Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2024, 17:16   #101
Pol Dolf
Minister-President

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

vergeet het , het laatste avondmaal heeft nooit plaatsgevonden
Oud 5 juli 2024, 18:01   #102
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Johannes den apostel was de geliefde discipel. Jezus was zonder zonde dus zeker niet homoseksueel, want daar staat de tweede dood op.
Jaja, dat zal wel. Maar ik stel u dan maar nog eens de vraag: wat deed een naakte jongeman bij Jezus in het Hof van Olijven toen? Wat zo staat met zoveel woorden bij Marcus.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 juli 2024 om 18:02.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2024, 18:28   #103
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat er iets teveel nu getuige van Hem geweest zijn
Den HEERE heeft gesproken; and except ye repent ye shall perish.
Oud 5 juli 2024, 18:40   #104
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er iets teveel nu getuige van Hem geweest zijn
Den HEERE heeft gesproken; and except ye repent ye shall perish.

Met andere woorden: u weigert te antwoorden.

Het is natuurlijk een ietwat vervelende en/of wat compromitterende situatie te vernemen dat er op de Olijfberg er zich in de nabijheid van Jezus een naakte jongeling bevond.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 juli 2024 om 18:44.
Oud 5 juli 2024, 19:07   #105
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Met andere woorden: u weigert te antwoorden.

Het is natuurlijk een ietwat vervelende en/of wat compromitterende situatie te vernemen dat er op de Olijfberg er zich in de nabijheid van Jezus een naakte jongeling bevond.
Als ge dat wilt geloven, be my guest.
We hebben wel een ergere principaliteit voor ons. Maar de overwinning is behaald. En dat heeft iedere betrokken ziel geweten. Hallelujah!

Soli Deo gloria
!!!

Laatst gewijzigd door CUFI : 5 juli 2024 om 19:19.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2024, 19:16   #106
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

En het is echt gebeurd. Spiritueel uitgeput, long break now
Voorbereiden voor fase 2. De poppen kunnen nu zelf dansen om ze daarna weer in gang te zetten

We hebben al 7 kandidaten geselecteerd om als voorbeeld van propaganda en aanzetten tot haat te etaleren aan onze contreien.

Laatst gewijzigd door CUFI : 5 juli 2024 om 19:21.
Oud 5 juli 2024, 19:19   #107
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge dat wilt geloven, be my guest.
We hebben wel een ergere principaliteit voor ons. Maar de overwinning is behaald. En dat heeft iedere betrokken ziel grweten. Hallelujah!

Soli Deo gloria!!!
Marcus zegt toch zelf dat er bij Jezus op de Olijfberg een jonge man was die alleen een linnen doek op zijn lichaam droeg. En die wilden de soldaten van de Tempel ook grijpen, maar ze trokken het doek van de jongen af en zo kon hij naakt ontsnappen.

Dat zegt niet ik, maar wel de evangelist. Het is toch normaal dat men zich dan afvraagt: wat deed die naakte jongeman daar in de omgeving van Jezus? Zo warm moet het toch niet geweest zijn bij Pesach, vermoed ik. En dan nog.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 juli 2024 om 19:20.
Oud 5 juli 2024, 19:22   #108
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Marcus zegt toch zelf dat er bij Jezus op de Olijfberg een jonge man was die alleen een linnen doek op zijn lichaam droeg. En die wilden de soldaten van de Tempel ook grijpen, maar ze trokken het doek van de jongen af en zo kon hij naakt ontsnappen.

Dat zegt niet ik, maar wel de evangelist. Het is toch normaal dat men zich dan afvraagt: wat deed die naakte jongeman daar in de omgeving van Jezus? Zo warm moet het toch niet geweest zijn bij Pesach, vermoed ik. En dan nog.
Kerel ga eens naar een kerk he. Ik ga nu in verlof.
Oud 5 juli 2024, 20:29   #109
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard De jonge man die naakt vluchtte ...

Citaat:

Een toelichting.
Die tekst van Marcus is geen ooggetuigenverslag. Dat weten predikanten al eeuwen, maar ze gaan u niet uitleggen. Ze weten dat de 4 evangelies zijn gebaseerd op de Joodse Hebreeuwse geschriften, met de profeten. Ze zijn geschreven "onder inspiratie" op basis van de voorspellingen in het O.T. En zo ook de gebeurtenissen rond de arrestatie en berechting van Jezus Christus. Vandaar dus ook "de jonge man die naakt wegvluchtte" bij de arrestatie van Jezus. Die "gebeurtenis" volgens Marcus 14:51,52 is bedacht als vervulling van de profetie van Amos 2:14-16. Daar staat: "... 1 4 Dan krijgt zelfs de snelle loper geen kans om te vluchten, de sterke heeft niets aan zijn kracht en de dappere redt zijn leven niet [...] Zelfs de dapperste onder strijders zal naakt moeten vluchten, die dag. Dit is de godsspraak van Jahwe." Uw interpretatie van Marcus is dus nog heilig vergeleken bij de realiteit. U probeert er waarheid in te zien. Bespaar u de moeite. De evangelisten hebben 80 jaar na Christus de historie van een fantasie Jezus geconstrueerd aan de hand van de joodse profeten in het O.T..

