan je al een hele tijd met Twint betalen. Ook in Oostenrijk kan je op de Postbus met een app betalen die verbonden is met je bankkaart. Enzovoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bon...
De O-VLD scoorde betrekkelijk slecht omdat er wat weinig mensen op stemden... Heb ik gelijk of heb ik gelijk?
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef gerust het bewijs. Als het toch zo evident is, mag dat geen enkel probleem zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 14 juni 2024 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
|
![]() Citaat:
En wetten worden dan ook 100% nageleefd.
![]() |
![]() |
#267 |
|
![]() De openbare overheid mag afluisteren. De private burger steken ze daar voor in den bak.
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig leven we in een democratische rechtstaat en niet in een dictatuur. In die laatste staatsvorm kan dwingelandij even goed met beperkte middelen in stand worden gehouden. Denk aan nazi-Duitsland. Denk aan de DDR. Denk aan de Sovjet-Unie. Denkt aan het China van Mao.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondernemingen mogen geen cash weigeren. De overheid mag dat wel vermoed ik. Je belastingen zal je ook wel niet cash mogen betalen. Het is trouwens al jaren het geval dus het zou me verbazen mocht er al niet eens een keikop geprobeerd hebben de stad daarvoor te dagvaarden. Ik vind er wel niets over terug op het www.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is dus wat je nu eigenlijk bedoelt met "anoniem leven". Als je door niets of niemand gecontroleerd wilt worden, denk ik dat de enige oplossing is te verhuizen naar een of ander verafgelegen oerwoud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat alles perfect verloopt, maar wel dat er mechanismen zijn waar de burger verhaal kan krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik keur het trouwens af wat BNP Paribas deed ten opzichte van Dries VL. Alleen is het wel zo dat banken jaarlijks nog vele andere klanten weigeren, om heel diverse redenen. https://www.bankshopper.be/mag-een-b...-u-stopzetten/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zo moeten we ook bezig blijven, want dat is een van de redenen waarom zaakvoerders ook digitaal betalen verkiezen boven cash betalen. Het is nu eenmaal ook een kost, maar bij cash komt er de onzekere factor van mogelijk verlies, verduistering en diefstal bovenop. Hoe u het ook draait of keert, de zaakvoerder heeft zowel bij digitaal als bij cash betalingen nu eenmaal kosten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Flauwe prietpraat. Ga een maand in Noord-Korea wonen en je zult wel heel opgelucht zijn als je naar hier mag terugkeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dom gebral dat niks inhoudt. Het kondigt aan dat u weet dat u geen enkel deftig argument hebt. En dat blijkt dan ook:
Citaat:
Dat het hier nog de minst slechtste plek ter wereld is om te leven, belet niet dat West-Europa met kleine stapjes naar een totalitair systeem aan het afglijden is. Wetten die dat zouden moeten tegenhouden zijn even betrouwbaar als karton om een vloedgolf tegen te houden. Het enige wat onze vrijheid kan beschermen, is de wil van de burger om die vrijheid te behouden. En daar is het niet al te schitterend mee gesteld. En dus hebben vrijheidslievenden en democraten er alle baat bij om waakzaam te zijn en ervoor te zorgen dat de overheid over zo weinig mogelijk informatie en controlemogelijkheden beschikt.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 juni 2024 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |