Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2024, 18:40   #561
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Waarom heeft hij dan dat geld dat hij in de kluis vond niet correct gemeld?
Omdat hij wist waarvan het afkomstig was !
Her gerecht heeft gezegd dat hij onschuldig is en ge kunt daar blijven over lullen, maar dat is een feit.

Feit, fact, fait.

. punt, point, point
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2024, 18:46   #562
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ons kent ons.
Oud 6 juni 2024, 10:25   #563
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niets van. Er vielen welgeteld 19 doden aan Sloveense kant.

Schermutseling.

Hoe wanhopig u ook weer spartelt.
iedereen ziet dat als ene burgeroorlog: vb adeptje: nope ik wil doen alsof gelijk welke regio of streek onafhankelijk kan worden gelijk wanneer ze willen en dus erken ik een oorlog niet en doe ik alsof dat vreedzaam was.

Yep tanks in de straten is dus wat VB wil, ik zie van grieken als al baghdad ali staan roepen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2024, 10:27   #564
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Bespeur ik hier een bereidheid tot een gewelddadige uitkomst?
Tuurlijk hij zegt het gewoon: wat VB echt zegt is de revolutie.
Al hun onzin van boma wekkertjes en "dat is legaal" is gewoon onzin. VB wilg ewoon dat vlaanderen illegaal zich afscheid, uit de EU treed en zich overlevert aan de willekeur en waanzin in de hoop dat eht ooit goed zal komen.

Nee dank U.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 6 juni 2024, 11:54   #565
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
iedereen ziet dat als ene burgeroorlog: vb adeptje: nope ik wil doen alsof gelijk welke regio of streek onafhankelijk kan worden gelijk wanneer ze willen en dus erken ik een oorlog niet en doe ik alsof dat vreedzaam was.

Yep tanks in de straten is dus wat VB wil, ik zie van grieken als al baghdad ali staan roepen.
Waalse tanks in Vlaamse straten zeg je? Ben benieuwd.
De NATO zal Vlaanderen dan plat bombarderen?
De VN zal Blauwhelmen uit Bangladesh sturen om de Vlaamse opstand neer te slaan?

Laat me niet lachen.
Oud 6 juni 2024, 12:08   #566
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De VN zal Blauwhelmen uit Bangladesh sturen om de Vlaamse opstand neer te slaan?

Laat me niet lachen.

Dit was vreedzaam en geen issue volgens sommige.

Oud 6 juni 2024, 12:29   #567
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Laat me niet lachen.
En niet te vergeten: Filip zal ongetwijfeld in hoogsteigen persoon in een tank stappen om "zijn" opstandige onderdanen een lesje te leren! Leefde Fabiola nog, ze had het met een Spaanse furie aangepakt!

Maar je mag er donder op zeggen dat Laurent, als eeuwige rebel, zijn villa in Tervuren vol hangt met Vlaamse leeuwen.

Het worden boeiende tijden!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2024, 16:14   #568
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Mijn evaluatie in het rood in de tekst gevoegd:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Tuurlijk hij zegt het gewoon: wat VB echt zegt is de revolutie.
Al hun onzin van boma wekkertjes en "dat is legaal" is gewoon onzin. VB wilg ewoon dat vlaanderen illegaal zich afscheid OVERDREVEN , uit de EU treed ONJUIST en zich overlevert aan de willekeur en waanzin PRIETPRAAT in de hoop dat eht ooit goed zal komen.

Nee dank U.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2024, 16:18   #569
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar Schoof, Van Grieken heeft dat in het gesprek met De Wever letterlijk gezegd:

‘Wekkertje, tik tik tik en na vijf jaar roepen wij in het Vlaams Parlement éénzijdig de onafhankelijkheid uit.’

Het antwoord van De Wever herinnert ge u hopelijk nog…
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2024, 17:06   #570
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Illegaal : Gelieve tot Jan van den Berghe je te wenden
Uit de EU: onvermijdelijk als je uit een land stapt/splitst

Oud 7 juni 2024, 04:46   #571
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik vind christenen toch veel flexibeler dan moslims en als ze het ergens mee oneens zijn overwegend toch minder aggressief. De Bijbel is een veel diepgaandere bron dan de Koran en biedt meer ruimte voor interpretatie en invulling. Verder merk ik op dat Van Impe protestanten vermeldde en zedig zweeg over katholieken. Haar inflexibele authoritaire houding heeft nochtans veel weg van die laatsten.

Zelf heb ik meer op met die eersten (was vroeger anders, maar tegenwoordig niet), maar inderdaad, ook bij hen zitten fundamentalisten waar ikzelf ook mee worstel. Het is de mens in zijn feilbaarheid.

