![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar niet voor ons. En als Europeaan supporter ik voor de kandidaat die de Europese belangen wil blijven behartigen.
![]() |
![]() |
#922 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kennedy: "Germany has been turned into an extension of a US military base" - RFK Jr @RiseGS Dat is wat we nodig hebben. De waarheid onder ogen zien aan beide kanten van de oceaan. Pijnlijk voor de collaborateurs maar goed voor Europa. Laatst gewijzigd door Bach : 31 augustus 2024 om 06:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#923 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik twijfel nog. Op korte termijn is Trump slecht voor Europa en de wereld maar is hij dat ook op lange termijn ? En het is ook niet zeker dat hij voor zijn eigen inwoners een goede zaak is. De vier jaar die hij regeerde heeft de Amerikaanse middenklasse geen kwaad gedaan, in tegendeel vermoed ik, maar hij is na zijn nederlaag echt nog wel een versnelling hoger door het lint gegaan. Het is kiezen tussen de pest en de cholera lijkt me.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 31 augustus 2024 om 07:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#924 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een debat is ook precies meer een sportwedstrijd waar men supportert voor een van de twee ploegen. Slechts een paar willen er mooi voetbal zien en dat de beste moge winnen. Laatst gewijzigd door Bach : 31 augustus 2024 om 08:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#925 |
Gouverneur
|
![]() Soms vraag ik me af of Trumpisten(*) beseffen dat wij toegang hebben tot het Internet.
We kunnen wel degelijk de "interviews" van Trump op Fox, met Musk, enzovoort bekijken. We kunnen de asymmetrie van de zogenaamde MSM gewoon waarnemen. Bijvoorbeeld, we zijn oud genoeg om ons te herinneren dat ooit de leeftijd en cognitieve vaardigheden van een kandidaat HEEL BELANGRIJK waren, terwijl dat nu als onderwerp totaal verdwenen is. Ook al is er een oude kandidaat die geregeld over "spek en wind" brabbelt. Belangrijk kenmerk van populisme is dat met het begrip zelf van "feit" probeert te ontkennen. We zien het met Poetin, we zien het met Trump. Wat telt zijn niet meer je eigen waarnemingen, maar het woord van de Leider. (*) oei, sorry, dat is binair, maar goed, vervang het door een eufemisme naar wens
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 31 augustus 2024 om 08:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#926 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#927 |
Minister-President
|
![]() Voila, poll gemaakt: https://forum.politics.be/showthread...9#post10405769
![]() |
#928 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zullen de VS dus altijd militair blijven nodig hebben. Maar ik vermoed dat gij verkiest dat Rusland of China hier de eerste viool komt spelen.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 31 augustus 2024 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#929 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#930 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar militair is het één en ondeelbaar blok. Amerikaanse militairen gaan voor elkaar door het vuur. Die ingesteldheid zal je in Europa nog niet zo snel ondervinden.
![]() |
#931 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft zij het verkeerd begrepen?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#932 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#933 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lees de artikels soms vluchtig door maar ik vrees voor de VS mocht die Kamala winnen. Misschien vergis ik mij wel maar toch...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#934 | |
|
![]() Citaat:
Van 37 naar 23 procent sinds 2022. Itt de VS waar het de omgekeerde kant op gaat. Ze hebben ons dik bij ons kloten en verdienen daar geen applaus of beloning voor. Laatst gewijzigd door Bach : 1 september 2024 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#935 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#936 |
|
![]() Harris blijft de polls maar leiden:
https://www.forbes.com/sites/sarador...latest-survey/ Indrukwekkend voor iemand die nog maar 2 maand of zo campagne voert. Hoewel ik vermoed dat het meer met afkeer voor Trump te maken heeft dan sympathie voor Harris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#937 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#938 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind anders dat die Amerikaanse "overheersing" (zoals gij het noemt) hier best meevalt, al bijna 80 jaar ondertussen.
![]() |
#939 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, de Amerikaanse "overheersing" heeft ons 80 jaar vrijheid, democratie en welvaart gebracht.
![]() |
#940 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showthread...9#post10405769 Feel free om de poll zo aan te vullen.
![]() |