Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2024, 20:59   #401
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vind dat de Nationale Loterij als alternatief voor commercieel gokken wel een verdienste heeft zodat het niet clandestien gaat.
Interessant principe. Kunnen we dat ook niet toepassen op wiet en heroïne?

Ik zie verder nog wel boeiende toepassingen.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2024, 21:06   #402
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Je kan ook een drooglegging doen zoals in de US honderd jaar geleden.

Naast Cocaine en heroinebommenwerpers nu ook gokbommenwerpers in Antwerpen.
Oud 25 oktober 2024, 21:08   #403
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Ik heb nooit begrepen waarom men van blowen zo'n probleem maakt. Of een drama maakt wanneer ge een halve kilo weet in uw wagen hebt liggen. Edoch, ge moogt u wel elke dag een stuk in uw voeten drinken + 15 bakken Duvel in uw auto hebben liggen. Daar kraait geen haan naar. Begrijpe wie begrijpen kan.

En om alle misverstanden te vermijden: ik rook niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 oktober 2024 om 21:18.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2024, 21:20   #404
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En de Nationale Loterij, die mag dat wel?
Ik zoek nog altijd enige consequentie bij de partijen.
De overheid is daar bijzonder hypocriet in.
Gokbedrijven worden niet op gelijke voet behandeld met de Nationale Loterij.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2024, 23:02   #405
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat de Nationale Loterij als alternatief voor commercieel gokken wel een verdienste heeft zodat het niet clandestien gaat...
Zeg dan gewoon dat je een hypocriet bent, dat spaart tijd uit.
Oud 25 oktober 2024, 23:03   #406
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De overheid is daar bijzonder hypocriet in.
Gokbedrijven worden niet op gelijke voet behandeld met de Nationale Loterij.
Precies, daarom dat ik het eens vraag.
En jawel hoor, de hypocrisie komt direct naar boven.
Gokken is slecht, gokken is verslavend, maar de Nationale Loterij, neen, daar moeten we een uitzondering voor maken...
Oud 26 oktober 2024, 23:26   #407
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Precies, daarom dat ik het eens vraag.
En jawel hoor, de hypocrisie komt direct naar boven.
Gokken is slecht, gokken is verslavend, maar de Nationale Loterij, neen, daar moeten we een uitzondering voor maken...
Toen de regels voor het gokken dit jaar verscherpt werden kreeg Lachaert in Villa Politica de vraag of die regels ook gelden voor de Nationale Loterij en hij antwoordde kordaat: Natuurlijk, de overheid kan het zich niet veroorloven alle bedrijven niet op gelijke voet te behandelen.

De hypocrieten !

Laatst gewijzigd door daiwa : 26 oktober 2024 om 23:29.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2024, 01:35   #408
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gewoon een Blokker... De lokale voorzitster van het Blok, die de voordracht akte overigens in weerwil van de leugens die er eerst verkocht zijn tekende voor de partij Vlaams Belang en niet voor die ad hoc gekozen cosmetische naam.

Ik waardeer oprecht de koosnaampjes die je haar toegooit, kan ze enkel onderschrijven alhoewel het wel wat 'pittiger' mocht zijn. Je bent echt nog te vriendelijk voor deze wereld.

Maar uiteindelijk is dat niet waarover het gaat. Enkele politieke randfiguren met lokale lijsten hebben een bestuursakkoord gemaakt met de fascisten, en DUS moeten die nu gedefenestreerd worden en geboycot tot in het kwadraat gedurende 6 jaar.

Ranst gaat boeiende jaren krijgen.
Wie zijn "de fascisten" ? Die Christel is ook maar een randfiguur. U gebruikt dezelfde vooroordelen als het VB, eigenlijk zeg je dus: "iemand die discrimineert moet je discrimineren want discriminatie is fout".

Een politicus afwijzen zonder er mee te praten of zonder de inhoud te bekijken is gewoon dom, onvolwassen en geldverspilling.
Oud 2 november 2024, 06:22   #409
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Wie zijn "de fascisten" ? Die Christel is ook maar een randfiguur. U gebruikt dezelfde vooroordelen als het VB, eigenlijk zeg je dus: "iemand die discrimineert moet je discrimineren want discriminatie is fout".

Een politicus afwijzen zonder er mee te praten of zonder de inhoud te bekijken is gewoon dom, onvolwassen en geldverspilling.
Wat jij doet is het bestaan van het cordon ontkennen, doen alsof het niet bestaat.

Zo werkt het niet, IJsboer...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 2 november 2024 om 06:22.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2024, 06:37   #410
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat jij doet is het bestaan van het cordon ontkennen, doen alsof het niet bestaat.
Zo werkt het niet, IJsboer...
Dat is superzwak als respons Pandareus, zowel voor een zwart/wit beestje als voor de mythologische zoon van een nymph.

Feit blijft: het Vloms 'cordon' rond een partij door andere politieke groeperingen is aberrant hypocriet in een samenlevingske dat pretendeert vrij en open minded te zijn.
Oud 2 november 2024, 07:48   #411
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat is superzwak als respons Pandareus, zowel voor een zwart/wit beestje als voor de mythologische zoon van een nymph.

Feit blijft: het Vloms 'cordon' rond een partij door andere politieke groeperingen is aberrant hypocriet in een samenlevingske dat pretendeert vrij en open minded te zijn.
We zijn vrij en open minded. We laten de fascisten deelnemen aan verkiezingen, waarna die hun zetels mogen opnemen net zoals de normale politici.

Wat is je probleem dan eigenlijk ? Dat de andere partijen niet willen samenwerken met die vuiligheid ? Moet dat dan ? Wil je zover gaan om te stellen dat men de fascisten 'moet' opnemen in het bestuur ? Of mogen partijen zelf nog beslissen wat ze willen en wat niet ?

You tell me.
Oud 2 november 2024, 09:07   #412
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zijn vrij en open minded. We laten de fascisten deelnemen aan verkiezingen, waarna die hun zetels mogen opnemen net zoals de normale politici.

Wat is je probleem dan eigenlijk ? Dat de andere partijen niet willen samenwerken met die vuiligheid ? Moet dat dan ? Wil je zover gaan om te stellen dat men de fascisten 'moet' opnemen in het bestuur ? Of mogen partijen zelf nog beslissen wat ze willen en wat niet ?

You tell me.
Wat jullie doen is gewoon plat racisme op basis van politieke voorkeur. Ze weigeren zelf botweg de hand te schudden of te luisteren. Zelf de problemen benoemen is verboten. Laat staan er iets aan doen.

Het is wat het is pure platte hypocrisie zelf in die mate dat je er de toekomst van het land en zijn inwoners, die duidelijk verandering vragen, gewoon opzij schuift omwille van het eigen grote gelijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2024, 09:23   #413
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard Leren uit de geschiedenis is er niet bij?

Citaat:
We zijn vrij en open minded.
We laten de fascisten deelnemen aan verkiezingen, waarna die hun zetels mogen opnemen net zoals de normale politici.
Wat is je probleem dan eigenlijk?
Dat de andere partijen niet willen samenwerken met die vuiligheid? Moet dat dan? Wil je zover gaan om te stellen dat men de fascisten 'moet' opnemen in het bestuur? Of mogen partijen zelf nog beslissen wat ze willen en wat niet?

You tell me.
Soit, vervoeg de club.
Net zoals ze in Israël Ome Adolf vandaag de dag de beide handen mogen kussen uit dankbaarheid voor de (niet-dusdanig-bedoelde) medewerking, zo knikt jouw Vlomse 'Boeman-Partij' de houding van geobstineerde oogkleppers uiteindelijk goedwillig toe.
Don't cry me a river wanneer het zover zal zijn.

... Het slaat nergens op maar jullie slagen erin ze goed te helpen.
(De tip hierboven is een gratis taalknipoog voor je andere obstinatie trouwens.)
No hard feelings? Kontni laten.
Oud 2 november 2024, 10:24   #414
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Soit, vervoeg de club.
Ik behoor al tot die club vanaf dag 1 van het cordon.

enne... leren uit de geschiedenis is nu net dat wat ons Vlaandrenland zeer goed doet : nie wieder faschismus.

