![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1001 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ging er gewoon van uit dat u intelligenter bent dan ikzelf, en dat u dus DJ Trump nog véél beter zou doorzien dan ikzelf dat probeer te doen. Dat betekent nog lang niet dat u voor of tégen DJ Trump moet zijn, hé. Zo is het bijvoorbeeld ook niet omdat u wéét hoe pakweg alcohol of cocaïne met het menselijk lichaam in interactie treden dat u voor of tégen het gebruik ervan dient te zijn. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1002 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen wordt er meer en meer gevreesd voor een (nieuwe en grotere) staatsgreep indien Trump (zoals de huidige peilingen voorzichtig voorspellen) zou verliezen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240903_95912042 Citaat:
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 september 2024 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1003 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 september 2024 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1004 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees Project 2025 maar eens.
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 september 2024 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1005 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geraakt er iemand nog eigenlijk uit aan de vele rechtszaken tegen convicted felon Trump ? Dat lijkt aan de lopende band te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1006 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk met enige verbazing terug op ‘het geval Clinton’ of zelfs ‘het geval Nixon’. Nixon kwam niet eens in de buurt van al wat Trump uitgestoken heeft.
![]() |
#1007 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1008 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind mijn beschrijving van hem nochtans vrij accuraat. Een beschrijving die overigens toepasbaar is op vele publieke personen. Waar wil u me dan voor waarschuwen? Wat ziet u in trump wat ik niet zie?
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 3 september 2024 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1009 | |
|
![]() Citaat:
Wetenschappelijk veranderen onze cellen over tijd. Ik heb niet meer dezelfde cellen dan toen ik een kleuter was. De DNA blauwdruk van de betrokken partijen in een contractuele overeenkomst komt (buiten misschien in uitzonderlijke gevallen inzake bv afkomstgeschillen, ...) nooit ter sprake. Omdat het relevante zich allemaal afspeelt op een ander niveau dan louter het biologische. Maar als het over transgenders gaat, dan kunnen de conservatieve anti-libertairen niet anders dan teruggrijpen naar het biologische omdat anders hun mangina begint te jeuken.
![]() |
![]() |
#1010 | |
|
![]() Citaat:
En dan ga je weer de religieus-fanatieke toer op.
![]() |
![]() |
#1011 | |
|
![]() Citaat:
Hoe zijn de karaktertrekken? Wat zijn de interesses? Waar droomt die persoon van? Maw, hoe ziet zijn/haar identiteit eruit? De blauwdruk is toch alles, nietwaar?
![]() |
![]() |
#1012 |
Gouverneur
|
![]() Interessant verschil tussen Democratische en Republikeinse kiezers bij twee vragen in een peiling van Suffolk University.
Vraag: "As you may know, President Biden withdrew from the 2024 election. In your opinion, was that the right thing for him to do - yes or no?" Democratische kiezers: Ja: 94%, Neen: 2% Republikeinse kiezers: Ja: 75%, Neen: 18% Vraag: "Democrats have now nominated Vice President Kamala Harris instead. In your opinion, was that the right thing for Democrats to do - yes or no?" Democratische kiezers: Ja: 92%, Neen: 4% Republikeinse kiezers: Ja: 14%, Neen: 80% Republikeinse kiezers iets minder akkoord met Bidens opstappen, maar vooral heel ontevreden met de vervanging door Harris. https://www.suffolk.edu/-/media/suff...7A281A37A52D25
![]() |
#1013 |
|
![]() Maar denken ze dan vanuit zichzelf, "ik had liever gezien dat de democraten ook iemand als Trump nomineerden", denken ze vanuit de democraten, "Bernie Sanders Jr. was een veel betere keus voor hen", denken ze vanuit de regels, "ze hadden gewoon een primary moeten houden", of denken ze strategisch vanuit zichzelf, "als de democraten nou gewoon een letterlijke drol tot hun kandidaat hadden uitgeroepen dan hadden we deze in de zak"?
