Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2005, 19:10   #161
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Wat zou u willen zeggen tegen de Vlamingen die niets tegen de Franstaligen hebben en die een zeer goeie contact met hen hebben? Dat ze geen Vlamingen zijn? Het is maar een vraag, hoor..........
Waarom zouden we zeggen dat zij geen Vlamingen zijn? Is het omdat ik mensen in de VSA ken dat ik geen Vlaming meer ben? Dit slaat werkelijk nergens op.

Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 25 februari 2005 om 19:13.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2005, 19:12   #162
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zou u willen zeggen tegen de Vlamingen die niets tegen de Franstaligen hebben en die een zeer goeie contact met hen hebben? Dat ze geen Vlamingen zijn? Het is maar een vraag, hoor..........
Tuurlijk zijn het Vlamingen, maar dan wel domme Vlamingen.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2005, 19:13   #163
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
mooi
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2005, 19:17   #164
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gewoon omdat ze goeie contacten met Franstaligen hebben. Belachelijk..........
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2005, 19:22   #165
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon omdat ze goeie contacten met Franstaligen hebben. Belachelijk..........
Na 175 jaar weten we het al, je geeft een hand en ze nemen je arm.
Oud 25 februari 2005, 19:24   #166
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Meer info op WWW.voorpost.org
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2005, 19:27   #167
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Na 175 jaar weten we het al, je geeft een hand en ze nemen je arm.
Nog gelukkig dat niet alle Vlamingen zoals u denken.
Oud 25 februari 2005, 19:29   #168
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog gelukkig dat niet alle Vlamingen zoals u denken.
Ik zou eerder zeggen: jammer...want dan waren we al lang verlost van die pest, maar we komen er.
Oud 25 februari 2005, 19:30   #169
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Zeg fransmanneke,
Ik heb niets tegen franstaligen op zich, maar als ze in Vlaanderen komen wonen dan moeten ze zich aanpassen en Nederlands leren. Ze moeten het Vlaams karakter van Vlaanderen respecteren.

Ik ben dus niet "anti-franstalig" maar wel anti-belgisch en zeker anti-franskiljon.
Wie de eigenheid en de identiteit van Vlaanderen niet respecteert, die is hier niet welkom.
Wat uw geleuter over de Vlaamse leeuw betreft, kom op 6 maart en probeer een leeuwevlag te veroveren zoals de jonge vlamingen deden met de FDF-vlag op de foto. Dat durft u niet...
Pseudo-fransmanneke...
Euh, wat bedoelt u daarmee? Dat de Franstaligen van Vlaanderen zich Vlaming moeten voelen, terwijl ze Franstaligen zijn?
Oud 25 februari 2005, 19:53   #170
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bah, tu sais, Johan, quelque part, je vais te dire que je m'en fous un peu. Pour moi, la Flandre c'est déj�* �* l'heure actuelle un pays étranger avec lequel je ne me reconnais plus. Je me sens 100.000 fois plus proche d'un Français que d'un Belge (et quand je dis Belge, je parle aussi bien des Flamands que des Francophones de Belgique). Je crache aussi sur la Belgique mais pas de la même façon. Je trouve que la Belgique est un pays insipide, qui ne vaut rien et dont on ne parle quasi pas �* l'étranger pour la bonne et simple raison que ce pays n'en vaut pas la peine. Mon crachat sur la Belgique va tellement loin que je renie mon pays et que je me considère Français. Je suis plus branché sur la TV française que sur la TV belge. Quand il y a le Mundial, je soutiens les Bleus et certainement pas les Diables Rouges. Ca me fait d'ailleurs bien rire qu'il y ait 9 chances sur 10 que les Diables ne participent pas au prochain Mundial. Bien fait pour leurs gueules! Quelque part, ils sont �* l'image de cette Belgique. Cela dit, je ne suis pas pour l'éclatement de la Belgique. Je préférerais alors me barrer et aller m'installer �* l'étranger.

