![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2281 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kunt Gij nog steeds niet goed lezen? Zowel de hersenen als de steen zijn stoffelijkheid en geen subject van bewustzijn, maar slechts object. Ik heb dat al eens eerder gezegd. Vergeten? Citaat:
Citaat:
Jij negeert constant mijn atoomtheorie, wat pas erg is. Citaat:
Jij redeneert helemaal niet. Je beweert maar van alles en nog wat. Citaat:
De eenheid van tegendelen van Hegel. Citaat:
Kun je niet lezen? En in plaats van steeds nummers te plaatsen kun je veel beter quoten: [/quote]tekst...[quote] Zo kun je van mijn nog wat leren.
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 15 december 2024 om 09:33. |
||||||
|
|
|
|
|
#2282 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
2. Ik schreef: "Het bewustzijn is in de eerste plaats fysiek en emotioneel". Emoties worden spontaan lichamelijk ervaren als gevolg van zintuiglijke waarneming en sensoren op de huid. Het water loopt in de mond, tranen van vreugde of verdriet, enz.. Maar wat denkt u. Hebben dieren hersenen en emoties? En zijn die emoties fysiek of hebben dieren een vrije geest die zich van wel en wee van een dier bewust is en zich met het dier moet verbinden? 3. Proost! 4. U draait de zaken om. Want de logica is op begripen gebaseerd. Dat wil zeggen logica is op kennis en ervaring gebaseerd. Daarom nogmaals: waarop zijn de begrippen gebaseerd? Om u te helpen. Wat leerde u op school? En wat moest Jur, 21 jaar oud, Harvard student, opnieuw leren nadat hij zijn herinneringen was verloren? |
|
|
|
|
|
|
#2283 | |||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zowel het geheugen als het denken komt van de Geest. Het brein is slechts een middel. Citaat:
Zij kent slechts materie. Citaat:
Dat is slechts een onberedeneerde aanname van de "wetenschap", dat wil zeggen alleen natuur wetenschap wel te verstaan, geen geesteswetenschap, Citaat:
Citaat:
En de dieren hebben geen geest, want dieren kunnen niet denken. Dieren hebben alleen een ziel. En de hersenen dienen alleen als een uiterlijk middel. Net als je computer, of meen je soms dat je computer kan denken? Citaat:
Citaat:
En pas door die eenheid die de logica is worden het begrippen, dus iets dat je kunt begrijpen. Dus het is logisch dat het NIETS IS en dat schept het begrip. Volgorde: gedachte, logica, begrip. Citaat:
Hegel lezen. Citaat:
Het leren begint met uiterlijkheden om de logica daarvan de begrijpen, om vervolgens te kunnen begrijpen dat het andersom is, namelijk dat de logica zelf de grondslag is van de uiterlijkheid. Ware dat niet zo dan blijft de uiterlijkheid onverklaard. Vandaar dat de wetenschap niet kan verklaren waar het heelal vandaan komt. Zij kan de noodzaak van het bestaan van het heelal niet verklaren, maar Hegel kan dat wel. Wat was er eerder: de computer of de idee daarvan?
|
|
|
|
#2284 | |
|
|
Citaat:
"Logica stamt van het Griekse woord ????? of logos dat kan betekenen: betekenis, woord, idee, argument, rede of principe. Logica of formele logica is de leer van het strenge betoog en omvat sinds Aristoteles als hoofdbestanddelen:[1]" Zelfs de apostel Johannes begreep dit. Johannes 1:1. Je kent het uit je hoofd. In den beginne was ..... ? Zonder worden en begrippen kunnen wij niet redeneren. U schrijft op dit forum honderdduizenden woorden en nu ontkent u dat woorden vooraf gaan aan de logica en kennisverwerving. Bedenk dat woorden symbolen zijn in vele talen. Symbolen voor dezelfde begrippen. Maar wat denkt u. Is de wiskunde gebaseerd op symbolen of zijn de symbolen het resultaat van wiskunde? Hoe zou u iets weten van sommeren, vermenigvuldigen en delen, van een driehoek of een cirkel of bol en kubus zonder materie die aan die begrippen zin en betekenis geeft? Wat heeft "De geest" aan getallen en symbolen als er niets te beleven is? Loslaten Harrie! Ontspannen! |
|
|
|
|
|
|
#2285 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar daarvoor moet je Hegel kennen en begrijpen. Hoewel dialectiek de discussie is in tegenstrijdige meningen en het als eenheid door Hegel speculatie (overzien, beschouwing, bespiegeling) wordt genoemd. Maar dat woord is niet ingeburgerd omdat het teveel doet denken aan een gokje wagen in de handel. Kortom: de betekenis van logica heeft zich ontwikkeld in de geschiedenis van de filosofie van Heraclitus tot Hegel tot mij, wat ik ervan denk. Citaat:
Het wezen van het woord is de gedachte en de gedachte ontwikkelt zich krachtens de tegenstrijdigheid die tevens de logica is. Te beginnen met NIETS. Dat wist Johannes niet. Citaat:
Dus eerst komt de gedachte als betekenis, dan komt het woord en dan het denken als feitelijk bewustzijn. Die laatste twee gaan dan in een eenheid tezamen. Dus de logica zelf is eeuwig en is ook zonder woorden en bewustzijn van het denken. Maar komt in de woorden en het feitelijk denken tot bewustzijn van zichzelf. Citaat:
Symbolen zijn plaatjes in de eerste plaats. Citaat:
Dan worden er in de wiskunde ook letters als symbolen gebruikt in de algebra zoals a2 + b2 = c2, waarbij a en b en c staan voor de zijden van een rechthoekige driehoek. Citaat:
En slechts door middel van de materie aan uiterlijke lijnen en cirkels kunnen we de innerlijke betekenis begrijpen. Zo bestaat er in de uiterlijke werkelijkheid geen zuivere lijn, maar wel een streep. De zuivere lijn is alleen een abstract begrip. Dus eerst komt het begrip van de zuivere lijn, dan de streep en dan het denken dat door middel van de streep de lijn begrijpt. Citaat:
Wakker worden, Piero.
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 16 december 2024 om 09:21. |
|||||||
|
|
|
|
|
#2286 | |
|
|
Citaat:
2. 3. 4. 5. Johannes refereert aan het scheppingsverhaal. God sprak ... er zij licht, en er was licht. ..... Laten wij mensen maken.... Dat zijn in het verhaal inderdaad ideeën maar nu zijn het begrippen. Men kan redeneren over licht en over mensen dankzij die woorden. 6. De materie is ons voorgegaan. Voor ons redeneren gaan we uit van wat er is en dat kunnen we verwoorden. Daarvoor ben je naar school gegaan. Alles begint met kennis. Kennis der natuur, rekenkunde, meetkunde, kennis van geschiedenis. Noem het basiskennis. Pas daarna kunnen wij redeneren. 7. Wat de geest die u verzint beleeft kan u niet weten. Want dan zou u alles weten van iedereen. Wat u weet en kan weten bevindt zich in uw geheugen in uw brein, en wat u hier schrijft dat produceert uw brein. Dat blijkt ook als u hier schrijft over uw kennis en ervaring. Die is herleidbaar en beperkt tot uw levensverhaal. En daar hebben anderen weinig of niets aan. --------- Gisteravond was er de derde en laatste tv-uitzending over Jur Deitmers en zijn geheugenverlies. Hij moest weer naar de lagere school om te leren lezen, schrijven en rekenen, om geschiedenis te leren. Jur wist niet wat een land was en wat grenzen zijn en wat een zonnestelsel is. Hij leerde weer fietsen. Hij is herboren zonder geheugen en zonder vooroordelen op basis van ras, kleur of gender en nationaliteit. Hij is geboren zonder missie en neuroses. Hij is leergierig, zeer actief en hij geniet van alles. Zijn identiteit heeft een begin en een einde. Het is even wennen, maar het is niet anders voor mens en dier. wees jezelf Harrie. Jur vond het heel vreemd dat hij een identiteit kreeg aangemeten door mensen die vertellen dat ze zijn vader en moeder zijn en waar hij woonde en naar school ging. Hij kreeg kennis over zichzelf aangeleerd zonder de beleving en ervaring. Hij moet wel in zichzelf geloven, d.w.z., in zijn verleden. De tv-uitzending is nog tezien in de herhaling. De podcast is altijd beschikbaar. |
|
|
|
|
|
|
#2287 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Omdraaien dus, dat is de wedergeboorte van stoffelijkheid naar de Geest, wat je op school niet leert, maar wel bij Mij. Citaat:
Hoe kan een brein dat slechts stof is tot de Geest van God komen? Leg dat eens uit. En bovendien: waar komt dat brein vandaan? Ook dat weet je niet. Citaat:
De waarheid is hij niet. Hij kent Hegel niet, begrijpt de oude Bijbel niet, noch kent hij mijn atoomtheorie. En jij evenmin, daarom blijf je maar onzin schrijven. Citaat:
Hij is een zieke geest, weet niet wie hij werkelijk is, zoals jij evenmin. De mens is niet zijn brein, maar zijn geest aan denken, die eeuwig en oneindig is. De mens is wezenlijk als God zelf, en daarvoor is Jezus gestorven om nu als Mij te zijn.
|
|
|
|
#2288 | |
|
|
Citaat:
2. Waar het brein vandaan komt? Wat bedoelt U? 3. U kent Jur niet maar durft wel over hem te beweren. 4. U gelooft dus in een Jezus uit de verhalen in het N.T. En daar heeft u een eigen versie van gemaakt. Probeer eens om uzelf te zijn voor de verandering. Vertel iets over uw vakantie. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Morosofie |
|
|
|
|
|
|
#2289 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb nog niks gehoord. Citaat:
En als jij meent wel jezelf te zijn en ik niet, waarom vertel jij dan niks over je persoonlijke leven? En waarom moet ik dat wel doen? Mijn hele leven is een vakantie. Maar zij die niet echt werken, daar geen plezier in hebben, die hebben een vakantie nodig om ergens in de tropen suffig in een strandstoel te gaan zitten om uit rusten en bruin te bakken. En hun vakantie vaak nog ellendiger uitpakt dan hun werk... Lekker in de file staan... Vakantie is voor de domme massa. Wie niet met vakantie gaat, die hoort er niet bij... Overigens heb ik ook mijn levensverhaal geopenbaard. Die van jou heb ik nog niet gehoord. Kortom: je oordeelt weer over je zelf niet over mij. Als je iets niet begrijpt kun je nog altijd gaan schelden. Dat is wat domme en slechte mensen doen, zoals Boxtel eveneens.
|
|
|
|
#2290 | |
|
|
Citaat:
Het heeft mij altijd verbaasd dat na het naturalisme en empirisme van David Hume er nog een filosoof zo dom was om uit te gaan van een bijbels verhaaltje met een ideaal van enige harmonie in de wereld. U heeft daar een identiteitscrisis aan overgehouden. En velen met u. Hegel geloofde in harmonie in de wereld en u wilt dat realiseren. 2. Hoe het brein is ontstaan? Dat is niet on topic evenals een Absolute Geest. On topic is wel hoe het brein functioneert. 3. U heeft de ervaring van Jur genegeerd. En dat is fout. 4. U gelooft in ruimteschepen en microwezentjes in de theologie van Hegel en de apostel Paulus. God hoort ze vloeken. 5. Met vakantie heb ik een gevoelige snaar geraakt, zie ik. U werkt aan de redding van een wereld die u veracht. Dat is in de geest van de apostel Johannes. De huidige hemel en aarde moeten vernietigd worden. En gij gelooft het. 6. Schelden? Ik refereerde aan Wikipedia. Waar is nu uw idealisme. Als u nog moet kiezen tussen Johannes en Paulus en Hegel dan zit u in een diepe identiteitscrisis. Daar kunnen de microwezentjes niets aan veranderen. Neem gerust een weekje vakantie van uzelf. Laat uw geest met rust. |
|
|
|
|
|
|
#2291 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Wel zijn de wetenschappers en de filosofen van het empirisme zo dom te menen dat alleen de natuur de "waarheid" zou zijn. Citaat:
