![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alcohol is haram en op stoelen moet een vettaks komen.
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is omdat er wordt gebruik gemaakt van methanol. Niet van ethanol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij natuurlijke gisting zal er nooit voldoende methanol worden geproduceerd om dodelijk te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Jij vertelt dus dat je meer dan 6 flessen wijn binnen kan gieten zonder compleet van de wereld te raken? Sorry hoor, maar dan klopt er iets niet. Als dat wijn is van 10% (wat niet te gek veel is) giet je zo maar eventjes een halve liter pure alcohol binnen. Dat zijn meer dan 15 Westmalle Tripels... Jij zou de eerste zijn die ik tegenkom die na 15 Westmalle Tripels de controle nog behoudt. Ik veronderstel dat jou eigen brouwsel maar een paar procentjes alcohol bevat ofzo. Trouwens; de alcohol in commerciële wijn is, als je geen fouten maakt, exact dezelfde als in wijn die je zelf maakte. Ethanol is ethanol.
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
5L over 12h is voor iemand die zuipen gewoon is geen rariteit. Maar ik was toen wel ver gevorderd. Zie zelf hoe rap ge aan enkele liters zit als ge een nachtje uitgaat en doorboemelt? Ik kan dat meten, alcoholgehalte, en da was bove' de 11%
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet meer zoals onze voorvaderen dat dronken.
![]() |
![]() |
#88 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Methanol wordt helemaal niet gebruikt om alcohol te maken. ![]() Methanol is een eindproduct en wordt gevormd door niet het juiste gistingsproces te volgen, en dan vooral afhankelijk van de juiste temperaturen tijdens dat proces. Daardoor wordt er dan geen ethanol/alcohol gemaakt maar wordt wel het uiterst giftige methanol gevormd. Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alcohol veroorzaakt meer overlast dan heroïne he.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 10 december 2024 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 10 december 2024 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt een groot probleem als ge gaat distilleren. Ge gaat de methanol mee concentreren. Vandaar de praktijk om bij distillatie een klein deel -de voorloop, en de naloop weg te gieten.
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Intussen lang genoeg om ja te zeggen.
En ik heb zware beproevingen gekend om u dat ook met zekerheid mee te delen. Ik drink wel eens een glaasje bij Pesach, maar niet van de winkel. Ik fermenteer die druiven zelf op wijngist. Behandel alcohol als een hard drugs en erken dat het de meeste overlast van alle drugs veroorzaakt. Waarom leren dat dit cultureel sociaal aanvaard is? Waarom? Waarom ?
![]() |
#97 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Methanol wordt pas bekomen bij het maken van alcohol... Alcohol wordt giftige methanol door een verkeerd gistingsproces voor zelfgestookte alcohol en kan dus niet toegevoegd worden want het is de alcohol die verandert in methanol. Citaat:
Dan heb je vast ook een link naar een artikel waarbij methanol wordt toegevoegd aan alcoholische dranken....staat er ook bij waar ze dan die methanol vandaan halen om alcholische dranken te verpesten door toevoeging van vergiftigde alcohol: methanol? En waarom doen ze dat?
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik hoef mijn pintje tegen de dorst niet te moeten laten omdat er alcoholisten last hebben met hun verslaving en ze niet kunnen stoppen met drinken nadat ze 1 druppel alcohol drinken. Me dunkt dat met de drugsgerelateerde bommen en granaten die ons tegenwoordig bijna dagelijks om de oren vliegen er meer overlast en schade is met hard drugs dan met alcohol. ![]() Waarom is dat cultureel en sociaal aanvaardbaar? Omdat niet iedereen een verslaafde alcoholist is en omdat de meerderheid van de burgers wel kan stoppen na 1 of 2 pintjes... Daarom. Bovendien bepaal jij niet of en wanneer ik nog van een pintje tegen de dorst of van een glaasje wijn bij mijn eten zou mogen genieten. Daarom. Gij kiest ervoor om geheelonthouder te zijn, zo mag ik ook kiezen om wel een pintje of glaasje wijn te drinken.
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat gij uw pintje moet laten, als ge het echt wilt, dan brouw je dat zelf achter gesloten deuren en houdt ge dat achter gesloten deuren. Ik vind niet dat we die doden en overlast sociaal moeten aanvaarden. En daarom beter alcohol als een hard drugs behandelen. En dat dan ook alzo sanctioneren wanneer mensen overlast met hun drugs veroorzaken. Ik bepaal niet wat gij gebruikt neen, maar ik laat wel mijn stem horen. Alcohol is de allerergste drugs ter aarde. Dagelijks doden is niet te minimaliseren. Als uw drugs dagelijks voor overlast, geweld en verkeersdoden zorgt, is het tijd dat te erkennen en strenger beleid toe te passen.
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.theguardian.com/world/20...-wrong-in-laos Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 december 2024 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |