![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Komt er een Arizona-coalitie? | |||
| Ja |
|
22 | 61,11% |
| Neen |
|
14 | 38,89% |
| Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#5601 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik lees hier soms dat de NVA zich niet voor een staatshervorming zou interesseren.
Gisteren echter meldde ‘Het Laatste Nieuws’: Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
|
|
#5602 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ga hier even terugkoppelen naar wat reservespeler eerder zei en hij zetelt in de partijstructuur van N-VA : "we hebben vooral campagne zitten voeren over socio-economische keuzes, over het veiligstellen van de Vlaamse welvaart en niet zozeer over het communautaire". Dit zinnetje vertelt heel het verhaal : wees nu toch eens eerlijk : niemand gaat toch geloven dat BDW nu in de laatste rechte lijn van zijn eigen formatie en waar hij wéét dat er nog een paar heeeel moeilijke knopen gaan moeten doorgehakt worden hara-kiri gaat plegen door vendelierspraat te beginnen verkopen tegen de andere onderhandelaars ? Maar dat hij wat verbale communautaire ambities moet via de pers rondstrooien voor zijn eigen achterban is toch ook te begrijpen ? Zijn ouwe VU vendeliers moeten ook blij zijn & blijven. Die horen dat graag. Ze kicken daarop. Dat is hetgene dat hunne moteur doet blijven draaien. Confederale verhalen zijn hun afrodisiacum.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 16 januari 2025 om 20:44. |
|
|
|
|
|
|
#5603 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nu N-VA de regeringsformatiegesprekken explodeert met confederalismeblaaskoek, wie gaat de volgende Koninklijke bemiddelaar worden ?
Ik hoop dat de Koning kiest voor Hedebouw (PTB/PVDA) - Van Grieken (Vlaams Belang). Wie verwacht jij ? Bart De Wever heeft zijn kans gehad als formateur en onze tijd verprutst.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#5604 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#5605 |
|
|
Die willen eigenlijk allemaal naar Frankrijk gaan wonen, en spuwen op België, nietwaar?
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 16 januari 2025 om 21:54. |
|
|
|
|
|
#5606 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Twee vrienden, Jefke en Lowieke, hadden een wekelijkse pot van 100 euro. Al jaren was het zo dat ze er uit namen wat ze wilden tot het geld op was. Op een keer merkt Jefke op dat Lowieke steevast meer geld uit de pot nam dan hijzelf, de verhouding was ongeveer 65 / 35. Jefke tegen Lowieke: "Seg Lowieke, jij neemt iedere week een pak meer geld uit onze pot, ik vind dat niet eerlijk, ik wil ook wel eens iets meer hebben." Lowieke: "Sorry Jefke, maar ik ben dat nu gewoon, ik vind dit een verworven recht." Jefke: "Lowieke, zo kan het echt niet verder, Ik steek iedere week 60 euro in de pot en jij steekt er maar 40 euro in, maar als het gaat over het geld er uit halen, haal jij er 65 euro uit en voor mij blijft er dan maar 35 euro over. Lowieke: "Jij gaat werken, ik leef van een uitkering, ik vind het goed zoals het is." Jefke: "Als jij ging werken kon je ook meer in de pot stoppen, dan konden we beide iets meer uitgeven." Lowieke: "Waarom zou ik gaan werken? Ik kom toe met hetgeen ik heb." Jefke: "Als het zo zit, dan stel ik voor dat we stoppen met die pot. Ieder zorgt zelf voor de euro's die hij wilt uitgeven." Lowieke is uiteraard niet akkoord. |
|
|
|
|
|
|
#5607 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5608 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ander en beter. Gaat Bart De Wever er nog 13 dagen de schijn inhouden voor hij als formateur zijn pijp aan de Koning geeft ? Bart De Wever is burgemeester van Antwerpen en partijvoorzitter. Hij heeft wel wat beters te doen dan schijnonderhandelingen voor te zitten en zogezegd premierschap na te jagen.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#5609 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Wever vertelt op de nieuwjaarsreceptie het verhaal van Jefke en Lowieken voor zijn achterban te plezieren, en gaat de dag erna terug voortwerken aan het saneren van 'de pot'. |
|
|
|
|
|
|
#5610 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De inkomensongelijkheid vergroot sinds 2009 ! Prof. Decoster (KUL) toont aan dat het kapitaalsinkomen in de nationale rekeningen aan de oppervlakte komt. Na 2012 verdampte onze intrest op spaarboekjes. De inflatie groeide... "Hoe rijker, hoe kleiner de totale belastingdruk". Vooral voor de 1 % suoerrijken. Bij Bouchez moet alles wijken voor de belangen v.d. (super)rijken. |
|
|
|
|
|
|
#5611 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5612 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
T'is genoeg geweest.
|
|
|
|
#5613 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#5614 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Maar dan kan u op het laatste het toch weer niet laten om labelkes te kleven en wat plat te schelden. Zielig dat het niet op een normale manier kan. Doet u in het echte leven ook zo denigrerend over alles en nog wat? Wordt u daar gelukkig van, van al die haat?
|
|
|
|
#5615 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niettegenstaande alles droeg hij géén haat tegen de Duitsers. |
|
|
|
|
|
|
#5616 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, jullie. Moet ik je voor de zoveelste keer de link geven naar je eigen keuze in de enquête over stem intenties ?
|
|
|
|
|
|
#5617 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Kom zeg. Het is hier geen kleutertuin.
|
|
|
|
#5618 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#5619 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Haat reserveer ik strikt voor de categorie politieke vijanden aka het Vlaams Blok. Al minstens tien keer toegelicht trouwens... |
|
|
|
|
|
|
#5620 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Of kan u een quote geven waar ik zeg dat ik geen homo's kan verdragen.
|
|