![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De drie-eenheid waarnemen is een werking van de Heilige Geest: logisch dat dus niet iedereen het waarneemt. Ze leven naar de letter en niet naar de Geest.
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gans dat godsdienstig gedoe van eender welke kant kan mijn kloten kussen. Ik heb meer in missen gezeten dan eender wie op dit forum.Ik apprecieer nog juist architecturaal maar voor mijn part zetten ze muilentrekkers van priesters, rabbi's en mullah's op de brandstapel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik had het over de drie-eenheid van drie evangelisten die u noemde: Hagee - Lawson - Stanley. Ik gaf een link naar een optreden van Hagee. Hij is in zijn eerste leugen niet gebarsten. Hij beweerde dat de puritijnse kolonisten in Amerika door de inheemse bevolking werden geholpen om er te overleven. De werkelijkheid is anders ... Zie https://time.com/6220951/colonial-america-is-a-myth/ Als u een goddelijke drie-eenheid wilt promoten dan kan u niet volstaan met een beroep op uw relatie met de HG. Als u de bijbel niet gelooft naar de letter dan geldt dat voor al uw voorgaande verwijzingen naar bijbelteksten. In de bijbel vindt u geen basis voor de drie-eenheidsleer. Er is alleen een inlassing in het Evangelie van Johannes in de Vulgaat. Gepruts van mystici. Hier is een link ... https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Drie-eenheid Citaat [...] Goddelijkheid van de Vader. De term "God" verwijst in het Nieuwe Testament meestal naar de Vader. God en de Zoon van God verschijnen als onderscheiden van elkaar als het gaat om: "God zond Zijn Zoon" (Johannes 3:17). Of als Jezus "aan de rechterhand van God" zit (Handelingen 7:56). God is (zoals in 1 Petrus 1:3) de "Vader van onze Heer Jezus Christus". Dit geldt ook voor de toekomst: uiteindelijk "zal de Zoon zich onderwerpen ... opdat God over alles en allen zal regeren" (1 Korintiërs 15:28).[11] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent geen predikant
![]() Ik promoot niets. Ik belijd. En dan mag je daar 10000 woorden of bronnen tegenover plaatsen, de invloed blijft 0. En terwijl uw leven eindigt, zal iedereen u vergeten; maar Zijn Naam blijft alles domineren. Ik hoop voor u dat je toch nog een relatie zoekt met Hem, zodat ook Hij u niet zal vergeten. Mensen die de Heilige Drie-eenheid niet waarnemen in de Bijbel, laat ons zien of we met een christen of een heiden te maken hebben. Identiek met de zondeval. Al die zaken zijn rechtstreeks af te leiden door het lezen en ervaren. God stuurt de Zoon, de Zoon wordt opgenomen en laat ons den Trooster na (= Heilige Geest). Wie niet door de HG overtuigd wordt van zonde en daardoor tot bekering kan komen; is geen christen.
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kom net van een online VR meeting met christenen wereldwijd. Iemand vroeg daar: "wat is een gruwel?" 15 man tegelijk: homoseksualiteit. Ik wist meteen daar op mijn plaats te zitten. ![]()
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot 5h lang gebeden, getuigd, gezongen in groep . Er is iets serieus aan het bewegen binnen christendom. Al jaren met geloof bezig, maar nu zien we Hem allen werken en horen we Zijn stem. Dit is far too real. Maar echt in elk land gebeurt het nu.
Ik blijf er dan ook in. Dit is permanent en ik noem God vanaf nu mijn Vader. Nu neemt het bovennatuurlijke proporties aan. Jezus Christus is de goede Schepper en Hij is Heer en Meester. Christ is LORD ![]()
I'll never run Laatst gewijzigd door CUFI : 16 juli 2024 om 04:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is het eigen Ik, en dan alle oneindig vele IKKEN van de microgoden en als derde de EENHEID van het eigen IK en de oneindig vele anderen als WIJ. Dus als IK, JULLIE en Wij. Maar er komt dan oneindig veel meer bij als 3 x 3 x 3 x 3 x 3 etc.
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De HG kan zelfs als een duif verschijnen. Maar wanneer Hij u persoonlijk komt aanspreken, dan weet je het. En als je het weet, dan weet je het.
Er is maar 1 Weg, 1 Waarheid, 1 Leven. Jezus Christus belichaamt dat.
I'll never run Laatst gewijzigd door CUFI : 16 juli 2024 om 11:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
|
![]() Citaat:
Dat kan geen duif zijn of persoon. Maar u hoeft het N.T. niet naar de letter te volgen uiteraard. Maak er wat moois van. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij verschijnt als duif tijdens de doop van Jezus.
![]() |
#211 |
|
![]() Dan was dat niet de geest waarover Joël sprak, en Petrus.
Maar goed. U heeft dus een relatie met de HG die op u rust? Uw onderwerp hier is uw relatie met Jezus. Wil dat niet vlotten? En nu heeft u een driehoeksverhouding met de HG en Jezus? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij kent ons door een innige relatie op te bouwen. Mensen die dat willen, kunnen dat niet zonder de Heilige Geest.
I'll never run Laatst gewijzigd door CUFI : 16 juli 2024 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vannacht was er trouwens een meisje in die room, en ze bekeert van islam naar christendom. Ze vertelde de gevaren die er bij kwamen kijken. Er was ook een ex moslim die gebed opende voor haar bescherming. De manier waarop hij dat deed, ... we werden er allemaal stil van en zij werd overnomen door tranen van geluk en verlossing.
Ik heb deelgenomen aan vele sessies, veel gesprekken gehad, veel chats, veel discussie; maar vannacht was de Heilige Geest aanwezig en trof die ons allen. We opende ook gebed voor mij en ik heb dat nooit maar echt nooit zo voelen binnenkomen als vannacht. Wij werden overmand en voelde ons echt verlost. Ik wil zelfs geen joint meer roken en heb geen nicotine gekocht. Vreugde wordt ook consistenter vastgehouden. Tranen in de ogen... Het is mij allemaal veel te echt geworden nu. Ik ben christen en ik vertrouw op mijn Vader en aanvaard Zijn Zoon als Heer en Meester. Het is sterker dan mezelf geworden.
![]() |
#214 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet eens moeilijk om al die verzinsels naar de letter te verklaren. Maar die duif op de Doper zag alleen de schrijver. Hij wilde het effect van Pinksteren niet verknallen. Joël heeft zich in zijn graf omgedraaid. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunt ge u de vreugde inbeelden als Hij ons opwekt en Zijn armen rond ons slaagt?
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Johannes 10:14 Ik ben de goede Herder en Ik ken de Mijnen en word door de Mijnen gekend,
15 zoals de Vader Mij kent en Ik de Vader ken; en Ik geef Mijn leven voor de schapen. 16 Ik heb nog andere schapen, die niet van deze schaapskooi zijn; ook die moet Ik binnenbrengen, en zij zullen Mijn stem horen, en het zal worden: één kudde, één Herder. ... 26 Maar u gelooft niet, want u bent niet van Mijn schapen, zoals Ik u gezegd heb. 27 Mijn schapen horen Mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij. 28 En Ik geef hun eeuwig leven; en zij zullen beslist niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit Mijn hand rukken. 29 Mijn Vader, Die hen aan Mij gegeven heeft, is meer dan allen, en niemand kan hen uit de hand van Mijn Vader rukken. 30 Ik en de Vader zijn één.
I'll never run Laatst gewijzigd door CUFI : 16 juli 2024 om 22:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |