Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2024, 08:26   #41
Pol Dolf
Minister-President

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

hoeveel stemmen gaat dit opleveren voor VB
Oud 5 september 2024, 14:22   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
Vraag het eens aan de programmeurs van de stemcomputers?
Oud 6 september 2024, 08:21   #43
Profiteur
Parlementslid

Standaard

De Q8 e-tron was al van in het begin geen succes. Hoeveel zie je er op een dag rijden? Een enkeling die het voor zijn vrouw had aangeschaft maar die liever met een Porsche Taycan of een Audi GT e-tron rijdt. En er maar wanhopig mee blijft rijden omdat het tweedehands geen bal meer waard is. Om in het luxe segment te blijven hoeveel Porsches Taycan zie je op een dag rijden? Of de Audi GT e-tron? In mijn regio tientallen. Op heel veel opritten van woningen en bedrijven zie je minstens 1 of meerdere Taycans en GT e-trons staan. Maar geen Q8 e-tron. Ik kan zo naar een tiental woningen rijden waar ze een Audi GT e-tron hebben staan. En een veelvoud voor de Porsche Taycan.

De audi Q4 e-tron zie je dan wel veel meer. De leasebakken van de kleinere zelfstandige of betere werknemer met salariswagen. Idem zoals de Tesla model 3 en de Y. Dus het was een gok van audi om in Vorst enkel de Q8 te gaan maken. Maar ik ben er zeker van dat ze toen al het plan hadden van lukt het niet dan sluiten we daar de boel. En 3500 werklozen? Welke ondernemer/investeerder ligt daar van wakker? Anno 2024 is het enkel de kleur van het geld dat telt. Dat een arbeider zijn job verliest en zijn rekeningen niet meer kan betalen? Met empathie kom je nergens in het leven!
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2024, 09:04   #44
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
De Q8 e-tron was al van in het begin geen succes. Hoeveel zie je er op een dag rijden? Een enkeling die het voor zijn vrouw had aangeschaft maar die liever met een Porsche Taycan of een Audi GT e-tron rijdt. En er maar wanhopig mee blijft rijden omdat het tweedehands geen bal meer waard is. Om in het luxe segment te blijven hoeveel Porsches Taycan zie je op een dag rijden? Of de Audi GT e-tron? In mijn regio tientallen. Op heel veel opritten van woningen en bedrijven zie je minstens 1 of meerdere Taycans en GT e-trons staan. Maar geen Q8 e-tron. Ik kan zo naar een tiental woningen rijden waar ze een Audi GT e-tron hebben staan. En een veelvoud voor de Porsche Taycan.

De audi Q4 e-tron zie je dan wel veel meer. De leasebakken van de kleinere zelfstandige of betere werknemer met salariswagen. Idem zoals de Tesla model 3 en de Y. Dus het was een gok van audi om in Vorst enkel de Q8 te gaan maken. Maar ik ben er zeker van dat ze toen al het plan hadden van lukt het niet dan sluiten we daar de boel. En 3500 werklozen? Welke ondernemer/investeerder ligt daar van wakker? Anno 2024 is het enkel de kleur van het geld dat telt. Dat een arbeider zijn job verliest en zijn rekeningen niet meer kan betalen? Met empathie kom je nergens in het leven!
We kunnen natuurlijk ook naar de echte cijfers kijken in plaats van naar uw waanbeelden en dan zien we dat er 500 e tron gt's rondrijden in Belgie. Maar je ziet ze echt overal hoor...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 9 september 2024 om 09:22.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2024, 10:59   #45
Pol Dolf
Minister-President

