Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2024, 03:28   #241
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Palestijnse grond, was is dat ? Waar ligt dat ? Of heb je het over het gebied dat de Britse mandaathouder in 1922 met goedkeuring van de volkerenbond ( nu : UN ) transjordanië noemt, dus ten oosten van de natuurlijke grens die de Jordaan is ?
nog ene die een en ander moet bijlezen ...

Laatst gewijzigd door piazzolla : 30 december 2024 om 03:40.
piazzolla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2024, 03:39   #242
piazzolla
Minister

Standaard

Mijn these blijft : israel heeft geen enkel bestaansrecht op palestijnse grond
noem mij 1 reden !
Oud 30 december 2024, 06:46   #243
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Israël bestaat. Da's een feit.

Ik noem dat een reden.

Dat u, en de ploeg van 2 000 000 000 dat niet leuk vinden, da's dan jammer.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt

Laatst gewijzigd door maddox : 30 december 2024 om 06:46.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2024, 07:09   #244
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Israël bestaat. Da's een feit.

Ik noem dat een reden.

Dat u, en de ploeg van 2 000 000 000 dat niet leuk vinden, da's dan jammer.
bent u bang ? "2 000 000 000" is een immens getal.

israel 'bestaat' artificieel sinds kort, onterecht en ten koste van een volk dat er al eeuwen leefde

Laatst gewijzigd door piazzolla : 30 december 2024 om 07:36.
Oud 30 december 2024, 07:21   #245
piazzolla
Minister

Standaard

ik heb het niet over bestaan van joden als volk... , wel over de palestijnen en hun eigen cultuur sinds het jaar 0, waar ze het arm land geleefd hebben

Laatst gewijzigd door piazzolla : 30 december 2024 om 07:48.
Oud 30 december 2024, 08:26   #246
piazzolla
Minister

Standaard

noem mij 1 reden !
Oud 30 december 2024, 08:27   #247
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla Bekijk bericht
Ja, ik ben bang dat de cultuur waar ik in opgegroeid ben kompleet verkracht gaat worden door die zelfverklaarde ploeg van 2 000 000 000
Citaat:
israel 'bestaat' artificieel sinds kort, onterecht en ten koste van een volk dat er al eeuwen leefde
Dat artificieel en kort kan je van al de landen in die regio wel zeggen. Uitgezonderd Turkije en Iran.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
Oud 30 december 2024, 08:39   #248
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er leefden toen ook al een miljoen joden in de streek, die zijn ook verdreven naar Israël. Of wil je die een stuk land geven in Jordanië, Egypte, Syrië en Libanon?

Israël is een goeie oplossing, de Druzen, Alawieten, Shia, Bedoeïenen en Koerden hadden ook beter een stuk gekregen bij de verdeling. Bepaalde landen hebben ze belachelijk groot gemaakt zonder rekening te houden met de bevolkingsdemografie. Al was dat natuurlijk niet zo makkelijk omdat ze niet altijd in handige klusters woonden.

Die 2.000.000.000 waren 100 jaar geleden nog maar met 200.000.000, ze zijn effectief de aardbol aan het overspoelen dus ja, we zouden daar zeker bang voor moeten zijn.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 30 december 2024 om 08:43.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2024, 15:54   #249
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Ja, ik ben bang dat de cultuur waar ik in opgegroeid ben kompleet verkracht gaat worden door die zelfverklaarde ploeg van 2 000 000 000
.
als ik het nie verkeerd voorheb, uwe cultuur is vlaanderen, uwe grond waar je geboren en getogen bent is vlaanderen (zelfs als je wil noem het maar belgisch) Ik zie vlaanderen en zijn cultuur nog niet direct uitgeroeid worden.
Oud 30 december 2024, 15:58   #250
piazzolla
Minister

Standaard

palestina en zijn grond is wel iets anders
Oud 30 december 2024, 16:12   #251
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Er leefden toen ook al een miljoen joden in de streek, die zijn ook verdreven naar Israël. Of wil je die een stuk land geven in Jordanië, Egypte, Syrië en Libanon?

Israël is een goeie oplossing, de Druzen, Alawieten, Shia, Bedoeïenen en Koerden hadden ook beter een stuk gekregen bij de verdeling. Bepaalde landen hebben ze belachelijk groot gemaakt zonder rekening te houden met de bevolkingsdemografie. Al was dat natuurlijk niet zo makkelijk omdat ze niet altijd in handige klusters woonden.

Die 2.000.000.000 waren 100 jaar geleden nog maar met 200.000.000, ze zijn effectief de aardbol aan het overspoelen dus ja, we zouden daar zeker bang voor moeten zijn.

