![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is volgens de school ook niet het eerset doel.
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vakken die je in het middelbaar krijgt zijn verplicht. Ga je niet naar die lessen ben je aan't spijbelen. Of mocht u vroeger bepaalde lessen overslaan omdat u vond dat men u niet kon verplichten bv geschiedenis te volgen misschien? En dan nog: geen enkele leerling wordt verplicht Arabisch te volgen. Wil iemand dat niet zijn er nog massa's richtingen en/of andere scholen waar je dat niet krijgt. Verplichting? Nee dus.
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Heerlijk!! Willen we eens wedden dat je, voor je ingelogd bent, toch snel even gaat kijken hoe ik op je geratel gereageerd heb? ![]() Ma soit, nu kan ik voortaan tenminste gewoon uw bullshit ontkrachten zonder dat ik daarvoor nadien door tientallen pagina's leugens en verzinsels moet ploegen.
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar gaat het mij nog altijd om. Ik ben niet bezig met jullie politieke links-rechts spelletjes. Ik ben niet vervuld van haat tegen alles wat naar Arabisch ruikt. Ik denk gewoon: "Die leerlingen krijgen 2 uur van een bepaalde taal aangeboden. Ik zie geen reden om daar tegen in te gaan."
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/binnenland/nu-leu...-ons~a379c51b/
![]() |
![]() |
#147 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arabisch is niet voorzien in het leerplan van het Vlaams Onderwijs. Het is enkel een misplaatst fantazieke van die bewuste school.
![]() |
#149 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En meen je dit nu echt? Ga jij nu, in een draad over Arabisch lessen, beginnen over kolonisatie?? Dan houdt het voor mij op hoor. Citaat:
Citaat:
Zo'n argument... daar kan ik niet tegen op nee. Arabisch is de lelijkste taal... Draad kan dicht. Citaat:
Iemand die Frans geeft geeft dan ook toe aan de misdaden in de Afrikaanse kolonies? Iemand die Duits geeft geeft toe aan de nazi's? Iemand die Mandarijn geeft geeft toe aan de spionage van de Chinezen? ... Doe eens normaal. Het gaat over twee uurtjes les. Er werd al religie bijgesleurd, cultuur, nu zelfs kolonisatie... Wat je evengoed kan doen bij een massa andere talen maar daar wordt natuurlijk met geen letter over gesproken. Hier ga ik mijn tijd niet langer aan verspillen.
![]() |
![]() |
#150 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik kreeg ooit 1 uurtje economie. Denk je dat ze destijds met dat ene uurtje van mij een econoom gemaakt hebben? Citaat:
En weet je wat? Ik heb ook een hekel aan veel aspecten van de leefgewoonten van Arabieren. Ik haat ook de manier waarop ze (vaak) vrouwen behandelen. Ik haat ook de manier waarop ze een groter aandeel in de misdaad hebben dan 'Belgen'. Ik haat ook hoe ze ons leven willen inrichten op basis van hun Koran boekje. Maar om dat te stellen dat we die taal niet mogen leren.... De taal staat voor mij volledig los van de leesgewoontes van die gasten. Zoals ik al zei: ik heb een even grote haat aan de spionage praktijken van China maar ga dan ook niet roepen dat Mandarijn niet onderwezen mag worden. Ik zou zeggen: leer ze net wel. Zorg ervoor dat je begrijpt wat ze daar op de hoek van de straat staan te fluisteren. Hou je vijanden dichtbij weet je wel.
