![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het lijkt er op dat Trump stemmenkanon Tulsi Gabbard gebruikt heeft om de verkiezingen te winnen om daarna neocon oorlogshavikken te benoemen in cruciale posities zoals state Department en defensie.
Citaat:
Mijn indruk blijft. 'Men' heeft Trump de verkiezingen 'laten' winnen, onder bepaalde condities. In de eerste plaats een Israël first politiek. Wat neerkomt op een oorlog met Iran als het land zich verzet tegen de geplande verdere destructie van Palestina (of tout court onder een of ander excuus zoals 'weapons of mass destruction'). Er wordt reeds hardop gedroomd in het Nethanyahu regime van annexatie van de West bank als deel van een groter Israël plan. Zelfs de naam wil men doen verdwijnen. De VS dient hier de facto als een proxy leger. Laatst gewijzigd door Bach : 13 november 2024 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is allemaal niet zo erg aangezien de oranje blaaskaak in prime time bijbels aflebbert. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 13 november 2024 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nu te laat om te komen janken. FAFO (*), ook voor haar, hé. ![]() (*) FAFO: Fuck Around, Find Out ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
|
![]() Citaat:
Obamacare is geen van de 2.
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
De strategie is me niet duidelijk, maar tactisch wordt toch een beetje "de wacht" aan de barbaren aan de poort aangezegd. Trump wordt president van de US hé. Vooralsnog de flik van de wereld, en hoewel ik trump niet meteen oorlogen zie starten, moet ik er nog wel enkele beëindigd zien worden...
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
Leef gezond, kom buiten, werk en spaar veel, en als je je wil beschermen tegen ongeluk, neem dan een performante privé verzekering
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel raak, maar niet zo grappig hé.
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat klinkt heel mooi maar ik kan u voorbeelden geven van mensen die de pech hadden geboren te worden in een situatie waar bijvoorbeeld dat "leef gezond" al niet kon en/of mensen die geboren zijn met 'lichamelijke' en/of 'geestelijke' 'condities' die dat "werk veel" domweg onmogelijk maken, waardoor ze kunnen fluiten naar hun performante privé-verzekering ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het vergt inderdaad nogal wat 'cynisme' om dat grappig te kunnen vinden.
Maar voor mij hoeft het niet ALTIJD grappig te zijn. Als het 'niet gelogen' is, is het ook al de moeite. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die conspiracy verhaaltjes propageert, Poetin zijn propaganda zit na te papegaaien en bij Abbas cosy ging doen gaat nu supervisie hebben over de CIA enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Minister-President
|
![]() Paul Krugman over Trump's tariff's:
" the likelihood that Trump's tariffs will become an engine of immense corruption. Background: America's long climbdown from Smoot-Hawley didn't happen because politicians learned about comparative advantage. It reflected an ingenious political innovation, in which the president negotiated trade deals with little opportunity for special interest lobbying But this system needed safety valves for times when the pressure to protect became too strong. So the White House was given discretion to impose tariffs under special circumstances — national security, disruptive import surges, unfair practices etc. The idea was that presidents, with a broader view of national interests, would use this discretion sparingly. It worked very well until we got a president MORE protectionist than Congress, with little interest in the national interest. One particular problem: the president has the ability to offer tariff exemptions for specific firms. This creates an obvious possibility for corrupt policymaking, rewarding friends and punishing enemies. This isn't theory: it actually happened under Trump 1.0 We're now looking at much higher and more extensive tariffs, hence vastly expanded room for corruption. And every reason to expect the quid pro quos to involve not just political loyalty but also financial gain for Trump and friends In general, I think almost everyone will be shocked by how quickly America descends into crony capitalism " wel wel...
![]() |
#113 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Welke "conspiracy verhaaltjes"? Bron? Tulsi Gabbard heeft Poetin niet nodig om zelf haar eigen mening te vormen. Waar haal jij toch al die onzin? Bij Mika & Joe? Een fact-finding mission is iets totaal anders dan "cosy gaan doen". Gabbard was op dat moment net lid geworden van het House Committee on Foreign Affairs, en de rol van de VS in de Syrische burgeroorlog was in de jaren daarvóór onder Obama uitgedraaid op een compleet fiasco:
Het geklungel van de VS in Libië, Syrië, Irak en Afghanistan. De greep die de inlichtingendiensten hebben op de klassieke en de sociale media. Dat zijn zaken die Tulsi Gabbard de voorbije jaren snoeihard heeft bekritiseerd. Ze is dan ook de geknipte persoon om die stal eens grondig uit te mesten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De president-elect heeft nog eens duidelijk genoeg aangekondigd dat de VS bereid is uit de NATO te stappen als Europa niet eindelijk op de plank stapt...
