Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Moeten gay pride en andere carnavalstoeten afgeschaft worden?
Ja, stoeten zoals Gay Pride en Carnaval zijn vervelend en degoutant. 3 21,43%
Nee, deze stoeten zijn belangrijk om politieke en sociale pijnpunten aan te kaarten. 8 57,14%
Ik ben een hypocriet. 3 21,43%
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2024, 19:37   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Kijk, voor mijn part doet ieder wat ie wil. Wil je een geit neuken, mij niet gelaten.
Wilt ge in uw kont genomen worden, doe maar.
Doch, ik vind dat ge dit niet moet etaleren met een blote reten parade in de stad.
Ik vind dan weer dat zowat alle groepen van mensen, dus ook de pride-liefhebbers, hun ding eens mogen doen in de vorm van een stoet of processie. Of het nu karnaval is, een religieuze processie, en ditje of een datje enz.

We hebben autoriteiten (burgemeester) om scheidsrechter te spelen over waar, wanneer, hoeveel keren enz. En procureurs om te oordelen dat ze vinden of er ene naar het gerecht moet wegens exhibitionisme.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2024, 19:41   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Goed zo.
Zelfs ongelovigen zijn die regenboogvlag beu. Het is een totalitaire bende die anderen uitschelden die niet accepteren. En veel lgbq'ers willen van dat gedrocht (de T) in hun alfabet af.
Dat is waar! Er is een totalitaire bende die zodanig overdrijft dat men bijna zou moeten overwegen hen naar de psychiatrie te sturen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 24 juli 2024, 20:22   #63
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
2
Er ontbreekt wel een nuancering over de leeftijd van de kinderen.(...)
Ja, akkoord, uiteraard. Kleutertjes moet men -vind ik- nog niet uitleggen dat je zomaar van geslacht veranderen kan.. alles op z'n tijd.. voor sommige zaken zijn jonge geesten nog niet voldoende rijp..

Verder ben ik van mening dat geslachtsoperaties en dergelijke delicate materie zijn en ook zo behandeld moeten worden.. kinderen die zich niet goed in hun vel voelen direct begeleiden richting transitie is absurd.. die dingen gebeuren helaas met dramatische gevolgen. Dus men mag wel wat voorzichtig omgaan met dat hele transitie-gebeuren. Maar zoals ik eerder al eens schreef: als mensen zich gelukkiger voelen met zo een transitie, wie is een ander dan om dat te willen verbieden of in duisternis te willen houden..?
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2024, 20:23   #64
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik mag dat wegens godsdienstvrijheid ook zo onderwijzen en EISEN geen gendergedoe mee te geven zoals een ander even vrij is christendom te weren. Het werkt in 2 richtingen. Diversiteit betekent niet iedereen dezelfde "fantasie" wijsmaken maar ieder diens waarheid te laten beleven.
Ge kunt proberen uw eigen school op te richten wilt ge onderwijzen wat normaal en abnormaal is.. verder hebt ge niet te veel te eisen.. er is trouwens geen enkele school (bij mijn weten) waar men niet over het christendom onderwijst. Dat men de leer van het christendom niet meegeeft is nogal logisch, daar heb je aparte lessen voor. En wat mij betreft hebben zulke lessen geen plaats in het onderwijs, maar is dat iets voor na de schooluren. Zoals naar een sportclub gaan of een academie.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 24 juli 2024 om 20:31.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2024, 20:42   #65
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ge kunt proberen uw eigen school op te richten wilt ge onderwijzen wat normaal en abnormaal is.. verder hebt ge niet te veel te eisen.. er is trouwens geen enkele school (bij mijn weten) waar men niet over het christendom onderwijst. Dat men de leer van het christendom niet meegeeft is nogal logisch, daar heb je aparte lessen voor. En wat mij betreft hebben zulke lessen geen plaats in het onderwijs, maar is dat iets voor na de schooluren. Zoals naar een sportclub gaan of een academie.
Ja er zijn geen scholen waar ze christelijk vormen met Bijbelse waarheden. Dat feit alleen al is zeer verontruswekkend en zou ons moeten alarmeren.
Wees uw voorouders gehoorzaam in den HEERE.
Oud 24 juli 2024, 20:49   #66
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Godsdienst en wetenschap, vooral in onderwijs, kunnen botsen.
Hetgeen jij hierboven stelt, is voor mij één (01) van de redenen dat ik vind dat de grondvod moet gewijzigd worden. Wegens misbruik maken dus van die onderwijsvrijheid.
Godsdienstonderwijs mag perfect, maar niet met door de staat betaalde onderwijzenden, en niet in gebouwen die door de staat betaald worden en bla bla ...
Dat vraag ik niet. Ik vraag geen genderideologie mee te geven van kinds af. In feite, laat ze gewoon met alles rond seksualiteit met rust en laat alles zijn natuurlijke gang gaan zonder anderen te beledigen als ze niet meelopen.

