Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2024, 11:53   #141
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
IOC is gestopt met chromosome-based sex determination omdat er een paar pijnlijke situaties waren, inderdaad owv uitzonderlijke randgevallen. IOC heeft niets deftig in de plaats gedaan en louter "sex at birth" gebruikt, wat ook voor problemen zorgt (zie nu bvb. die boxers).

Het artikel geeft m.i. een goed voorstel en dat is natuurlijke testosterone productie. DAT bepaalt het competitieve voordeel van interseks personen EN er is bovendien geen overlapping tussen low-T man en high-T vrouw, waardoor in veruit de meeste gevallen de M/V categorisering stand houdt.

Daar is niks woke of translobby aan. Lijkt me een goed idee.

U springt daarmee op de geslacht is een keuze bandwagon. Maar dat was al eerder duidelijk.
Mja, IOC heeft gewoon geen uniforme sex determination, na het (in mijn ogen terecht) stoppen van de chromosome-based sex determination. Dat is niet "plooien voor de translobby". Dat is culture war hineininterpretierung die ik voor uw rekening laat.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2024, 11:55   #142
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IOC is gestopt met chromosome-based sex determination omdat er een paar pijnlijke situaties waren, inderdaad owv uitzonderlijke randgevallen. IOC heeft niets deftig in de plaats gedaan en louter "sex at birth" gebruikt, wat ook voor problemen zorgt (zie nu bvb. die boxers).

Het artikel geeft m.i. een goed voorstel en dat is natuurlijke testosterone productie. DAT bepaalt het competitieve voordeel van interseks personen EN er is bovendien geen overlapping tussen low-T man en high-T vrouw, waardoor in veruit de meeste gevallen de M/V categorisering stand houdt.

Mja, IOC heeft gewoon geen uniforme sex determination, na het (in mijn ogen terecht) stoppen van de chromosome-based sex determination. Dat is niet "plooien voor de translobby". Dat is culture war hineininterpretierung die ik voor uw rekening laat.
U springt daarmee op de geslacht is een keuze bandwagon. Maar dat was al eerder duidelijk.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 augustus 2024 om 11:55.
Oud 5 augustus 2024, 12:34   #143
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Vreemde conclusie.

Het is niet correct alles op een hoop te gooien. Het gaat hier over het geslacht van een bokser in de context van fair en veilige competitie. Daar zijn regels voor nodig. Chromosone testing, noch paspoort-based volstaan niet, elk om andere redenen.

Voor sport lijkt de aanpak om te splitsen van natuurlijke testosterone productie een goede, sluitende oplossing.

Hoezo sluit dat aan bij de "geslacht is een keuze bandwagon"?

Wat is jouw voorstel voor sport in't algemeen en de casus van deze bokser specifiek?
Oud 5 augustus 2024, 14:35   #144
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dan kan een man met lage T productie ook meedoen aan het vrouwen boksen, het zal een combinatie van enkele zaken moeten worden. Als enkele mensen daardoor uitgesloten worden dan is dat maar zo, er zijn zoveel mensen die door hun genetica niet geschikt zijn voor top sport.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2024, 15:09   #145
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dan kan een man met lage T productie ook meedoen aan het vrouwen boksen, het zal een combinatie van enkele zaken moeten worden. Als enkele mensen daardoor uitgesloten worden dan is dat maar zo, er zijn zoveel mensen die door hun genetica niet geschikt zijn voor top sport.
Nee, voor zover ik begrijp uit dat artikel heb je wel natuurlijke variatie in testosteron binnen de groepen M/V maar vanaf puberteit is er nog een dermate grote afstand tussen lage T mannen en hoge T vrouwen, dat er van overlap geen sprake kan zijn, tenzij er interskese eigenschappen in het spel zijn.

Daarom, dat lijkt me wel een goede maatstaf, toch voor sport.

Laatst gewijzigd door Voltian : 5 augustus 2024 om 15:09.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2024, 15:43   #146
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Opmerkelijk dat een veroordeelde pedo minder reactie uitlokt dan een georchestreerde verontwaardiging over een algerijnse die eruit ziet als een man
Pas maar op dat er geen P in lgbtrlkjgjoj2+roodgeelgroen wordt gezet.
Oud 5 augustus 2024, 15:46   #147
gunter5148

Standaard

Citaat:

Chromosoom onderzoek is een zeer goede manier om voor 100% van de bevolking te bepalen of het vrouwen of mannen zijn.

