Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2024, 12:32   #101
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Nee allemaal feiten die gewoon aantonen hoe fascistisch VB wel nog is.
Feiten (hoewel van sommige ben ik niet zeker), met daarbij uw appreciatie ervan. Zo is het bijvoorbeeld hilarisch te beweren dat men antidemocratisch zou zijn omdat men tegen stemrecht voor niet-burgers is.

En met dat soort onzinmeningen staat het vol.
Oud 27 juni 2024, 12:37   #102
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Feiten (hoewel van sommige ben ik niet zeker), met daarbij uw appreciatie ervan. Zo is het bijvoorbeeld hilarisch te beweren dat men antidemocratisch zou zijn omdat men tegen stemrecht voor niet-burgers is.

En met dat soort onzinmeningen staat het vol.
Ja want iedereen weet dat fascisten openstaan voor andere culturen en volkeren en zeker niet die hun macht willen imperken.

Soms vraag ik me toch af of jullie 1 seconde nadenken voor iets te schrijven.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich

Laatst gewijzigd door k9 : 27 juni 2024 om 12:38.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2024, 12:43   #103
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Nee hoor, programma van vooruit is echt wel fundamenteel heel anders.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05...r-de-rechtsta/
Die link is een artikel van Advokaat.be dat gepromoot wordt door de Vreed Rooie Televisie.

Alle bezwaren die gegeven worden zijn hypothetische overtredingen van richtlijnen en regelgevingen waar men zelfs voorstellen van de VN moet bijhalen. En da's voor alle partijen, met de PTB/PVDA als derde in de lijst.

Dat kazakkendraaiers en veelbelovers als Vooruit goed uitkomen in dat soort van bevooroordeelde opsommingen is gewoon logica.

Het zou me niet verbazen dat die lijst het resultaat is van een bestelde studie...

Mare, in hoeverre zou Foetsie Ahamahoela daarin goed uitkomen?

Laatst gewijzigd door maddox : 27 juni 2024 om 13:03.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2024, 12:44   #104
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja want iedereen weet dat fascisten openstaan voor andere culturen en volkeren en zeker niet die hun macht willen imperken.
Naast de kwestie. U pontificeert zonder enige argumentatie dat tegen stemrecht voor niet-burgers zijn, gelijk staat aan "antidemocratisch" zijn.

Dat is natuurlijk onzin, want dan zouden er in de wereld maar een handvol democratische landen zijn.
Oud 27 juni 2024, 12:45   #105
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat je nog eens een boek moet lezen over fascisme en wat dat precies inhoudt.

Je zou tot het besef komen dat wat er met Corona gebeurd is veel fascistischer is dan eender welk voorstel van het VB.

Gemakkelijk he, iedereen die niet het MSM narratief over migratie volgt is defacto fascist. Denk jij zelf wel eens kritisch na? Of volg jij altijd blind als een schaapje de meute?
Oud 27 juni 2024, 12:47   #106
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Naast de kwestie. U pontificeert zonder enige argumentatie dat tegen stemrecht voor niet-burgers zijn, gelijk staat aan "antidemocratisch" zijn.

Dat is natuurlijk onzin, want dan zouden er in de wereld maar een handvol democratische landen zijn.
En dan trekt hij anti-democratisch ineens door naar fascisme. Nog twee posts en tegen stemrecht voor niet burgers zijn is nazistisch. Ongetwijfeld zijn volgende move...
Oud 27 juni 2024, 12:49   #107
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vraag me dat eerder af bij u. Laten we even langer dan 1 seconde stilstaan bij uw bewering. Waarom is tegen stemrecht voor buitenlanders zijn fascistisch?

Waarom zijn de meeste staten ter wereld fascistisch in uw ogen, aangezien de meeste staten niet toelaten dat niet-staatsburgers meestemmen. In de VS bijvoorbeeld moet je Amerikaans staatsburger zijn om te mogen stemmen in de presidentsverkiezingen. Voor veel mensen is dat logisch, voor u is dat een uiting van fascisme. Het lijkt me dan ook duidelijk dat u dat best even wat komt duiden in plaats van dit voor te stellen als een axioma.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2024, 12:49   #108
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Gemakkelijk he, iedereen die niet het MSM narratief over migratie volgt is defacto fascist.
Dat is de gangbare betekenis die links er in de jaren '60 tot '80 aan gaf: wie het niet met ons eens is, is een fascist. Het was een inhoudsloos scheldwoord, een instrument om de tegenstander het zwijgen op te leggen.

Dat werkt al een tijdje niet meer, k9 is blijven steken in de tweede helft van vorige eeuw.
Oud 27 juni 2024, 13:55   #109
k9

Standaard

Citaat:

Neen, ik haal een aantal redenen aan waarom VB anti democratisch is, dat is ene geheel je trekt het gewoon uit context.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik denk dat je nog eens een boek moet lezen over fascisme en wat dat precies inhoudt.

Je zou tot het besef komen dat wat er met Corona gebeurd is veel fascistischer is dan eender welk voorstel van het VB.

Gemakkelijk he, iedereen die niet het MSM narratief over migratie volgt is defacto fascist. Denk jij zelf wel eens kritisch na? Of volg jij altijd blind als een schaapje de meute?
Tuurlijk
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Laatst gewijzigd door k9 : 27 juni 2024 om 13:55.
Oud 27 juni 2024, 13:55   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vraag me dat eerder af bij u. Laten we even langer dan 1 seconde stilstaan bij uw bewering. Waarom is tegen stemrecht voor buitenlanders zijn fascistisch?

Waarom zijn de meeste staten ter wereld fascistisch in uw ogen, aangezien de meeste staten niet toelaten dat niet-staatsburgers meestemmen. In de VS bijvoorbeeld moet je Amerikaans staatsburger zijn om te mogen stemmen in de presidentsverkiezingen. Voor veel mensen is dat logisch, voor u is dat een uiting van fascisme. Het lijkt me dan ook duidelijk dat u dat best even wat komt duiden in plaats van dit voor te stellen als een axioma.
De vraag mag zelfs gesteld worden in welke staat niet-burgers stemrecht krijgen over de hele lijn. Bij mijn weten is dat in geen enkel land. Alle landen ter wereld zijn dus volgens k9 "antidemocratisch" en "fascistisch"...

Citaat:
Stimmrecht für Ausländerinnen und Ausländer

Ausländerinnen und Ausländer können auf Bundesebene weder an Abstimmungen noch an Wahlen teilnehmen. Je nach Kanton und Gemeinde haben Ausländerinnen und Ausländer ein Stimm- und Wahlrecht auf kantonaler und kommunaler Ebene.
De Zwitserse kieswet laat dus niet toe dat niet-CH-burgers deelnemen aan de bondsverkiezingen of aan de volksraadplegingen. Er bestaat wel de mogelijkheid dat ze deelnemen aan kantonale of gemeenteraadsverkiezingen, maar dat is afhankelijk van gemeente tot gemeente en van kanton tot kanton.

Conclusie: volgens k9 is Zwitserland een "antidemocratische" en "fascistische" staat.

https://www.ch.ch/de/abstimmungen-un...-und-auslander
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2024, 13:59   #111
k9

Standaard

Citaat:
Nogmaals het gaat over het gehaal van al die punten die dat aantonen van VB dat ze anti-democratisch zijn en dat is dan weer een kenmerk van fascisten.

Nogmaals de argumenten staan daarboven geef gerust welke niet op VB van toepassing zijn of waarom een autoritaire/antidemocratisch /antiliberaal extreem rechtse aartsconservatieve partij dan wel niet fascistisch zou zijn.

Oud 27 juni 2024, 14:00   #112
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Conclusie: volgens k9 is Zwitserland een "antidemocratische" en "fascistische" staat.

https://www.ch.ch/de/abstimmungen-un...-und-auslander

Nogmaals het geheel toont dat duidelijk :

autoritair? ZOals in hun voorkeur voor regimes zoals syrie, china en rusland? Voorzitter voor het leven?
Inzetten op politie en repressie?

Dwepen met het 3e rijk,anti-semitisch, blank europa (wat van grieken ook zegt trouwens), anderen als vijand, authoritair,spreken voor het "echte" volk, geweld niet shuwen,...

antidemocratisch ? Tegen stemrecht voor migranten bijvoorbeeld of de voorzitter die openlijk in het conclaaf zegt dan maar illegaal uit belgie te stappen. Maar ook zaken zoals mensen die legaal hier zijn maar hier niet geboren zijn anders wettelijk behandelen dan diegene die dat wel zijn.

antiliberaal : Hun hele hetze tegen transgenders is dar een goed voorbeeld van, kliklijnen, gespliste instellingen voor elke groep die hen niet aanstaat

antiparlementair : eenmaking vlaamse kieskring, afschaffen alle andere nivueas, uit de EU stappen of die hervormen naar iets dat amper invloed heeft, verminderen parlementairen,opheffen allerhande instellingen en de macht centraliseren in vlaanderen ,...

Maar daar durf je natuurlijk niks op zeggen, straks kom je nog af met de NVA terug.

Oud 27 juni 2024, 14:02   #113
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik haal een aantal redenen aan waarom VB anti democratisch is, dat is ene geheel je trekt het gewoon uit context.
Neen, het staat er letterlijk. Ik citeer uw eigen woorden:

Citaat:
antidemocratisch ? Tegen stemrecht voor migranten bijvoorbeeld of de voorzitter die openlijk in het conclaaf zegt dan maar illegaal uit belgie te stappen. Maar ook zaken zoals mensen die legaal hier zijn maar hier niet geboren zijn anders wettelijk behandelen dan diegene die dat wel zijn.
Iedere overheid kan een onderscheid maken tussen burgers en niet-burgers. Goed mogelijk dat iemand legaal op het Belgisch grondgebied verblijft, maar geen Belgische staatsburger is. Nu al wordt die sowieso "wettelijk anders behandeld". De niet-burger heeft voor bepaalde niveaus geen stemrecht, daar waar de Belgische burger dat wel heeft. Er is zelfs onderscheid tussen die niet-burgers. Een EU-burger in België enerzijds en een niet-EU-burger in België hebben een ander statuut en hebben daardoor andere rechten en plichten. Wie als niet-EU-burger hier wil werken, moet bijvoorbeeld een gecombineerde werkvergunning hebben, iets wat EU-burgers dan weer niet moeten hebben. Enzovoort.
Oud 27 juni 2024, 14:03   #114
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals het gaat over het gehaal van al die punten die dat aantonen van VB dat ze anti-democratisch zijn en dat is dan weer een kenmerk van fascisten.

Nogmaals de argumenten staan daarboven geef gerust welke niet op VB van toepassing zijn of waarom een autoritaire/antidemocratisch /antiliberaal extreem rechtse aartsconservatieve partij dan wel niet fascistisch zou zijn.
Je haalt X aantal punten aan. Die X punten zijn geen kenmerk van fascisme en uw conclusie is dat X aantal niet fascistische kenmerken resulteren in fascisme.

Ik ben voor een federale kieskring, dat is niet fascistisch
Ik ben tegen het migrantenstemrecht, dat is niet fascistisch

Ik ben voor een federale kieskring EN tegen het migrantenstemrecht --> Fascistisch.

En dan gaat u stellen dat anderen eens moeten nadenken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2024, 14:04   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen enkel punt houdt steek. Al eerder aangetoond dat heel uw rimram over "antiparlementair" niet klopt.

Nu dat wetgeving over stemrecht en andere rechten/plichten voor niet-burgers gewoon een vaste gegevenheid is binnen het huidig wetgevend kader. Volgens u is België dus nu al een "antidemocratische" en "fascistische" staat.
Oud 27 juni 2024, 14:07   #116
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dat zijn geen argumenten, maar hoogstpersoonlijke meningen die je hier "par force" aan iedereen wil opdringen. Een goede raad, lees eens een goed boek over fascisme, en kom dan nog eens terug.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2024, 14:16   #117
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat zijn geen argumenten, maar hoogstpersoonlijke meningen die je hier "par force" aan iedereen wil opdringen. Een goede raad, lees eens een goed boek over fascisme, en kom dan nog eens terug.
Welk goed boek zou je zo aanraden ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2024, 14:40   #118
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Welk goed boek zou je zo aanraden ?
Voor mensen die niet inzien dat ontmenselijking van mensen met een andere visie (jij dus) een fascistische methodiek is, zou ik toch beginnen met 'Fascisme for dummies'...
Oud 27 juni 2024, 14:50   #119
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo goed als alle punten in uw lijstje zijn heel normale standpunten die door veel mainstream partijen gedeeld. Blijft overeind: uw subjectieve mening over elk van die punten. Niks meer.
Oud 27 juni 2024, 14:52   #120
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je haalt X aantal punten aan. Die X punten zijn geen kenmerk van fascisme en uw conclusie is dat X aantal niet fascistische kenmerken resulteren in fascisme.

Ik ben voor een federale kieskring, dat is niet fascistisch
Ik ben tegen het migrantenstemrecht, dat is niet fascistisch

Ik ben voor een federale kieskring EN tegen het migrantenstemrecht --> Fascistisch.

En dan gaat u stellen dat anderen eens moeten nadenken.
Het is grappig hoe iets dat gauw gauw ineengeflanst is zonder nadenken, hilarisch wordt als je het werkelijk in zijn consequenties bekijkt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be