![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogelijk was die koffie die zo stonk niet koosjer.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 20 september 2023 om 18:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1162 | |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Citaat:
Er wordt toch aangeraden om het kopje troost niet onmiddellijk na het wakker worden te drinken. Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1163 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een jubileum, vandaag is het 10 jaar geleden dat ik gestopt ben met roken.
![]()
![]() |
#1164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed u nog eens te lezen trouwens.
![]() |
![]() |
#1165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1166 |
|
![]() Proficiat.
![]() |
#1167 |
|
![]() Blij dat er toch iemand content is om mij nog eens te lezen.
![]()
![]() |
#1168 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1169 |
Europees Commissaris
|
![]() En heb je soms terug goesting? Of hoe je het gemakkelijk vol? Hoe lang duurde het voor de goesting volledig weg was?
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mij 6 jaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#1171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tweetal maanden hier. (Gestopt maart 2009 ook naar veertigtal jaar).
Plus geen afkeer en zou sigaret kunnen roken zonder in verslaving te hervallen. Klassieke rokersverslaving is denkelijk één der minst moeilijke om te ontwennen. Dat is mijn persoonlijke indruk en ervaring, schiet me nu niet af, hè.
![]() |
#1172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben nu net twee jaar gestopt maar de goesting is nog geen haar geminderd.
Gelukkig zie je tegenwoordig steeds minder rokers want soms steken ze echt de ogen uit. Zonneke, terraske, tripeltje en dan een lekker zelfgerold sigaretje...
![]() |
#1173 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vier jaar en 3 maanden gestopt na 37 jaar roken als een Turk. De goesting blijft dagelijks opduiken. Meestal een vage goesting, soms wat sterker. De geur van verse tabak of een pas opgestoken sigaret blijft genietbaar. Maar ik kan die goesting moeiteloos doen verdwijnen. Ik heb nl. geen zin meer in al die rookrituelen en rookroutines die ongelooflijk veel tijd in beslag namen. Ik ervaar nu een overvloed aan tijd. En ik voel mij lichamelijk ook echt beter. Om nog maar te zwijgen van de kostprijs. Laatst vroeg ik uit nieuwsgierigheid aan het tankstation naar de prijs van een pakske Drum. 19 Euro, Godmiljaar! Ik rookte gemiddeld twee en een half pakskes per week. Steek die tabak maar waar de zon niet schijnt.
![]() |
#1174 | |
|
![]() Citaat:
Na een tijd vallen die triggermomenten ook wel weg die worden dan vervangen door "Verdorie goesting in een sigaret waar komt dat zo plotseling vandaan?" Maar gelukkig zijn dat maar zeer korte momentje die onverwachte goesting. Waardoor ik nooit meer zal roken is die ongelooflijke stank die rokers met zich meedragen, ik zei vroeger dat roken en tabakslucht een lekkere geur was en vroeg me af waar die niet rokers zo een drama van maakten, ik weet nu wel beter. Blij dat ik er van af ben en dat ik 10 jaar geleden doorgebeten heb. Ik hoor nu regelmatig van rokers zeggen dat ze willen stoppen maar dat het nu de moment nog niet is wegens blablabla, raar dat was ook de uitleg die ik de jaren voor ik stopte ook al reden opgaf om niet te stoppen. Het is altijd de moment om te stoppen, punt.
![]() |
![]() |
#1175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind het nog steeds lekker ruiken, net als goeie wiet trouwens.
![]() |
![]() |
#1176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie van een echte rookverslaving (of een andere echte verslaving) van afgeraakt, verdient veel respect.
(wie nog meer respect verdient, is wie succesvol is in de preventie om verslavingen te voorkomen .... maar dit doet niet af aan de zin hier net boven: groot respect)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uitgezonderd voor de weed, wegens geen ervaring. Behalve met voorbij een openstaande coffee-shop deur te lopen in Utrecht zo'n 30+ jaren geleden. Dat stonk daar toen serieus naar caramel...
![]() |
![]() |
#1178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 15 jaar gestopt intussen.
Als ik de prijs van sigaretten nu zie dan lig ik toch wel achterover. Intussen zou ik heel veel uitgespaard hebben, echter geen idee waar dat geld dan wel is... ?
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |