Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2024, 17:11   #501
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het coalitieakkoord hoeft dat helemaal niet te beogen want de groenen hebben het reeds toegelaten in de Gentse stadsscholen en stadsdiensten.
Et alors ?
Onbenullig. Vrouwen dragen wat ze willen: een bikini of een hoofddoek ...
Veel mannen zien liever een mini-bikini.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2024, 17:14   #502
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Et alors ?
Het gaat hem niet om het kledingstuk maar om het symbool wat dat specifiek stuk stof vertegenwoordigd.
Maar dat weet je ook natuurlijk.
Oud 13 november 2024, 17:17   #503
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het gaat hem niet om het kledingstuk maar om het symbool wat dat specifiek stuk stof vertegenwoordigd.
Maar dat weet je ook natuurlijk.
Symbolen zijn belangrijk als in een boek "De da Vinci code".
Dat heeft de film aangetoond !
Oud 13 november 2024, 17:18   #504
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Et alors ?
Al veel vrouwen gezien in bikini in stadscholen en/of stadsdiensten..?
Thuis doet ge wat ge wilt, in 't openbaar gedraagt ge u conform een of andere regel/wet/voorschrift..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2024, 17:23   #505
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Al veel vrouwen gezien in bikini in stadscholen en/of stadsdiensten..?
Thuis doet ge wat ge wilt, in 't openbaar gedraagt ge u conform een of andere regel/wet/voorschrift..
OK. Maar in Iran dragen heel wat vrouwen géén hoofdoek !!!
Et alors ?
Oud 13 november 2024, 19:10   #506
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Een islam-fundamentaliste pur sang, een halal-wijf.
Jij mag dat denken, jij mag dat zeggen, no problem.

Verder zal dat politiek gesproken volkomen irrelevant blijven in Gent. De Blokkers blijven hermetisch in hun schutkring zitten en hun getoeter over Hafsa-hoofddoek blijft wat het is : wat vervelend achtergrond geluid.

Beetje zoals enerverende muziek in een lift, of die ellendige muzak in winkels tijdens de eindejaarsperiode. Noise.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2024, 19:30   #507
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Nogmaals, haar islamitische kopvod volstaat
Je zou dat kunnen zeggen. Een teken van grote openheid van geest is het zeker niet.

Anderzijds ken ik enkele hoofddoekdraagsters van dichtbij, en dat zijn open, fijne vrouwen met een grote inzet voor hun omgeving. Ik weet niet hoe ze in de moskee zijn, maar in de settings waarin ik hen ken zijn ze niet preuts of sectair. Fijne vrouwen, vind ik.
Oud 13 november 2024, 19:39   #508
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Regelgeving specifiek om een islamitisch uiterlijk kenmerk (de hoofddoek) te viseren is totaal onmogelijk gezien het botst met de mensenrechten.
Interessant. Met welk artikel van de UVRM zou dat botsen?
Oud 13 november 2024, 19:40   #509
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die hoofddoek toont aan dat ze een fundamentaliste is. Dat u dat blijft negeren is niet meteen mijn probleem. Wel grappig dat u anti hoofddoek in het conservatieve hoekje probeert te steken. De hoofddoek is immers een niet alleen een fundamentalistisch symbool, het is eveneens ultraconservatief. Misschien daarom dat je zo een vurig verdediger bent?

Gesproken als een echter Blokker !

Die hoofdoek toont enkel en alleen aan dat ze net als jij in de conservatieve hoek zit. Enkel conservatieven dragen zoiets, net zoals enkel conservatieven rondlopen met crucifixen of shtreimels.

Anti hoofddoek is gewoon de klassieke extreem-rechtse methodiek van het Blok en hun sympathisanten om via dat truukje te beweren dat ze géén racisten zijn.

Normale burgers die oprecht inzitten met de secularisering van de maatschappij zitten niet te zeiken over de hoofddoek, maar over alle religiotische symbolen en uiterlijke kenmerken.

Seriële klaagzeikers over de kopvod zijn gewoon hun klassieke spelletje aan het spelen.

Kijk, ik kan me goed voorstellen dat N-VA'ers met een gigantische kater zitten door de Gentse formatie, aangezien Anneleen Van Bossuyt quasi volledig plat is gegaan voor de coalitie eisen van de sossen en de liberalen.

Ik had het ook graag anders gezien, ik was persoonlijk pro een coalitie tussen die drie. En Groen richting de oppositie ondanks hun respectabel resultaat in Gent.