Ik vroeg het in deze draad al eerder, omdat ik het effectief niet weet, maar als je een anoniem bloedstaal naar een laboratium stuurt, is er dan effectief een kans dat de laborant NIET kan bepalen wat het geslacht is?

Want dan zou het voor 99,9999% van de bevolking goed zijn, en dat is MEER dan goed genoeg.
Oud 5 augustus 2024, 16:00   #148
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Chromosoom onderzoek is een zeer goede manier om voor 100% van de bevolking te bepalen of het vrouwen of mannen zijn.

Ik vroeg het in deze draad al eerder, omdat ik het effectief niet weet, maar als je een anoniem bloedstaal naar een laboratium stuurt, is er dan effectief een kans dat de laborant NIET kan bepalen wat het geslacht is?

Want dan zou het voor 99,9999% van de bevolking goed zijn, en dat is MEER dan goed genoeg.
Maria Martinez-Patino
Oud 5 augustus 2024, 16:42   #149
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op de Olympische spelen gaat men "full retard," en laat men mannen met veel plezier vrouwen aflappen, onder het mom van "sport."

Met de olympische gedachte "citius, altius, fortius" heeft dit al lang niets meer te maken, maar wel met de dwanggedachte dat U voordoen als vrouw van U ook een daadwerkelijke vrouw maakt.

https://www.hln.be/olympische-spelen...-man~a8682d64/

Uiteindelijk is er maar 1 redmiddel voor de vrouwen-sport; Vrouwen moeten weigeren nog uit te komen tegen biologische mannen die zich voordoen als vrouw. Een DNA/chromosoomtest dient vooraf te gaan aan elke competitie, net zoals dopingcontrole.

Het is jammer dat het hiertoe moet komen, maar ik zie geen andere oplossing meer.

Hoe kan men volgens U vrouwen-sport redden?
100% akkoord.
Een DNA test zou kunnen een oplossing bieden.
( Is onze basketter Meesseman ook geen man (geweest) ? )

Laatst gewijzigd door Boduo : 5 augustus 2024 om 16:43.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2024, 17:31   #150
gunter5148

Standaard

Citaat:
Maria Martinez-Patino
Dat is geen antwoord op mijn vraag, want in uw link wordt vermeld dat de "sex chromatin test" als uitslag karyotype 46XY gaf.

Dus maria is een man, is altijd een man geweest, en zal altijd een man blijven.

De eerste test was dus gewoon fout.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 5 augustus 2024 om 17:35.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2024, 17:33   #151
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U bedoelt dat China fascistisch is dus beter zwijgen over fascisme in het westen?

Neen, hoezo?

Ik bedoel dat als ge over hedendaags fascisme bezig wilt zijn dat ge niet moet denken dat ge het niet OOK over het China van Xi gaat moeten hebben:

< that room is full of elephants >

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2024, 17:35   #152
gunter5148

Standaard

Citaat:
Vreemde conclusie.

Het is niet correct alles op een hoop te gooien. Het gaat hier over het geslacht van een bokser in de context van fair en veilige competitie. Daar zijn regels voor nodig. Chromosone testing, noch paspoort-based volstaan niet, elk om andere redenen.

Voor sport lijkt de aanpak om te splitsen van natuurlijke testosterone productie een goede, sluitende oplossing.

Hoezo sluit dat aan bij de "geslacht is een keuze bandwagon"?

Wat is jouw voorstel voor sport in't algemeen en de casus van deze bokser specifiek?
"Chromosone testing, noch paspoort-based volstaan niet, elk om andere redenen."

Welke redenen?

Weet je wat niet volstaat? Een phenotypische beoordeling.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 5 augustus 2024 om 17:37.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2024, 19:12   #153
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Men kan dat geslacht zelfs vast stellen aan de hand van de elleboog.

Researchers Accurately Estimate the Sex of Skeletons Based on Elbow Features, alhoewel bekken of schedel bekendere manieren zijn.