Maar toch bedankt voor uw vasthoudendheid. Cufi is naakt gevlucht.
Zie ook https://accordingtostephen.wordpress...-mark-1451-52/
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2024, 20:42   #110
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Een toelichting.
Die tekst van Marcus is geen ooggetuigenverslag. Dat weten predikanten al eeuwen, maar ze gaan u niet uitleggen. Ze weten dat de 4 evangelies zijn gebaseerd op de Joodse Hebreeuwse geschriften, met de profeten. Ze zijn geschreven "onder inspiratie" op basis van de voorspellingen in het O.T. En zo ook de gebeurtenissen rond de arrestatie en berechting van Jezus Christus. Vandaar dus ook "de jonge man die naakt wegvluchtte" bij de arrestatie van Jezus. Die "gebeurtenis" volgens Marcus 14:51,52 is bedacht als vervulling van de profetie van Amos 2:14-16. Daar staat: "... 1 4 Dan krijgt zelfs de snelle loper geen kans om te vluchten, de sterke heeft niets aan zijn kracht en de dappere redt zijn leven niet [...] Zelfs de dapperste onder strijders zal naakt moeten vluchten, die dag. Dit is de godsspraak van Jahwe." Uw interpretatie van Marcus is dus nog heilig vergeleken bij de realiteit. U probeert er waarheid in te zien. Bespaar u de moeite. De evangelisten hebben 80 jaar na Christus de historie van een fantasie Jezus geconstrueerd aan de hand van de joodse profeten in het O.T..

Lol ik ben niet gevlucht. Ik ga echt geen Bijbelse zaken bespreken met wereldse mensen.
Ik heb net DE strijd geleverd en ga nu ff bekomen.

Maar in uw Bijbel staan voetnoten die u begeleiden, lees Amos 2:14-16. Een naakte man die van soldaten vlucht heeft niets met Jezus' seksualiteit te maken. Dus doe is ff normaal.

Laatst gewijzigd door CUFI : 5 juli 2024 om 20:44.
Oud 5 juli 2024, 20:51   #111
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol ik ben niet gevlucht. Ik ga echt geen Bijbelse zaken bespreken met wereldse mensen.
Ik heb net DE strijd geleverd en ga nu ff bekomen.

Maar in uw Bijbel staan voetnoten die u begeleiden, lees Amos 2:14-16. Een naakte man die van soldaten vlucht heeft niets met Jezus' seksualiteit te maken. Dus doe is ff normaal.
Hoe komt u erbij dat ik een werelds mens ben? Ik ben insider, net als u. Ik weet hoe u denkt en spartelt. Het beste is om naakt te vluchten uit die wereld.
Oud 5 juli 2024, 20:56   #112
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt u erbij dat ik een werelds mens ben? Ik ben insider, net als u. Ik weet hoe u denkt en spartelt. Het beste is om naakt te vluchten uit die wereld.
Ik denk dat er in GEL geen mens meer werelds dan u is. Heel uw redeneren is verre van geestelijk.

But feel free to disagree

Laatst gewijzigd door CUFI : 5 juli 2024 om 20:57.
Oud 5 juli 2024, 21:17   #113
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een toelichting.

Cufi komt altijd aandraven met citaten uit zijn heilige christelijke boeken en fulmineert constant tegen homoseksualiteit en dergelijke. Nu confronteer ik hem met teksten van 'zijn' bijbel m.b.t. de geliefde leerling van Jezus en de naakte jonge man en dan geeft hij niet thuis.

De tekst waarnaar u verwijst m.b.t. Amos maakt dan van het verhaal van de jonge man een soort 'vervullingsverhaal'. Hier gaat dit volgens mij niet op. De jonge man heeft bij Marcus alleen een linnen kleed aan en hij verliest het en zo kan hij wegvluchten. Waarom heeft hij slechts een linnen kleed aan, dat is vervolgens de vraag. Men kan dit altijd symbolisch interpreteren of allegorisch maar ook letterlijk. Het doordenkertje ligt dan in de wijsheid van de lezer. Ook in Het Geheim evangelie van Marcus (wiens auteur waarschijnlijk dezelfde auteur is als deze van het dito evangelie en daarom spreekt men hier dan over de 'niet-gekuiste' tekst van Marcus; eigenlijk zijn er twee teksten van de persoon die men Marcus heeft genoemd), komt die naakte jonge man weer om de hoek kijken.

"They came to Bethany. There was one woman there whose brother had died. She came and prostrated herself before Jesus and spoke to him. "Son of David, pity me!" But the disciples rebuked her. Jesus was angry and went with her into the garden where the tomb was. Immediately a great cry was heard from the tomb. And going up to it, Jesus rolled the stone away from the door of the tomb, and immediately went in where the young man was. Stretching out his hand, he lifted him up, taking hold his hand. And the youth, looking intently at him, loved him and started begging him to let him remain with him. And going out of the tomb, they went into the house of the youth, for he was rich. And after six days Jesus gave him an order and, at evening, the young man came to him wearing nothing but a linen cloth. And he stayed with him for the night, because Jesus taught him the mystery of the Kingdom of God. And then when he left he went back to the other side of the Jordan."

Ik zie hier geen mogelijke verwijzing naar het Oude Testament in dit verhaal. Het zou zelfs kunnen kunnen dat die jonge man in kwestie de 'geliefde leerling' is van Jezus. Maar dit is louter gissen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 juli 2024 om 21:36.
Oud 5 juli 2024, 21:30   #114
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Waarom boeit het u? Eerlijke vraag. Wat zoek je?
Oud 5 juli 2024, 21:31   #115
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom boeit het u? Eerlijke vraag. Wat zoek je?
De historische waarheid.
Oud 5 juli 2024, 21:36   #116
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
De tekst waarnaar u verwijst m.b.t. Amos maakt dan van het verhaal van de jonge man een soort 'vervullingsverhaal'. [...]]
Dat idee heb ik niet van mijzelf, zoals ik al schreef. Uw exegese is mij te hoog gegrepen (te ver gezocht) en feitelijk zinloos. Welke Jezus u ook construeert, hij is altijd fake. Doe geen moeite.
Oud 5 juli 2024, 21:45   #117
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De historische waarheid.
Door u aan profetie en teksten te wijden waarin ge niet eens gevormd zijt?
Meestal leren ze eerst kruipen, dan wandelen.

Lees verse 49, er staat bij dat de Schrift vervuld zal worden. En dus verlieten Zijn discipelen hen, en een man met alleen een linnen kleed volgde vanop afstand toen Jezus meegevoerd werd.

Wat zit gij dat hier aan lgbqt enzo te linken? Ge zijt gewoon aan het lullen om te lullen dan he? Praatjesmakers met hopen...
Oud 5 juli 2024, 21:50   #118
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat idee heb ik niet van mijzelf, zoals ik al schreef. Uw exegese is mij te hoog gegrepen (te ver gezocht) en feitelijk zinloos. Welke Jezus u ook construeert, hij is altijd fake. Doe geen moeite.
Kunt ge wel uitleggen wat het hele archetype achter Christus is of lult ge ook maar wat om te lullen?
Oud 5 juli 2024, 21:53   #119
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik construeer geen Jezus. Ik ga gewoon in discussie met Cufi en gebruik zijn aannames en wijs dan contradicties in zijn aannames en zijn christelijke geschriften. Dat is alles. Het is toch evident dat we nooit zullen weten wie Jezus was en of hij niet gewoon een mythische figuur is geweest. In ieder geval, het is weinig waarschijnlijk dat de evangelische Jezus zoals de evangelies hem voorstellen echt heeft bestaan . Deze Jezus is een construct. Een produkt van de propaganda van de eerste volgelingen van Jezus.

Edoch... toch moet er een Jezus in die tijd rondgelopen hebben. Tenminste, als we Josephus mogen geloven. Voor zover de tekst van Josephus niet fake is. Alhoewel we niet weten wat de oorspronkelijke tekst van Josephus over Jezus was, weten we wel onrechtstreeks dat Josephus een zekere Jezus vermeldt. Origenes, die de oorpronkelijke tekst nog bezat van Josephus, zegt dat hij zeer ontgoocheld is dat Josephus niet vermeldt of bevestigt dat Jezus de messias is .

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 juli 2024 om 21:58.
Oud 5 juli 2024, 22:09   #120
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door u aan profetie en teksten te wijden waarin ge niet eens gevormd zijt?
Meestal leren ze eerst kruipen, dan wandelen.

Lees verse 49, er staat bij dat de Schrift vervuld zal worden. En dus verlieten Zijn discipelen hen, en een man met alleen een linnen kleed volgde vanop afstand toen Jezus meegevoerd werd.

Wat zit gij dat hier aan lgbqt enzo te linken? Ge zijt gewoon aan het lullen om te lullen dan he? Praatjesmakers met hopen...

Begin maar eerst eens te antwoorden op de vragen die ik u boven heb gesteld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be