Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2024, 06:36   #921
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Voor de rest maakt het mij niet uit wie het wordt, ik ben tenslotte geen Amerikaan.
Ik vermoed zelfs dat het voor het gros van de Amerikanen beter zou zijn dat Trump president wordt.

Maar niet voor ons. En als Europeaan supporter ik voor de kandidaat die de Europese belangen wil blijven behartigen.
Oud 31 augustus 2024, 06:49   #922
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik vermoed zelfs dat het voor het gros van de Amerikanen beter zou zijn dat Trump president wordt.

Maar niet voor ons. En als Europeaan supporter ik voor de kandidaat die de Europese belangen wil blijven behartigen.
Hoe vlugger Europa op eigen benen staat hoe beter. In die zin is Trump beter voor Europa.

Kennedy: "Germany has been turned into an extension of a US military base" - RFK Jr
@RiseGS

Dat is wat we nodig hebben. De waarheid onder ogen zien aan beide kanten van de oceaan. Pijnlijk voor de collaborateurs maar goed voor Europa.

Laatst gewijzigd door Bach : 31 augustus 2024 om 06:54.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2024, 07:28   #923
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Ik twijfel nog. Op korte termijn is Trump slecht voor Europa en de wereld maar is hij dat ook op lange termijn ? En het is ook niet zeker dat hij voor zijn eigen inwoners een goede zaak is. De vier jaar die hij regeerde heeft de Amerikaanse middenklasse geen kwaad gedaan, in tegendeel vermoed ik, maar hij is na zijn nederlaag echt nog wel een versnelling hoger door het lint gegaan. Het is kiezen tussen de pest en de cholera lijkt me.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 31 augustus 2024 om 07:31.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2024, 08:13   #924
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
https://pjmedia.com/matt-margolis/20...ld-be-n4932106

Wat voor een interview moet doorgaan wel te verstaan.

Het bevestigt gewoon wat wij hier allemaal weten, maar wat de posterboys van het oprukkend totalitarisme angstvallig trachten te negeren; harris is inderdaad een idioot.

Ze speelt een rol in een gescripte film, en is dan nog een ongelooflijk slechte actrice.

En haar voorstanders accepteren dat gewoon.

Sorry om dit nog eens te moeten scherpstellen.
Citaat:
Trust me, you'll never see Donald Trump get such an easy interview. Not even from Fox News.
Ik denk dat zelfs Trump haters dit ondertussen dienen te erkennen. In hoeverre is de grote meerderheid echter geïnteresseerd in eerlijkheid en neutraliteit van de media?

Een debat is ook precies meer een sportwedstrijd waar men supportert voor een van de twee ploegen. Slechts een paar willen er mooi voetbal zien en dat de beste moge winnen.

Laatst gewijzigd door Bach : 31 augustus 2024 om 08:16.
Oud 31 augustus 2024, 08:22   #925
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Soms vraag ik me af of Trumpisten(*) beseffen dat wij toegang hebben tot het Internet.

We kunnen wel degelijk de "interviews" van Trump op Fox, met Musk, enzovoort bekijken.
We kunnen de asymmetrie van de zogenaamde MSM gewoon waarnemen.
Bijvoorbeeld, we zijn oud genoeg om ons te herinneren dat ooit de leeftijd en cognitieve vaardigheden van een kandidaat HEEL BELANGRIJK waren, terwijl dat nu als onderwerp totaal verdwenen is. Ook al is er een oude kandidaat die geregeld over "spek en wind" brabbelt.

Belangrijk kenmerk van populisme is dat met het begrip zelf van "feit" probeert te ontkennen. We zien het met Poetin, we zien het met Trump.
Wat telt zijn niet meer je eigen waarnemingen, maar het woord van de Leider.

(*) oei, sorry, dat is binair, maar goed, vervang het door een eufemisme naar wens
relative to you

Laatst gewijzigd door Knuts : 31 augustus 2024 om 08:25.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2024, 08:28   #926
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hoe vlugger Europa op eigen benen staat hoe beter. In die zin is Trump beter voor Europa.

Kennedy: "Germany has been turned into an extension of a US military base" - RFK Jr
@RiseGS

Dat is wat we nodig hebben. De waarheid onder ogen zien aan beide kanten van de oceaan. Pijnlijk voor de collaborateurs maar goed voor Europa.
Bach, zelfde vraag voor jou als Gunther. Als je kon kiezen (maar je MOET 1 vd 2 kiezen), kies je dan Trump of Harris? (Al dan niet met dichtgeknepen neus).
Oud 31 augustus 2024, 08:33   #927
Voltian
Minister-President

Standaard

Voila, poll gemaakt: https://forum.politics.be/showthread...9#post10405769
Oud 31 augustus 2024, 08:47   #928
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

@RiseGS

Europa zal nooit één homogeen blok worden zoals de VS. Daarvoor zijn de onderlinge verschillen tussen de lidstaten veel te groot. Er is ook geen "Europa-gevoel" aanwezig bij de bevolking zoals er wel een USA-gevoel aanwezig is in Amerika.
We zullen de VS dus altijd militair blijven nodig hebben. Maar ik vermoed dat gij verkiest dat Rusland of China hier de eerste viool komt spelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 31 augustus 2024 om 09:03.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2024, 09:11   #929
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Europa zal nooit één homogeen blok worden zoals de VS. Daarvoor zijn de onderlinge verschillen tussen de lidstaten veel te groot. Er is ook geen "Europa-gevoel" aanwezig bij de bevolking zoals er wel een USA-gevoel aanwezig is in Amerika.
We zullen de VS dus altijd militair blijven nodig hebben. Maar ik vermoed dat gij verkiest dat Rusland of China hier de eerste viool komt spelen.
Nochtans lijkt wetgeving, beleid en plaatselijke cultuur van de verschillende staten van de Verenigde Staten ondertussen - op de taal na - diverser dan die van de verschillende Europese landen. Zo homogeen lijkt me dat blok dus niet.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2024, 09:18   #930
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Nochtans lijkt wetgeving, beleid en plaatselijke cultuur van de verschillende staten van de Verenigde Staten ondertussen - op de taal na - diverser dan die van de verschillende Europese landen. Zo homogeen lijkt me dat blok dus niet.
Maar militair is het één en ondeelbaar blok. Amerikaanse militairen gaan voor elkaar door het vuur. Die ingesteldheid zal je in Europa nog niet zo snel ondervinden.