.
sinds het ontstaan van de zelfverklaarde 'staat israel' op palestijnse grond is het daar de ene brandhaard na de andere
die miljoen joden zijn toen vertrokken naar hun 'beloofde land', nooit met het geweer tegen het hoofd verdreven geweest

"Die 2.000.000.000" ... allah tegen jahweh tegen buddah ... who's gonna win ? ..aha ! its a game

Laatst gewijzigd door piazzolla : 30 december 2024 om 16:40.
Oud 30 december 2024, 16:34   #252
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
sinds het ontstaan van de zelfverklaarde 'staat israel' is het daar de ene brandhaard na de andere
Brandhaard? Dat was die regio al sinds de hypothetische Abel en Caïn elkaar de duvel aandeden.
Citaat:
die miljoen joden zijn toen vertrokken naar hun 'beloofde land', nooit met het geweer tegen het hoofd verdreven geweest
Excuseer, maar de joden die door de Arabische Liga vriendelijk gevraagd zijn om op te hoepelen voelden geen geweld ?
Citaat:
"Die 2.000.000.000" ... allah tegen jahweh tegen buddah ... who's gonna win ?
Aan de ene kant, een bestuursysteem uitgedacht door een pedofiele verkrachter met grootheidswaanzin overgoten met een monotheïstisch sausje.
Aan de andere kant een filosofie bedacht door een gedesillusioneerde stinkend rijke prins die in essentie geweldloosheid en zorg voorop stelt....

Oud 30 december 2024, 16:41   #253
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
palestina en zijn grond is wel iets anders
Zelfs als grondstof voor glas werkt dat zand niet. Da's nu eenmaal het resultaat van gezegend door Allah te zijn.

Oud 30 december 2024, 16:48   #254
piazzolla
Minister

Standaard

maddox zijn defintie van van de gosdienst islam :
Citaat:
Aan de ene kant, een bestuursysteem uitgedacht door een pedofiele verkrachter met grootheidswaanzin overgoten met een monotheïstisch sausje.
Aan de andere kant een filosofie bedacht door een gedesillusioneerde stinkend rijke prins die in essentie geweldloosheid en zorg voorop stelt....

(kweetwel, onze maddox zijn definitie)

Laatst gewijzigd door piazzolla : 30 december 2024 om 17:00.
Oud 30 december 2024, 16:52   #255
piazzolla
Minister

Standaard

Noem mij 1 reden waarom israel bestaansrecht op palestijnse grond zou hebben !
Oud 30 december 2024, 16:59   #256
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maddox zijn definitie van van de godsdienst islam :

En waar ga ik ergens in de fout? Gewoon de escapades van Mohammed, de profeet, die in geur en kleur beschreven zijn.

We hebben het pedofiele deel, Aïsha.

En als we de andere "huwelijken" van deze perfecte man gaan bekijken. Woha, zelfs een veroverde joodse rijke schoonheid zat prima op de profeets schoot.

Dat ik Siddarta, de "proto"Budda een gedesillusioneerde prins noem, is gewoon een kurkdroge vaststelling.

Oud 30 december 2024, 17:06   #257
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
En waar ga ik ergens in de fout? Gewoon de escapades van Mohammed, de profeet, die in geur en kleur beschreven zijn.

We hebben het pedofiele deel, Aïsha.

En als we de andere "huwelijken" van deze perfecte man gaan bekijken. Woha, zelfs een veroverde joodse rijke schoonheid zat prima op de profeets schoot.

Dat ik Siddarta, de "proto"Budda een gedesillusioneerde prins noem, is gewoon een kurkdroge vaststelling.
straf wat ge daar allemaal zegt, maddox, maar uw frustraties helpen deze forum kwestie niet :
noem mij 1 reden waarom israel bestaansrecht op palestijnse grond zou hebben !

Laatst gewijzigd door piazzolla : 30 december 2024 om 17:14.
Oud 30 december 2024, 17:07   #258
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
straf wat ge daar allemaal zegt, maddox, maar uw frustraties helpen deze forum kwestie niet : noem mij 1 reden waarom israel bestaansrecht op palestijnse grond zou hebben !
Niks straf aan. Gewoon kurkdroge vaststellingen van "waarheden" van gelovigen.
Dat ik niet mee geloof, maakt van mij een gevaarlijk iemand.

Maar wat ik wel constant bewezen zie.
Het recht van de sterkste. Het enige menselijke recht dat na de wetten van de fysica echt werkt.

Laatst gewijzigd door maddox : 30 december 2024 om 17:10.
Oud 30 december 2024, 17:17   #259
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
noem mij 1 reden !
Geen zorg, piazzolla, nadat de Palestijnse grond in buurland Gaza volledig militair is gedesinfecteerd van Hamas gaat Israël dat schitterende land terug loslaten zodat zij hun vaart der volkeren verder succesvol kunnen voortzetten.

By the way, het begint wel tijd te worden dat ze eens wat stappen zetten om hun staat Gaza te laten erkennen. Blijven leuteren over de Jordaan tot de zee, over 'terugkeer' en over de westbank e.a. heeft geen zin.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2024, 17:32   #260
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
..
Het recht van de sterkste....
haha ... de sterkste, ... als je tegen een volk werkt zeer vergangkelijk hoor ...
in zijne tijd was Hitler ook den sterksten...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be