Gezien de beloftes die,ook Belgie,dienaangaande reeds van tijdens de eewwisseling deden,en nooit nagekomen zijn, is dat een begrijpelijke frustratie die Mr Trump deelt met voorgaande Presidenten.....maar deze zal geen tweede termijn passeren zonder er iets aan gedaan te zien hebben.... Het zal ook in de VS echter wat gekompliceerd zijn gezien een Amerikaanse President niet eenzijdig de terugtrekking kan verklaren.De VS is stichtend lid van de NATO en dat NATO verdrag zal door de Beide Amerikaanse kamers moeten verbroken worden....Tevens heeft het Pentagon een meer genuanceerde blik op de zaken...Militaire samenwerking behelst meer dan gewoon quantiteiten in mensen,materiaal en geld...maar kom...er is een lijn getrokken en het is misschien maar goed dat de puntjes op de i gezet worden... Tevens,het is nu wel zeker,zal de Amerikaanse militaire hulp aan de Oekrainers minderen.......Ook dat is ergens te verwachten.....niks blijft...en het is vooral een EUROPEES probleem......Als iemand Amerikaanse militaire spullen wil zal die ervoor moeten BETALEN...... ![]() Een ander punt echter,de handelsbetrekkingen tussen de EU en de VS hoop ik dat de Eu het been stijf houdt.....Normen mogen NIEt afhankelijk worden van privé-bedrijven,overheden mioeten de NORMEN stellen waarbinnen bedrijven dienen te handelen...niet omgekeerd......(ergo....hormonen in vlees,het Amerikaanse ziekteverzekeringssysteem,de onvoorstelbaar inefficiente Amerikaanse ICEs) Het wordt een spannende 2de ambtstermijn,ook voor de EU...We gaan moeten leren dat hij President van de VS wordt,NIET de president van Oekraine,Niet de president van de EU.....en dat Amerikaanse kiezers,naarmate de eeuwen voorbijgaan en hun demografie ook verandert,steeds meer "alien" worden ten aanzien van problemen in "the Old Countries"...Normen en waardes behoren aan elk volk in eigen land,GELD is het transaktiemiddel voor als je dingen van elkaar nodig hebt...
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 9 december 2024 om 08:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor uw idool lijk je anders veel meer vergevingsgezind te zijn.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 9 december 2024 om 10:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
MAar als je even opzoekt hoe het "Militair Industrieel Complex",ook het zogenaamde Europese- in elkaar zit zul je snel leren dat er amper een BELANGWEKKEND MILITAIR TECHNOLOGISCH consortium "in het Westen" is dat NIET transatlantisch is.... De besparingen op defensie dwongen namelijk de meeste Europese defensiebedrijven om zich te laten opvormen in transatlantische groepen,dan wel Amerikaanse vestigingen te hebben om aan de VS strijdkrachten te MOGEN leveren,of eigenlijk uberhaupt nog ergens wapens te mogen leveren zonder dat geneut van eurolullen met een geweten..Die nu plotsklaps toch weer veel wapens willen om Russen mee te doen afmaken ..... Er is dus amper risico dat "Koop Europese Waar,dan helpen wij Elkaar" nog meer dan een kreetje van slecht geinformeerde politici zou kunnen zijn...Die trein is ongeveer 30 jaar geleden ,toen de vrede uitbrak,vertrokken..... ![]()
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 9 december 2024 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
Er is een verschil tussen niet kunnen en niet willen. Als we al eens beginnen met zij "die niet willen" geen geld meer te geven, des te meer blijft er over om zij "die niet kunnen" betere ondersteuning te geven. Met andere woorden, iedereen "die kan" géén geld meer.
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgie, Nederland, Denemarken, Noorwegen besteden tientallen F-35's bij Lockheed. In totaal zijn er +/- 2000 van besteld over de ganse wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In 1930 voerden de VS onder president Hoover protectionistische tarieven in.
Die diepten de effecten van de economische crisis nog uit eerder dan ze te verhelpen. Als Trump hieraan vasthoudt gaan we net hetzelfde zien.
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |