Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2024, 19:29   #41
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb er wat over opgezocht:
https://novonordiskfonden.dk/en/news...netically-men/

Het is niet geweten of Khelif in dit geval is, maar veel wijst er toch op.
Het laatste wat we dus moeten doen is Imane Khelif van fraude of erger beschuldigen. Zij is opgegroeid als meisje/vrouw en voelt zich ook zo.
Blijkbaar is dat ook een vorm van 2-slachtigheid, die vrouwen hebben ook testikels die niet ingezakt zijn, er is gewoon geen zichtbare piemel. Hoe dan ook moet dat toch in een reglement gegoten worden want de opdeling in de sport is historisch opgebouwd rond duidelijke geslachtskenmerken.

https://www.invitra.com/en/morris-syndrome/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2024, 19:37   #42
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ze heeft ook wel een sport uitgezocht waarbij het man-zijn wel een groot voordeel oplevert, als middelmatig bokser kan ze toch een groot verschil maken door brute kracht.

Ze zat eerst in het voetbal maar daar maakte ze het verschil niet om een hoog niveau te halen.
Wat ik er nu van lees is dat zij een goede bokster is/was, maar niet uitzonderlijk. Dat zij uitzonderlijke harde slagen zou uitdelen, daar vind ik ook niks van terug.
Het ‘incident’ met die Italiaanse komt blijkbaar van het feit dat ze haar neus brak, iets wat vrij courant is bij boksers maar ook veel pijn doet uiteraard.

En ik blijf bij mijn stelling dat boksen zou moeten verboden worden. Mekaar in het gezicht en op andere plaatsen kloppen is altijd gevaarlijk.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 augustus 2024 om 19:39.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2024, 19:52   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Tot zover de “mannen worden met piemels geboren en vrouwen met een vagina”
Dat wordt voornamelijk gedeclameerd door mannen die van hun sus draaien als hun vrouw begint te bevallen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2024, 20:40   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Sterkere vrouwen.
Citaat:
Het is niet geweten of Khelif in dit geval is, maar veel wijst er toch op.
Het laatste wat we dus moeten doen is Imane Khelif van fraude of erger beschuldigen. Zij is opgegroeid als meisje/vrouw en voelt zich ook zo.
Gedachten lezen is wat lastiger.
Citaat:
Het is gewoon een gril van de natuur.
Mare, kan ze kinderen krijgen zonder overvloedige medische ondersteuning?
Oud 3 augustus 2024, 00:12   #45
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
De samenleving, de politiek en de media erkennen een transvrouw als vrouw, een transman als man. Dus: volgens de woke-theorie is het normaal dat transgenders meedoen aan sporten in hun nieuwe geslacht.
De samenleving, de politiek en de media zijn idioten, én ernaast.
Mannen zijn mannen, en vrouwen zijn vrouwen.

Alle andere zever is "doen alsof."

We weten dat de aarde rond de zon draait, maar die extreemrechtse galeleo galilei is zo'ne klootzak, dat we maar doen alsof we nog in een geocentrisch heelal leven.

In zo'n situatie leven we nu. De geschiedenis herhaalt zich, met dien verstande dat "transgenderisme" post-wetenschappelijk is.

Er was een tijd dat de wetenschap niet kon verklaren hoe het heelal in mekaar zat, en dan komt daar ne zot met een blonde coiffe zeggen dat ons wereldbeeld fout was. Dus voor DIE idioten kan ik nog enigszins begrip opbrengen, maar de huidige idioten hebben het voordeel dat zij bibliotheken aan wetenschappelijke verklaringen kunnen lezen, hoe mannen en vrouwen gemiddeld in mekaar zitten, en wat er op de marge te beleven valt, en toch doen ze vrolijk alsof de wetenschap gewoon niet bestaat.

Walgelijk idioot. Harde woorden, maar gewoon feit.
Oud 3 augustus 2024, 00:12   #46
gunter5148

Standaard

Citaat:
Dit is nog iets heel anders, ze is geboren met een genetisch defect waardoor ze als man vrouwelijke kenmerken heeft. Ofwel dubbel geslachtelijk, dat kan ook nog steeds. Dit heeft niet zozeer met woke te maken in die zin.

In feite moet ze bij de special Olympics boksen bij de mannen.
2

Feitelijke waarheid. Dikke mic-drop.

Maar; dubbel- of tweeslachtig? DNA-matig? Derde resultaat van een bloed-test? Is er een resultaat mogelijk binnen een dna test met als uitkomst dat je niet kan determineren welk geslacht iemand is?

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 3 augustus 2024 om 00:16.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2024, 06:41   #47
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
2

Feitelijke waarheid. Dikke mic-drop.

Maar; dubbel- of tweeslachtig? DNA-matig? Derde resultaat van een bloed-test? Is er een resultaat mogelijk binnen een dna test met als uitkomst dat je niet kan determineren welk geslacht iemand is?
Tja, goed, om het simpel uit te leggen voor zover ik het begrijp.

Samen met je genen krijg je bij verwekking ook je chromosomen mee, XX zijn vrouwelijk, XY mannelijk. Je start als vrouwelijk maar vanaf 6 weken worden je interne geslachtsorganen gevormd, die geven hormonen af waardoor je uitwendige geslachtsorganen worden gevormd. Als er met die hormonen iets verkeerd loopt blijf je soms vrouwelijk aan de buitenkant maar mannelijk betreft chromosomen.

XXY chromosomen zijn ook een mogelijkheid, dan ben je wel nog steeds mannelijk maar veelal met verzwakte spieren en soms met hyper flexibele gewrichten.

Dan heb je tweeslachtigheid, dat gelijkt op de bovenste vorm. Je bent dan altijd mannelijk (denk ik) maar hebt de uitwendige en inwendige kenmerken van de 2 geslachten die meestal niet volledig ontwikkeld zijn. Zoals een vagina hebben maar in het lichaam ook 2 teelballen die niet zijn ingezakt, dan is het een boeltje. Bij de geboorte wordt dan veelal een beslissing genomen en 1 van de geslachten verwijderd, wat volgens mij een grote fout is omdat pas later duidelijk wordt of die persoon zich vrouwelijk of mannelijk voelt.

Gelukkig is zoiets wel zeer zeldzaam tenzij in inteelt culturen, daar komt dit uiteraard 10 keer meer voor, net zoals andere genetische aandoeningen.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 3 augustus 2024 om 06:42.
Oud 3 augustus 2024, 06:56   #48
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik er nu van lees is dat zij een goede bokster is/was, maar niet uitzonderlijk. Dat zij uitzonderlijke harde slagen zou uitdelen, daar vind ik ook niks van terug.
Het ‘incident’ met die Italiaanse komt blijkbaar van het feit dat ze haar neus brak, iets wat vrij courant is bij boksers maar ook veel pijn doet uiteraard.

En ik blijf bij mijn stelling dat boksen zou moeten verboden worden. Mekaar in het gezicht en op andere plaatsen kloppen is altijd gevaarlijk.
Quasi elke topsport is slecht voor je lichaam, hoe dan ook.

Ik denk dat ze de laatste 4 jaar heeft geconcentreerd op brute kracht, haar sterke punt. Bij de match die ze verloor 4 jaar geleden zag ze er minder gespierd uit.

https://m.youtube.com/watch?v=ubFEVm...VuJ3MgV2VsdGVy

Op 3:30 moet je eens kijken, daar krijgt de Ierse echt wel rake klappen. Ze incasseert ze goed maar haar reactie zegt wel veel.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 3 augustus 2024 om 07:05.
Oud 3 augustus 2024, 07:13   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De samenleving, de politiek en de media zijn idioten, én ernaast.
Mannen zijn mannen, en vrouwen zijn vrouwen.

Alle andere zever is "doen alsof."

We weten dat de aarde rond de zon draait, maar die extreemrechtse galeleo galilei is zo'ne klootzak, dat we maar doen alsof we nog in een geocentrisch heelal leven.

In zo'n situatie leven we nu. De geschiedenis herhaalt zich, met dien verstande dat "transgenderisme" post-wetenschappelijk is.

Er was een tijd dat de wetenschap niet kon verklaren hoe het heelal in mekaar zat, en dan komt daar ne zot met een blonde coiffe zeggen dat ons wereldbeeld fout was. Dus voor DIE idioten kan ik nog enigszins begrip opbrengen, maar de huidige idioten hebben het voordeel dat zij bibliotheken aan wetenschappelijke verklaringen kunnen lezen, hoe mannen en vrouwen gemiddeld in mekaar zitten, en wat er op de marge te beleven valt, en toch doen ze vrolijk alsof de wetenschap gewoon niet bestaat.

Walgelijk idioot. Harde woorden, maar gewoon feit.
Ik vind jouw wetenschappelijke visie nu niet direct hoogstaand.
Als je begrijpt wat ik bedoel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 3 augustus 2024, 07:19   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Samen met je genen krijg je bij verwekking ook je chromosomen mee, XX zijn vrouwelijk, XY mannelijk. Je start als vrouwelijk maar vanaf 6 weken worden je interne geslachtsorganen gevormd, die geven hormonen af waardoor je uitwendige geslachtsorganen worden gevormd. Als er met die hormonen iets verkeerd loopt blijf je soms vrouwelijk aan de buitenkant maar mannelijk betreft chromosomen.

XXY chromosomen zijn ook een mogelijkheid, dan ben je wel nog steeds mannelijk maar veelal met verzwakte spieren en soms met hyper flexibele gewrichten.

Dan heb je tweeslachtigheid, dat gelijkt op de bovenste vorm. Je bent dan altijd mannelijk (denk ik) maar hebt de uitwendige en inwendige kenmerken van de 2 geslachten die meestal niet volledig ontwikkeld zijn. Zoals een vagina hebben maar in het lichaam ook 2 teelballen die niet zijn ingezakt, dan is het een boeltje. Bij de geboorte wordt dan veelal een beslissing genomen en 1 van de geslachten verwijderd, wat volgens mij een grote fout is omdat pas later duidelijk wordt of die persoon zich vrouwelijk of mannelijk voelt.

Gelukkig is zoiets wel zeer zeldzaam tenzij in inteelt culturen, daar komt dit uiteraard 10 keer meer voor, net zoals andere genetische aandoeningen.

.
Toch best nog eens de wiki consulteren. Er rammelt het een en het ander.

Oud 3 augustus 2024, 07:27   #51
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toch best nog eens de wiki consulteren. Er rammelt het een en het ander.
In grote lijnen klopt het wel hoor, je hebt natuurlijk vele mogelijke genetische afwijkingen.

Hoe wordt je geslacht gevormd
https://www.uzgent.be/sites/default/...twikkeling.pdf

Intersekse
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Intersekse
Oud 3 augustus 2024, 08:45   #52
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Al een geluk dat Imane Khelif zichzelf niet identificeert als transman. Dat zou een serieuze brain-fuck zijn hé, want dan moeten we weer zeggen dat ze geboren is als vrouw en altijd een vrouw zal blijven. En dat ze maar bij de vrouwen moet sporten. Allez, we hebben een chromosoomtest, dus we kunnen nog een beetje schipperen om ons gelijk te halen Eigenlijk mag zij wel transgender zijn, nee ze moet, want alle transhaters noemen haar een man? 't Zijn toch lappen hé

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 3 augustus 2024 om 08:47.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2024, 09:01   #53
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Al een geluk dat Imane Khelif zichzelf niet identificeert als transman. Dat zou een serieuze brain-fuck zijn hé, want dan moeten we weer zeggen dat ze geboren is als vrouw en altijd een vrouw zal blijven. En dat ze maar bij de vrouwen moet sporten. Allez, we hebben een chromosoomtest, dus we kunnen nog een beetje schipperen om ons gelijk te halen Eigenlijk mag zij wel transgender zijn, nee ze moet, want alle transhaters noemen haar een man? 't Zijn toch lappen hé
Het heeft niets te maken met transgender of wat dan ook voor woke gedoe, het heeft te maken met medische geschiktheid, eerlijkheid en reglementair.
Oud 3 augustus 2024, 09:12   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het heeft niets te maken met transgender of wat dan ook voor woke gedoe, het heeft te maken met medische geschiktheid, eerlijkheid en reglementair.
Ik heb het voorbeeld al aangehaald. De Oostblokse "olympische krachtsportsers" uit de jaren 60-80..
Die waren misschien wel geboren als pure XX. Maar met het nodige geknutsel.....

En dan nu, met 8 000 000 000 mensen, kan je elke afwijking en variatie wel vinden.
Oud 3 augustus 2024, 09:34   #55
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Hier valt dan weer wat meer te lezen over haar.

Citaat:
Apart from the IBA's statements, there is no official evidence that Khelif has XY chromosomes. The IBA
was disavowed
last year by the IOC due to mismanagement and alleged corruption. For the Paris 2024 Olympics, the Paris Boxing Unit (PBU), a special unit created by the IOC, managed the organization of boxing competitions.
Citaat:
The presence of XY chromosomes alone is insufficient to define someone as male. Primary and secondary sexual characteristics also play a role.
According
to the Superior Institute of Health (ISS), primary sexual characteristics include gonads, where reproductive cells and sex hormones are produced. Secondary characteristics, such as voice timbre, hair distribution, muscle mass, and breast development, appear at puberty and accentuate differences between males and females.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2024, 09:35   #56
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind jouw wetenschappelijke visie nu niet direct hoogstaand.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik begrijp dat de post-wetenschappelijke woke-maatschappij, waarin men niet-falsifieersbare biologische feiten naast zich neerlegt, ten voordele van een niet-gedefinieerd gevoel, voor jou moeilijk te begrijpen is.

Begrijp ik dat goed?
Oud 3 augustus 2024, 09:39   #57
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
transhaters bestaan niet, want mensen die getransfereerd zijn van geslacht bestaan niet.
Eenhoornhaters bestaan ook niet.
Geocentrismehaters bestaan ook niet.
Oud 3 augustus 2024, 09:39   #58
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb het voorbeeld al aangehaald. De Oostblokse "olympische krachtsportsers" uit de jaren 60-80..
Die waren misschien wel geboren als pure XX. Maar met het nodige geknutsel.....

En dan nu, met 8 000 000 000 mensen, kan je elke afwijking en variatie wel vinden.
Als je geboren bent als XX, dan BLIJF je XX, ook na russisch of ander geknutsel.
Oud 3 augustus 2024, 09:44   #59
gunter5148

Standaard

Citaat:

.
Dus, er zijn testresultaten van een DNA en/of chromosoom test mogelijk waarbij de laborant NIET kan determineren of het xx-bloed of xy-bloed is?
Dat men "visueel" het geslacht soms niet kan determineren, op de uiterste rand van de curve, ok, maar daar gaat het niet over.

Wat is het resultaat als we deze test bij de bokser in kwestie zouden doen? "we weten het niet?"

Para-lympics dan hé, zoals jij opperde.
Oud 3 augustus 2024, 10:00   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je geboren bent als XX, dan BLIJF je XX, ook na russisch of ander geknutsel.
Dus een XY met vrouwelijk uiterlijk blijft man?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be