Citaat:
Oud 1 september 2024, 10:13   #931
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar militair is het één en ondeelbaar blok. Amerikaanse militairen gaan voor elkaar door het vuur. Die ingesteldheid zal je in Europa nog niet zo snel ondervinden.
Harris verwijt Trump "politieke stunt" op militaire begraafplaats: wat is er precies gebeurd? En waarom ligt het zo gevoelig?

Heeft zij het verkeerd begrepen?
Oud 1 september 2024, 10:22   #932
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Heeft zij het verkeerd begrepen?
Lees jij de artikels naar waar je eigen linken verwijzen eigenlijk ?

Alles staat er duidelijk in uitgelegd, en Trump en zijn entourage hebben al langs alle kanten kritiek gekregen voor hun boertig optreden.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2024, 10:33   #933
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Lees jij de artikels naar waar je eigen linken verwijzen eigenlijk ?

Alles staat er duidelijk in uitgelegd, en Trump en zijn entourage hebben al langs alle kanten kritiek gekregen voor hun boertig optreden.
Ja inderdaad, er is al redelijk wat kritiek op zijn voor de meesten wansmakelijke optreden gekomen.

Ik lees de artikels soms vluchtig door maar ik vrees voor de VS mocht die Kamala winnen.

Misschien vergis ik mij wel maar toch...
Oud 1 september 2024, 20:47   #934
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Bach, zelfde vraag voor jou als Gunther. Als je kon kiezen (maar je MOET 1 vd 2 kiezen), kies je dan Trump of Harris? (Al dan niet met dichtgeknepen neus).
Ik kies wat het beste is voor ons. Deze zorgwekkende tendens omdraaien (en niet de schuldigen ervoor belonen). De magere hoop dat er onafhankelijkheid lievende Europese politici opstaan in plaats van verraderlijke vazallen en geplaatste dwazen ligt eerder bij een Trump dan bij een Harris presidentschap.

Naam: IMG_20240901_214517.jpg
Bekeken: 785
Grootte: 75,1 KB

Van 37 naar 23 procent sinds 2022. Itt de VS waar het de omgekeerde kant op gaat. Ze hebben ons dik bij ons kloten en verdienen daar geen applaus of beloning voor.

Laatst gewijzigd door Bach : 1 september 2024 om 20:55.
Oud 1 september 2024, 20:57   #935
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met zo'n mentaliteit verdient men niet anders dan overheerst te worden.
Oud 1 september 2024, 20:59   #936
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Harris blijft de polls maar leiden:

https://www.forbes.com/sites/sarador...latest-survey/

Indrukwekkend voor iemand die nog maar 2 maand of zo campagne voert. Hoewel ik vermoed dat het meer met afkeer voor Trump te maken heeft dan sympathie voor Harris.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2024, 21:40   #937
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijlage 119871

Van 37 naar 23 procent sinds 2022. Itt de VS waar het de omgekeerde kant op gaat. Ze hebben ons dik bij ons kloten en verdienen daar geen applaus of beloning voor.
Desinformatie, de daling heeft absoluut niets met de VS te maken. Europa is sinds Maart 2023 overgegaan op een andere betalingsinfrastructuur en standaard. Sommige transacties die hiervan gebruik maken werden gewoon nog niet opgenomen in de berekening van SWIFT.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ECB
Some transactions now carried out using the new message standard, which are typically large in value, are actually excluded from the computation of the Swift indicator, which is why the indicator fell post-March 2023.
Zie: https://www.ecb.europa.eu/press/econ...fee463.en.html
Oud 1 september 2024, 22:56   #938
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met zo'n mentaliteit verdient men niet anders dan overheerst te worden.
Ik vind anders dat die Amerikaanse "overheersing" (zoals gij het noemt) hier best meevalt, al bijna 80 jaar ondertussen.

Citaat:
Oud 2 september 2024, 05:48   #939
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind anders dat die Amerikaanse "overheersing" (zoals gij het noemt) hier best meevalt, al bijna 80 jaar ondertussen.
Inderdaad, de Amerikaanse "overheersing" heeft ons 80 jaar vrijheid, democratie en welvaart gebracht.
Oud 2 september 2024, 06:35   #940
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik kies wat het beste is voor ons. Deze zorgwekkende tendens omdraaien (en niet de schuldigen ervoor belonen). De magere hoop dat er onafhankelijkheid lievende Europese politici opstaan in plaats van verraderlijke vazallen en geplaatste dwazen ligt eerder bij een Trump dan bij een Harris presidentschap.

Bijlage 119871

Dus, voor jou dan ondanks alles nog liever Trump dan Harris, omdat Harris VS internationaal VS zal versterken terwijl onder Trump VS internationaal eerde zal verzwakken. Is dat de redenering?

https://forum.politics.be/showthread...9#post10405769

Feel free om de poll zo aan te vullen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be