Maar jammer genoeg hebben de partijen het nogal knullig aangepakt en hun lokale leden laten anoniem stemmen over dat akkoord. En zo graafden ze hun eigen graf. Ik kan enkel hopen dat deze les in naïviteit tot voorbeeld strekt hoe je NIET aan lokale politiek doet...

Zuiver democratisch zie ik geen enkel argument noch enige reden om te gaan zeiken dat Groen er niet bij mocht zijn. Een meerderheid is een meerderheid, dus OOK met de groentjes erbij. Dat enkele potzeikers dan maar op de wagon springen van de kopvod van Hafsa dinges is gewoon een uiting van frustratie en onmacht. Die kopvod speelde geen enkele rol in deze saga. Geen enkele. Nada, niets.

Wat wel triestig is, is dat een zeker Blokvolkje dit aangrijpt om 'plaatsvervangende verontwaardiging' te gaan veinzen en dat die de nederlaag van n-va en de winst van groen gaan aangrijpen om hun cultuuroorlogje tegen de kopvod nog eens in de verf te zetten.

Wat NOG triestiger is, is dat ook enkele normale deelnemers dat Blok-discours gaan overnemen.

Dat toont opnieuw aan hoe erg het gevaar van infectie is, en waarom strakke hygiënische normen zoals een cordon sanitaire permanent belangrijk blijven.
Oud 13 november 2024, 19:49   #510
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het coalitieakkoord hoeft dat helemaal niet te beogen want de groenen hebben het reeds toegelaten in de Gentse stadsscholen en stadsdiensten.
...en verder rijkt haar macht niet. Opnieuw, persoonlijk ben ik tegen die gemaakte keuze, maar doen alsof het nieuwe stadsbestuur verder zal gaan omdat groen erbij is, is zever in pakskes. Het stadsbestuur heeft NIETS te zeggen over provinciaal onderwijs, officieel onderwijs of katholiek onderwijs.

Waarom doe je dan nu hysterisch dat dat Groen mens er terug bij is ?
Oud 13 november 2024, 19:50   #511
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die hoofddoek toont aan dat ze een fundamentaliste is. Dat u dat blijft negeren is niet meteen mijn probleem. Wel grappig dat u anti hoofddoek in het conservatieve hoekje probeert te steken. De hoofddoek is immers een niet alleen een fundamentalistisch symbool, het is eveneens ultraconservatief. Misschien daarom dat je zo een vurig verdediger bent?
Wat is het probleem met fundamentalisten?
De mensen zouden beter eens fundamenteel voor hun democratie opkomen in plaats van de verdeling van die politci te projecteren.

Conservatisme en fundamentalisme mogen dan wel akelig in uw hoofd ervaren worden, dat betekent niet dat je u daar totalitair mag bovenstellen want dat is radicalisme.

Ultraconservatief is het mooiste dat je in een vrouw mag treffen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 november 2024 om 19:51.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2024, 19:52   #512
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat NOG triestiger is, is dat ook enkele normale deelnemers dat Blok-discours gaan overnemen.

Dat toont opnieuw aan hoe erg het gevaar van infectie is,
Revelerend hoe jij ervan uitgaat dat mensen niet voor zichzelf kunnen denken en "geïnfecteerd" worden.

Citaat:
en waarom strakke hygiënische normen zoals een cordon sanitaire permanent belangrijk blijven.
Het cordon is niet bestand tegen zelfstandige kritisch denkende mensen.
Oud 13 november 2024, 20:45   #513
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gesproken als een echter Blokker !

Die hoofdoek toont enkel en alleen aan dat ze net als jij in de conservatieve hoek zit. Enkel conservatieven dragen zoiets, net zoals enkel conservatieven rondlopen met crucifixen of shtreimels.

Anti hoofddoek is gewoon de klassieke extreem-rechtse methodiek van het Blok en hun sympathisanten om via dat truukje te beweren dat ze géén racisten zijn.

Normale burgers die oprecht inzitten met de secularisering van de maatschappij zitten niet te zeiken over de hoofddoek, maar over alle religiotische symbolen en uiterlijke kenmerken.

Seriële klaagzeikers over de kopvod zijn gewoon hun klassieke spelletje aan het spelen.

Kijk, ik kan me goed voorstellen dat N-VA'ers met een gigantische kater zitten door de Gentse formatie, aangezien Anneleen Van Bossuyt quasi volledig plat is gegaan voor de coalitie eisen van de sossen en de liberalen.

Ik had het ook graag anders gezien, ik was persoonlijk pro een coalitie tussen die drie. En Groen richting de oppositie ondanks hun respectabel resultaat in Gent.

Maar jammer genoeg hebben de partijen het nogal knullig aangepakt en hun lokale leden laten anoniem stemmen over dat akkoord. En zo graafden ze hun eigen graf. Ik kan enkel hopen dat deze les in naïviteit tot voorbeeld strekt hoe je NIET aan lokale politiek doet...

Zuiver democratisch zie ik geen enkel argument noch enige reden om te gaan zeiken dat Groen er niet bij mocht zijn. Een meerderheid is een meerderheid, dus OOK met de groentjes erbij. Dat enkele potzeikers dan maar op de wagon springen van de kopvod van Hafsa dinges is gewoon een uiting van frustratie en onmacht. Die kopvod speelde geen enkele rol in deze saga. Geen enkele. Nada, niets.

Wat wel triestig is, is dat een zeker Blokvolkje dit aangrijpt om 'plaatsvervangende verontwaardiging' te gaan veinzen en dat die de nederlaag van n-va en de winst van groen gaan aangrijpen om hun cultuuroorlogje tegen de kopvod nog eens in de verf te zetten.

Dat toont opnieuw aan hoe erg het gevaar van infectie is, en waarom strakke hygiënische normen zoals een cordon sanitaire permanent belangrijk blijven.
Ah ja, je hebt geen enkel argument en dan is uw enige discussietacktiek om mij als.blokker en conservatief te bestempelen. Terwijl.ik in tegenstelling tot u liberaal ben. Dat zijn de feiten en daar kan u nog steeds niet mee om.

Steek je hoofd maar verder in het zand. Ik ben niet plots tegen de hoofddoel, ik ben er al decennia tegen omdat het simpelweg een extremistisch symbool is.

Let op, als liberaal vind ik dat je dat mag aandoen hoor. Het hoort alleen niet in een stadsbestuur, aan loketten en in publieke scholen. De scheiding tussen kerk en staat is te belangrijk om toe te geven aan Groen extremisten. Open VLD in Gent heeft dat gedaan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 13 november 2024 om 20:49.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2024, 21:18   #514
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK. Maar in Iran dragen heel wat vrouwen géén hoofdoek !!!
Et alors ?
Hoeveel keer per dag debiteer jij die vervelende slogan 'Et alors' eigenlijk ?
Oud 13 november 2024, 21:22   #515
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Revelerend hoe jij ervan uitgaat dat mensen niet voor zichzelf kunnen denken en "geïnfecteerd" worden.

Het cordon is niet bestand tegen zelfstandige kritisch denkende mensen.
Het cordon is al sinds zijn ontstaan bestand tegen elke poging om het af te breken, net omdat kritische en democratische politici weigeren uit overtuiging om met die vuiligheid te besturen.
Oud 13 november 2024, 21:28   #516
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah ja, je hebt geen enkel argument en dan is uw enige discussietacktiek om mij als.blokker en conservatief te bestempelen. Terwijl.ik in tegenstelling tot u liberaal ben. Dat zijn de feiten en daar kan u nog steeds niet mee om.

Steek je hoofd maar verder in het zand. Ik ben niet plots tegen de hoofddoel, ik ben er al decennia tegen omdat het simpelweg een extremistisch symbool is.

Let op, als liberaal vind ik dat je dat mag aandoen hoor. Het hoort alleen niet in een stadsbestuur, aan loketten en in publieke scholen. De scheiding tussen kerk en staat is te belangrijk om toe te geven aan Groen extremisten. Open VLD in Gent heeft dat gedaan.
Gezien de povere uitslag van het Blok in het Gentse, kun je altijd met je track record waar je zo trots op bent gaan solliciteren naar een plaatsje op de lijst voor 2030. Versterking is daar broodnodig, gezien de overduidelijke bloedarmoede.

Iemand die al jaren loopt te zeuren over de kopvod, dat moet zeker een plaats op de volgende lijst krijgen. Betere adelbrieven zijn niet nodig, tenslotte draait heel de wereld daar toch rond nietwaar ?
Oud 13 november 2024, 21:28   #517
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Ziekelijk commentaar, neigt naar de nazi's, nu veranderen zit er niet meer in 1962 was een bijzonder slecht jaar voor de wijn en ander levend gebroed.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2024, 21:31   #518
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Interessant. Met welk artikel van de UVRM zou dat botsen?
Probeer het eens met EVRM.
Oud 13 november 2024, 22:59   #519
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ni zwaanzen hé.
Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn zei De Wever nochtans.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2024, 23:03   #520
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hier is de democratie naar de kloten.
Echte democratie heeft hier nooit bestaan.

Democratie staat haaks op monarchie.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be