Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 december 2024, 13:33   #81
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Bartje krijgt niet eens een regering op de rails dus zijn idee met de spoorwegen is waarschijnlijk ook maar praat voor de vaak.
Alles wat Bartje de laatste 15 jaar gezegd heeft is praat voor de vaak gebleken.

Praat voor de vaak tot ronduit politieke idiotie. Zoals toen ze in de dertig % haalde met de verkiezingen, ik heb nooit een partij geweten die willens en wetens een derde van hun kiezers wegjoeg.
En nu klinkt het, we kunnen niets bereiken want de mensen stemmen teveel op het VB.

Tja, toen ze N-VA stemden waren ze niet welkom en toen ze terug naar het VB gingen was het weer niet goed... Helaas voor BDW komen die stemmen nooit meer terug.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2024, 17:04   #82
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.168
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Alles wat Bartje de laatste 15 jaar gezegd heeft is praat voor de vaak gebleken.

Praat voor de vaak tot ronduit politieke idiotie. Zoals toen ze in de dertig % haalde met de verkiezingen, ik heb nooit een partij geweten die willens en wetens een derde van hun kiezers wegjoeg.
En nu klinkt het, we kunnen niets bereiken want de mensen stemmen teveel op het VB.

Tja, toen ze N-VA stemden waren ze niet welkom en toen ze terug naar het VB gingen was het weer niet goed... Helaas voor BDW komen die stemmen nooit meer terug.
Het is simpel: dit land is onbestuurbaar.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2024, 10:56   #83
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zwitserland is een federaal land. Het heeft een nationale maatschappij die alles regelt (en vermoedelijk zelf ook nog wel wat lange afstandstreinen doet ?) en ontelbare private spoorbedrijven waarvan verschillende in handen zijn van lokale overheden. Onvoorstelbaar dat die soep ginds zoveel beter presteert dan onze nationale maatschappij.
Citaat:
SBB - Nationale Spoorwegen

SBB, de Schweizerische Bundesbahnen, is de nationale spoorwegexploitant in Zwitserland. Het loopt alle lijnen tussen de grootste steden in Zwitserland, zoals Zürich, Bern, Basel en Geneve. SBB bestuurt 3069 km spoor.
Ge moet via die link die gij gegeven hebt eens kijken hoeveel van die regionale lijnen in beheer zijn of overgenomen werden door SBS.
Zwitserland heeft dus ook een nationale spoorwegmaatschappij.
Ik lees dat in Zwitserland het verschil tussen trein- en tramlijnen niet erg duidlijk is. Vergelijkbaar in België moet je dan ook de aparte tramlijnen als regionale spoorlijnen/maatschappijen tellen.

Besluit: geen enkel land dat opgenoemd werd heeftr geen gemeenschappelijke nationale spoormaatschappij. Wat BDW voorstelt zou dus een unicum zijn. Dat in Zwitserland vele lijnen overgenomen zijn door de nationale SBS zal zijn redenen hebben. Misschien dat BDW en zijn aanhang daar eerst eens gaan informeren waarom dit gebeurt alvorens ons land in een dure zinloze operatie te storten die enkel dient om hun nationalistische gedachtengoed te ondersteunen maar nadelig is voor het algemeen belang van de burgers van dit land en zijn regio's.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2024, 17:38   #84
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge moet via die link die gij gegeven hebt eens kijken hoeveel van die regionale lijnen in beheer zijn of overgenomen werden door SBS.
Zwitserland heeft dus ook een nationale spoorwegmaatschappij.
Ik lees dat in Zwitserland het verschil tussen trein- en tramlijnen niet erg duidlijk is. Vergelijkbaar in België moet je dan ook de aparte tramlijnen als regionale spoorlijnen/maatschappijen tellen.

Besluit: geen enkel land dat opgenoemd werd heeftr geen gemeenschappelijke nationale spoormaatschappij. Wat BDW voorstelt zou dus een unicum zijn. Dat in Zwitserland vele lijnen overgenomen zijn door de nationale SBS zal zijn redenen hebben. Misschien dat BDW en zijn aanhang daar eerst eens gaan informeren waarom dit gebeurt alvorens ons land in een dure zinloze operatie te storten die enkel dient om hun nationalistische gedachtengoed te ondersteunen maar nadelig is voor het algemeen belang van de burgers van dit land en zijn regio's.
Een onafhaneklijk Vlaanderen zalwel degelijk een nationale spoormaatschappij hebben.
Dus waar is Uw probleem ,Jos?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2024, 21:12   #85
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Alles wat Bartje de laatste 15 jaar gezegd heeft is praat voor de vaak gebleken.

Praat voor de vaak tot ronduit politieke idiotie. Zoals toen ze in de dertig % haalde met de verkiezingen, ik heb nooit een partij geweten die willens en wetens een derde van hun kiezers wegjoeg.
En nu klinkt het, we kunnen niets bereiken want de mensen stemmen teveel op het VB.