Doe allemaal wat ge wilt, maar laat anderen ook vrij in hun standpunt te staan en breng uw dwaalleren niet naar onze kinderen. Doctrines of devils! En hang die vlaggen niet aan Zijn gebouwen. Wij zijn niet trots op onze zondes maar zijn tot bekering er van geroepen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 24 juli 2024 om 20:50.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2024, 21:06   #67
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Inconsequenties op dit forum. Mensen die het steeds hebben over schandelijke censuur die van de andere kant vinden dat het moet gedaan zijn met de privé optochten.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2024, 21:22   #68
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nooit gepleit die stoeten te verbieden, maar heb wel mijn weerzin er van voor geuit.
Staat allemaal heel lelijk als ge zelf constant beledigd wordt, die groep net aan massale discriminatie op vrouwenrechten doet, er mee provoceert, intimideert en iedereen beledigt die niet meeloopt.
En waar is plaats voor mijn diversiteit als ik mij beter geaard in mijn identiteit voel met medicinale cannabis? Wie zijn hier de huichelaars?
Oud 24 juli 2024, 21:53   #69
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit gepleit die stoeten te verbieden, maar heb wel mijn weerzin er van voor geuit.
Staat allemaal heel lelijk als ge zelf constant beledigd wordt, die groep net aan massale discriminatie op vrouwenrechten doet, er mee provoceert, intimideert en iedereen beledigt die niet meeloopt.
En waar is plaats voor mijn diversiteit als ik mij beter geaard in mijn identiteit voel met medicinale cannabis? Wie zijn hier de huichelaars?
Er bestaan openbare manifestaties rond het thema van legalisatie van cannabis.

Ik herinner me nog een festival op de Dageraadplaats in Antwerpen van vzw Trek Uw Plant.

Er zullen zeker mensen zijn geweest die dat ongehoord vonden. Maar dat is doorgegaan zonder de giftige en irrationele tegenkanting die tegenstanders van de prides systematisch betonen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2024, 22:08   #70
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als je een geit uitkiest en niet een bok die zich identificeert als geit, ben je dan transfoob ?
zolang je het vlees maar verkoopt in een ander dorp.

De profeet was volgens mij en de Ayatollah. zelf een homobestialist
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2024, 22:17   #71
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Er bestaan openbare manifestaties rond het thema van legalisatie van cannabis.

Ik herinner me nog een festival op de Dageraadplaats in Antwerpen van vzw Trek Uw Plant.

Er zullen zeker mensen zijn geweest die dat ongehoord vonden. Maar dat is doorgegaan zonder de giftige en irrationele tegenkanting die tegenstanders van de prides systematisch betonen.
Iedereen mag zeggen wat hem wilt. Maar niet iedereen heeft vrijheid. Het zijn degene die settelen voor een beeld van vrijheid die vooral anderen zaken verbieden en sancties opleggen als die hun eigen vrijheid tot expressie brengen. We staan onder invloed van boze krachten. Er is een tijd geweest waar we veel meer vrijheid hadden en genoegen namen met veel minder materie maar wel met mekaar in den Heere. Boeren moeten we doen. Farm or be pharmed! }-)

Laatst gewijzigd door CUFI : 24 juli 2024 om 22:19.
Oud 25 juli 2024, 04:19   #72
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Voila, dank u om te bewijzen dat als iemand bezwaren heeft ivm met de exhibitionistische show die men "XXX -Prides" noemt er per direct grof geschut bovengehaald wordt.
Oud 25 juli 2024, 05:41   #73
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
BS

Jou bericht met de belofte van de uitleg was het laatste in de draad.

Dat ik er dan mee ging stoppen of niet speelt geen rol.
Jij maakte een belofte.

Als je die niet na wil komen omdat je mijn wens om er mee te stoppen wil respecteren had je die belofte niet moeten maken.
Je maakte ze NADAT ik aangaf er mee te stoppen.

Belofte maakt schuld eh.
De bedoeling is dan wel dat ge naar die link gaat en daar antwoord he. Als je terugtrekt dan ga ik niet blijven schaken met duiven he. Wat er mis aan is wordt getoond in die film waar ze al wat verder staan dan hier.

Het is een opbouw naar iets zeer kwaadaardig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Voila, dank u om te bewijzen dat als iemand bezwaren heeft ivm met de exhibitionistische show die men "XXX -Prides" noemt er per direct grof geschut bovengehaald wordt.
Als men ergens naartoe wil gaan en ze kunnen daar een groepje voor spannen om strategisch vooruit te komen. Dan zullen ze dat niet laten natuurlijk. En er lopen veel programma's die tot gehoorzaamheid dwingen en snel de geesten kan programmeren om u te komen vertellen wat ge moet doen en wat ge zeker niet moogt doen.

