![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is een dier vetmesten (in soms erbarmelijke omstandigheden) en het daarna opeten dan ook een vorm van zorg ?
Is dat dan niet eerder een zorg voor onze pensen ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 november 2024 om 13:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar is em weer met onnozele prietpraat vol tegenstrijdigheden.
Gij bepaalt al niet welke voeding en welke huisdieren mensen moeten kopen. Dierenartsen verkopen voeding niet gratis, dat behoeft geen uitleg. ![]() Klanten hoeven bij stijging van consumptiegoederen/inflatie ook niet nog eens de personeelskosten, huur/afbetaling en vaste kosten van dierenarts-praktijken te financieren. De consument kan inflatie ook nergens doorrekenen. De meeste mensen kijken naar hun eigen portemonnee en niet naar de portemonnee van anderen/dierenarts. ![]() We noteren: volgens jou mag de jaarlijkse voeding/onderhoud voor een hond/huisdier evenveel kosten als een tweedehands auto maar jouw doodzieke hond krijgt dan welgeteld 1 spuitje en een plechtige uitvaart want gij wilt niet betalen voor de noodzakelijke operatie van jouw zieke, trouwe viervoeter die je beweert doodgraag te zien want het is "maar een dier". Dat is niet enkel hypocriet maar zoals maddox het verwoordde: "……Maar dan moet ge al een gore sadist zijn wil je je zelfgekozen verantwoordelijkheid laten afzien." Nog liever afmaken dan betalen, dat is dan "dood-graag zien".... ![]() Betaal je voor die plechtige uitvaart of duw je em zo in de grond? En kom nu maar weer eens met je grijsgedraaide riedeltje waar je dat hebt gezegd.... ![]()
![]() |
#103 |
Europees Commissaris
|
![]() Gij eet uw huisdieren/honden op? Katten ook?
![]() |
#104 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat mensen er graag allerlei absurd dure dingen in proppen moeten zij weten maar dan moet je nadien natuurlijk niet komen klagen dat een huisdier houden duur is. Die €5000 voor een hond per jaar is mogelijk maar helemaal niet noodzakelijk. Citaat:
En hoe meer concurrentie, hoe beter de prijzen dacht ik. Of geldt dat ineens niet meer dierenvoeding? De consument kan immers kiezen uit een overaanbod aan dierenvoeding. Zowel irl als online. Citaat:
Denk jij nu echt dat je ook daar niet betaalt voor de personeelskosten van die garage? Voor de huur/afbetaling van de faciliteiten? Hoe denk jij dat economie werkt? Citaat:
Dat is niet enkel zo bij huisdieren maar ook bij auto's, elektronica, huurprijzen, voeding,... Citaat:
Citaat:
Ik geef enkel mee dat dat geen noodzaak is, die €5000. Je kan voor veel minder ook een huisdier prima verzorgen. Citaat:
Als mijn hond een operatie nodig heeft van €5000 is zijn lot bezegeld. Mag ik misschien zelf bepalen hoeveel ik aan mijn huisdier uitgeef ja? Ik mag niet bepalen hoeveel anderen aan hun hond uitgeven maar jij mag wel bepalen hoeveel ik aan zijn operatie moet uitgeven? En hoor eens rond bij hondenbezitters. Ik denk dat je er meer gaat vinden die passen voor een operatie van €5000 dan dat er zouden zijn die daar mee doorgaan. Trouwens; een beetje zagen over het feit dat een paar euro per dag voor een hond te duur is maar een operatie van €5000 is dan weer wel oke? Citaat:
Dat is nuchter naar het leven en je portemonnee kijken. Alle dingen vergen een afweging. En de ene mens vind €5000 voor een operatie van zijn hond oké, de andere niet. Wat is daar mis mee misschien? Citaat:
Ik laat mijn hond liever op een menselijke manier euthanaseren dan dat ik er €5000 aan moet geven voor een operatie. Ik zie mijn honden graag en ze komen hier niets te kort maar er zijn grenzen. Ik vind dat vrij normaal. En eenmaal dood krijgen ze hier in de tuin een mooi plekje. Of ben ik misschien een onmens omdat ik mijn hond niet naar het dierencrematorium breng? Weet je trouwens hoeveel dat kost?? Moet je daar ook niet een beetje over zagen? Ligt dat ook aan de dierenartsen? Citaat:
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot nu toe niet, en als we zo ver komen, dan denk ik eerder dat er lang varken op't menu komt, voor zowel mij, als voor mijn katten.
Meer lange varkens op deze wereld die uitgezonderd om van eten stront te maken geen nut hebben.
![]() |
#106 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Andere mensen moeten dat maar voor zichzelf beslissen.. maar waar haalt gij in godsnaam het idee vandaan dat de kosten torenhoog zijn? Dat ze van de pot gerukt zijn? Dat ze de pan uit swingen..? Citaat:
En dat gij geen hond hebt, vind ik nu wel aandoenlijk.. want nogmaals: waar haalt gij dan het idee vandaan dat het houden van honden niet meer betaalbaar zou zijn..? Toch niet omdat er mensen voor kiezen ettelijke duizenden euros per jaar te spenderen aan hun dieren.. nogmaals: die mensen kiezen daar voor eh.. En ja, er zullen er ook zijn die een lening moeten aanvragen.. er zijn er ook die dat moeten voor een wasmachine.. het leven is niet altijd een pretje. Citaat:
En wete.. een tip van mijnentwege: maakt een spaarpotje voor dat wat ge zo lief hebt.. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En neen, honden moeten niet én droge én natte voeding eten.. Dat kan.. maar is geen noodzaak. Mij lijkt 7 euro per dag wel erg veel voor 1 hond. Soit, mijn honden komen niets tekort, hebben het perfecte gewicht, een glanzende vacht, energie zoals het hoort en een goede stoelgang.. Ze krijgen droge voeding op maat (de ene omwille van allergie, de andere omwille van leeftijd) aangevuld met allerlei lekkers.. dat lekkers had ik wel niet meegeteld in de kost.. bestaat vaak uit gedroogd vlees, allerlei 'hondensnoepjes' en ook eten dat we zelf eten, zoals een stukske wortel of komkommer.. huisgemaakte hondenkoekskes met pompoen en banaan... wat stukskes vlees of vis, of een goede beenderbouillon.. Tijdens trainingen worden ze ook flink beloond met extra's.. En zo nu en dan kopen we wat natte voeding (diepvries). Verder vullen ze hun buikje met wat ze zelf in de tuin vinden, want mijn jongste is zot van mispels, peren, vijgen, krieken, ... ![]() Blikvoeding geef ik niet aan mijn honden, ook niet aan mezelf trouwens.. En ik heb enkel ervaring met 'werkpaarden'.. maar veel werken die toch niet hoor.. al helpen ze af en toe wel wat mee in de tuin met het verhakselen van takken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge da filmpke ziet en da dagelijks zou geven, zit ge zelfs ruim boven de 10 euro per dag. Hoewel die kippenpoten quasi gratis zijn en hier niet rauw aan te raden is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
En alweer komt gij af met 'hallucinante' prijsstijgingen.. ik merk daar niets van hoor.. prijzen zijn gestegen, akkoord, maar hallucinant..? Hebt ge dat zelf onderzocht of waar haalt gij uw informatie..? De schuld van hebzuchtige dierenartsen..? Djeezes.. In elke stiel zitten er gevallen die hun tarieven nogal aandikken, maar dat is zeker niet de norm. Citaat:
En beseft gij nu niet dat de jaarlijkse kost voor een hond helemaal geen €5000 moet zijn..? Dat mensen er zelf voor kiezen hun hond zodanig te verwennen dat ze aan zulke bedragen komen, maar dat het met een heel pak minder ook kan..? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je ze dan toch gaat opeten, wees dan extra lief zolang ze leven. Dat smaakt ook beter. Maar het is natuurlijk moeilijk aan te geven wanneer een dier te kort komt of niet. Mijn bloed moet ook getrokken worden om mijn vitamine D te checken. Volgens mij is het daarom beter nat met droog te combineren. Als ze groeien moet dat zelfs berekend worden op hun gewicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou circa 500 gram per dag zijn. Maar als de helft daarvan vlees is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn tegenwoordig ziekteverzekeringen voor dieren.
Dat maakt een eventuele operatie wel minder duur als het eens nodig is Bij katten betaal je meestal alleen de verplichte sterilisatie of castratie. Maar zelfs dat is gratis te omzeilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werk. Waak. Jacht. Herder. Trek. Vecht. Redder. Gezelschap. Sier. Nello en Patrache. Ik vond dat een heel zielig verhaal met die werkhond. Katten. Plagen verdelgers. ^^
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk is dat ook in perspectief te zien.
Ge kunt uw hond of kat volgens de regels eten geven. Maar als gij een ganse dag met uw hond in het bos hebt gelopen, zal dat beest wel een goede maaltijd lusten. Dan geeft ge die toch nat? Een kitten zou een tiende van hun gewicht nat moeten krijgen. Maar hoe actief zijn die? Ene die 20h slaapt eet minder dan die 15h slaapt natuurlijk. Alles op maat, maar nooit altijd hetzelfde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Den Dolf prees de Engelsen nog voor hun broodfok programma's. -_-
Heel interessant. Border Collie, die batterij. Van die schapen herders moeten kunnen lopen. Een marathon. Zo met dat balletje apporteren. Een tuin. Zeg, dat was allemaal voor de pompeuze Britse adel in hun cottages. Tuurlijk...
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gebraden, gebakken, gerookt op de Weber, of in een stoofpotje met goe veel ajuin en ne goeien trappist. of traag garen boven een vuurke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stoofpotje, en lang laten sudderen.
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja een spuitje ipv te laten afzien is in mijn ogen graag zien. Zo bespaarden wij vroeger onze twee honden een pak leed en ellende in het leven. Iemand die een dier alle leed bespaart is een goed mens en ja dat kan en mag met een spuitje. Zelfs mensen ondergaan nu euthanasie als het hen allemaal te veel wordt. Ah ja en een dier in de natuur ...leeuw buffel ree zwijn olifant ga jij daar ook mee naar de dierenarts als die ziek worden of een poot breken ? Ik denk die dieren maar al te graag dat spuitje zouden krijgen ipv levend op te worden gevreten door een andere carnivoor. Boek al maar uw retour vluchten naar Kruger National park. ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 november 2024 om 07:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus een hond van 80 kg, moet ongeveer 800 gram voeding hebben. Kleinere honden hebben in verhouding meer nodig. Ne hond van 30 kg, heeft ongeveer 390 gr. / dag nodig. Dit gaat over kwaliteitsvolle, maar daarom niet dure, voeding. |
|
![]() |
![]() |