![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoewel Trump, tegen alle verwachtingen in nog niet neergeknald is (de haat bij de tegenstanders ervan is door zijn overwinning enkel nog maar toegenomen), vinden onze eigen tegenstanders dat de haatknop tegen andersdenkenden verder moet aangedraaid worden. Ik het echte leven bestaat Spinal Tap niet, maar aan "10" zitten we wel al zo goed als.
https://www.hln.be/binnenland/er-cir...alie~abc31859/ Rousseau vindt dat hij te bepalen heeft wat andere mensen lezen of zien. Want hij wil ze beschermen tegen online "haat." Whatever that may be. Zijn eerste slachtoffers zijn de 16-jarigen, die uiteraard goed geplaatst zijn om het toekomstig politiek klimaat voor een lange tijd mee te bepalen. In ieder geval langer dan een 50-er. Laat staan 80-ers, zoals velen onder jullie zijn. Het is dan ook van primordiaal belang dat een kwast zo als Rousseau goed onder controle houdt wat die kinderen allemaal te zien en te horen krijgen. Het door het politbureau goed doordachte en niet-te-ontkennen overheids-narratief dus. Die Rousseau haat andersdenkenden grondig. Wat een naar man.
![]() |
#2 |
|
![]() Bij Covid ook had Rousseau een totalitaire reflex. Die weerklank vond op dit forum zowel bij bepaalde linksen als rechtsen. Wie geen spuitje wou, ook al was er officieel geen dwang daartoe zelfs, moest in nazi stijl opgerold worden vonden de protonazis met hun wappie brandmerken voor andersdenkenden. Voor mij was dat het begin van een wantrouwen tegen deze politicus. De totalitaire reflex wacht gewoon op een andere gelegenheid zich weer te tonen. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Censuur werkt niet. Heeft nooit gewerkt, en zal nooit werken. Wie stelt paal en perk aan deze psychopaat?
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Diep in onszelf en we kunnen er alleen maar zelf van bekeren, terwijl ik daar zelf constant episch in faal.
Keer de linkerwang, ruk uw rechteroog uit en repent!
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoon een klein narcistisch jongetje dat nog niet vanonder zijn mama geraakt is, en stampvoetend probeert de andere jongetjes te controleren.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik dat in godsnaam doen?
In geen geval! Citaat:
Lijkt me nog een pak erger dan de sukkels die met Pasen zichzelf op de rug slaand door de straten lopen. Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 10 november 2024 om 16:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er mag wel iets gebeuren om het sociale mediagebruik van kinderen en pubers te beperken. Niet om politieke redenen, omdat er haat gezaaid of onwaar nieuws verspreid wordt, maar omdat uit de cijfers duidelijk blijkt dat sinds de opkomst van sociale media (vooral bij meisjes) het aantal psychische problemen steeg. Jonathan Haidts Generatie angststoornis geeft een aantal andere mogelijke maatregelen zoals het afgeven van smartphones bij het binnengaan van de school. Een algeheel verbod lijkt me, hoewel verkieslijk, niet uitvoerbaar.
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een lekker gezellige verbindende wij worden gehaatdraad .
Tip genegeerd worden is erger . |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin "When you're accustomed to privilege equality feels like oppression." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geschiedenis herhaalt zich onder een nieuw narratief met vele wraakacties. Waar zitten de haatzaaiers en waarom zo vergaapt kijken op institutioneel haat? Sterker, waarom er in meelopen? (niet tegen jou persoonlijk maar algemeen bedoeld)
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een volk dat voor tirannen zwicht...
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Awel, dat is het totalitarisme haarfijn uitgelegd hé.
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Werk aan de winkel voor de ouders dus, om hun kinderen hiermee correct te leren omgaan. Meer is niet nodig. Zeker geen dronken racist die komt eisen dat enkel wat hij niet haat als waarheid wordt aangeduid.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/binnenland/exclus...ment~a2532ce3/
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De sociale media zijn een pest voor de jongeren. Smartphones thuislaten !"Het leven v.e. mens wordt bepaald door z'n opvoeding & het milieu waarin hij leeft" E. Zola. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is inderdaad veel van aan. Ik vind dat die persoon te serieus wordt genomen. Ik vind dat Bart De Wever er veel te veel geduld mee heeft gehad.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 11 november 2024 om 15:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De haat zit vooral bij politici die haatzaaien dmv verdeling en haar kiesvee die er in meeloopt.
Zo staat vandaag het ongeboren kind ontmenselijkt en tiert er institutioneel christenhaat doorheen de EU zoals de nazi met jodenhaat begonnen. Ze gaan al hun swastika zwaaien waar op voorhand gevraagd wordt respect te hebben dat niet te doen.