Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2024, 20:43   #581
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Precies, maar er is ook een troef. Een Vlaming of zelfs Belg kan je moeilijk schofferen op sectarische gronden. Misschien ook daarom dat ik minder gedoe ervaar met iemand uit Namibië dat op migratie na vrijwel homogeen protestants is en daarom minder bevooroordeeld en hokjesdenkend. Wij zijn vrijwel homogeen katholiek, maar je zal vroeg moeten opstaan om iemand van bij ons boos te krijgen als protestant.
Een vlugge blik op de protestantse wereld - ook in Nederland - leert me toch onmiddellijk dat het er vaak bovenarms op zit, dat de ene scheuring na de andere volgt, dat ze elkaar naar de keel grijpen over soms pietluttigheden (zelfs anno 2024, denk maar aan wat dominee Van den Brink over zich kreeg rond "de toe-eigening van het heil"), enzovoort.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 20:49   #582
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In de Reformatietijd rolde er over het graafschap Vlaanderen een protestantse vloedgolf. Had de geschiedenis een anders verloop gehad, dan waren de zuidelijke Nederlanden ook voor een groot deel een protestantse natie geweest. Alva heeft daar echter anders over beslist.
Neen de Calvinisten hebben daarover beslist. Hadden ze niet zo'n amok gemaakt die beeldenstormers en dat janhagel, dan was er nooit een Alva geweest. Alva werd gestuurd alhoewel de beeldenstorm al bijna voorbij was, maar toen was het te laat. En was er geen Willem van Oranje geweest die uit was op de macht van Filips, dan was er ook geen Tachtigjarige Oorlog geweest.

Besluit: de splitsing der Nederlanden was de fout van de woeste calvinisten en van de usurpator Guillaume le Taciturne.

Toemaatje.
Nu let wel, de noordelijke Nederlanders ezijn een heel ander volkje dan ons zuiderlingen.Het zou toch nooit een (h)echte eenheid zijn geworden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 juni 2024 om 20:50.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 20:53   #583
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten;10374669[B
Toemaatje.[/b]
Nu let wel, de noordelijke Nederlanders ezijn een heel ander volkje dan ons zuiderlingen.Het zou toch nooit een (h)echte eenheid zijn geworden.
Hun regelzucht zou ook niet louter van het calvinisme komen, maar ook van de waterschappen. Ze moesten meticuleuzer omgaan met hun ruimtelijke ordening uit overlevingsnoodzaak. Dat zou al zo geweest zijn toen ze nog katholiek waren. Heeft voor- en nadelen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 17 juni 2024 om 20:58.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 21:00   #584
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hun regelzucht zou ook niet louter van het calvinisme komen, maar ook van de waterschappen. Ze moesten meticuleuzer omgaan met hun ruimtelijke ordening uit overlevingsnoodzaak. Dat zou al zo geweest zijn toen ze nog katholiek waren.
Daar heeft het volgens mij weinig tot niets te maken. Jaarlijks gaan we met het gezin naar Zwitserland en Oostenrijk op vakantie. In Wallis en in Tirol. Het katholicisme is er nog heel levendig. Alleen vind je daar geen ruimtelijke wanorde zoals hier in België. Het is ordelijk, bedacht, gepland, overdacht. Het heeft uiteindelijk weinig met godsdienst te maken. Je ziet ook mooi het verschil tussen Ticino en Lombardije. Als je de grensovergang neemt bij Como - Chiasso, zie je onmiddellijk aan de wanorde, de slechte wegen... waar Italië begint en eindigt. Nochtans spreken ze aan beide kanten Italiaans en zijn ze even katholiek.
Oud 20 juni 2024, 10:56   #585
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240524_97314459

Dit is gewoon waar VB nog voor staat, gelijk welk gezicht van grieken opzet.
Het is nog steeds dezelfde ranzige club die volop dwepen met fascisme en die nog steeds de kantjes van racisme en discriminatie opzoeken.

Zelfs al zet je de dewinters buiten, de rest van de partij is net zo slecht.
Van Grieken zei dat je met trans-mensen mag lachen en dat als hij een gek kostuum aantrekt ze ook met hem mogen lachen.

Hij begrijp het niet goed. Een betere analogie zou zijn dat we lachen met zijn lelijke flaporen die hem er doen uitzien als een achterlijke vogelverschrikker.

Iemand zou hem dat eens moeten zeggen, gewoon zodat hij het begrijpt.

Tussen haakjes, ik vind zijn oren niet lelijk en ik vind niet dat hij eruitziet als een achterlijke vogelverschrikker. Dat was maar gewoon een mopje om eens te lachen.
Oud 20 juni 2024, 11:04   #586
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Van Grieken zei dat je met trans-mensen mag lachen en dat als hij een gek kostuum aantrekt ze ook met hem mogen lachen.
Als je moppen mag vertellen over Nederlanders, waarom dan niet over transgenders? Zijn er soms verboden gebieden als het om humor gaat?
Oud 20 juni 2024, 11:07   #587
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Dit is gewoon waar VB nog voor staat, gelijk welk gezicht van grieken opzet.
Het is nog steeds dezelfde ranzige club die volop dwepen met fascisme en die nog steeds de kantjes van racisme en discriminatie opzoeken.

Zelfs al zet je de dewinters buiten, de rest van de partij is net zo slecht.
Vreemd, want op andere plaatsen hebt u gepleit dat het Vlaams Belang grote kuis moet houden en mensen als De Winter moet buiten zetten.

Daarnaast zie ik geen enkel concreet, tastbaar of steekhoudend bewijs dat het Vlaams Belang "volop dweept met fascisme". Ook niet over racisme of discriminatie, maar ik wil wel eens de eerste beschuldiging onderbouwd. Het honderdmaal herhalen van de dezelfde bewering maakt het nog niet tot waarheid.
Oud 20 juni 2024, 11:08   #588
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hij begrijp het niet goed. Een betere analogie zou zijn dat we lachen met zijn lelijke flaporen die hem er doen uitzien als een achterlijke vogelverschrikker.

Tussen haakjes, ik vind zijn oren niet lelijk en ik vind niet dat hij eruitziet als een achterlijke vogelverschrikker. Dat was maar gewoon een mopje om eens te lachen.
We mogen inderdaad met alles lachen. Kijk naar Panda die ook regelmatig lacht met TVG omdat die kaal begint te worden.

Als ik in de spiegel kijk naar mezelf dan zie ik ongeveer in het midden van mijn schedel een paar vierkante centimeter haar dat sterk aan het uitdunnen is, het zal geen tien jaar meer duren alvorens ik daar een kale plek heb. Lach daar maar smakelijk mee, dat houdt het leven plezant en mij maakt het niets uit.
Oud 20 juni 2024, 12:30   #589
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Vreemd, want op andere plaatsen hebt u gepleit dat het Vlaams Belang grote kuis moet houden en mensen als De Winter moet buiten zetten.
Ik kan er toch niet aan doen dat het VB wel veel van dergelijke sujetten bevat?
Zoals ik al zei : ALS ze die partij opkkuisen wil ik die gerust een nieuwe kans geven. Zolang ze dat niet doen is het duidelijk dat ze liever in de oppositie zitten en pen scheppen om niks te doen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2024, 13:57   #590
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We mogen inderdaad met alles lachen. Kijk naar Panda die ook regelmatig lacht met TVG omdat die kaal begint te worden.

Als ik in de spiegel kijk naar mezelf dan zie ik ongeveer in het midden van mijn schedel een paar vierkante centimeter haar dat sterk aan het uitdunnen is, het zal geen tien jaar meer duren alvorens ik daar een kale plek heb. Lach daar maar smakelijk mee, dat houdt het leven plezant en mij maakt het niets uit.
Over dikke mensen, over zwarten, over blanken, over LGBTI, over Vlamingen, over Walen, over Belgicisten, over flaminganten, over katholieken, over protestanten, over moslims, over joden,... Alles zou moeten kunnen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 20 juni 2024 om 13:57.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2024, 14:05   #591
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over dikke mensen, over zwarten, over blanken, over LGBTI, over Vlamingen, over Walen, over Belgicisten, over flaminganten, over katholieken, over protestanten, over moslims, over joden,... Alles zou moeten kunnen.
Inderdaad.
Oud 20 juni 2024, 14:08   #592
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Met zijn flappies heb ik nog niet gelachen. Maar die tonsuur...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2024, 14:18   #593
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Met zijn flappies heb ik nog niet gelachen. Maar die tonsuur...
En waarom niet? Voel u vrij, zou ik zeggen!

Citaat:
Als je moppen mag vertellen over Nederlanders, waarom dan niet over transgenders? Zijn er soms verboden gebieden als het om humor gaat?
Oud 20 juni 2024, 18:07   #594
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

In een drukke straat groeit geen gras.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2024, 18:10   #595
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Van Grieken formuleerde het zo (ongeveer): ik ga uitlachen niet verbieden.
Onderversta: uitlachen moet niet in het strafwetboek komen.

Maar opgelet: heel wat woke-aanhangers zijn daar wel degelijk voorstander van.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be