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is wel treffend dat iedereen hier zijn zegje komt doen over waarom Arabisch op school slecht is maar niemand ook maar met 1 woord rept over wat de studenten daar zelf van denken. Heb jij hier ergens al gelezen: "Weet iemand hoe de studenten daar tegenover staan?" of "Weet iemand of er vraag is vanuit de studenten naar zo'n lessen?" Dat wordt niet gevraagd. Wat de doelgroep van het plan denkt speelt hier geen rol. Dat stoort me danig. Het gaat hier over de opleiding van studenten en het enige wat iedereen doet is zijn politieke overtuigingen, zijn diepgewortelde haat en alle mogelijke (rationele en irrationele) argumenten op tafel gooien. Maar niemand vraagt zich af wat de student er van vindt. Niemand. En dat kan in mijn nadeel werken ook eh? Geen probleem hoor. Als de student massaal aangeeft geen interesse te hebben in die lessen mogen ze ze van mij gerust schrappen. Ik ben ook nooit vragende partij geweest voor zo'n lessen maar ik ga ook niet uit mijn dak als iemand ze aanbiedt.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 31 augustus 2024 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat waar zou zijn, zouden ze dat "argument" ook niet aanhalen hé.
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand trekt een taal in twijfel, enkel de connotatie die met Arabisch gepaard gaat stuit de meeste mensen tegen de borst. Islamieten, dobbergespuis, criminaliteit,bomaanslagen, steekpartijen, terrorisme, druggeweld, overlast, omvolking, halal, racisme, homohaat, vrouwenonderdrukking,…..vul maar verder aan.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 31 augustus 2024 om 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je standpunt is dat je die taal niet onderwezen wil zien omdat je een hekel hebt aan alles wat naar Arabisch of islam ruikt, is dat een mening waarvoor ik respect op kan brengen maar die ik niet kan begrijpen. Maar het is tenminste gewoon zeggen waar het op staat. Zonder allerlei nep-argumenten als 'religie' of 'kolonisatie' aan te halen. Nu heb ik wel respect voor die mening, ik kan ze echter niet begrijpen. Voor mij staat zo'n taal los van de mensen die ze gebruiken. Het is niet omdat ik Arabisch zou leren, ik ook alles wat die gasten doen ga goedkeuren. Voor mij staat dat los van mekaar. Zoals al eerder aangehaald: waarom onderwijzen we dan bv nog wel Mandarijn. Met de spionerende Chinezen in het achterhoofd kan je daar dan ook tegen tekeer gaan.
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Scholen hebben nu eenmaal een bepaalde vrijheid.
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijkomend voordeel is dat mijn huis meer waard wordt. Mag ik nu dat tweede argument dan niet meer gebruiken misschien?
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leerlingen niet blijkbaar. Wie nu in die school van het vijfde naar het zesde jaar humaniora overgaat, is gezjost.
![]() |
#159 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 31 augustus 2024 om 12:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik blijf bij mijn mening. Taal verbindt mensen. Taalbarrieres zijn maar al te dikwijls de oorzaak van grote conflicten.
Mijn mening is dat de wereld in de eerste plaats nood heeft aan 1 gemeenschappelijke taal. Engels lijkt me dan de beste optie gezien dit nu al in zowat alle domeinen de meest verspreide taal is. Ook om te schrijven lijkt het Griekse alfabet de meest logisch optie. Een brief schrijven in het Chinees Japans of Russisch vraagt om een specifiek klavier. Internationale communicatie lijkt toch omzeggens altijd in het Engels te zijn. In eender welke internationale luchthaven hotel of instelling zal je naast de plaatselijke taal de aanbevelingen en of opschriften terugvinden in het Engels. Waar je ook bent ter wereld overal zal je wel iemand vinden die de Engelse taal machtig is.....veel eerder dan iemand te vinden die Chinees Frans of Duits begrijpt. Dus mijn mening is duidelijk. Arabisch Russisch Chinees Turks of welke taal als een verplicht vak onderwijzen lijkt me niet relevant. Die uren Arabisch zou men beter gebruiken om de leerlingen hun kennis van Engels nog te verbeteren. Dit niet alleen bij ons maar overal ter wereld. Wie andere talen wil aanleren zou dat van mij zeker moeten kunnen maar dan wel niet als verplicht vak dan wel als vrijwillige studiekeuze. Wat moet een doorsnee leerling nu met die paar woordjes Arabisch ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 augustus 2024 om 12:10. |
![]() |
![]() |