En vraag u af: waar zal het de mensheid afleveren?

Laatst gewijzigd door CUFI : 25 juli 2024 om 05:54.
Oud 25 juli 2024, 05:42   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ja, akkoord, uiteraard. Kleutertjes moet men -vind ik- nog niet uitleggen dat je zomaar van geslacht veranderen kan.. alles op z'n tijd.. voor sommige zaken zijn jonge geesten nog niet voldoende rijp..

Verder ben ik van mening dat geslachtsoperaties en dergelijke delicate materie zijn en ook zo behandeld moeten worden.. kinderen die zich niet goed in hun vel voelen direct begeleiden richting transitie is absurd.. die dingen gebeuren helaas met dramatische gevolgen. Dus men mag wel wat voorzichtig omgaan met dat hele transitie-gebeuren. Maar zoals ik eerder al eens schreef: als mensen zich gelukkiger voelen met zo een transitie, wie is een ander dan om dat te willen verbieden of in duisternis te willen houden..?
Ik weet niet of er inderdaad artsen en psychologen zijn die onzorgvuldig handelen in deze materie. (in de zin van: er zullen er wel zijn, maar dat zullen toch grote uitzonderingen zijn, vermoed ik).
In het algemeen heb ik een hogere indruk van onze artsen en paramedici.

Oud 25 juli 2024, 05:46   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vraag ik niet. Ik vraag geen genderideologie mee te geven van kinds af. In feite, laat ze gewoon met alles rond seksualiteit met rust en laat alles zijn natuurlijke gang gaan zonder anderen te beledigen als ze niet meelopen.

Doe allemaal wat ge wilt, maar laat anderen ook vrij in hun standpunt te staan en breng uw dwaalleren niet naar onze kinderen. Doctrines of devils! En hang die vlaggen niet aan Zijn gebouwen. Wij zijn niet trots op onze zondes maar zijn tot bekering er van geroepen.
Oh, daar zijn er wel een paar waar ik met enige genoegzaamheid op terugkijk, als ge verstaat wat ik bedoel.

En meer algemeen, wat ik bedoel, is dat ik totaal niet akkoord ga met jouw maatschappelijke visie.

Oud 25 juli 2024, 05:49   #76
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

@Ijsboer carnaval aanvallen valt de inheemse cultuur van Noord Brabant, Limburg, Aalst en andere delenb van België en Nederland, heeft u dan totaal geen benul van de inheemse cultuur.
Oud 25 juli 2024, 05:51   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn niet weinig kaloten die pleitten voor het verbieden van die dingen, en vandaag nog steeds zo pleiten.
Zoals er kort geleden nog kaloten waren die moord en brand schreeuwden omdat er al eens een blote tet op tv te zien was.

Oud 25 juli 2024, 05:58   #78
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn niet weinig kaloten die pleitten voor het verbieden van die dingen, en vandaag nog steeds zo pleiten.
Zoals er kort geleden nog kaloten waren die moord en brand schreeuwden omdat er al eens een blote tet op tv te zien was.
Ik respecteer wel veel katholieke mensen. Maar ik ben gewoon iemand die vormt op de Bijbel en daar mijn cultuur en opvoeding uit haal om er zelf beter van te worden en de wereld beter uit te filteren.
Katholieke mensen vormen op de wereld en missen vaak de essentie.

Er is een wereldgeest in een tijdsgeest en de Bijbel beschrijft de build up er van. Als men te ver gaat, gaat men te ver. Genderideologie op school is fubar.
Oud 25 juli 2024, 06:04   #79
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, daar zijn er wel een paar waar ik met enige genoegzaamheid op terugkijk, als ge verstaat wat ik bedoel.

En meer algemeen, wat ik bedoel, is dat ik totaal niet akkoord ga met jouw maatschappelijke visie.
Ik vraag niet akkoord te gaan maar mensen de optie laten het niet mee te geven zonder aan protocol via programmatie na conditionering van hoe ge anderen moet behandelen als ze niet meelopen.
En de regenboog is 1 thema he, er lopen vele programma's met vele thema's om het klimaat er van te bepalen.

Geef mij dan maar gewoon de simpele eenvoud. En dat willen houden kenmerkt aan mij dat ik van mijn vrijheid beroofd ben zodat anderen kunnen indulgen in het gelijk van die programma's.

We moeten terug naar het oude Europa en stoppen met wat we bezig zijn. We kruisigen nog steeds de waarheid.
Oud 25 juli 2024, 07:14   #80
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja er zijn geen scholen waar ze christelijk vormen met Bijbelse waarheden.

https://www.ipco.be/scholen/onze-scholen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be