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

staken , daar zijn ze goed in
Oud 9 september 2024, 11:00   #46
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
Ligt daar de oplossing voor onze industrie? Vertel.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2024, 11:09   #47
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
We kunnen natuurlijk ook naar de echte cijfers kijken in plaats van naar uw waanbeelden en dan zien we dat er 500 e tron gt's rondrijden in Belgie. Maar je ziet ze echt overal hoor...
Vlakbij mij al 3 op een oprit. Wat verder bij een kapster nog 1ne. De advocaat in de gemeente ook 1ne. Een bedrijf dat in zonnepanelen doet heeft er 2 staan. Wat verder bij een bakkerij ook 1ne. En nu pas heeft een winkel in electro er ook 1ne staan. Snel even geteld en dat zijn er 9. En dan spreken we over een straal van max. 5 kilometer rond waar ik woon. Taycans weet ik zelfs niet. In de industriezone al zeker een 10-tal. En een Q8 e-tron? Dat ik weet die er nog mee rijdt 1ne.
Oud 9 september 2024, 11:37   #48
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlakbij mij al 3 op een oprit. Wat verder bij een kapster nog 1ne. De advocaat in de gemeente ook 1ne. Een bedrijf dat in zonnepanelen doet heeft er 2 staan. Wat verder bij een bakkerij ook 1ne. En nu pas heeft een winkel in electro er ook 1ne staan. Snel even geteld en dat zijn er 9. En dan spreken we over een straal van max. 5 kilometer rond waar ik woon. Taycans weet ik zelfs niet. In de industriezone al zeker een 10-tal. En een Q8 e-tron? Dat ik weet die er nog mee rijdt 1ne.
Tuurlijk jongen. Er rijden er 500 rond in Belgie, maar in uw dorp alleen al zijn het er 10.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 9 september 2024, 12:27   #49
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Ja dus. Zijt gij nu echt ne simpele of doet gij alsof? Hier rijden er dus zeker 9 rond ja. Waarom zou ik dit verzinnen? Misschien dat in uw marginale gemeente deze wagens niet rondrijden? Misschien rijden ze daar bij u met tractoren rond? Dan kan het wel kloppen dat je geen audi GT e-tron ziet. Een boer rijdt ook eerder met een nissan patrol of andere marginale SUV genre dodge ram rond? Dan is het niveau helemaal onder nul gegaan
Oud 9 september 2024, 12:33   #50
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Maar juist het nieuws gezien en over Audi Vorst. Ongelofelijk hoe dat die klojo van de vakbond Franky De Schrijver in beeld kwam. Wat moet je doen om bij de vakbond te gaan? Duidelijk niet slim zijn. Die mogen ze direct hun C4 geven. Zo'n krapuul kan je in een bedrijf als kiespijn missen.

in mijn ogen is het simpel. Je wordt betaald om te werken. Per gewerkt uur krijg je een loon. Ben je niet meer nodig = op straat zoals het huisvuil. Proper en opgekuist.
Oud 9 september 2024, 15:46   #51
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Het aandeel van de VW Group heeft een nieuw dieptepunt sinds 14 jaar bereikt.

Qua marktkapitalisatie dreigt de VW Gp binnenkort zelfs buiten de top 10 te vallen. VW Gp staat in de regel altijd top 2 of 3. Vandaag op 10 nipt voor Honda...

opmerking: Porsche AG is sinds 28 september 2022 apart op de beur genoteerd maar ook dat aandeel staat 35% lager dan 1 jaar geleden.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 september 2024 om 16:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2024, 16:00   #52
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dus. Zijt gij nu echt ne simpele of doet gij alsof? Hier rijden er dus zeker 9 rond ja. Waarom zou ik dit verzinnen? Misschien dat in uw marginale gemeente deze wagens niet rondrijden? Misschien rijden ze daar bij u met tractoren rond? Dan kan het wel kloppen dat je geen audi GT e-tron ziet. Een boer rijdt ook eerder met een nissan patrol of andere marginale SUV genre dodge ram rond? Dan is het niveau helemaal onder nul gegaan
Ik denk dat simpelheid betekent dat je vasthoudt aan waanbeelden. Er rijden er 500 rond in Belgie, dat zijn de feiten. Uw fantasieverhaaltjes over uw dorp, zijn wat ze zijn. Fantasie. Er rijden immers zowat 10 keer meer Q8 etrons rond dan GT's. Hier zie ik er wel eens eentje rondtoeren, maar voor elke GT zie ik een veelvoud aan Q8 etron.

En waarom je het verzint? Dat weet ik niet hé. Patologische leugenaars heb je overal. Dit forum is geen uitzondering.

Laatst gewijzigd door fox : 9 september 2024 om 16:01.
Oud 9 september 2024, 16:04   #53
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het aandeel van de VW Group heeft een nieuw dieptepunt sinds 14 jaar bereikt.

Qua marktkapitalisatie dreigt de VW Gp binnenkort zelfs buiten de top 10 te vallen. VW Gp staat in de regel altijd top 2 of 3.

opmerking: Porsche AG is sinds 28 september 2022 apart op de beur genoteerd maar ook dat aandeel staat 35% lager dan 1 jaar geleden.
Audi is dramatisch bezig. Terwijl Mercedes en BMW een soort inhaalbeweging gemaakt hebben, blijft Audi ter plaatse trappelen. Hoe lang kondigen ze die A6 etron nu al niet aan? En hij is nog steeds niet te zien bij de dealers. Op die manier mis je natuurlijk compleet de zakelijke markt. Die rijden nu allemaal al rond met EQE en I5 natuurlijk. De boot compleet gemist.
Oud 9 september 2024, 16:14   #54
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik denk dat simpelheid betekent dat je vasthoudt aan waanbeelden. Er rijden er 500 rond in Belgie, dat zijn de feiten. Uw fantasieverhaaltjes over uw dorp, zijn wat ze zijn. Fantasie. Er rijden immers zowat 10 keer meer Q8 etrons rond dan GT's. Hier zie ik er wel eens eentje rondtoeren, maar voor elke GT zie ik een veelvoud aan Q8 etron.

En waarom je het verzint? Dat weet ik niet hé. Patologische leugenaars heb je overal. Dit forum is geen uitzondering.
haha je hebt dus voor een spiegel gestaan. Wel straf dat een kleine groep alleen hier er al meer dan 25 verkocht heeft. Cijfers van de mobiliteitsmakelaar. Eén van de eersten die hier rond reed was van MACOVA. Zelfs met gepersonaliseerde nummerplaat op. Die van de advocaat is die van een advocaat in Putte. Die van de kapster is van Freia-styling. Bakkerij Steeman heeft er pas ook 1ne gekocht. Er is een rode en een zwarte die onlangs hier in de Audi garage zijn verkocht aan hetzelfde bedrijf. In de industriezone zijn er enkelen van bouwaannemers en projectontwikkelaars. En zo kan ik er nog wel enkelen hier opnoemen. Maar simpele mensen waar ze in het dorp met tractoren rond rijden weten het altijd beter

Maar in discussie gaan met een marginale aap blijft hopeloos. Waarschijnlijk vakschool landbouw gedaan. Of ge zijt vrachtwagenchaffeur. Hopelijk een proper marcelle'ke aan en niet iets dat ge al een week aanhebt
Oud 9 september 2024, 16:17   #55
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
haha je hebt dus voor een spiegel gestaan. Wel straf dat een kleine groep alleen hier er al meer dan 25 verkocht heeft. Cijfers van de mobiliteitsmakelaar. Eén van de eersten die hier rond reed was van MACOVA. Zelfs met gepersonaliseerde nummerplaat op. Die van de advocaat is die van een advocaat in Putte. Die van de kapster is van Freia-styling. Bakkerij Steeman heeft er pas ook 1ne gekocht. Er is een rode en een zwarte die onlangs hier in de Audi garage zijn verkocht aan hetzelfde bedrijf. In de industriezone zijn er enkelen van bouwaannemers en projectontwikkelaars. En zo kan ik er nog wel enkelen hier opnoemen. Maar simpele mensen waar ze in het dorp met tractoren rond rijden weten het altijd beter

Maar in discussie gaan met een marginale aap blijft hopeloos. Waarschijnlijk vakschool landbouw gedaan. Of ge zijt vrachtwagenchaffeur. Hopelijk een proper marcelle'ke aan en niet iets dat ge al een week aanhebt
Iemand persoonlijk aanvallen getuigt dan weer van grote klasse en standing, nietwaar? Ik heb overigens ooit de gt getest, maar uiteindelijk voor de democratischere I4 M50 gekozen. Maar blijf gerust doorfantaseren, ik heb daar geen problemen mee. Ik zal u trouwens ook niet rapporteren voor uw laag bij de grondse opmerkingen. Ik sta daar boven. De feiten zijn immers wat ze zijn. Er zijn in dit land 10 keer zoveel Q8 etron verkocht dan GT etron. En u mag nog schelden tot in het oneindige, die feiten zullen niet veranderen. En zeker niet omdat een kapster die u kent ermee rond rijdt.

Laatst gewijzigd door fox : 9 september 2024 om 16:19.
Oud 9 september 2024, 16:17   #56
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Audi is dramatisch bezig. Terwijl Mercedes en BMW een soort inhaalbeweging gemaakt hebben, blijft Audi ter plaatse trappelen. Hoe lang kondigen ze die A6 etron nu al niet aan? En hij is nog steeds niet te zien bij de dealers. Op die manier mis je natuurlijk compleet de zakelijke markt. Die rijden nu allemaal al rond met EQE en I5 natuurlijk. De boot compleet gemist.
Klopt, de VW Gp-merken dreigen zelfs Europese **miljardenboetes tegen 2025, terwijl BMW en Mercedes daar geen probleem mee gaan hebben.

** Een verwittiging van de Renault-Chef: https://taz.de/Renault-Chef-warnt/!6032433/

VW verkocht ca. 8% aandeel BEV
Mercedes zit nu aan ~10%.
BMW nadert de 15%.

