![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Komt er een Arizona-coalitie? | |||
| Ja |
|
22 | 61,11% |
| Neen |
|
14 | 38,89% |
| Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4361 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je kan moeilijk van de ene kant politici afbranden als ze een compromis sluiten en van de andere kant klagen dat ze er maar niet in slagen een akkoord te bereiken.
|
|
|
#4362 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4363 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Lijkt me een goede zet, nu ze achter zijn rug zijn gaan klagen tegen de journalistendit weekend. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#4364 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Regeren is een kunst, een evenwichtsoefening die eist: tact, geduld, redelijkheid en empathie. Hopelijk slaagt die evenwichtsoefening in Vlaanderen maar ook in Wallonie. De gewesten hadden geen 541 dagen nodig... |
|
|
|
|
|
|
#4365 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/12...et-vlaams-par/
![]() Freya Van den Bossche (Vooruit) uit Gent wordt de nieuwe voorzitter van het Vlaams Parlement. Vanaf 1 januari volgt ze zo Liesbeth Homans (N-VA) op, die die rol sinds 2019 op zich heeft genomen. "Ik heb er ongelooflijk veel goesting in", reageert Van den Bossche. ... "Freya gaat dat super goed doen", zegt Vooruit-voorzitter Conner Rousseau in een persbericht. "Ik ben ervan overtuigd dat ze ruimte zal geven aan het democratische debat en ervoor zal zorgen dat in het Vlaams Parlement alle fracties aan bod komen, mét respect voor ieders mening." In een reactie zegt Van den Bossche dat ze "geen seconde getwijfeld heeft". "Ik vind het een grote eer om een parlement - het hart van onze democratie - te mogen leiden. Ik heb er ongelooflijk veel goesting in." Connor Rousseau federaal vicepremier ?
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 december 2024 om 17:32. |
|
|
|
|
|
#4366 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4367 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als je met één partij aan tafel zit, die het nut van besparingen nu nog niet ziet?
|
|
|
|
|
|
#4368 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Of Vivaldi II. Daar zullen ze nog toe in staat zijn.
|
|
|
|
|
#4369 |
|
|
Ik ben die bende losers kotsbeu, zou er niet beter een dictator aan de macht komen ?
|
|
|
|
|
|
#4370 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar stevenen we op af. Allemaal uitgezonderd tesamen voor de ploeg van 11 000 000 . Uitgezonderd 2 of 3 partijen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
#4371 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4372 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is wel de natte wensdroom van wie eeuwig in oppositiemodus wil zitten. Altijd aan de kant zitten klagen dat "ze" er niks van kunnen. Niets is simpeler dan dat.
|
|
|
|
#4373 | ||
|
|
Citaat:
Ik stel de vraag, omdat de ene dictatuur niet meteen gelijk is aan de andere.
|
|
|
|
|
#4374 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#4375 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad. En Assad draagt de goedkeuring weg van Dewinter. Dus die zal wel geschikt zijn.
|
|
|
#4376 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#4377 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan kom je bij Dewinter en zijn maat Assad uit he.
|
|
|
|
#4378 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tot die conclusie ben ik 20 jaar geleden al gekomen. Mijn model voorziet in een verlichte dictatorschap. waarin een dictator alle beslissingen neemt, maar die door een referendum vanuit de bevolking terug kan afgezet worden.
|
|
|
|
|
|
#4379 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een beetje zoals een Amerikaanse POTUS , maar dan met meer macht en zonder al die belachelijke vertragende controle mechanismen. Als alles dan terug in orde is, kunnen de belachelijke controle mechanismen terug aangezet worden. Verkloot hij het dan is het na 6 maand de beurt aan iemand anders. |
|
|
|
|
|
|
#4380 | |
|
|
Citaat:
En met conservatief bedoel ik niet de "conservatieven" zoals we hier zo vaak in deze landen zien. Hetzelfde geldt overigens voor de maatschappelijk rechtse (niet de sociaal economische) visie... |
|
|
|
|