![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een doden verhouding van ongeveer 1 : 40 is het erg moeilijk het objectief te zien.
![]() |
![]() |
#2222 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
een groter Israel. Citaat:
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 29 november 2024 om 18:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2223 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan de hand van de feiten.
Maar is het geen feit, geen Gazanen, geen kweekvijver Hamas. Dat andere islamieten dat kleine vijvertje in't niets laten vallen, en zelf stug doorkweken, is een ander verhaal. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#2224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kinderen vermoorden is genocidaal, punt amen en uit.
![]() |
#2225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs een volwassene is een kind van iemand.
![]() |
#2226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar een kind alle toekomst ontnemen is geen oplossing van het probleem.
Na 7 oktober had ik zoiets van: ja als Hamas ze als schild gebruikt is Hamas schuldig. Maar mijn geweten knaagt me kapot. En de manier waarop ze dit wegwuiven heeft me doen inzien dat we niet met Joden te maken hebben, maar mensen die daar wellicht geen genetische oorsprong mee delen. Als de Palestijnen meer Semiet dan de hedendaagse Israëlieten zijn, wie is dan de anti semiet?
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 29 november 2024 om 20:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2227 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#2228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat Israël nu meer vijanden maakte door genadeloos tekeer te gaan. Met internationale druk doen ze meer hun best burgerslachtoffers te vermijden, nu halen ze hele wijken neer? Dit is niet te rijmen met de God uit de Bijbel. We lezen van soortgelijke situaties in Amos en die ongerechtigheid heeft een lang termijn effect.
![]() |
![]() |
#2229 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#2230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge er 100 onschuldige meetrekt in de hoop 1 te raken is dat niet genadeloos? En als er van die 100 dan 40 overleven en boven het puin uitkomen is daar alsnog iets van zeggen overdrijven? Ik begrijp niet waarom je de zondvloed aanhaalt als we het hier over Joden en Palestijnen/toen Filistijnen hebben. De zondvloed etc was lang lang lang daarvoor. En ik roep niet op tot verwijderen van volkeren. Ik roep op naar vrede.
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 29 november 2024 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2231 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Om een analogie te geven. Hiroshima en Nagasaki zijn al sinds de jaren 60 moderne , normale steden en daar zijn atoombommen op geflikkerd. Zonder een druppel olie in hun bodem.... Citaat:
Gaat die god van u die taak nu overlaten aan ZIJN perfecte creaties?
![]() |
![]() |
#2232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het boeit me wel. Ik vind het een interessante situatie om te zien hoe dom iets aangepakt kan worden, en te leren hoe dat te vermijden als ik de mogelijkheid krijg.
Ik weet dat dit niet werkt. Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 29 november 2024 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2234 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is waar. Hiermee geeft u toe dat u subjectief voor één zijde in het conflict bezig bent, hetgeen uw absolute recht is. Mijn vraag is: waarom zouden andere forumleden dat niet mogen zijn voor de andere zijde in het conflict - indien ze dat zo willen? En dat zonder meteen moreel failliet verklaard te worden?
![]() |
![]() |
![]() |
#2235 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die Palestijnen zijn meer Semiet dan alles wat zich op den tv als Jood verkoopt. Antisemitisme is een buzzword uitgemolken door de verkeerde.
![]() |
![]() |
#2238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die kwam er eigenlijk omdat de VS een embargo had geregeld omdat Japan zo lief was in China en Korea. Moeten we het eens dunnetjes overdoen in het Midden Oosten?
![]() |
![]() |
#2239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben Shapiro heeft op den verkeerden teen getrapt.
![]() Als ge dat tegen 1 van Hem doet, gaat dat niet ongezien voorbij natuurlijk. Spreek de waarheid nu maar eens tegen.
![]() |
#2240 | |
|
![]() Iemand voor moreel failliet verklaren omdat hij/zij een zijde steunt die mij niet aanstaat, is alvast geen factor voor mij. Hier op dit forum wordt dit echter met verve gedaan. En zelfs de hoogte van een slachtoffercijfer is daar niet noodzakelijk een criterium voor. Dat het slachtofferaantal in de VS zoveel lager lag dan dat in Japan, lag niet aan het betere morele kompas van de Japanners. Het was eerder zo, dat de VS er toen beter in staat was, meer slachtoffers te maken dan de Japanners, maar niet omdat de Japanners ervoor teruggeschrokken waren. Als de Japanners de atoombom hadden gehad, ben ik er niet zo van overtuigd, dat ze niet hadden geprobeerd dezelfde stunt uit te halen.
![]() |
![]() |