Protestanten kennen doorgaans de Bijbel beter en besteden meer aandacht aan het Oude Testament wat ik bij katholieken mis en ik heb nooit veel gehad met de traditie. Wel heb ik respect voor mijn katholieke voorouders en katholieke personen. Sommigen zijn uiteraard wel veel te diep in de ketel gevallen als kind.
Wat heeft ze gezegd over de protestanten misschien?
Oud 17 juni 2024, 17:09   #572
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nee gewoon achterlijk om te denken dat een homokoppel geen kind kan opvoeden zoals een heterokoppel dat kan. Maar hey, we leven in een vrij land en iedereen mag er voor mijn part een achterlijk gedachtengoed op na houden. Ik ga mensen er niet voor cordonneren
Terug brandend actueel;

https://www.hln.be/binnenland/homofi...daan~a4b89a82/

Echter, uiteraard "kan" een homo- of lesbiennekoppel geen kinderen opvoeden, voor de simpele reden dat zij geen kinderen kunnen concipiëren.
Een derde, voor het latere kind al dan niet ooit bekende persoon, is nodig om die "kinderwens" te doen uitkomen. Een moeder voor de homo's, en een vader voor de lesbiennes.

Dus, een homo- of lesbiennekoppel kan enkel maar een kind opvoeden, waar van 1 van beide homo's of lesbiennes niet de moeder of de vader is.

Zo voedt één van beide partners in het homo of lesbienne-koppel aldus iemand anders' kind op. Dat kind wordt aldus voor 50% opgevoed door een vreemde.

Mijn mening is dat het recht van het kind om door de ouders opgevoed te worden hiermee ernstig in het gedrang komt.
Men zou force majeure kunnen inroepen als het kind geheel of gedeeltelijk wees is.

Tot het kind de jaren van onderscheid heeft bereikt zou een adoptie dan ook niet mogelijk moeten kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 17 juni 2024 om 17:10.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 18:01   #573
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Tom Vandendriessche, VB-lijsttrekker Europa.

Apache en Humo konden de klacht inkijken. Die schetst een ontluisterend beeld van het gedachtegoed van de partij-ideoloog van Vlaams Belang en bevestigt de informatie die in de aanloop naar de verkiezingen van 9 juni over het boegbeeld van Vlaams Belang naar buiten kwam.

Zo wordt aan stagiairs gevraagd of ze “tegen of voor de Joden zijn”. Vandendriessche zelf blijkt ervan overtuigd dat homoseksualiteit het gevolg is van een slechte opvoeding en hij kan het niet laten om met zijn medewerkers te discussiëren over bepaalde ‘denkers’, historische gebeurtenissen, ‘eindoplossingen’ of verschillen tussen mensen.

'Tijdens een lunch stelde Tom Vandendriesscheopnieuw dat homofilie volgens hem eengevolg was van slechte opvoeding'

De partijtop van Vlaams Belang werd al in september 2022 op de hoogte gebracht van de wantoestanden, maar greep niet in. Integendeel, de werknemer die de feiten aan de kaak stelde, werd op straat gezet.

De klacht toont verder hoe Vandendriessche doorlopend Europese partijmedewerkers inschakelde voor nationale taken. Die praktijk is volstrekt illegaal. Tom Van Grieken en de rest van de partijtop waren ook daarvan op de hoogte, maar traden niet op, Integendeel, ze maakten zelf oneigenlijk gebruik van de Europese middelen.

(Apache)

En wat doet ‘t Coiffeurke Van Grieken?? Niets. Hij profiteert zelf van die hele toestand. Mooi partijtje, dat VB.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 juni 2024 om 18:28.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 19:15   #574
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Tom Vandendriessche, VB-lijsttrekker Europa.

Apache en Humo konden de klacht inkijken. Die schetst een ontluisterend beeld van het gedachtegoed van de partij-ideoloog van Vlaams Belang en bevestigt de informatie die in de aanloop naar de verkiezingen van 9 juni over het boegbeeld van Vlaams Belang naar buiten kwam.

Zo wordt aan stagiairs gevraagd of ze “tegen of voor de Joden zijn”. Vandendriessche zelf blijkt ervan overtuigd dat homoseksualiteit het gevolg is van een slechte opvoeding en hij kan het niet laten om met zijn medewerkers te discussiëren over bepaalde ‘denkers’, historische gebeurtenissen, ‘eindoplossingen’ of verschillen tussen mensen.

'Tijdens een lunch stelde Tom Vandendriesscheopnieuw dat homofilie volgens hem eengevolg was van slechte opvoeding'

De partijtop van Vlaams Belang werd al in september 2022 op de hoogte gebracht van de wantoestanden, maar greep niet in. Integendeel, de werknemer die de feiten aan de kaak stelde, werd op straat gezet.

De klacht toont verder hoe Vandendriessche doorlopend Europese partijmedewerkers inschakelde voor nationale taken. Die praktijk is volstrekt illegaal. Tom Van Grieken en de rest van de partijtop waren ook daarvan op de hoogte, maar traden niet op, Integendeel, ze maakten zelf oneigenlijk gebruik van de Europese middelen.