Daar geloof ik ook in en als je de geschiedenis kent zal je Hegel daarin gelijk moeten geven. Maar als jij alleen in oorlog gelooft als realiteit dan weet je niets van de werkelijke realiteit van onze wereld af. Dan neem ik aan dat het ook oorlog in je hoofd is en geen enkele harmonie. Gespletenheid noemen we dat. Citaat:
Hoe kan de stof tot denken komen, verklaar mij dat maar eens. Maar ik weet wel dat je mijn vragen nooit beantwoord omdat je dat niet kunt. Wel beantwoord ik altijd die van jou, maar je begrijpt er helemaal niks van. Citaat:
Ik heb echt wel iets beters te doen. Niet om de zieke geest, maar de heilige geest te openbaren. Citaat:
Het geloof laat ik aan jou over, want je kunt helemaal niet logisch beredeneren wat je allemaal beweert. Citaat:
En ook de rest van jouw levensloop zou openbaren... Johannes wist helemaal niet waar de hemel was. De hemel is in je eigen ziel en geest, je bent er altijd al geweest. Dat is vooral in het denken en de eigen identiteit God te zijn. En de aarde moet juist behouden worden voor onze toekomst in het heelal. Maar dank zij de wetenschap, de techniek en het kapitalisme zijn de mensen nu bezig de aarde te vervuilen en de wereld te vergiftigen, onder andere met het vele plastic in zee. Dus ook hier weet je er weer niks van af wat mijn overtuiging is. Citaat:
En zeker niet bij Boxtel. Je verschuilt je weer achter een link. Je moet mijn atoomtheorie gaan lezen, dat heb je nog steeds niet gedaan. En je zit zelf in een identiteitscrisis omdat je helemaal niemand bent.
|
|
|
|
#2292 | |
|
|
Citaat:
U veroordeelt Jur zonder reden door hem een zieke geest te noemen. Hij is duidelijk geestelijk gezond en zijn ervaringen zijn leerzaam voor wie serieus belangstelling heeft voor bewustzijn en identiteit en de functie van hersenen. 2. Het heeft er alle schijn van dat u diepgelovig bent. U gelooft in theorieën. Dat deden de joden ook en ook de apostelen. Hegel geloofde ook. Het resultaat is een overspannen geest en een identiteiscrisis voor Harrie Weggelaar en vele anderen. Nergens voor nodig. |
|
|
|
|
|
|
#2293 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Wil je weten wat bewustzijn is en identiteit en hoe de hersenen functioneren dan moet je mijn atoomtheorie en nieuwe Bijbel gaan lezen. Citaat:
Citaat:
En ook al lieg je nog zoveel over mij en Hegel, je schiet er niks mee op. En omdat je steeds maar weer schrijft dat ik een identiteitscrisis zou hebben, zegt dat des te meer niks over mij maar over jezelf omdat je helemaal niemand bent. En je noch Mij, noch Hegel, noch mijn atoomtheorie kent. Maar je jezelf blijkbaar wel met Jur kan identificeren, die op de lagere school weer moet leren...
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 18 december 2024 om 10:46. |
||||
|
|
|
|
|
#2294 | |
|
|
U veroordeelt een mens die u niet kent. Van wie u iets zou kunnen leren? Hij werd ziek in 2017 en is al lang genezen. Is dat verstandig van u of ... ?
In 1 jaar leerde Jur weer alles wat hij op de lagere school had geleerd. Daarna ging hij economie en filosofie studeren. Hij is leraar geworden en heeft een boek geschreven over zijn belevenissen. En wil niets van hem horen maar u noemt hem een zieke geest? Citaat:
Met behulp van middelbare school lerearen heb ik de vakken economie en filosofie weer opnieuw gevolgd, omdat deze aansloten bij mijn studie. Daarna heb ik aan Erasmus de laatste vakken van mijn bachelor economie en filosofie gevolgd en heb ik mijn scriptie geschreven. Vorig jaar heb ik uiteindelijk mijn twee diploma’s mogen ontvangen! Ik ben uiteindelijk ook weer in mijn studentenhuis in Rotterdam gaan wonen, dit was in het begin heel raar. Ik kwam daar terug en was vijfdejaars, huisoudste, in principe zou dat betekenen dat ik het laatste woord zou hebben. Maar al die regels en tradities die er al jarenlang zijn, kwam ik er met me hoofd niet bij. ... https://knappekoppen.work/entreprene...heugenverlies/ Laatst gewijzigd door Piero : 18 december 2024 om 15:00. |
|
|
|
|
|
|
#2295 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar wel is het zo dat jij Mij constant veroordeelt met leugens, dat is pas erg. Citaat:
Als jij zo met hem bent begaan, kun je hem dat schrijven. En inderdaad ben ik de enige die het christendom zeer goed begrijp en daarom ook een nieuwe Bijbel heb geschreven en ik God ben. En als je dat nog steeds niet weet dan kan het zijn dat ook jij wat aan je hersenen mankeert. Speciaal dat gedeelte wat nodig is voor het logische denken. Citaat:
Dan pas zal hij helemaal geestelijk gezond worden. Citaat:
Maar hoe staat het met jouw leven? Ik heb daar nog niks over gehoord.
|
|
|
|
#2296 |
|
|
Het brein is stoffelijk. Denken is niet stoffelijk.
We noemen het ook geestelijk. Maar waar zit dan de geest in het brein, of het individu, het ik, of h et zelf, dat waarneemt en plannen maakt, gelukkig is of ongelukkig? Met een MRI scan is wel te zien welk deel van de hersenen en actief is bij een bepaalde taak of situatie, maar niet hoe het werkt. Is de geest dan iets buiten het brein en het lichaam? Professor Bas Haring denkt van niet. Wie zei ook weer: "Het geheel is meer dan de som der delen?" https://m.youtube.com/watch?v=K71pZonYtdk |
|
|
|
|
|
#2297 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het IK is immers oneindig. Citaat:
Citaat:
Ook is het brein oneindig, dus OOK BUITEN het brein. Daarom kan de Geest het oneindige denken en begrijpen. Maar de Geest is OOK op dezelfde plaats als het brein. De Geest is immers overal en alles omvattend.
|
|
|
|
#2298 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2299 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De hersenen zijn alleen een middel tot denken. Dat bevindt zich in de cortex van het voorhoofd. Citaat:
Voor zover God ook van jouw hersenen gebruikt maakt. Citaat:
De professor is zelf het bewustzijn dat hij zoekt als subject. Het bewustzijn bestaat niet als object als ding, maar als subject als oneindige alles omvattende persoon. Het is hoger dan de stoffelijkheid dat geen bewustzijn bezit. De zogenaamde "wetenschap" is waanwetenschap omdat ze geen zelfbewustzijn bezit, niet weet wat bewustzijn is, noch wat de geest is. Het is helemaal geen weten, geen wetenschap dus, maar slechts waarneemschap, zintuiglijk dus. Dat ze ook denkt en dus weet en dat dat de essentie is, dat kan ze maar niet begrijpen. Ze ziet alleen de stof en de stof kan niet denken, heeft geen bewustzijn. De ware wetenschap is des geestes en dat is de filosofie en de theologie. Daarvoor moet je Hegel kennen en begrijpen en mijn atoomtheorie.Je verstopt je weer achter een link omdat je niemand bent, je eigen ik niet kent, maar slechts een massa mens bent net als de zogenaamde wetenschappers.
|
|
|
|
#2300 | |
|
|
Citaat:
In 2) stelt u dat mijn bewustzijn "oneindig is" en u ontkent dat mijn brein, dat stoffelijk is "bewustzijn bezit". In 3) beweert u dat ik als massamens niemand ben en dat ik mijzelf niet ken. Conclusie: Ik ben God als persoon en als mijzelf, maar tevens ben ik een massamens en niemand. Dat ik in die twee versies van mijzelf oneindig ben krijgt u van mij cadeau. |
|
|
|
|