Sorry als ik in het Frans zei, maar ik moest mijn mening zo geven. Het komt meer uit het hart als het in zijn eigen taal gezegd is.
Oud 25 februari 2005, 19:54   #171
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh, wat bedoelt u daarmee? Dat de Franstaligen van Vlaanderen zich Vlaming moeten voelen, terwijl ze Franstaligen zijn?
Al voelen ze zich Napoleon, zoals jij, het kan ons geen barst schelen. We vragen enkel respect voor de omgeving waar ze leven.
Oud 25 februari 2005, 20:11   #172
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bah, tu sais, Johan, quelque part, je vais te dire que je m'en fous un peu. Pour moi, la Flandre c'est déj�* �* l'heure actuelle un pays étranger avec lequel je ne me reconnais plus. Je me sens 100.000 fois plus proche d'un Français que d'un Belge (et quand je dis Belge, je parle aussi bien des Flamands que des Francophones de Belgique). Je crache aussi sur la Belgique mais pas de la même façon. Je trouve que la Belgique est un pays insipide, qui ne vaut rien et dont on ne parle quasi pas �* l'étranger pour la bonne et simple raison que ce pays n'en vaut pas la peine. Mon crachat sur la Belgique va tellement loin que je renie mon pays et que je me considère Français. Je suis plus branché sur la TV française que sur la TV belge. Quand il y a le Mundial, je soutiens les Bleus et certainement pas les Diables Rouges. Ca me fait d'ailleurs bien rire qu'il y ait 9 chances sur 10 que les Diables ne participent pas au prochain Mundial. Bien fait pour leurs gueules! Quelque part, ils sont �* l'image de cette Belgique. Cela dit, je ne suis pas pour l'éclatement de la Belgique. Je préférerais alors me barrer et aller m'installer �* l'étranger.

Sorry als ik in het Frans zei, maar ik moest mijn mening zo geven. Het komt meer uit het hart als het in zijn eigen taal gezegd is.
De priester-dichter Cyriel Verschaeve zei ooit : "Wees Vlaming die god Vlaming schiep."
U bent geboren als Vlaming (of als waal). Het is zielig dat U uw eigen wortels verloochend...
Bent U zeker dat ze U in Frankrijk niet zien als "le petit belge"...
Uw aanwezigheid op dit forum bewijst dat u anderzijds geen afstand kan nemen van Vlaanderen en van de Vlaamse strijders. Blijkbaar mist U de flaminganten... Anders zou U toch niet dagelijks dit forum opzoeken.
Voor mijn part:
Blijf maar in la douce France, en respecteer er de identiteit van de autochtonen. Anders krijg je nog ruzie met Jean Marie Le Pen.
Oud 25 februari 2005, 20:32   #173
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De priester-dichter Cyriel Verschaeve zei ooit : "Wees Vlaming die god Vlaming schiep."
U bent geboren als Vlaming (of als waal). Het is zielig dat U uw eigen wortels verloochend...
Bent U zeker dat ze U in Frankrijk niet zien als "le petit belge"...
Uw aanwezigheid op dit forum bewijst dat u anderzijds geen afstand kan nemen van Vlaanderen en van de Vlaamse strijders. Blijkbaar mist U de flaminganten... Anders zou U toch niet dagelijks dit forum opzoeken.
Voor mijn part:
Blijf maar in la douce France, en respecteer er de identiteit van de autochtonen. Anders krijg je nog ruzie met Jean Marie Le Pen.
Het feit dat ik dit forum bezoek is puur toeval. Ik zocht infos over een bepaalde onderwerp en ik ben op dit forum beland. Ik vind trouwens dat het een goeie forum is, zelfs als het in het Nederlands is. Ik mis de Flaminganten zeker niet, aangezien ik uw Vlaams-Nationalisme niet begrijpt en nooit zal begrijpen. We zijn in 2005, iedereen spreekt van Europa en u komt met uw onafhankelijke Vlaanderen. Is dat niet paradoxaal? En over mijn eigen wortels, wel, dat heeft een zekere link met wat ik juist zei. Ik voel me Europese burger en Fransman. Belg betekent niets voor mij. De kloof tussen de twee gemeenschappen is te groot om zich nog Belg te voelen. Bovendien ben ik niet koningsgezind.Vlaming, Waal? Vlaanderen en Wallonië zijn (nog) geen landen. Waarom zou ik mij met een regio verbonden moeten voelen, die niets op een buitenlandse niveau betekent? Nee, geef me liever een land waar ze dezelfde taal spreken als ik, met een gemene cultuur. U weet het misschien niet maar de Franstalige Belgen al richting Frankrijk bekijken. Misschien niet op een politieke vlak maar in hun dagelijkse leven (TV, muziek, cinema, enz........). Ze kijken in het algemeen zelf meer naar de Franse TV dan naar hun eigen zenders. Wat vreemd voor de Vlamingen kan blijken, maar dat is de pure realiteit. En na dit, moeten we nog met een "Belgisch gevoel" komen? Nee, een beetje serieus blijven, aub.
Oud 25 februari 2005, 20:48   #174
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat ik dit forum bezoek is puur toeval. Ik zocht infos over een bepaalde onderwerp en ik ben op dit forum beland. Ik vind trouwens dat het een goeie forum is, zelfs als het in het Nederlands is. Ik mis de Flaminganten zeker niet, aangezien ik uw Vlaams-Nationalisme niet begrijpt en nooit zal begrijpen. We zijn in 2005, iedereen spreekt van Europa en u komt met uw onafhankelijke Vlaanderen. Is dat niet paradoxaal? En over mijn eigen wortels, wel, dat heeft een zekere link met wat ik juist zei. Ik voel me Europese burger en Fransman. Belg betekent niets voor mij. De kloof tussen de twee gemeenschappen is te groot om zich nog Belg te voelen. Bovendien ben ik niet koningsgezind.Vlaming, Waal? Vlaanderen en Wallonië zijn (nog) geen landen. Waarom zou ik mij met een regio verbonden moeten voelen, die niets op een buitenlandse niveau betekent? Nee, geef me liever een land waar ze dezelfde taal spreken als ik, met een gemene cultuur. U weet het misschien niet maar de Franstalige Belgen al richting Frankrijk bekijken. Misschien niet op een politieke vlak maar in hun dagelijkse leven (TV, muziek, cinema, enz........). Ze kijken in het algemeen zelf meer naar de Franse TV dan naar hun eigen zenders. Wat vreemd voor de Vlamingen kan blijken, maar dat is de pure realiteit. En na dit, moeten we nog met een "Belgisch gevoel" komen? Nee, een beetje serieus blijven, aub.
Gemene cultuur??
Dat vele Walen reeds richting Frankrijk lonken blijkt niet uit de kiesresultaten van het RWF, een partij die de aanhechting van Wallonië bij Frankrijk nastreeft. Maar ik hoop dat de Walen eindelijk gaan inzien dat ze eigenlijk bij Frankrijk horen.
België barst!
Vlaanderen onafhankelijk!
Wallonie: retour �* la France!

Laatst gewijzigd door johan : 25 februari 2005 om 20:49.
Oud 26 februari 2005, 00:17   #175
V-J-W
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Op zondag 6 maart organiseert het anti-Vlaamse FDF een grote betoging in de Vlaamse faciliteitengemeente Linkebeek. De franskilkonse mandatarissen uit de Vlaamse Rand rond Brussel roepen ook op. Zij willen de "anschluss" van enkele Vlaamse gemeenten bij Brussel... Een provocatie die doet denken aan de "retour �* Liége"-acties van de Action Fouronnaise eind de jaren '70 - begin de jaren '80. (de knokploeg van de gewezen burgemeester van Voeren José Happart, nu Waals PS-minister) Toen reageerden de Vlaamse actiegroepen met felle tegenbetogingen, de zogenaamde "Voerwandelingen".

Blijft de Vlaamse beweging nu lijdzaam toekijken??
Strijdmeetings zijn goed om de militanten op te warmen, hier is een echte tegenbetoging op zijn plaats!
Toegelaten of niet.
Franskiljons buiten!
Linkebeek is en blijft Vlaams

VVB, Voorpost, TAK....AKTIE!!

De Vlaamse Jongeren Westland zullen oproepen hier aan deel te nemen en zullen met een groep aanwezig zijn.

Cyaankali voor het FDF!
V-J-W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2005, 09:00   #176
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Allez, onze flaminganten worden behoorlijk zenuwachtig.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2005, 12:10   #177
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ga je mee betogen met je FDF-vriendjes?
Oud 26 februari 2005, 12:24   #178
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Op het nva-subforum blijft het ook opmerkelijk stil over welke actie zij zal voeren op 6 maart!
Man, zit zo niet te zeuren. Ik ben dat eeuwige gehak en geinsinueer van u ("het schijnt dat die van de N-VA", "ik heb gehoord dat") stilaan wel beu, vooral omdat er achteraf nooit iets van waar is.

Elk N-VA-lid heeft al een oproep gekregen per mail om naar de betoging van 6 maart te komen.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2005, 12:27   #179
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Nochtans verklaarde Patriot hier een weekje geleden dat die FDF-actie een schandalig initiatief was van anti-Belgen en de BUB gepast zou reageren. Maar ik vermoed dat junior weer voor zijn beurt heeft gesproken en u met uw FDF-kringetje er nog niet aan denkt francofoon imperialisme te veroordelen, nietwaar?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2005, 14:50   #180
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Man, zit zo niet te zeuren. Ik ben dat eeuwige gehak en geinsinueer van u ("het schijnt dat die van de N-VA", "ik heb gehoord dat") stilaan wel beu, vooral omdat er achteraf nooit iets van waar is.

Elk N-VA-lid heeft al een oproep gekregen per mail om naar de betoging van 6 maart te komen.
Goed zo!
Indien we met 1000 tegenbetogers zijn dan zal dit meer opschudding verwekken dan 10 "strijdmeetings".
Ik hoop dat het Vlaams Belang morgen op haar strijdmeeting "Splits B-H-V" ook klaar en duidelijk oproept om op 6 maart het FDF te verjagen uit ons Vlaamse Linkebeek!!

Op 6 maart zijn we allemaal Vlamingen, of we nu VB of NVA stemmen!
Eéndracht tegen het FDF!!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be