De vraagstelling is wat open. Al vermoed ik dat we hier ook wel een beetje het "nieuwe iPhone effect" zien. Democraten moeten Harris wel wat vinden, want ze zijn locked in en de keuze moet maar goed zijn.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 4 september 2024 om 06:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1014 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DJ Trump is een boertige/lompe narcist, daar bestaat inmiddels geen twijfel meer over en daaromtrent ben ik het dan ook volmondig met u eens. Ik ben evenwel van mening dat hij alleen maar 'clown' spéélt en wel omdat dat hem nogal wat voordeel opleverde/oplevert: - een 'ontsnappingsroute' als het er op aan komt verantwoordelijkheid te ontlopen, - 'populariteit' bij goedgelovige en/of tegendraadse utopisten-wereldverbeteraars, - 'vriendschap' met andere walgelijke boomers zoals pakweg een Jeffrey Epstein, ... Volgens mij gaat achter z'n toneelstukje iets schuil dat een pak duisterder is. Hij doet me bovenal denken aan Benito Mussolini, met ondermeer z'n MAGA-petjes dragende volgelingen in de rol van 'Zwarthemden'. Daarnaast komen mij ook Joseph-Désiré Mobutu, Girolamo Savonarola en Pierre Poujade voor de geest. In vergelijking met DJ Trump vind ik - Alexander De Croo een groot en onbaatzuchtig intellectueel - Vincent Van Quickenborne een toonbeeld van standvastigheid - Jean-Pierre Van Rossem een eerlijke ondernemer - Guy Verhofstadt een bescheiden & betrouwbare vrijheidsstrijder Zo, dat is het dan voor vandaag. Ik moet - in tegenstelling tot DJ Trump - nog een beetje écht werken voor de kost. Vriendelijke groet, "djimi" ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1015 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor dat Biden zich terugtrok gingen de meeste commentatoren ervan uit dat mocht hij zich terugtrekken, het een enorme warboel bij de Democraten zou veroorzaken. Toen het effectief gebeurde, was de zaak in letterlijk één dag rond, zonder de minste (publieke) tegenstrubbeling. Wat sommigen een geslaagde "coup" noemden (lol). Ik vermoed dat die 80% grotendeels de frustratie van Republikeinen weerspiegelt dat de Democraten moeiteloos een jongere (vergeleken met Trump), welbespraakte (zeker vergeleken met Trump), schandaalvrije, normie kandidate hebben gevonden. Heel de Trumpcampagne tegen Harris sinds de wissel weerspiegelt deze frustratie.
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 4 september 2024 om 07:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1016 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ook de indruk dat een deel van de republikeinen second thoughts heeft bij de beslissing om Trump te steunen. Velen deden dat uit eigenbelang, of omdat ze Biden onder geen beding zagen zitten. Nu is Donald allesbehalve zegezeker en doet hij nog vreemder dan daarvoor en heb je belang bij wat afstand.
![]() |
#1017 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1018 | |
|
![]() Citaat:
Buiten alle criminele feiten, de verkrachting van minderjarigen, vaste klant bij Epstein, onverantwoordelijk omgaan met staatsgeheimen, de ene leugen na de andere oprispen, ontrouw, ..... Allemaal zaken die niet echt te rijmen zijn met de conservatieve en Christelijke opvattingen van de Republikeinse kiezer en al helemaal niet te rijmen met "What would Jesus do?". In 2019 had hij een persoonlijke meeting met Putin. Enkele dagen erna vraagt hij een lijst op van de belangrijkste spionnen/assets. Enige tijd erna merken de inlichtingendiensten een toename van arrestaties of liquidatie. Bij de inval van de FBI in zijn kitscherig Boma kot vinden ze nog bijkomende lijsten van informanten. Het is gewoon een cult. Trump heeft Musk nodig om zijn kansen te verhogen. Musk heeft Trump nodig om alle overheidsdiensten (NHTSA, FTC, FAA, SEC, DoJ, ...) van zijn nek te halen bij winst van Trump.
![]() |
![]() |
#1019 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergis ik mij als ik schrijf:
De rijken zullen voor Trump stemmen. De marginalen voor Harris??? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1020 | |
|
![]() Citaat:
Ik moet de persoon "zien" om het phenotype te bepalen; bijvoorbeeld een heel mannelijke man, of een heel vrouwelijke man, of een heel mannelijke vrouw of een heel vrouwelijke vrouw. Ik moet met die persoon praten om persoonlijkheid en wensen/dromen te determineren. O.a. hier is veel info te vinden; https://www.quora.com/What-is-the-di...e-and-genotype Uiteraard is het phenotype aanpasbaar; een man die zich sinds de geboorte geen man voelt, maar zich vrouw voelt, en zich als dusdanig presenteert, maakt iets mee waardoor hij zich toch weer man voelt, bijvoorbeeld. Maar zijn karyotype, zijn geslacht, blijft van conceptie tot de dood hetzelfde. Er is een spanningsveld tussen mensen die geslacht willen bepalen op basis van het phenotype, dus geslachtsbepaling door visuele kenmerken, en op basis van het karyotype, dus op basis van deterministische factoren, het genoom dus. Het eerste is fluïde, het tweede niet. Daarom ben ik voorstander van het tweede, de manier waarop de natuur het onderscheid maakt. Het gevoel iets te zijn, is iets anders dan iets te zijn.
![]() |