![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zal ik daar ook tegen protesteren. Ondertussen praten ze daar enkel Frans en geen Nederlands, dus daar protesteer ik nu tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vriend van me is onlangs gehuwd met een Braziliaanse (sprak geen van de landstalen)en daar was een vertaalster NL-PORT verplicht bij aanwezig.....Ook al voor de huwelijksaanvraag en het onderzoek (schijnhuwelijken)heeft hij die moeten boeken (en vet betalen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gipsy : 25 december 2024 om 22:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen de Ambtenaar van Burgerlijke stand is bevoegd om je al dan niet te huwen. De voorwaarden en eisen verschillen dan ook sterk van gemeente tot gemeente. Sommige gemeenten zijn heel soepel en anderen doen dan weer heel moeilijk. In een kleine gemeente waar iedereen iedereen kent kan dat heel veel verschillen met grote anonieme steden. Vergis je niet op gemeentelijk vlak is ons kent ons heel belangrijk Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 december 2024 om 08:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het koppel dat trouwt mag, op eigen kosten, een tolk meebrengen. Wat er bij het vooronderzoek gebeurt, daar weet ik uiteraard niets van, dat is iets tussen de ambtenaren en het huwende koppel. Het koppel dat huwde woonde al meer dan 5 jaar in Vlaanderen. Van een schijnhuwelijk was dus helemaal geen sprake. Op een huwelijk moeten zelfs geen getuigen meer zijn. Het mag natuurlijk, maar wordt niet in de akte opgenomen. De ambtenaar van de burgerlijke stand (in dat geval ik) tekent nadien de akte met z'n paspoort. Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 december 2024 om 08:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was in een Brusselse gemeente en het huwelijk kon alleen worden voltrokken indien er een Tolk werd voorzien voor Mevrouw gezien ze geen van beide landstalen machtig was Nu of dat de gemeenten altijd alles letterlijk volgens de wet doen betwijfel ik sterk en al zeker als het gaat over Brusselse gemeenten. PS : Ik weet ook niet over welk koppel jij het hebt ? En de wet daaromtrent lijkt me redelijk duidelijk; Als één van de partners of beide partners de Nederlandse taal niet spreekt, dan moet u een beëdigd tolk/vertaler regelen die bij de ceremonie aanwezig is. Huwelijken worden enkel voltrokken in het Nederlands. Indien 1 van beide partners of getuigen deze taal niet spreekt of verstaat, ben je wettelijk verplicht om op eigen kosten een beëdigde tolk mee te brengen. https://www.gingelom.be/huwelijk Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 december 2024 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er nooit exact op gelet of al die conducteurs dat goed doen. De taalgrens ligt ergens tussen Vilvoorde en Schaarbeek. Ik denk eerder dat deze de pech had dat er een scherpslijper op de trein zat.
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
taalwet ,nu hun stad zo hevig aan het verfransen is. Het omgekeerde zou ook waar zijn ,moest Nijvel of Waver aan het vernederlandsen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om dat te begrijpen moet je er zelf wonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik woon al heel mijn leven pal op de taalgrens. En mijn mening over de kerel die klacht indiende tegen die conducteur is duidelijk. Het is een oelewapper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe zou het anders kunnen, ze beheersen het Nederlands niet.
![]()
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Hij weet dus in welke regio hij is. Geen compassie. De Belgicisten zouden dit beter ook veroordelen, net zoals Belgie zijn bestaan dankt aan een of andere stomme opera, kan een achterlijke treinbestuurder de ondergang inluiden.
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
De Engelse claimen geen stukken grondgebied, in tegenstelling tot de "Ils nous ont pris la Flandre" franse extremisten. Iemand die Engels praat in Vlaanderen wordt daarom niet beschouwd als de voorhoede van een Engelse invasie. Voor het Frans ligt dat duidelijk anders. En met reden.
![]() |
![]() |
#138 |
|
![]() Vlamingen die de baas willen zijn in Vlaanderen zijn extremisten. Hoe kom je tot die conclusie?
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
want de Belgicisten juichen elke verder verfransing van Vlaanderen alleen maar toe. ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 26 december 2024 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() Divide et Impera, gelijk het Vlaams spreekwoord gaat.