Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2025, 09:19   #241
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik alvast vind dat allemaal niet kunnen als het waar is, net zoals boeken waarin staat dat gender een sociaal construct is vervangen door bijbels. Maar ik voel eerlijk gezegd wel een beetje leedvermaak. Decennia lang was het omgekeerd en toen was iedereen die dit aanklaagde een fantast, overdreef of moest zijn racistische xenofobe islamofobe transfobe wappie bakkes houden.
ik begrijp de toevoeging "als het waar is" niet zo goed. Waarom twijfelt ge daar aan? In het vb. van de cartoon van Kamagurka, denkt ge dat die dan uit zijn nek lult en die cartoon niet werd verwijderd? In het geval van boosten/shadow-bannen op X, zie naar het voorbeeld van AfD? Die data spreken voor zich?

Wat zou er niet waar zijn?

Ik begrijp natuurlijk het leedvermaak. Het is onzin natuurlijk, maar het is u van harte gegund.

Citaat:
Ergens schreef iemand dat als George Soros miljarden uitgeeft om de publieke opinie te beïnvloeden en tienduizenden activisten te financieren met onder meer zijn open society foundation de goegemeente daar blijkbaar minder problemen mee heeft dan wanneer Musk er mee begint.
"ergens schreef iemand dat"....

Dat is de mate van kritisch denken tegenwoordig aan de rechterzijde. Iemand zei dat, wat die zegt staat mij aan, ik geloof het.

Is het ooit in u opgekomen om eens precies uit te zoeken wat Open Society Foundation effectief doet? Merk ook de ironie op dat mensen aan de (extreem) rechterzijde, een organisatie wiens doel het is op open samenlevingen te versterken, gezien wordt als de vijand van... open samenlevingen.

Ik zou denken dat dat zou aanzetten tot kritische zelfreflectie...

Citaat:
Niemand kan beweren dat onze open samenleving met haar poreuze grenzen er momenteel goed aan toe is. De globalisering is te snel gegaan en teveel mensen in het westen (en quasislaven in het oosten ook trouwens) zien er van af.

Dat de klepel even langs de andere kant doorslaat is dan ook niet onbegrijpelijk. Hopelijk wint het midden stilaan terug veld. Maar vooralsnog zie ik (aan de universiteiten) weinig verandering. Er zitten daar een hele boel compleet incapabele activisten professor te spelen op posten waar ze nooit hadden mogen zitten. Zolang daar niets verandert en zolang onze grenzen poreus blijven mogen Musk en co van mijn part nog een tijdje doorgaan. Als het doel de middelen heiligt voor de een dan ook voor de ander.
Awel, ik hoop ook dat het midden terug terrein wint. Ik denk niet dat de weg daar naartoe is op "de klepel helemaal de andere kant te laten uitslaan" (wat dat precies ook zou inhouden in de praktijk).

Wat betreft uw uitspraak over universiteiten, ook hier zou je even een stapje achteruit mogen zetten en vaststellen dat dergelijke aanvallen een rode vlag zijn. Uitspraken als "Activistische rechters", "activistische proffen",... Ziet ge daar het risico niet van in?...

Citaat:
Pas als aan de fundamenten van de democratie geraakt wordt, als bvb Trump voor een derde termijn zou gaan, gaan ze echt te ver. Het is veel belangrijker na te gaan vanwaar Musks geld komt dan wat hij er mee doet. Tot dan, van eigen deeg een koekje.
Geniet van het koekjesbakken, voor zolang het duurt...
Oud 17 januari 2025, 09:58   #242
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

President Musk krijgt een eigen office in het White House.
Waar zijn de Deep State complotisten nu?
USA is nu ook officieel een oligarchie.

https://www.independent.co.uk/news/w...-b2679378.html

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 januari 2025 om 10:00.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2025, 10:08   #243
wagner.666
Europees Commissaris

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
President Musk krijgt een eigen office in het White House.
Waar zijn de Deep State complotisten nu?
USA is nu ook officieel een oligarchie.

https://www.independent.co.uk/news/w...-b2679378.html
T'ja dade, de Woke cultuur is er binnenkort vergeten tijd, U aanpassen of de strop pakken,
Oh en dt trollen gaan het ook zeer moeilijk krijgen, dus uw leven omgooien zal meer dan nodig zijn. Terug mens worden onder de mensen.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2025, 10:21   #244
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
T'ja dade, de Woke cultuur is er binnenkort vergeten tijd, U aanpassen of de strop pakken,
Oh en dt trollen gaan het ook zeer moeilijk krijgen, dus uw leven omgooien zal meer dan nodig zijn. Terug mens worden onder de mensen.
Woke Musk heeft collega Maga Asmongold zijn ‘vinkje’a afgenomen omdat Asmongold bekend gemaakt heeft dat Musk anderen betaalt om onder Musk zijn naam videdeogames te spelen.
Wat een kleuter.

https://www.forbes.com/sites/danidip...eud-explained/

Citaat:
Like many gaming streamers, Asmongold watched Musk’s livestream of Path of Exile 2 and came to the conclusion that Musk did not know how to play the game properly.

Asmon took it a step further, and challenged Musk to prove that he had reached level 97 by himself.

If Musk could prove this, Asmon promised that he would stream on X (Twitter) for a full year. Once the news of Asmon’s challenge made its way to X, Musk didn’t take the criticism very well.

Musk, who had been following Asmongold on X, quickly unfollowed the Twitch streamer. Asmon then reacted to Musk in a video titled “Elon Musk has lost it,” stating:

“Elon unfollowed Asmon? He’s probably not happy about the PoE video. There’s no way he played that account … it was so obvious! You cannot get mad at me for bringing this up. Everybody was talking about this. Come on, man.”
Oud 17 januari 2025, 10:29   #245
wagner.666
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Woke Musk heeft collega Maga Asmongold zijn ‘vinkje’a afgenomen omdat Asmongold bekend gemaakt heeft dat Musk anderen betaalt om onder Musk zijn naam videdeogames te spelen.
Wat een kleuter.

https://www.forbes.com/sites/danidip...eud-explained/
Leeft u maar nog ne keer goed uit, Musk ga da boeltje hier opkopen en de wokers eraf zwieren.
Oud 17 januari 2025, 10:31   #246
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

They're eating the doooooogs.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2025, 10:35   #247
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Neeneen, sinds Trump en Musk president elect zijn is dat gestopt!
Weer een mirakel van de Heilige Tweevuldigheid!
Oud 17 januari 2025, 10:38   #248
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Leedvermaak als een objectief; onderweg sneuvelen vrijheden, maar dat is van onderschikt belang...
Oud 17 januari 2025, 10:47   #249
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
ik begrijp de toevoeging "als het waar is" niet zo goed. Waarom twijfelt ge daar aan? In het vb. van de cartoon van Kamagurka, denkt ge dat die dan uit zijn nek lult en die cartoon niet werd verwijderd? In het geval van boosten/shadow-bannen op X, zie naar het voorbeeld van AfD? Die data spreken voor zich?

Wat zou er niet waar zijn?

Ik begrijp natuurlijk het leedvermaak. Het is onzin natuurlijk, maar het is u van harte gegund.
Rechtsen werden toch ook niet geshadowbanned ? De bedrijven onder ABC zorgen er toch ook enkel maar voor dat er minder leugens en valse propaganda zichtbaar zijn. Dat ondervind ik elke dag wanneer ik zoekmachines gebruik. Twijfel aan alles.

Citaat:
"ergens schreef iemand dat"....

Dat is de mate van kritisch denken tegenwoordig aan de rechterzijde. Iemand zei dat, wat die zegt staat mij aan, ik geloof het.
Maakt dat voor zo'n uitspraak echt uit ? Het gaat niet om een feit dat hoeft gecheckt te worden. Die uitspraak had van mezelf kunnen komen want ik sta daar achter. Overdrijf je nu niet een beetje ?

Citaat:
Is het ooit in u opgekomen om eens precies uit te zoeken wat Open Society Foundation effectief doet? Merk ook de ironie op dat mensen aan de (extreem) rechterzijde, een organisatie wiens doel het is op open samenlevingen te versterken, gezien wordt als de vijand van... open samenlevingen.

Ik zou denken dat dat zou aanzetten tot kritische zelfreflectie...

Kijk er wordt Soros veel aangewreven wat niet klopt, er doen een pak leugens de ronde zoals de debetkaarthoax, het feit dat hij zoals Poetin karavanen vluchtelingen zou organiseren, ... . Maar soms klopt het wel wat men schrijft. Ik heb enkele boeken gelezen van Soros. Ik ben zijn OSF honderden keren tegengekomen in artikels of op sites van NGO's over hun inkomsten; er zijn amper 'linkse' NGO's te vinden die er niet rechtstreeks of onrechtstreeks door ondersteunt worden. Sommigen leveren normaal werk maar velen zijn open grenzen extremisten en ondersteunen illegaliteit. Dat is gewoon een feit. En massa-immigratie ondergraaft de open samenleving.

Citaat:
Awel, ik hoop ook dat het midden terug terrein wint. Ik denk niet dat de weg daar naartoe is op "de klepel helemaal de andere kant te laten uitslaan" (wat dat precies ook zou inhouden in de praktijk).
Dat is nu eenmaal hoe de wereld draait. En het brengt meestal niet veel goeds teweeg. Kijk naar de toestand van de zwarte die verslechterde ipv verbeterde nadat de segregatie werd afgeschaft in de VS omdat men toen ging positief discrimineren, overal racisme begon in te zien terwijl die net afnam en hun wil en determinatie om op eigen kracht vooruit te geraken brak.

Citaat:
Wat betreft uw uitspraak over universiteiten, ook hier zou je even een stapje achteruit mogen zetten en vaststellen dat dergelijke aanvallen een rode vlag zijn. Uitspraken als "Activistische rechters", "activistische proffen",... Ziet ge daar het risico niet van in?...
Hangt ervan af. Ik vind het niet erg dat een prof activistisch is buiten zijn beroepsveld. Een Marc Van Ranst mag zoveel razen als hij wil. Dat er echter aan hele beroepsvelden (de social sciences bvb - niet te verwarren met de oude richting sociologie) niets wetenschappelijks meer is maar dat die puur activistisch zijn ... daar zou jij misschien beter een rode vlag in zien. Toen ik eens wat op een website van een universiteit surfte kwam ik wetenschappelijke papers tegen die zelfs nog niet op De Standaard als opiniestuk zouden geplaatst worden.

Activistische rechters die naar de letter van verouderde wetten beginnen oordelen ipv hoe ze bedoeld waren en geen rekening houden met de veranderende omstandigheden ondergraven de samenleving. Hoeveel duizenden Europeanen zijn al niet gesneuveld onder de aanslagen en messen van de kolonisten. Waar zijn die mensen hun mensenrechten ? Als de meeste mensen in delen van de wereld leven waar de mensenrechten slecht of niet worden gerespecteerd is het niet aan rechters in dat kleine deeltje van de wereld waar dat wel gebeurd om al die mensen daarin toe te laten. Dat gaat niet. Oorlogsvluchtelingen moeten in buurlanden worden opgenomen, niet van over de hele wereld in West-Europa worden toegelaten omdat dit moet van activistische rechters. Ook de hele lgbtqa2sp++ gemeenschap van de hele wereld moet niet het recht krijgen om naar hier te komen. Dat laatste ondergraaft trouwens Soros inspanningen in de rest van de wereld.

Boycot BYD, MG, RAM, Dodge!

Breng het kolenwoud terug.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2025, 10:51   #250
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leedvermaak als een objectief; onderweg sneuvelen vrijheden, maar dat is van onderschikt belang...
Overal in Europa en de VS kotst de bevolking het "Woke-gedoe" en ongecontroleerde massa-migratie uit. Wat in de VS nu gebeurt is volledig voor de rekening van de Dem's.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2025, 18:36   #251
wagner.666
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wooooffffff

het bijt
Oud 17 januari 2025, 18:40   #252
wagner.666
Europees Commissaris

Standaard

Allee, de europese dictators gaan zich nog eens over het vrije woord uitspreken en proberen te verbieden, de Woke schaapjes gaan in hun handjes klappen van plezier.

Citaat:
Europese Commissie breidt onderzoek naar X uit
De Europese Commissie verdiept haar onderzoek naar mogelijke overtredingen van Europese regels voor sociale media door X. Het dagelijks bestuur van de Europese Unie eist dat X binnen een maand informatie geeft over recente aanpassingen aan algoritmes, die de gebruikers berichten laten zien.
Citaat:
De EU voerde die wet in om sociale media te verplichten hun gebruikers te beschermen tegen bijvoorbeeld nepnieuws, terroristische inhoud en onlinehaat.
https://www.hln.be/binnenland/europe...-uit~aecc8a72/
Oud 17 januari 2025, 23:45   #253
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

MAGA oorlog tegen Musk.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250116_96165759

Citaat:
Al weken gaat het sloopwerk door. “Hem stoppen is een persoonlijke missie geworden”, aldus Steve Bannon zelf. “Omdat hij (Musk, red.) zo veel geld gaf, tolereerde ik hem. Maar nu niet meer.” Het is een standpunt dat gedeeld wordt door veel hardliners in de wereld van ‘Make America Great Again’ (MAGA). Ze apprecieerden het dat Musk achter Trump ging staan, maar voelen zich verraden nu hij als lid van de elite een vooraanstaande plaats opeist. “Hij is een bekeerling die nog jaren op de achtergrond moet studeren en geen prominente rol mag aannemen. Of ik maak hem een kopje kleiner”, dreigde Bannon.
Oud 19 januari 2025, 10:11   #254
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wallonië omhelst Musk en gaat alweer een batterijpark van 85 millioen euro laten plaatsen in de buurt van Mons.