De vele plug-in hybrides tellen natuurlijk ook mee in het opgelegde CO2-verhaal wagenpark.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 september 2024 om 16:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2024, 16:24   #57
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Iemand persoonlijk aanvallen getuigt dan weer van grote klasse en standing, nietwaar? Ik heb overigens ooit de gt getest, maar uiteindelijk voor de democratischere I4 M50 gekozen. Maar blijf gerust doorfantaseren, ik heb daar geen problemen mee. Ik zal u trouwens ook niet rapporteren voor uw laag bij de grondse opmerkingen. Ik sta daar boven.
Amai ik bibber anders al En ik val misschien persoonlijk aan. Maar ik weet dat het hier toch grotendeels virtueel is. Dus no hard feelings. In real life doe ik dat niet zo openlijk maar steek ik sowieso het mes in de rug. Al moet ik jaren wachten. Vergeven doe ik nooit en ik geniet van andermans ellende en problemen. Wel met 1 doel: ik moet er beter van worden (lees er iets aan verdienen).

En een i4 Tja ofwel leasebakske ofwel voor het fiscaal gunstregime gekocht zeker. En ja ik heb ook een weekend met de Audi GT e-tron test gereden. Idem met de Porsche Taycan. Maar alle twee teveel PVC afwerking naar mijn zin. Over de i4 zwijg ik. Dat is onder de noemer Audi Q4 en Tesla Y. Dus voor het betere werkplebs. De loonslaafjes.
Oud 9 september 2024, 16:35   #58
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amai ik bibber anders al En ik val misschien persoonlijk aan. Maar ik weet dat het hier toch grotendeels virtueel is. Dus no hard feelings. In real life doe ik dat niet zo openlijk maar steek ik sowieso het mes in de rug. Al moet ik jaren wachten. Vergeven doe ik nooit en ik geniet van andermans ellende en problemen. Wel met 1 doel: ik moet er beter van worden (lees er iets aan verdienen).

En een i4 Tja ofwel leasebakske ofwel voor het fiscaal gunstregime gekocht zeker. En ja ik heb ook een weekend met de Audi GT e-tron test gereden. Idem met de Porsche Taycan. Maar alle twee teveel PVC afwerking naar mijn zin. Over de i4 zwijg ik. Dat is onder de noemer Audi Q4 en Tesla Y. Dus voor het betere werkplebs. De loonslaafjes.
U weet precies nog steeds niet waarover u spreekt, maar dat mag. Ik lig daar niet wakker van. Mijn boekhouder vond de keuze te verdedigen en de prestaties van M50 en GT zijn vergelijkbaar. Dan heb je meteen ook de reden waarom er maar 500 van rondrijden in Belgie.
Oud 9 september 2024, 16:40   #59
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Maar het is een blijft maar een eenvoudige elektrische BMW 3-reeks
Niets speciaal dus en zoals je zelf zegt uw boekhouder ... Dus fiscaal gunstig. Anders had je die i4 nooit gekocht (niet willen of niet kunnen laat ik aan jou zelf over)

en de verschijning tussen een BMW i4 en een Audi GT e-tron
Is zoiets als een Dacia en een Mercedes
Oud 9 september 2024, 16:47   #60
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het is een blijft maar een eenvoudige elektrische BMW 3-reeks
Niets speciaal dus en zoals je zelf zegt uw boekhouder ... Dus fiscaal gunstig. Anders had je die i4 nooit gekocht (niet willen of niet kunnen laat ik aan jou zelf over)

en de verschijning tussen een BMW i4 en een Audi GT e-tron
Is zoiets als een Dacia en een Mercedes
de I4 is geen 3 reeks. en de GT etron is fiscaal even gunstig, vreemd dat je dat niet begrijpt. De prestaties zijn vergelijkbaar, dus is het vrij onzinnig om 25K extra op tafel te gooien voor een minder efficiente wagen. Daarom werden er ook maar 500 van verkocht. Intelligente mensen kopen dat niet. Het is niet van niet kunnen, het is van niet willen. De etron gt is niet "specialer" dan de i4 M50. Hij wordt gewoon minder verkocht. Als slecht verkopen voor u een indicatie is van hoe mooi of speciaal een wagen is, dan houdt u er een rare gedachtengang op na. De etron gt is geen exclusief ding hé, iedereen kan zoiets bestellen.

En de verschijning is inderdaad appelen met peren. BMW heeft immers een prachtige wagen gemaakt met een fantastische rijbeleving. En audi? Die stonden erbij en keken ernaar met hun belabberde verkoopscijfers.

Laatst gewijzigd door fox : 9 september 2024 om 16:48.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be