![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Just kiddin'. Ik vind er niet veel lol aan om te discussieren zonder pit. Een doordachte mening proberen formuleren, en terwijl mensen aanvallen en uzelf verdedigen, das pas kunst. ![]() (en ik ben er zeer gerust in dat Alpina wat van economie kent. Handelsingenieur is geen order-by-mail diploma hoor.)
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Verder ben ik het volledig met u eens wat betreft dat pittig discussieren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Gouverneur
|
![]() Oh Jw, ik blijf doorzetten tot ik iets heb gevonden dat ik nog kan doen. Alleen is op dit moment mijn statuut nogal wazig... chronisch vermoeidheids syndroom en fibromyalgie worden nog steeds door weinig artsen erkend als invaliderende syndromen. De huidige criteria voor het nagaan of iemand werkelijk invalide is zijn te nauw: men test in hoeverre je nog bepaalde lichaamshoudingen kunt aannemen en inspanningen kunt doen, maar houdt er geen rekening mee dat een cvs- of fibropatiënt weliswaar die houdingen wel kunnen aannemen en de inspanningen wel kunnen doen doch slechts voor een paar minuten. Men let dus op een kortstondige inspanning, wat belachelijk is voor mensen die pas na enkele minuten letterlijk flauwvallen. Mijn grootmoeder is zo eens getest geweest, maar omdat zij zo fier was dat ze bepaalde dingen nog kon doen (ondanks de pijn en het ongemak van vergevorderde artrose) liep ze zo een statuut mis waardoor ze minder problemen had kunnen hebben in het dagelijkse leven, zoals boodschappen doen: met een invalidekaart dichter bij de winkel kunnen parkeren, eten bereiden: genieten van een warme maaltijd zonder te moeten worstelen met potten en pannen...
Hopelijk zal ik vanaf de volgende maand, wanneer ik in de invaliditeit val, meer kansen krijgen. Maar ik reken er niet op, en blijf op bezoek gaan bij de VDAB (een zware wandeling van 30 minuten heen en 30 minuten terug voor mij). Waarom denk je dat ik ondanks de pijn nog elke dag een paar uur aan de computer zit ? Ik tracht een werkritme te handhaven, en op deze manier leer ik ook duidelijk mijn beperkingen kennen. Op deze manier heb ik ontdekt dat mijn toestand nog altijd achteruit gaat. Maar zolang ik het internet kan afschuimen op zoek naar kennis over dingen die ik nog niet kende blijf ik volhouden. Vrienden hebben ontdekt dat ik werkelijk alles kan terugvinden en voor hen doe ik vaak opzoekingen. Het is leuk en houdt mijn vaardigheden in vorm. Vrijwilligerswerk is een vorm van nuttig zijn voor de samenleving, hoe raar dat ook kan lopen. En daar staat geen prijs op... nog een onbekende factor in het Vivant-model ! Wat blokkende studenten betreft... ben er ook zo eentje geweest die pas 2 weken voor het examen haar boeken eens opendeed. Maar met een frisse pint erbij en lekker in het zonnetje... ik hield eigenlijk wel van de blokperiode.
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vond deze discussie vrij constructief, alleen wel jammer dat u niet al te diepgaand wil zijn. Maar kom, zeg nog eens dat ik een communist ben ![]()
![]() |
![]() |
#86 | |||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Ge hebt met uw balkskes zelf al aangetoond dat men eigenlijk staatsinkomsten van 1 emmerke in het andere giet. In het geval van export wordt de belasting op consumptie echter niet geheven, dus wat ge voor het systeem aan belasting op arbeid inde, wordt nu niet geind. (eigenlijk zal het wel geind worden hoor, want de landen waarnaar ge exporteert zullen vrijwel onmiddelijk een barriere aan importrechten optrekken om het concurrentievoordeel teniet te doen, kijk maar naar Japanse wagens in de US, het wordt enkel niet alleen in Belgie geind) Conclusie is dat ge terwijl ge van het ene emmerke in het andere giet de kraan openzet waar uw emmerke stond en dat ge nog smost ook. Rechtsreekse afleiding is dat de staatschuld hierdoor stijgt. (en dat zult ge met uw cursus economie van burgerlijk ook wel snappen) De grote merits van het systeem zijn echter wel dat het verleggen van de emmerkes in kleinere mate ook zonder het systeem kan gebeuren en dat dat een deel van de belastingen van de werkgever afneemt om die bij de burger te leggen. Dit komt de spreiding van de bijdragen aan de maatschappij ten goede. In bepaalde landen kan dat zeer positieve bijgevolgen hebben, denk bvb aan landen die zwaar afhankelijk zijn van toerisme.
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 |
Partijlid
|
![]() Dus concluse: (om mezelf even te citeren) "Het systeem van Vivant is mooi, maar het werkt niet. "
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 |
Partijlid
|
![]() Neenee, absoluut niet
![]() Integendeel zelfs: dat stuk over de werkeloosheid, zo ver had ik nog niet gedacht. Ik zag het meer vanuit een totaalbeeld. (want uiteindelijk moeten ze de kosten die ze besparen aan lasten toch weer investeren in lagere kostprijs)
![]() |
#92 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Leuven valt goed mee. Ik kom van de VUB. Ik denk dat op studiegebied de twee vergelijkbaar zijn, maar Solvay-VUB krijgt mijn voorkeur omdat ze niet kaloot zijn
![]() Sinds enkele jaren hebben ze aan de hogescholen toegelaten om de studierichting te verkrachten en een soortement wit product van het handelsingenieurdiploma op de markt te gooien.
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad licenciaat in de handelswetenschappen noemt dat verzinseltje geloof ik.
Maar leve de VUB ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Europees Commissaris
|
![]() Ah oké bedankt voor de informatie, zal mij toch nog eens moeten updaten over de nieuwe studierichtingen van heden ten dagen. 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |