![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je wou 0 zetels en je hebt er 0. Uitstekend gescoord! ![]() ![]() Volgende keer kan dat veel eenvoudiger: gewoon niet meedoen...
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 18 oktober 2024 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 18 oktober 2024 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet het eens zijn met de draadstart....het gaat v o o r t r e f f e l i j k...De Groensels zetten de laatste jaren geen voet meer verkeerd in hun immer stijgende opmars naar de madeliefjesplaneet....
Laatst gewijzigd door kelt : 19 oktober 2024 om 06:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier van 't zelfde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Nog één die dolgelukkig is dat de VLD verdwenen is uit de gemeenteraad in Antwerpen.
Rare jongens, die VLD'ers...
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
De volgende keer kan er dan een VLD'er tegenover De Wever staan in de boksmatch. Veel kans op winnen geef ik uw kandidaat niet. In de veronderstelling dat de VLD dan nog bestaat natuurlijk, en dat er geen andere kandidaat met hogere cijfers is.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 19 oktober 2024 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Calvo lijkt me de geschikte persoon, hij is in staat om die partij in de vernieling te rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Toch zou ik als kiezer een eerlijker debat willen.
Het gaat trouwens niet alleen over het debat, maar over de framing in de media. Als men op voorhand zegt "Wordt het Jos D'haese of Bart De Wever?", dan verengt men de kiesstrijd tussen die twee. De (potentiële) kiezer wordt dus ingeprent dat de andere partijen er niet toe doen. Dat is kwalijk, want dat maakt van de lokale verkiezingen een soort presidentieel systeem met een kandidaat van rechts en één van uiterst-links, en de rest zijn dan figuranten.
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou voor minder aandelen kopen van De Blauwe Hand.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat eerlijk van de media? Ik denk het niet, van de andere kant, wie kijkt naar Terzake of andere programma's i.v.m. politiek? Ik denk eerlijk gezegd dat dit een minderheid is, en degenen die kijken, zijn meestal al overtuigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik verwijt het niet aan de N-VA, wel aan de media. Zij creëren een verhaal. Lukt het dan zijn ze verheugd, want hun 'voorspelling' is uitgekomen. Lukt het niet, zoals nu bijv. het feit dat CD&V nog altijd het hoogste aantal burgemeesters heeft, dan zeggen ze dat ze 'verrast' zijn.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wel, dat is een reuzesucces geweest op 13 oktober! Nu nog in de rest van het land.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn weinig politici die een assertieve omgang met de media durven hebben. De Wever is er wel zo één.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Dus het lijkt erop dat die partijen hoge eisen stelden aan al die debatten, maar op het moment dat het echt belangrijk werd (verkiezingen) men juist alle eisen liet vallen. Verkeerde prioriteiten dus...
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pedant en intimiderend is volgens u ‘assertief’?
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pedant is meer de stijl van De Croo.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie worsten koopt of met een blondje trouwt, weet nooit wat daar werd in gedouwd.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |