![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
|
![]() krijg je een berichtje vanuit een ver verleden.
Van een schoolkameraad (HTIKM) waarmee we heel wat beleefd hebben. Hij had nog wat foto's van Johan en Nadia in actie ... Ze zijn welkom, ik had van die Opel Ascona helemaal geen foto's meer. Ja, ondertussen zijn we al meer dan 40 jaar getrouwd. In goede en kwade dagen ... 15 jaar corrupte Belgische fiscus overleefd. Ja, daar ben ik fier op. ![]()
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 januari 2025 om 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 43.010
|
![]() Citaat:
Als je zo verder gaat ga je op de duur hier nog vermelden wanneer je naar het WC gaat.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
|
![]() Jij niks. Je hoeft ook niet te komen kijken.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.813
|
![]() Citaat:
Met jullie stoelgang alles ok?
__________________
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 43.010
|
![]() Citaat:
Deze morgen was het uitermate bevredigend.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind die aangepaste Ascona eigenlijk wel subtiel.
Wat was er onder de kap allemaal aangepast? En wat zou de Blegische miskleuring er van vinden?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
|
![]() Citaat:
2200 cc met een Cosworth krukas, drijfstangen en zuigers - goed voor zo'n 175 pk. Webers 2x 48 dco. De motor was oorspronkelijk gebouwd voor de Manta van 'Choco' .. https://rallyandraces.com/2023/03/02...ijd-met-choco/ 75% sperdifferencieel en een Quaife versnellingsbak. (eerste versnelling naar beneden) Het H-patroon was UK dus lichtjes van boven links naar onder rechts. Snel schakelen was dus aanpassen geblazen. Tweede serieuze test met de wagen na de rally sprint van Mechelen - rally van Lubeek - 1 ste speciale stage, 2de snelste tijd. De wagen stond toen nog op 'show' velgen van ATS - 2 flats en opgave. Er was toen een gedoogbeleid omdat de Belgische administratie gewoon geen oplossing had... van en naar wedstrijden en tijdens wedstrijden ... oogjes dicht. Als ik me niet vergis stond dat toen zo op het keuringsbewijs.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 januari 2025 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klinkt als een goeie lange duur rally setup. Niet echt idioot kwa PK's in verhouding tot de CC's voor die periode.
Versnellingsbakken, tja, veel keuze was er toen niet, en ze volledig zelf bouwen, da's zelfs nu nog een ferme klus. En de Miskleuring, tegenwoordig is het simpel. Als de betaalde gefaalde autotechnieker iets ziet dat niet "standaard" is, word het al moeilijk.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 886
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
|
![]() Citaat:
Ik weet dat die tandwielen toen van Canada kwamen. De boel gesmeerd krijgen aan 20.000 rpm - al was het maar voor 15 seconden - was het grootste probleem. Is uiteindelijk opgelost geraakt door de bak onder druk vol smeervet te pompen. ![]() De Firestone/Bridgestone sponsor is ons later naar het Belcar kampioenschap gevolgd. ![]()
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 3 januari 2025 om 00:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
|
![]() Bedankt, maar vrouwlief en zoon verdienen die duim eigenlijk nog meer dan ikzelf.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die moeten veel minder koppel slikken, gelukkig. Ook kon je daar elke overbrenging zien als een vloeistofkoppeling met lucht als medium. Wat was dan de reductie van de secundaire verzamelkast, 30-1?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.742
|
![]() Citaat:
De wagens reden toen over de kleine achteraf-boerenweggetjes. Omdat ik die omgeving kende als mijn broekzak (we speelden toen nog in grachten en velden ipv met playstation) ging ik bij een 'official' melden dat de coureurs vaak heel dicht naast een restant van een betonnen duiker scheurden. Dat stuk beton was compleet overgroeid maar ik wist dat het er was. Omdat het bewuste stuk op het parcour lag mocht ik natuurlijk niet gaan aanduiden waar het stuk beton juist lag en de offical wou ook eerder van mij vanaf dan dat hij aandacht besteedde aan mijn opmerking. Een beetje later knalde er een wagen vol tegen de betonnen blok, ging enkele malen overkop en er kwam politie en ambulance aan te pas. Toen ik de bewuste official op dat moment nog eens wees op het feit dat ik hem eerder op dat stuk beton had gewezen moest ik plots vertrekken. Ik mocht vooral niet in de buurt van de politie komen. Ik weet niet wat er van de coureur geworden is (zijn auto was een compleet wrak) maar die dag had de info aan een pakweg 7-jarige veel onheil kunnen voorkomen. Maar dit geheel terzijde. Over helicopter-motoren kan ik helaas niet meepraten.
__________________
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 7 januari 2025 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
|
![]() Citaat:
Een wedstrijd start steeds met ‘verkenningen’ en tijdens die verkenningen gaat piloot en copiloot actief op zoek naar zulke ‘zwarte punten’. Ze horen dus gekend te zijn en opgenomen te zijn in de notities die copiloot constant door de interphone roept. In Braine le Compte staat er onder het gebladerte zo’n 5 cm hoog afgezaagde boomstam… Iedereen wist die staan en toch knalden er steeds enkel wagens tegenaan. Eens zoekn via Youtube : Patrick Snijers BMW E30 M3 action Manx Rally
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 9 januari 2025 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.742
|
![]() Citaat:
Ikzelf in een Superman-cape om zo te zeggen. Verpruts dat beeld nu effe niet Johan... ![]()
__________________
It's just a ride. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.196
|
![]() Citaat:
We hebben alleen een andere visie op één klein détail ![]() van zodra ik een paar extra slaapplaatsen heb gecreëerd gaan we hier in Frankrijk eens een ritje met de Ducati's organiseren.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 10 januari 2025 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.308
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.742
|
![]() Citaat:
Ik moet hier echt aan alles denken eh?
__________________
It's just a ride. |
|
![]() |
![]() |