![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En elk excuus om niet te moeten uitbetalen is ook meegenomen.
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een mazoutketel is jaarlijks maar dat certificaat doorsturen naar de gemeente en de brandweer? Als privé persoon? Zo weet ik niemand die dat moet doen.
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De houtkachel weer eens aansteken sé. ![]()
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks pellets, eigen hout eerst! Deze winter wordt de voorraad weer aangevuld voor enkele jaren houtkachelplezier. Een vijftiental wilgen te knotten, een gigantische vijgenboom en een kerselaar bijsnoeien en een eik kandelaren.
![]() ![]()
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 9 januari 2025 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn brander is niet meer conform, maar ik heb de mazouttank laten verwijderen met officieel attest en brand nu uit kannen mazout. 't Is maar bijverwarming, verwarm vooral met hout. Warmtepomp ga ik ook niet meer gebruiken want in februari digitale meter. Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 9 januari 2025 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straf, heel straf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij stuurt uw documenten naar gemeente en brandweer, ik doe dat niet.
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kan wel zijn, maar ik zou er niet gerust op zijn, als uw kot afbrand omdat uw stookinstallatie mankeert en die is niet gekeurd, dan kunnen ze dat met niet al te veel moeite spelen dat gij geen goeie huisvader zijt die braaf zijn spullen onderhoud en laat controleren. Alle redenen zijn goed om al was het maar een stukske niet te moeten betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het gaat, in mijn geval, over nieuwbouw en dan is een aardgasaansluiting niet meer van toepassing... Dat hybride-systeem kan ik dus wel schrappen...
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nee. wat ook kan dat is een infrarood paneel zeker als ge daarbij nog zonnepanelen hebt liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik kan u nog verzekeren: als ze geen oorzaak vinden is het kleinste prutske genoeg om het op de (niet onderhouden) mazoutbrander te steken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik geloof nooit dat je er met "de keuringsverslagen zijn verbrand" onderuit komt. 't Gaat over verzekeringen eh, die zit je niet zo maar in hun zakken...
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 9 januari 2025 om 13:57. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja kijk, de overheid wil geen gas of mazout en elektriciteit, een warmtepomp, is voor een bestaande woning meestal geen optie. Ze drijven de bevolking naar niet reglementaire alternatieven.
Al meerdere keer het gesprek aangegaan met diverse installateurs. Geen enkele heeft een degelijke, betaalbare, oplossing om in een bestaande woning gas en mazout te vervangen. Wel….fuck de overheid dan.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 9 januari 2025 om 14:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik overweeg een nieuwe woning te bouwen maar als ik dan kijk naar de mogelijkheden voor verwarming wordt het lastig. WP met vloerverwarming is de tegenwoordig gangbare oplossing maar dat wil ik niet omdat ik niet wil dat mijn huis dag en nacht op dezelfde temperatuur gehouden moet worden. Overdag 17 a 18 en 's avonds 23 (in de herfst en winter) is blijkbaar teveel gevraagd voor die 'nieuwe technologie'... Bovendien vind ik het nog geen beetje absurd dat we, in tijden waar we zuinig met energie moeten omgaan, nagenoeg verplicht worden een toestel te gebruiken dat dag en nacht moet draaien. Momenteel liggen de kaarten zo dat ik waarschijnlijk ga opteren voor een pelletkachel met kanalisatie naar andere kamers en bijkomend (als de pelletkachel niet brandt) in de badkamer een elektrisch verwarmingstoestel. Verder zou ik toekomstgericht wel alle kamers al voorzien van de buizen voor vloerverwarming. Je weet maar nooit. Enige probleem is nu nog warm water...
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 9 januari 2025 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |