![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
https://www.allesoverseks.be/hormone...-en-oestrogeen Enkel mannen hebben XY chromosomen Enkel vrouwen hebben XX chromosomen Dus louters qua "determinatie" is een chromosoom-test superieur, gezien er nooit "overlap" kan zijn. In de marge zijn er fenotypische afwijkingen, maar, en niemand wijst mij met wetenschappelijke benadering op het tegendeel, er zijn géén bewezen karyotype-afwijkingen. WEER dezelfde vraag; kan een chromatin-test een onbeslist resultaat geven? Voltian gaf een voorbeeld, Maria Martinez-Pationo, maar door die case van nabij te bekijken wijst alles erop dat hij altijd een man is geweest. Een geslachtstest op basis van hormonen is qua determinatie dus gewoon inferieur. Waarom dat dit telkens moet herhaald worden, weet ik niet, maar ik zal het blijven doen, gezien niemand het kan ontkrachten. Als er iets BETER is dan een chromatin-test, zeg het me, maar teruggrijpen naar een inferieure testmogelijkheid, omdat het resultaat beter past bij vooraf geformuleerde verwachtingen is geen adequate oplossing van het determinatie-probleem. Ik wil zelfs een stuk meegaan is de benaming man en vrouw. Een man die zich liever voordoet als een vrouw kunnen we een "mouw" noemen bijvoorbeeld, en een vrouw die liever man had geweest noemen we een "vran" of zoiets, om duidelijk aan te tonen dat de natuurlijke selectie superieur is aan de emotionele benadering van het probleem. En dan kunnen de mouwen tegen mekaar boksen, en de vrannen.
|
|
|
|
#242 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#243 | |
|
|
Citaat:
Mijn antwoord, waarom ik t-based test inferieur vind; T-based is inferieur, want fraudeerbaar, want testosteron is zowel in vrouwen als mannen aanwezig, en de hoeveelheid kan, zelfs op natuurlijke wijze, aangepast worden, en als ik mij niet vergis is Uw chromosoom-samenstelling "for life." Chromatin-test is dus, tot het tegendeel mij bewezen wordt, niet fraudeerbaar, en altijd conclusief. Ik weet niet wat er nodig is OM een chromatin-test-resultaat te bekomen, mss dat DAAR nog aan gewerkt kan worden.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 6 augustus 2024 om 15:10. |
|
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Misschien dat er XX personen deelnemen aan de mannencategorie maar ik betwijfel het omdat deze fysiologisch benadeeld zijn ten opzichte van XY personen.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#245 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Verwacht je nu echt dat een persoon die 20 jaar als vrouw door het leven gaat, alle vrouwelijke kenmerken heeft, waar werkelijk NIEMAND aan twijfelde dat ze een vrouw is... tot ze een genetische test doet die stelt dat ze eigenlijk "een man is"; verwacht je daarvan dat iedereen, inclusief zijzelf, die nu een man moet noemen? Meer nog, er zijn tal van XY vrouwen die nietsvermoedend hun ganse leven leiden als vrouw, niet wetende dat ze XY zijn. Geboren als vrouw, sterven als vrouw. Werkelijk niemand stelt de vrouwelijkheid in vraag. En dat zouden dan mannen zijn, of zo? Dat toont toch aan dat een louter chromosomale benadering een beetje absurd is?... For the record, gij zou die vrouw dus na het resultaat van die chromosoom test als man aanzien? Citaat:
Waarom zou daardoor een geslachtstest op basis van hormonen inferieur zijn? 1. Er is ook geen overlap tussen "normale" man & vrouw in Testosteron gehalte (zie figuur eerder) 2. Het dekt het oneerlijke voordeel af van intersekse eigenschappen 3. Het geeft geen "vals positieven" (vb. Maria Martinez-Pationo) 4. Het is simpel
|
|
|
|
#246 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Welke vrouw wenst tegen een XY topatleet in competitie te gaan ? Tot hiertoe is er nog geen enkele XY topatleet in de vrouwencategorie die topprestaties haalt van een topatleet in de mannencategorie.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 augustus 2024 om 15:27. |
|
|
|
|
|
|
#247 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Zie Maria Martinez-Pationo Citaat:
Niet fraudeerbaar. Het is makkelijk lichaamseigen testosteron te onderscheiden van vreemd testosteron. Of, als men met hormonen werkt, de producten die aanmaak van lichaamseigen testosteron bevorderen. Da's klassieke doping en is makkelijk op te sporen. Nee, niet overtuigd.
|
|
|
|
#248 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Vive, het gaat in deze echt niet over het erkennen van meer dan 2 sex categorieën hoor, gewoon de bepaling in welke categorie ze thuishoren. En ik denk dat IOC fout zit.
|
|
|
|
#249 |
|
Europees Commissaris
|
ik doe wat ik kan...
|
|
|
#250 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Aangezien ik daar 2 continue klokdistributies zie is er een overlap. Is die kleiner of vergelijkbaar met het aantal genetische Martinez-Pationo gevallen ?
|
|
|
|
#251 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Imane Khelif is geen topbokser, hoewel ik vind dat ze onrechtmatig voordeel haalt uit haar intersekse eigenschappen. Maar pak nu Maria Martinez-Pationo, die had geen voordeel want testosteronproductie was (natuurlijk genetisch) onderdrukt, dus die had dezelfde wapens als elke andere loopster. Maar ze is wel XY. Ik kan echt iedereen dit stukje aanbevelen. Zeer verhelderend: https://quillette.com/2024/08/03/xy-...helif-yu-ting/
|
|
|
|
#252 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#253 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Waarom dat artikel me heeft overtuigd, is omdat het vooral het probleem van vlakaf "vals positieven" (Maria Martinez-Pationo) oplost
|
|
|
|
#254 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
zeker als er een betere test beschikbaar is.
|
|
|
|
#255 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Finally, federations that are committed to the female category and to one-for-one equality for their female athletes must step up and do two things. They must craft evidence-based rules and then stick to them consistently. And they must seriously embrace other opportunities to welcome gender diversity within their sports. Ik denk ook dat de tijd rijp is voor het IOC om meer dan 2 geslachtscategorien te hebben.
|
|
|
|
|
|
#256 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
" First, the female category in elite sport has no raison d’être apart from the biological sex differences that lead to sex differences in performance and the gap between the top male and female athletes. The suggestion that we could choose to rationalise the category differently—for instance, on the basis of self-declared gender identity—or that we could make increasingly numerous exceptions in the interests of inclusion (as the IOC seems to have done to allow Khelif and Lin to compete in Paris) has no legs outside of certain progressive enclaves. "
|
|
|
|
#257 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is ook geen overlap tussen "normale" man & vrouw in Testosteron gehalte (zie figuur eerder) De andere test is de genetische (chromosomaal, als dat duidelijker is voor jou) waar er ook geen dubbelzinnigheid is tussen "normale" man en vrouw, maar die niet geschikt zou zijn omwille van uitzonderlijke gevallen zoal Martinze-Pationo. Dus waarom is "normaal" voldoende voor testosteron test maar niet voor de genetische test ?
|
|
|
|
#258 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En met normaal bedoel ik in de context van deze draad: geen "oneerlijk" sportief voordeel. Dat is overigens de reden waarom IOC is gestopt met die chromosome test in de jaren '90 (dacht ik). EDIT: de fout die het IOC heeft gemaakt, is niets in de plaats te stellen behalve "case by case" beoordelingen in geval van twijfel. Ja dan krijgt ge shit zoals nu met Imane Khelif de quotes bij oneerlijk owv dit: Citaat:
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 6 augustus 2024 om 15:53. |
||
|
|
|
|
|
#259 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#260 | |
|
|
Citaat:
Met andere woorden, hormoontherapie zoals pubertijdsblokkers, is pure onversneden doping. Om man "te worden" of om vrouw "te worden." Op basis van testosteronwaarde-vervalsing. En in deze case is een T-test al helemaal onzin, omdat de bokser in kwestie zo weinig mogelijk testosteron in zijn lichaam wil, omdat hij anders als man zou worden ingedeeld. Dus, zijn medicijnen om t-waardes naar beneden te krijgen dan ook geen vervalsing/"negatieve" doping? Bovendien, gezien vrouwen ook natuurlijk testosteron aanmaken, blijft dat een inferieure determinant, ten aanzien van XY-chromosomen, want, tot het tegendeel bewezen wordt, kunnen XY-chromosomen niet aanwezig zijn in een vrouwelijk lichaam. Dus op een T-test kan je in theoretisch geval man zijn, terwijl uw lichaam uit XX-chromosomen bestaat. De vraag blijft. Als een chromatin-test wordt uitgevoerd, bestaat er dan een kans dat de uitslag NIET XX NOCH XY is. https://en.wikipedia.org/wiki/Maria_...ez-Pati%C3%B1o In 1985 werd een chromatin-test uitgevoerd, met als resultaat XY, die een eerdere, niet-gespecifieerde test, nullifieerde. Dus uw case Patino BEVESTIGT mijn stelling/vermoeden dat er ALTIJD een determinerend resultaat is bij een chromatin test, terwijl de eerste, niet-chromatin-test (via uw link niet verder gespecifieerde test) dus duidelijk fout was. Het lichaam van Patino bestaat uit mannelijke chromosomen, en hij was, is, en blijft een man. Gedetermineerd door een chromatin-test. Niet te vervalsen. Helder, duidelijk, en conclusief. Zoals zo'n test ook zou moeten zijn.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 6 augustus 2024 om 16:03. |
|
|
|
|