Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2024, 20:07   #321
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Helemaal geen communisme. Er is immers niet alleen een democratische gestemde en ook gecontroleerde wetgeving, maar ook staan de toezicht uitvoerende organen onder democratische toezicht. Daarom is er ook een corpus wetgeving die de burger beschermt tegen willekeur. Laat willekeur nu het kenmerk zijn van de marxistisch-communistische staat. Daar kom men zelfs schuldig bevonden worden zonder bewijs.
Wat is het bewijs lastens dries van langenhove? Die is in “afwachting van het onderzoek” monddood gemaakt. Hoe lang nog? Was die zijn burgerrechten al niet kwijt? En wat met Mateke dan? Die komt zelf nog niet voor ne rechter, want de organisatie die klacht indiende had geen standing.
Voor een VBer, verdedig jij het systeem nogal eens. Het systeem dat het vb op een compleet ondemocratische manier uitsluit.
“Want de wetgeving zal ons beschermen”

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 14 juni 2024 om 20:09.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 20:08   #322
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is daarom hoog tijd dat de bevolking meer transparantie terug eist bij die politiekers. Het wordt tijd dat wij ook al hun uitgaves beginnen opvolgen en vooral die van de afgelopen 50 jaar mogen inzien.
Zodat de bevolking zelf kan nagaan in welke extend het beter/slechter kan.
Cufi, reken niet op de schaapjes. Die laten zich nog liever doodspuiten met chemicaliën.
Oud 14 juni 2024, 20:10   #323
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Cufi, reken niet op de schaapjes. Die laten zich nog liever doodspuiten met chemicaliën.
daarom is het beter eendracht te zoeken bij die zich lokaal willen oriënteren.
Dat die mensen die hun tv nateuten niets gaan bijdragen aan de verandering is wel duidelijk ja.
Oud 14 juni 2024, 20:10   #324
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er was technologisch niet veel meer mogelijk nee. Of geloof jij in die gadgets van james bond?
Ik geloof inderdaad niet in een Belgische staatsveiligheid die alleen maar wat telefoons aftapte en voor de rest de dagen vulde met roken, drinken en kaarten. Naïviteit is immers niet aan mij besteed.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 20:13   #325
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik geloof inderdaad niet in een Belgische staatsveiligheid die alleen maar wat telefoons aftapte en voor de rest de dagen vulde met roken, drinken en kaarten. Naïviteit is immers niet aan mij besteed.
En weer tracht je woorden in mijn mond te leggen. Voor de eeuwwisseling waren de methodes voor privacy-inbraak beperkt.
Nu zijn ze quasi onbeperkt.
Komaan Jan, doe eens wat beter je best.
Oud 14 juni 2024, 20:15   #326
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is het bewijs lastens dries van langenhove? Die is in “afwachting van het onderzoek” monddood gemaakt. Hoe lang nog? Was die zijn burgerrechten al niet kwijt? En wat met Mateke dan? Die komt zelf nog niet voor ne rechter, want de organisatie die klacht indiende had geen standing.
Voor een VBer, verdedig jij het systeem nogal eens. Het systeem dat het vb op een compleet ondemocratische manier uitsluit.
“Want de wetgeving zal ons beschermen”
Misschien tijd dat u eens het programma leeft van het Vlaams Belang over het belang dat de overheid waakt over de veiligheid van de burgers en bijgevolg ook de nodige middelen moet hebben om dat uit te voeren. Ik kan u alvast aanraden om de brochure "Veiligheid" eens door te nemen.

https://www.vlaamsbelangwinkel.org/p...gheid-digitaal
Oud 14 juni 2024, 20:15   #327
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ze komen frieten met u eten...
Oud 14 juni 2024, 20:16   #328
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En weer tracht je woorden in mijn mond te leggen. Voor de eeuwwisseling waren de methodes voor privacy-inbraak beperkt.
Nu zijn ze quasi onbeperkt.
Komaan Jan, doe eens wat beter je best.
Net door de technologische toename een middelen zijn er ook de nodige omkaderende wetten gekomen, net om de burgers verder te beschermen tegen willekeur. Goed gezien! U gaat er op vooruit.
Oud 14 juni 2024, 20:16   #329
gunter5148

Standaard

Citaat:
daarom is het beter eendracht te zoeken bij die zich lokaal willen oriënteren.
Dat die mensen die hun tv nateuten niets gaan bijdragen aan de verandering is wel duidelijk ja.
Groot gelijk. Lokale kennis, lokale vrienden, lokaal overleven.
Maar mobiliteit is even belangrijk.
We hebben een beetje geluk, dat we nog niet meteen onze biezen moeten pakken, en buiten het gezever en gezaag op dit forum zit er toch geen activisme in mij in, en heeft een staatsapparaat weinig van mij te vrezen.
Ik vertoef hier uit intellectuele armoede bij gesprekspartners in “het echte leven.”
Voor de rest boeit de buitenwereld mij erg matig.
Oud 14 juni 2024, 20:20   #330
gunter5148

Standaard

Citaat:
Misschien tijd dat u eens het programma leeft van het Vlaams Belang over het belang dat de overheid waakt over de veiligheid van de burgers en bijgevolg ook de nodige middelen moet hebben om dat uit te voeren. Ik kan u alvast aanraden om de brochure "Veiligheid" eens door te nemen.

https://www.vlaamsbelangwinkel.org/p...gheid-digitaal
Je praat er overheen. Jij stelt dat de overheid perfect binnen de lijntjes kleurt van de wetten die ze zelf maakte. Ze maakten wetten die hen alle en de bevolking zo goed als geen rechten geeft, en te pas en te onpas worden zelfs die wetten met de voeten getreden.
Je moet het programma van het vb hier niet aanhalen, want ze zijn niet aan de macht.
Ik zal Dries zeggen dat hij een smerige wetsovertreder is, als ik hem in Damme nog eens tegen kom, met jouw complimenten.
Oud 14 juni 2024, 20:22   #331
gunter5148

Standaard

Citaat:
Net door de technologische toename een middelen zijn er ook de nodige omkaderende wetten gekomen, net om de burgers verder te beschermen tegen willekeur. Goed gezien! U gaat er op vooruit.
Ja, ik ga erop vooruit. Bedankt voor het compliment.
Jij gebruikt nu net dezelfde argumenten dan de eerste de beste communist.
De wet stelt dat het aan de overheid is om te bepalen of ik een recht op privacy heb, en wanneer niet.
Mijn argument is, wegens het principe van lijfseigendom, dat geen wet ter wereld mijn recht op privacy kan afnemen.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 14 juni 2024 om 20:24.
Oud 14 juni 2024, 20:22   #332
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groot gelijk. Lokale kennis, lokale vrienden, lokaal overleven.
Maar mobiliteit is even belangrijk.
We hebben een beetje geluk, dat we nog niet meteen onze biezen moeten pakken, en buiten het gezever en gezaag op dit forum zit er toch geen activisme in mij in, en heeft een staatsapparaat weinig van mij te vrezen.
Ik vertoef hier uit intellectuele armoede bij gesprekspartners in “het echte leven.”
Voor de rest boeit de buitenwereld mij erg matig.
Ik deel uw visie.
Hoewel ik mijzelf voorlieg dat wij (klein dat we zijn) enige invloed hebben en verbonden in Geest zijn.
Fake it til you make it, of zoiets.

In ieder geval moeten ze niet peinsen dat ze het maar via den TV af te roepen hebben. Ik kon wetenschappelijk bewijzen dat stad Gent een superverspreiding veroorzaakte tijdens de "pandemie". Maar ik heb het nooit mogen bewijzen.
Oud 14 juni 2024, 20:25   #333
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik deel uw visie.
Hoewel ik mijzelf voorlieg dat wij (klein dat we zijn) enige invloed hebben en verbonden in Geest zijn.
Fake it til you make it, of zoiets.

In ieder geval moeten ze niet peinsen dat ze het maar via den TV af te roepen hebben. Ik kon wetenschappelijk bewijzen dat stad Gent een superverspreiding veroorzaakte tijdens de "pandemie". Maar ik heb het nooit mogen bewijzen.
Wij zijn kleine stofjes. Minder belangrijk dan mieren en microben. Maar ons ego is groter dan de cosmos.
Zeker de huidige wokesters. De arrogantie van die mensen is onverdraaglijk.
Oud 14 juni 2024, 20:27   #334
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij zijn kleine stofjes. Minder belangrijk dan mieren en microben. Maar ons ego is groter dan de cosmos.
Zeker de huidige wokesters. De arrogantie van die mensen is onverdraaglijk.
En toch kan 1 mens een groot verschil maken.
Maar de weg daar naartoe is een smal padje, breder is de weg die naar verwoesting leidt.
Oud 14 juni 2024, 20:28   #335
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je praat er overheen. Jij stelt dat de overheid perfect binnen de lijntjes kleurt van de wetten die ze zelf maakte. Ze maakten wetten die hen alle en de bevolking zo goed als geen rechten geeft, en te pas en te onpas worden zelfs die wetten met de voeten getreden.
Je moet het programma van het vb hier niet aanhalen, want ze zijn niet aan de macht.
Ik zal Dries zeggen dat hij een smerige wetsovertreder is, als ik hem in Damme nog eens tegen kom, met jouw complimenten.
Het gaat net wel over het partijprogramma van het Vlaams Belang, want dat programma onderstreept net de noodzaak de rol van de overheid om rust en vrede te garanderen voor haar burgers, en bijgevolg ook de middelen moet hebben om bijvoorbeeld terroristen tijdig op te sporen. Daarvoor hebben we dus een goed werkende staatsveiligheid nodig. Wel natuurlijk een die werk binnen de krijtlijnen die democratisch werden getrokken en die ook steeds onderhevig blijven aan de controle door de democratische instellingen. Zo werkt het nu eenmaal. En gelukkig maar. Laat het nu het Vlaams Belang zijn dat dit sterk benadrukt.

De discussie over het meningsdelict is trouwens van een andere aard. Zoals al altijd gesteld moet er maximale vrijheid zijn voor iedere mening die geen oproep tot geweld of doodslag inhoudt. Dat laatste is de lijn die nooit overschreden mag worden.
Oud 14 juni 2024, 20:31   #336
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik ga erop vooruit. Bedankt voor het compliment.
Jij gebruikt nu net dezelfde argumenten dan de eerste de beste communist.
De wet stelt dat het aan de overheid is om te bepalen of ik een recht op privacy heb, en wanneer niet.
Mijn argument is, wegens het principe van lijfseigendom, dat geen wet ter wereld mijn recht op privacy kan afnemen.
Dan zult u toch echt wel uw toevlucht moeten zoeken in een of ander heel afgelegen stuk van het Oeralgebergte. Voor het overige: ik zal altijd blijven genieten van Italiaans roomijs, ook al weet men mij te vertellen dat Poetin graag twee bolletjes roomijs eet met stracciatella. Of die communisten trouwens zo denken zoals u zegt, moeten we toch eens navragen bij de PvdA. Het kan wel heel andere antwoorden opleveren.
Oud 14 juni 2024, 20:41   #337
gunter5148

Standaard

Citaat:
Het gaat net wel over het partijprogramma van het Vlaams Belang, want dat programma onderstreept net de noodzaak de rol van de overheid om rust en vrede te garanderen voor haar burgers, en bijgevolg ook de middelen moet hebben om bijvoorbeeld terroristen tijdig op te sporen. Daarvoor hebben we dus een goed werkende staatsveiligheid nodig. Wel natuurlijk een die werk binnen de krijtlijnen die democratisch werden getrokken en die ook steeds onderhevig blijven aan de controle door de democratische instellingen. Zo werkt het nu eenmaal. En gelukkig maar. Laat het nu het Vlaams Belang zijn dat dit sterk benadrukt.

De discussie over het meningsdelict is trouwens van een andere aard. Zoals al altijd gesteld moet er maximale vrijheid zijn voor iedere mening die geen oproep tot geweld of doodslag inhoudt. Dat laatste is de lijn die nooit overschreden mag worden.
De overheid heeft noch het recht, noch de plicht om peis en vree te bewaren.
Alleen ik, en met mij alle “ikken” heb het recht mijn peis en vree te bewaren.

Het vb is zo collectivistisch als de pest, bewijst u hiermee. Tegen de collectivisten die voor andere collectivistische partaaien zijn, zei ik dat ook al, dat ze uit hetzelfde vaatje tappen, en dat ze enkel een andere doelkleur hebben.
Ik zag nog geen argumenten contra.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 14 juni 2024 om 20:52.
Oud 14 juni 2024, 20:44   #338
gunter5148

Standaard

Citaat:
Dan zult u toch echt wel uw toevlucht moeten zoeken in een of ander heel afgelegen stuk van het Oeralgebergte. Voor het overige: ik zal altijd blijven genieten van Italiaans roomijs, ook al weet men mij te vertellen dat Poetin graag twee bolletjes roomijs eet met stracciatella. Of die communisten trouwens zo denken zoals u zegt, moeten we toch eens navragen bij de PvdA. Het kan wel heel andere antwoorden opleveren.
Oeral, oerwoud, afgelegen gebieden…
Waar moet ik nu naartoe Jan?
Ik begrijp er ook uit dat een overheid alleen maar macht heeft over gebieden waar veel mensen samen zijn. Interpreteer ik dat correct?

Daarnaast, ik las het partij-programma van pvda niet, van geen enkele partaai wat dat betreft, maar als zij tegen massa-surveillance zijn, dan is dat goed.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 14 juni 2024 om 20:45.
Oud 14 juni 2024, 20:50   #339
gunter5148

Standaard

Citaat:
En toch kan 1 mens een groot verschil maken.
Maar de weg daar naartoe is een smal padje, breder is de weg die naar verwoesting leidt.
Ik maak een verschil voor mezelf en een beetje verschil voor mijn gezin, en nog minder voor familie en vrienden, en nog véél minder op dit forum.

En dat is genoeg voor mij.

I lead by example, maar dat leiden mag je eraf laten. Of iemand volgt of niet, I don’t care
Ik probeer gewoon zo weinig mogelijk last te verkopen, en wil voor de rest met rust gelaten te worden.
Oud 14 juni 2024, 20:51   #340
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De overheid heeft noch het recht, noch de plicht om peis en vree te bewaren.
Alleen ik, en met mij alle “ikken” heb het recht mijn peis en vree te bewaren.

Het vb is zo collectivistisch als de pest, bewijst u hiermee.
Natuurlijk heeft de overheid dat recht, net omdat we als individu deel zijn een groter geheel. Het is de taak en de roeping van de staat om net de waken over die veiligheid, want zonder die veiligheid en stabiliteit is er geen vrijheidsbeleving mogelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be