Citaat:
https://ambarimjakarta.org/shocking-...nergy-is-here/

Tesla is revolutionizing the energy landscape with a groundbreaking energy storage project in Belgium. In partnership with Energy Solutions Group (ESG), the renowned electric vehicle manufacturer is set to deploy Tesla Megapacks at a former cement factory site in Harmignies. This ambitious initiative, valued at approximately 85 million euros (around $87.4 million), will harness an impressive 75 MW of power while storing up to 300 MWh of energy.

The funds for this state-of-the-art battery energy storage system (BESS) come from a combination of a governmental loan and bank credits from KBC, with support from the electricity operator Elia. The project is expected to be completed by year-end, marking a significant moment in Belgium’s renewable energy efforts.
https://www.teslarati.com/tesla-land...apack-belgium/

Niets bijzonders want er staan meerdere Europese landen te springen om Tesla opslagparken te zetten:
Frankrijk: https://www.smart-energy.com/industr...-largest-bess/
Nederland: https://www.s4-energy.com/blog-posts...torage-project

enz...

Laatst gewijzigd door Micele : 19 januari 2025 om 10:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2025, 10:22   #255
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leedvermaak als een objectief;
We hebben een halve eeuw onder het linkse woke beleid geleefd. Laat ons even genieten van het zicht op de kerende tanker.

Citaat:
onderweg sneuvelen vrijheden, maar dat is van onderschikt belang...
Welke vrijheden zijn er gesneuveld?
Oud 19 januari 2025, 10:24   #256
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag nu vrijelijk homo's en andere niet extrechtsen uitschelden, maar kritiek op Musk/Tesla/Meta etc. is niet toegestaan.
Tja, het is nu even omgekeerd hé.
Oud 19 januari 2025, 10:25   #257
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Erg benieuwd wat onze collega forummers die de hele tijd “censuur!” En “free speech!” Daarvan vinden
Hetzelfde als de linksen vonden toen het omgekeerde gold (transgender goed, Trump/Musk slecht), nl. dit is dik OK.
Oud 19 januari 2025, 10:28   #258
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het doel de middelen heiligt voor de een dan ook voor de ander.
Voila, zo denk ik er ook over, Voltian.

Verwacht niet dat niet-linksen zich als pastoors over uw welzijn gaan bekommeren.
Oud 19 januari 2025, 10:32   #259
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Merk ook de ironie op dat mensen aan de (extreem) rechterzijde, een organisatie wiens doel het is op open samenlevingen te versterken, gezien wordt als de vijand van... open samenlevingen.
De echte ironie is dat een schimmige wereldwijde organisatie die zich toelegt op de afbraak van de maatschappij, het blokkeren van elke tegenstand en het vernietigen van de democratie, zichzelf "open society foundation" noemt.

Die leugen, én de achterbakse manier van werken, is onuitstaanbaar.

Musk doet het tenminste open en bloot terwijl Soros zichzelf buiten schot houdt.
Oud 19 januari 2025, 11:00   #260
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
We hebben een halve eeuw onder het linkse woke beleid geleefd. Laat ons even genieten van het zicht op de kerende tanker.
"woke" bestaat nog geen halve eeuw Gidius.

verander "woke" door "neoliberaal" en ge hebt eenzelfde niet-zeggende uitspraak. Dus, wat bedoelt ge precies?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Welke vrijheden zijn er gesneuveld?
Het meest recente voorbeeld: Boosting AfD en shadowbanning andere partijen op Twitter. m.a.w. Twitter als de nieuwe "openbare omroep" maar dan onder volledige controle van de executieve. Da's niet gezond he. Persvrijheid onder druk.

Verder is ook wel duidelijk dat moslims zich best steeds meer gedeisd houden. Vrijheid van religie onder druk

Mijn indruk is dat je 10-15j geleden evengoed scherpe tegenstellingen had tussen links en rechts maar dat er nog een absolute "common ground" was waar iedereen het over eens was, namelijk: democratie is goed, vrijheid is goed, mensen zijn gelijk,... Dat lijkt nu toch een wat minder, met dan vooral extreem rechts (maar ook extreem links!) die dat niet meer onderschrijven.

En de rechtsen trekken zich daar niks van aan, want die kunnen nu eindelijk eens lachen met de linksen omdat ze zogezegd voor het eerst in een halve eeuq terug aan de macht zijn. Of zoiets.

Ik beschouw mijzelf als gematigd rechts; wat ik nu zie gebeuren is kind met badwater weggooien.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be