Tja, toen ze N-VA stemden waren ze niet welkom en toen ze terug naar het VB gingen was het weer niet goed... Helaas voor BDW komen die stemmen nooit meer terug.
De nagel op de kop !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2024, 22:21   #86
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 24.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
“ Tot op heden is de SNCF de enige vervoerder van passagiers op de spoorwegen. De andere bedrijven die actief zijn op het Franse netwerk zijn in feite afhankelijk van de SNCF-groep.”
Niets verhindert dat ook in Vlaanderen en Wallonië twee spoorbedrijven aan de slag gaan die "in feite afhankelijk zijn van de NMBS-groep".

Met andere woorden: wie probeert ge hier in de zak te zetten?
__________________
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?"
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2024, 22:30   #87
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 24.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik mag met mijn Brussels MOBIB abonnement wel van Molenbeek naar Schaerbeek reizen maar niet van Anderlecht naar Dilbeek.

Het is een en al kakafonie.
En ik mag met mijn NMBS-abonnement wel van van Essen naar Aarlen reizen maar niet naar buurgemeente Roosendaal.

In Frankrijk mag je met een abonnement van Hauts-de-France niet naar Normandië of Champagne-Ardennes reizen.

Wat wilt u nu precies bewijzen?

Citaat:
In de ene straat mag je 1 uur gratis parkeren met uw schijf en twee straten verder mag je dan weer 2 uren parkeren. In een derde moet je dan weer betalen en hoeveel weet je pas als je gans het reglement hebt doorgelezen.

Kaka.....fonie.
Tja, parkeerbeleid is nu eenmaal een gemeentelijke bevoegdheid. Wat is het probleem?
__________________
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?"
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2024, 22:34   #88
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 24.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Kan jij de Franse overheid daarvan inlichten?

https://www.vie-publique.fr/fiches/2...itaire-federal
Een hele reeks beleidsdomeinen zijn de bevoegdheid van de regio's: "La France est un État unitaire, ?* la fois déconcentré et décentralisé".
__________________
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?"
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2024, 09:04   #89
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Niets verhindert dat ook in Vlaanderen en Wallonië twee spoorbedrijven aan de slag gaan die "in feite afhankelijk zijn van de NMBS-groep".

Met andere woorden: wie probeert ge hier in de zak te zetten?
Dat kan. Met een nationale spoorwegmaatschappij die verantwoordelijk is voor internationale en nationale verbindingen en regionale maatschappijen die voor regionale verbindingen zorgen.
Maar dat is niet wat BDW en zijn nationalistische vrienden voorstellen. Zij willen een volledige splitsing van de NMBS in twee onafhankelijke maatschappijen. EN dat is een dom voorstel.
Het feit dat zij de vergelijking maken met buurlanden alsof daar geen nationale overkoepelende spoormaatschappijen zijn die boven de regionale maatschappijen staan is volksbedrog.
Wie zet wie in het zak?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2024, 13:13   #90
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat kan. Met een nationale spoorwegmaatschappij die verantwoordelijk is voor internationale en nationale verbindingen en regionale maatschappijen die voor regionale verbindingen zorgen.
Maar dat is niet wat BDW en zijn nationalistische vrienden voorstellen. Zij willen een volledige splitsing van de NMBS in twee onafhankelijke maatschappijen. EN dat is een dom voorstel.
Het feit dat zij de vergelijking maken met buurlanden alsof daar geen nationale overkoepelende spoormaatschappijen zijn die boven de regionale maatschappijen staan is volksbedrog.
Wie zet wie in het zak?
.Binnenkort zal de onafhankelijke staat Vlaanderen zijn eigen nationale

spoorwegmaatschappij hebben.

Net zoals het GH Luxemburg haar eigen nationale spoorwegmaatschappij nu al heeft.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2024, 13:53   #91
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
.Binnenkort zal de onafhankelijke staat Vlaanderen zijn eigen nationale

spoorwegmaatschappij hebben.

Net zoals het GH Luxemburg haar eigen nationale spoorwegmaatschappij nu al heeft.
Zonde van het belastingsgeld.

Goederentransport, er zijn een paar firma's die daar beter voor ingesteld zijn dan het staats/vakbondsgedrocht dat het nu moet regelen.

Individueel Personentransport. Peperduur, zeer beperkt door het basisconcept dat in 1835 de enige optie was, maar sinds 1910 verouderd.

Het netwerk is te fijn vertakt voor de nuttige toepassingen.

Een noord-zuid en oost-west verbinding voor de TGV (en dan moeten we EU binnenlandse vluchten verbieden)

Al de rest van het persoonlijke transport is te vervangen door bussen, fietsen of wandelschoenen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2024, 21:58   #92
Gipsy
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 20.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
.Binnenkort zal de onafhankelijke staat Vlaanderen zijn eigen nationale

spoorwegmaatschappij hebben.

Net zoals het GH Luxemburg haar eigen nationale spoorwegmaatschappij nu al heeft.
Wow een piepklein landje met amper een paar honderd kilometer spoor.
In feite ben ik voor privatisering van spoorwegmaatschappijen. Alles wat de staat doet is verlieslatend en de belastingbetaler mag er voor opdraaien. En of ze dan Frans of Nederlands of Zimbabwaans spreken kan me geen kloten schelen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be