Mannen hebben geen baarmoeder. De translobby poogt dit duidelijke onderscheid tussen mannen en vrouwen ongedaan te maken in hun propaganda door te beweren dat mannen zwanger kunnen zijn. Maar men bedoelt dan transmannen. In feite vrouwen dus. Maar zelfs een baarmoeder transplantatie maakt van een man geen vrouw.

En DNA is ook betrouwbaar. Daar is eigenlijk nooit discussie rond geweest in de genetica. Hier ook poogt de translobby de zeldzaamheid van biologische afwijkingen te onderschatten om een grijze zone te creëren die ze dan willen invullen met hun geslacht als keuze ideologie.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 augustus 2024 om 19:16.
Oud 5 augustus 2024, 19:18   #154
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Neen, hoezo?

Ik bedoel dat als ge over hedendaags fascisme bezig wilt zijn dat ge niet moet denken dat ge het niet OOK over het China van Xi gaat moeten hebben:

< that room is full of elephants >

Iedereen heeft het al over China, Rusland, Iran. En dat zonder eerst voor eigen deur te keren. Nochtans is dat het huis waar wij wonen. En dat is relevanter. En daar kunnen we tenminste iets aan pogen te veranderen indien we het beseffen.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 augustus 2024 om 19:19.
Oud 5 augustus 2024, 20:11   #155
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord op mijn vraag, want in uw link wordt vermeld dat de "sex chromatin test" als uitslag karyotype 46XY gaf.

Dus maria is een man, is altijd een man geweest, en zal altijd een man blijven.

De eerste test was dus gewoon fout.
Een man geboren met een vagina en borsten, met testosteron-niveau van een gemiddelde vrouw. Da’s een man voor jou?

(Het antwoord op je vraag is “ja”)
Oud 5 augustus 2024, 20:23   #156
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
"Chromosone testing, noch paspoort-based volstaan niet, elk om andere redenen."

Welke redenen?

Weet je wat niet volstaat? Een phenotypische beoordeling.
Chromosome-based: owv uitzonderlijke genetische situaties. Reeds uitvoerig besproken. Dat is de reden waarom IOC in jaren ‘80 gestopt is om zo te testen.

Paspoort: men kan fouten maken bij geslachtsbepaling bij geboorte. Als het niet duidelijk is.

Phenotypisch: akkoord, ook geen goede methode.

Ik denk dat voor sport testosteron een goede maatstaaf is. Dat verandert niets voor het merendeel van de sporters en correleert met het competitieve voordeel. En het lost ook die edge cases op. Ben je niet akkoord?
Oud 5 augustus 2024, 20:29   #157
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas maar op dat er geen P in lgbtrlkjgjoj2+roodgeelgroen wordt gezet.
Je moet weer overdrijven met je verlenging van lgtbq+.

De recentste toevoeging is alleen maar de letter v. Dus: lgtbq+v.

En ik zit in die "v". De "v" van Versleten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2024, 20:32   #158
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hey, als iedereen toch gelijk is, waarom nog onderscheid maken?

Geen gewichts/geslachtsklasses meer. Probleem opgelost.

Wil iemand niet in directe competitie met lichamelijke interactie gaan, zoals bij het boksen/worstelen/judo/whatever, dan is forfait geven altijd een optie.

Juist.Daarom moeten ook minderbedeelde medemensen kunnen meedoen aan de OS.Iedereen gelijk.inclusief is inclusief.
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2024, 20:57   #159
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

En dan hebben we het nog niet gehad over de Paralympics en de discussie hoe je die handicaps onderling kunt meten.

En moeten sporten als basket en volley niet naar analogie met gevechtssporten met categorieën worden gespeeld? Eerder gestalte dan gewicht in dit geval. Dan had ik nog kans gehad op een medaille in het basket.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2024, 21:04   #160
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En dan hebben we het nog niet gehad over de Paralympics en de discussie hoe je die handicaps onderling kunt meten.

En moeten sporten als basket en volley niet naar analogie met gevechtssporten met categorieën worden gespeeld? Eerder gestalte dan gewicht in dit geval. Dan had ik nog kans gehad op een medaille in het basket.
En in het voetbal moeten ze de lat hoger leggen naargelang de lengte van de keeper.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be