Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2024, 20:58   #21
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dedecker is een opportunist/poenpakker. Hij heeft niks te winnen door voor het VB ipv de NVA te kiezen.
Hij gaat gewoon de NVA afpersen om geld door te sluizen naar Middelkerke en als dat binnen is gaat hij samen met de NVA.

WEDDEN?
Zo zie ik het ook. Voor geld danst den beer. Dedecker zei zelf al bij herhaling in de pers dat hij nog in het parlement zit om de belangen van zijn gemeente te verdedigen. Zolang hij met N-VA samenwerkt, kunnen die hem steunen vanuit het regionaal en wellicht federaal niveau. Lees : geld.

Het Blok kan hem op dat vlak niets aanleveren.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2024, 20:59   #22
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Ik gok er eigenlijk op dat hij effectief met het VB in coalitie zal gaan:

- Met RESPECT zal hij nooit een coalitie vormen, gezien het feit dat voormalig burgemeester Rommel-Opstaele letterlijk de vorige keer alles verwijderd had uit het stadhuis wat verwijderd kon worden; tot de stylo's toe.
- Met de NVA zal hij gezien de smerige moddercampagne geen coalitie vormen (of toch zeker niet met Descheemaeker
- Blijft over: VB want, voor Groot Middelkerke heeft geen zetel

en voor de rest heeft JMD gewoon schijt aan kritiek van hogerhand: die doet gewoon zijn eigen zin, en in dit geval is dat burgemeester spelen

Edit: Zonet in interview op VTM bij monde van De Wever:

'JMD is onafhankelijk en die doet wat hij wil'

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 13 oktober 2024 om 21:06.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2024, 21:09   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zo zie ik het ook. Voor geld danst den beer. Dedecker zei zelf al bij herhaling in de pers dat hij nog in het parlement zit om de belangen van zijn gemeente te verdedigen. Zolang hij met N-VA samenwerkt, kunnen die hem steunen vanuit het regionaal en wellicht federaal niveau. Lees : geld.

Het Blok kan hem op dat vlak niets aanleveren.
Zojuist De Wever er over gehoord. Hij is echt goed in tsjeverij.

‘De Decker is onafhankelijk en doet wat hij wil’. Een onafhankelijke die lijsttrekker is voor de NVA. Hoe tjeverig kan je zijn.

Maar hij weet uiteraaard wat hem te wachten staat: miljoenen doorsluizen naar Middelkerke.
Oud 13 oktober 2024, 21:16   #24
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dedecker is 72 jaar. Hij weet dat zijn politieke carrière niet lang meer zal blijven duren. Of hij daar nu miljoenen voor krijgt of niet.

Daarbij, hij kan N-VA proberen te chanteren...als die partij daar miljoenen voor over heeft. Hoeveel andere gemeente zullen dan niet volgen denk je?
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2024, 21:16   #25
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zojuist De Wever er over gehoord. Hij is echt goed in tsjeverij.

‘De Decker is onafhankelijk en doet wat hij wil’. Een onafhankelijke die lijsttrekker is voor de NVA. Hoe tjeverig kan je zijn.

Maar hij weet uiteraaard wat hem te wachten staat: miljoenen doorsluizen naar Middelkerke.
Straks doen DeDecker en het VB meer voor de parking dan alle CD&V burgemeesters samen en wordt het gemeentefonds herzien speciaal om het cordon in Middelkerke te behouden
Oud 13 oktober 2024, 21:33   #26
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Ik zie hem toch in staat om zich te laten overhalen door N-VA om de vijandigheden te staken en hen te vergeven.
Dus ik zal het nog niet als een doorbreken van het cordon rekenen.
Oud 13 oktober 2024, 21:43   #27
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik zie hem toch in staat om zich te laten overhalen door N-VA om de vijandigheden te staken en hen te vergeven.
Dus ik zal het nog niet als een doorbreken van het cordon rekenen.
Je kan je ook afvragen wat gaat die éne N-VA er in die mogelijke coalitie doen?

Al zijn politieke vijandige uitlatingen in de vuilbak gooien, en zoete broodjes gaan bakken met DD?

Hoe laag kan je uw broek laten zakken.

Laatst gewijzigd door De Prof : 13 oktober 2024 om 21:44.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2024, 21:46   #28
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Middelkerke lijkt me de enige gemeente waar het cordon echt kan worden doorbroken.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2024, 21:55   #29
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Middelkerke lijkt me de enige gemeente waar het cordon echt kan worden doorbroken.
De Wever heeft letterlijk tegen iedereen zitten zeggen : 'geen bestuur samen met de extremen'. Als hij dat nu toch zou toelaten, staat hij met zijn broek op zijn enkels. Stel je voor, zijn eigen lijsttrekker west-vlaanderen die een fuck you geeft naar de voorzitter en beslist het cordon te doorbreken.

Als Dedecker het doet, gaat BDW het mes moeten bovenhalen.

Anders legt hij dynamiet onder zijn eigen kansen als federaal formateur. En is zijn intern gezag kapot in de partij.

Weinig te winnen, heel veel te verliezen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2024, 23:03   #30
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
De Wever heeft letterlijk tegen iedereen zitten zeggen : 'geen bestuur samen met de extremen'. Als hij dat nu toch zou toelaten, staat hij met zijn broek op zijn enkels. Stel je voor, zijn eigen lijsttrekker west-vlaanderen die een fuck you geeft naar de voorzitter en beslist het cordon te doorbreken.

Als Dedecker het doet, gaat BDW het mes moeten bovenhalen.

Anders legt hij dynamiet onder zijn eigen kansen als federaal formateur. En is zijn intern gezag kapot in de partij.

Weinig te winnen, heel veel te verliezen.
JMDD is onafhankelijke, hij kan dus niet uit de partij gezet worden, en het is zijn laatste termijn, dus ik weet niet wat dat mes nog kan aanrichten.
Oud 13 oktober 2024, 23:17   #31
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
JMDD is onafhankelijke, hij kan dus niet uit de partij gezet worden, en het is zijn laatste termijn, dus ik weet niet wat dat mes nog kan aanrichten.
Pandaatje schopt naar goeie gewoonte weer wild om zich heen, maar raakt niets.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2024, 00:19   #32
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Je kan je ook afvragen wat gaat die éne N-VA er in die mogelijke coalitie doen?

Al zijn politieke vijandige uitlatingen in de vuilbak gooien, en zoete broodjes gaan bakken met DD?

Hoe laag kan je uw broek laten zakken.
De Wever doet het toch voor Vooruit/Rousseau.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2024, 00:32   #33
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht

- Met RESPECT zal hij nooit een coalitie vormen, gezien het feit dat voormalig burgemeester Rommel-Opstaele letterlijk de vorige keer alles verwijderd had uit het stadhuis wat verwijderd kon worden; tot de stylo's toe.
Intussen is Janna Rommel-Opstaele overleden ... en dat verandert de perceptie van dit soort gebeurtenissen vaak. De impact van haar handelingen is in de loop der tijd wellicht vervaagd, mede doordat de politieke aandacht is verschoven naar nieuwe kwesties en personen. Het lijkt onwaarschijnlijk dat dit specifieke incident nog een grote rol speelt in het politieke landschap van Middelkerke, behalve misschien als een historische anekdote.

Hoewel haar acties toen veel kritiek opriepen, wordt er tegenwoordig eerder met een zekere afstand naar gekeken, mede omdat er geen mogelijkheid meer is voor wederwoord of verduidelijking van haar kant.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2024, 03:11   #34
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Ik vind van niet. Zoals het er nu naar uit ziet is het de enige gemeente waar het CS echt doorbroken kan worden. De andere gemeenten zijn spinsels of wensvolle gedachten.
DD is altijd een buitenbeentje geweest in de politiek. Hij staat bekend voor zijn buitensporig gedrag.
Vandaar dat dit wel extra mag belicht worden.
Mee eens.
Trouwens, naar mijn aanvoelen was die suggestie een zwakke poging tot pol.be manipulatie van vriend Panda. Niet verwonderlijk voor een 'die hard' gelovige van het Cordon Sanitair uiteindelijk.

Overigens heb ik een prettig gevoel voor het aangename tijdverdrijf die jullie dorpsverkiezingen teweeg brachten ver weg hier. Waarvoor welgemeende dank.
TOEMAATJE:
Voor wat het waard is, ik wou (sans rancune) dat ik Dadee's gezichtsuitdrukking kon lezen toen hij deze foto zag :

SPQA

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 14 oktober 2024 om 03:14.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2024, 04:52   #35
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Mee eens.
Trouwens, naar mijn aanvoelen was die suggestie een zwakke poging tot pol.be manipulatie van vriend Panda. Niet verwonderlijk voor een 'die hard' gelovige van het Cordon Sanitair uiteindelijk.

Overigens heb ik een prettig gevoel voor het aangename tijdverdrijf die jullie dorpsverkiezingen teweeg brachten ver weg hier. Waarvoor welgemeende dank.
TOEMAATJE:
Voor wat het waard is, ik wou (sans rancune) dat ik Dadee's gezichtsuitdrukking kon lezen toen hij deze foto zag :

SPQA
Een symbool van democratie gedragen door de zoon van de politicus aan de hand van de vader, symboliseert tegelijk een politieke dynastie. Het heeft iets tegenstrijdigs.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2024, 07:36   #36
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Pandaatje schopt naar goeie gewoonte weer wild om zich heen, maar raakt niets.
Kant noch wal raken zijn uitspraken...
Oud 14 oktober 2024, 07:47   #37
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Mee eens.

TOEMAATJE:

SPQA
Geef toe dat de wever met zijn adelaar ronduit belachelijk was. Misschien kon hij ook nog een kroon op zijn hoofd zetten. Belachelijke vent die de wever.
Oud 14 oktober 2024, 07:53   #38
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Geef toe dat de wever met zijn adelaar ronduit belachelijk was. Misschien kon hij ook nog een kroon op zijn hoofd zetten. Belachelijke vent die de wever.
Vette 2
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2024, 08:00   #39
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Het had inderdaad wel een beetje een Studio 100 karakter.
Oud 14 oktober 2024, 08:08   #40
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is goed voor een mens om op tijd en stond terug te keren naar zijn kindtijd Ik vond het wel verfrissend. Voor mij kan dit zeker.

Alleen beseft Bartje klaarblijkelijk niet dat zijn door hem vereerde keizers eigenlijk grote en niets ontziende machthebbers waren die over lijken gingen (letterlijk) omdat ze ziekelijk bezeten waren door de macht.

Ofwel beseft hij dat wel en dan wordt het dwepen met die keizers wat bedenkelijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 oktober 2024 om 08:12.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be