(Apache)
En wat doet ‘t Coiffeurke Van Grieken?? Niets. Hij profiteert zelf van die hele toestand. Mooi partijtje, dat VB.
Extreemlinkse riooljournalistiek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 19:56   #575
dalibor
Banneling

Standaard

Zou Tom Vandendriessche de ouders van Chris Janssens al hebben ontmoet?
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 20:00   #576
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wat heeft ze gezegd over de protestanten misschien?
Niet per se onwaar. Over dat protestanten soms ook net als moslims hun Schrift te letterlijk nemen en daar nogal gevoelig aan zijn. Ik vind alleen de katholieke cultuur ook niet zonder gebreken (moeilijker met andere meningen om kunnen gaan en bekrompen op onze eigen manier). Daarom dat ik op dat moment dat schreef.

In Nederland is dat zelf ook erg zichtbaar, overigens. De meeste vrijheid heb ik genoten in protestants-georiënteerde delen, maar dat is ook relatief en zeer persoonsgebonden. Het mes snijdt langs twee kanten.

Ik ben nu ook bevriend met een praktiserende persoon uit Namibië en die heeft veel minder complexen en dwingelandtrekjes dan veel zuiderlingen (maar gaat wel tweemaal per week naar de kerk). Het wijzende vingertje van Calvijn blijft wel een echt fenomeen en het vaak erg snel springen op conclusies. Ze behandelen elkaar ook zo, en dat balanceert het wat uit, maar verre van iedereen.
Of een protestant gelovig is of enkel van die afkomst maakt trouwens vaak weinig uit of iemand tolerant is of niet, heb ik ook ingezien. Veel seculiere Nederlanders hebben diezelfde mentaliteit en veel gelovigen zijn eigenlijk erg genuanceerde denkers.

In Nederland is de bedrijfscultuur in Noord-Brabant vaak authoritairder dan in Holland, en soms - ook al ontkennen ze het zelf - meer gelijkend op België dan op Holland. Ze horen het niet graag. Ik heb het alleen wel zo ervaren. Hoe oostelijker in Noord-Brabant, hoe minder direct en Limburg is helemaal een andere mentaliteit.

Niet dat dat slecht is. Het is wat je gewend bent en ik ben gewoon erg veel blootgesteld geweest aan de Hollandse cultuur.

Laatst gewijzigd door Weyland : 17 juni 2024 om 20:08.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 20:16   #577
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het is ook soms complex. Bergen op Zoom is zo een stad dat vroeger protestants-gedomineerd was, maar sinds eind 18de eeuw gekatholiceerd. Ondanks dat vind ik dat ze een aparte mentaliteit binnen Noord-Brabant bezitten. Erg direct apart volkje. Ze spreken ook het meest Hollands-achtige Brabants, op uiteraard mensen uit Altena na. Alsof hun voorouders zich aangepast hebben aan de dominerende cultuur van eeuwen terug en het deels overgenomen hebben.

Ik heb ook een Vlaamse protestantse gekend (van opvoeding, uit het geloof gestapt). Ondanks dat zeer typisch Vlaams. Misschien wat zuiniger en mensen meer uitscannend, maar toch heel anders dan wat ik in Zuid-Holland heb gezien. Religie is niet allesbepalend dus.

Laatst gewijzigd door Weyland : 17 juni 2024 om 20:36.
Oud 17 juni 2024, 20:22   #578
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Het is ook soms complex. Bergen op Zoom is zo een stad dat vroeger protestants-gedomineerd was, maar sinds eind 18de eeuw gekatholiceerd. Ondanks dat vind ik dat ze een aparte mentaliteit binnen Noord-Brabant bezitten. Erg direct apart volkje. Ze spreken ook het meest Hollands-achtige Brabant, op uiteraard mensen uit Altena na. Alsof hun voorouders zich aangepast hebben aan de dominerende cultuur van eeuwen terug en het deels overgenomen hebben.

Ik heb ook een Vlaamse protestantse gekend (van opvoeding, uit het geloof gestapt). Ondanks dat zeer typisch Vlaams.
In de Reformatietijd rolde er over het graafschap Vlaanderen een protestantse vloedgolf. Had de geschiedenis een anders verloop gehad, dan waren de zuidelijke Nederlanden ook voor een groot deel een protestantse natie geweest. Alva heeft daar echter anders over beslist.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 20:36   #579
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Zou Tom Vandendriessche de ouders van Chris Janssens al hebben ontmoet?
Ik denk dat ze mekaar zullen ontwijken.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 20:38   #580
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In de Reformatietijd rolde er over het graafschap Vlaanderen een protestantse vloedgolf. Had de geschiedenis een anders verloop gehad, dan waren de zuidelijke Nederlanden ook voor een groot deel een protestantse natie geweest. Alva heeft daar echter anders over beslist.
Precies, maar er is ook een troef. Een Vlaming of zelfs Belg kan je moeilijk schofferen op sectarische gronden. Misschien ook daarom dat ik minder gedoe ervaar met iemand uit Namibië dat op migratie na vrijwel homogeen protestants is en daarom minder bevooroordeeld en hokjesdenkend. Wij zijn vrijwel homogeen katholiek, maar je zal vroeg moeten opstaan om iemand van bij ons boos te krijgen als protestant.

Laatst gewijzigd door Weyland : 17 juni 2024 om 20:39.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be