Citaat:
Net zoals ze in Israël Ome Adolf vandaag de dag de beide handen mogen kussen uit dankbaarheid voor de (niet-dusdanig-bedoelde) medewerking, zo knikt jouw Vlomse 'Boeman-Partij' de houding van geobstineerde oogkleppers uiteindelijk goedwillig toe.
Don't cry me a river wanneer het zover zal zijn.

... Het slaat nergens op maar jullie slagen erin ze goed te helpen.
(De tip hierboven is een gratis taalknipoog voor je andere obstinatie trouwens.)
No hard feelings? Kontni laten.
No hard feelings.
Oud 2 november 2024, 10:26   #415
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik weet niet of dat hypocriet is, het heeft het voordeel van de duidelijkheid. Dan vind ik de houding van de NVA eerder hypocriet. Ze hebben het cordon niet ondertekend, maar hun houding tov het VB is dezelfde als die van de ondertekenaars.

Soit, voor mij mag het cordon ‘afgeschaft’ worden, dat gaat toch niks aan de realiteit veranderen.
Oud 2 november 2024, 10:39   #416
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of dat hypocriet is, het heeft het voordeel van de duidelijkheid. Dan vind ik de houding van de NVA eerder hypocriet. Ze hebben het cordon niet ondertekend, maar hun houding tov het VB is dezelfde als die van de ondertekenaars.

Soit, voor mij mag het cordon ‘afgeschaft’ worden, dat gaat toch niks aan de realiteit veranderen.
De gecordoneerden uit de koorden halen zou wel de realiteit kunnen beïnvloeden want dan gaan zij ook kunnen/moeten tonen dat beloften worden nagekomen.
Tot nu blijven het woorden in de wind.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 2 november 2024 om 10:40.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2024, 12:03   #417
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het cordon 'afschaffen' wil zeggen dat de partijvoorzitters van N-VA, CD&V, Vooruit, O-VLD, Groen en PVDA niet langer de partijlijn opleggen dat zij niet met de Bruine Horde willen samen besturen. Dat is een interne beslissing in die 6 partijen, en behelst geen enkel document dat moet herroepen worden.

IRL zie ik bij geen van de zes Vlaamse partijen daar enige bereidwilligheid of aanzet toe.

Wat N-VA betreft : dat is gewoon een retorisch handigheidje van de GL die zijn achterban wil plezieren door te zeggen dat zij geen cordon 'ondertekenden' terwijl dat evident geen enkele rol speelt in het willen toepassen van dat cordon.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 2 november 2024 om 12:05.
Oud 2 november 2024, 13:47   #418
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De gecordoneerden uit de koorden halen zou wel de realiteit kunnen beïnvloeden want dan gaan zij ook kunnen/moeten tonen dat beloften worden nagekomen.
Tot nu blijven het woorden in de wind.
Ge kunt geen enkele partij verplichten het 'uit de koorden' halen van een andere partij .
Vaak is het zelfs een belofte aan hun achterban, waarom zouden ze die in de kou zetten, goed zot zijn.
Kijk in Nederland waar de VVD eventjes een opening naar Wilders liet, de Vlaamse Belgen zijn slimmer Jay-P...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2024, 13:57   #419
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Ge kunt geen enkele partij verplichten het 'uit de koorden' halen van een andere partij .
Vaak is het zelfs een belofte aan hun achterban, waarom zouden ze die in de kou zetten, goed zot zijn.
Kijk in Nederland waar de VVD eventjes een opening naar Wilders liet, de Vlaamse Belgen zijn slimmer Jay-P...
zeker wat de VLD-uitslag betreft

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2024, 14:13   #420
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of dat hypocriet is, het heeft het voordeel van de duidelijkheid....
Ik vind dat wel hypocriet.
Ofwel mag een partij meedoen met de verkiezingen en dan is ze democratisch, en dan heeft ze alle rechten, ofwel moet ze verboden worden.
Hier heb je een mossel noch vis politiek.
Ze mogen meedoen, maar worden achteraf uitgesloten omdat er een monsterverbond is tussen traditionele politieke partijen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be