Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2025, 18:19   #41
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Begrijpend lezen en NN, het zal nooit goedkomen.
Ik heb het hier over cheques voor leefloners, over niets anders.
Laat daar dan ook de discussie over gaan.
Ok. Ik ben analfabeet, heb een iq van 35 en ik begrijp niks.
Tevreden nu?
ps: Ik kan ook niet tellen. 3+4= 10.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2025, 18:22   #42
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begrijpend lezen en NN, het zal nooit goedkomen.
Ik heb het hier over cheques voor leefloners, over niets anders.
Laat daar dan ook de discussie over gaan.
Wie haalde de mensen die leven van een ziekteuitkering erbij? U!
Schandalig toch dat die luie gehandicapten niet willen werken...
Oud 18 januari 2025, 18:23   #43
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
... totdat gij zélf wegens te zwaar geachte ziekte niet meer gaat kunnen werken, zeker?

Reservespeler zal dan hééééééél blij zijn met zijn bonnen of zijn plastieken kaart

Laatst gewijzigd door NieuwNoors : 18 januari 2025 om 18:26.
Oud 18 januari 2025, 19:18   #44
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik beken.
Ik krijg elke maand een ziekteuitkering als invalide. Al 5 jaar+. Schandalig! Ik werk natuurlijk ook in't zwart! Wel 15 uur per dag.
Dankzij Reservespeler kan ik volgende keer dat ik bij de adviserend arts moet verschijnen zeggen dat ik niet begrijpend kan lezen.
Waarschijnlijk word ik dan mentaal gehandicapt verklaard en kan ik nog meer profiteren. In ieder geval tot aan mijn pensioen. In het slechtste geval krijg ik dan een plastieken kaart.
Oud 18 januari 2025, 22:14   #45
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zijn er mensen die nooit meer kunnen werken.
Maar eigenlijk is dat een aparte categorie, heel mensen op de ziekenkas zijn nog perfect in staat om te werken.
Herinner u de schandalen met die Turkse bemiddelaar die samenwerkte met een corrupte dokter.
Heel mensen mss wel. Halve mensen zeker niet.
Oud 18 januari 2025, 22:28   #46
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doppers en mensen die op de ziekenkas staan, zijn eigenlijk feitelijk mensen die beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt, zij moeten eigenlijk tijdelijk gebruik maken van deze uitkeringen. Ik weet dat dit hier in België ontspoord is.
[/quote]

Potentieel wat?[/quote]

Ontkent u nog steeds dat u het alleen over leefloners had?
Daarenboven schoffeerde u mij + alle andere zieken en gehandicapten.
En als kers op de taart dacht u het u te kunnen permiteren om mij het zwijgen op te leggen! Met uw: "zwijg".
Waar haalt u het lef vandaan?

Ook uw opmerking dat ik niet begrijpend kan lezen is gemeen.
Ik ben mss (volgens u) niet in staat om begrijpend te lezen maar ik ben gelukkig wèl in staat om geen domme DT- fouten te maken.
Ieder zijn / haar specialiteit zeker?
Oud 18 januari 2025, 22:29   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Reservespelers idee heeft een begrijpbare basis. Maar zoals Big F zou aanhalen "het is niet legaal haalbaar".

Daarentegenover, een idee dat ik hier al een paar keer heb aangehaald.

In plaats van geld en "gratis dingen" te geven aan "behoeftigen", geef iedereen dezelfde basis.

Bescherming tegen de elementen, voldoende en gezonde (desnoods vegankosjerhalal)voeding, drinkbaar water, hygiëne, basis medische zorg. En dit zonder verplichting.
Wil een rijke stinkerd deze basisbehoeften "gratis" gebruiken, dat kan. Wil een arme sloeber bibberen in een kartonnen doos onder een brug, zonder anderen lastig te vallen, dat kan.

Moderne legers hebben deze dingen bijna perfect uitgewerkt voor eigen troepen.
Laat ons die kennis gebruiken.
Oud 18 januari 2025, 22:30   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door maddox : 18 januari 2025 om 22:30.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2025, 22:46   #49
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Reservespelers idee heeft een begrijpbare basis. Maar zoals Big F zou aanhalen "het is niet legaal haalbaar".

In plaats van geld en "gratis dingen" te geven aan "behoeftigen", geef iedereen dezelfde basis.

Bescherming tegen de elementen, voldoende en gezonde (desnoods vegankosjerhalal)voeding, drinkbaar water, hygiëne, basis medische zorg. En dit zonder verplichting.
Wil een rijke stinkerd deze basisbehoeften "gratis" gebruiken, dat kan. Wil een arme sloeber bibberen in een kartonnen doos onder een brug, zonder anderen lastig te vallen, dat kan.

Reservespeler opende dit topic met de titel: " Is het een goed idee om leeflonen uit te betalen met cheques"?

Amper enkele posts later zegt hij dat doppers en mensen die op 'ziekenkas' staan zo vlug mogelijk terug aan't werk moeten.
Ik vind het nogal een verschil! Zwaar zieke en gehandicapte mensen kunnen gewoon niet meer werken. NIET!

Ik vind het schokkend dat zieken en gehandicapten geen uitkering meer zouden mogen ontvangen. De meesten hebben decenia-lang bijgedragen en afgedragen!
Verder; wat bedoelt u met "gratis" dingen?
Ik heb nog nooit in heel mijn leven iets gratis gekregen en ik wil dat ook niet.
Oud 19 januari 2025, 00:02   #50
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U bent het blijkbaar eens met Reservespeler ....
U gooit ook iedereen op dezefde hoop.
Doppers, leefloners en zieken/ gehandicapten.
Ik ben echt geshockeerd te lezen dat jullie denken dat zieken en gehandicapten , kortom mensen die niet meer kunnen werken, gratis dingen zouden krijgen. Welke? Ook ben ik geshockeerd dat jullie over "behoeftigen" spreken! Voor mezelf sprekend; ik ben helemaal geen behoeftigde!
Oud 19 januari 2025, 00:12   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
U bent het blijkbaar eens met Reservespeler ....
U gooit ook iedereen op dezefde hoop.
Doppers, leefloners en zieken/ gehandicapten.
Ik ben echt geshockeerd te lezen dat jullie denken dat zieken en gehandicapten , kortom mensen die niet meer kunnen werken, gratis dingen zouden krijgen. Welke? Ook ben ik geshockeerd dat jullie over "behoeftigen" spreken! Voor mezelf sprekend; ik ben helemaal geen behoeftigde!
Neen, ik spreek over iedere "Belg". Niet behoeftige

Citaat:

En neen, ik ben niet akkoord met Reservespelers idee.
Teveel mogelijkheden om misbruik van te maken of echte hulpbehoeftigen mee te in de grond te stampen.
Oud 19 januari 2025, 10:52   #52
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik spreek over iedere "Belg". Niet behoeftige

En neen, ik ben niet akkoord met Reservespelers idee.
Teveel mogelijkheden om misbruik van te maken of echte hulpbehoeftigen mee te in de grond te stampen.
Dank u!
Oud 19 januari 2025, 11:11   #53
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt helemaal.
Maar er zijn heel veel mensen die wel nog kunnen werken.
....
Wat men heel vaak ten onrechte doet is denken dat mensen die nog kunnen (1) gaan werken ook nog kunnen (2) gaan werken.

De kunnen (1) staat voor kunnen werken naargelang hun persoonlijke situatie.
Ik ken dat, ik zit in zo'n situatie.
Ik kan nog werken (en wil dat ook) maar met beperkingen.

De kunnen (2) staat voor de mogelijkheid om te kunnen gaan werken doordat je werk vindt, doordat een werkgever je aan wil werven.

En dat is vaak nog een heel ander gegeven.

Heel vaak staan werkgevers weigerachtig over zo'n mensen aanwerven.

Als ik het in mijn geval mag verduidelijken:
-ik zit met behoorlijke fysieke beperkingen. Daardoor kan ik de jobs die ik vroeger deed en waar ik ervaring in heb niet langer uitvoeren. Ik moet dus solliciteren voor jobs waar ik geen ervaring in heb en nog minder van ken. Werkgevers staan niet te springen om werknemers die niet geschikt zijn voor de job aan te werven.

-veel werkgevers staan huiverachtig tegenover werknemers met een minder fantastische medische achtergrond. "DIe mens is zwaar ziek geweest, wie weet blijft die daar last van ondervinden en gaat me dat geld en tijd kosten." Dat gebeurt veeeel vaker dan je zou denken.

-als je dan nog eens het bijkomend nadeel van gevorderde leeftijd hebt wordt het helemaal moeilijk. Werkgevers zien je 4/5 aanvragen, ze zien je profiteren van de talloze rimpeldagen waar je recht op hebt, ze zien je binnen een paar jaar op pensioen vertrekken. Als er dan ook nog een jonge snaak voor de job komt solliciteren kan je het als ouwe rakker wel schudden.

Dus als mensen het hebben over zieken die nog wel kunnen gaan werken moet je altijd het onderscheid maken tussen kunnen op persoonlijk vlak en kunnen op basis van 'de kans krijgen'.
Dat wordt vaak vergeten.

Men doet altijd alsof mensen die 'nog kunnen gaan werken' gewoon morgen aan de slag kunnen zijn als ze dat willen.
En dat klopt niet.

Lang niet iedereen die nog kan werken krijgt daar ook de kans toe.

Laatst gewijzigd door BigF : 19 januari 2025 om 11:12.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2025, 11:22   #54
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wat men heel vaak ten onrechte doet is denken dat mensen die nog kunnen (1) gaan werken ook nog kunnen (2) gaan werken.

De kunnen (1) staat voor kunnen werken naargelang hun persoonlijke situatie.
Ik ken dat, ik zit in zo'n situatie.
Ik kan nog werken (en wil dat ook) maar met beperkingen.

De kunnen (2) staat voor de mogelijkheid om te kunnen gaan werken doordat je werk vindt, doordat een werkgever je aan wil werven.

En dat is vaak nog een heel ander gegeven.

Heel vaak staan werkgevers weigerachtig over zo'n mensen aanwerven.

Als ik het in mijn geval mag verduidelijken:
-ik zit met behoorlijke fysieke beperkingen. Daardoor kan ik de jobs die ik vroeger deed en waar ik ervaring in heb niet langer uitvoeren. Ik moet dus solliciteren voor jobs waar ik geen ervaring in heb en nog minder van ken. Werkgevers staan niet te springen om werknemers die niet geschikt zijn voor de job aan te werven.

-veel werkgevers staan huiverachtig tegenover werknemers met een minder fantastische medische achtergrond. "DIe mens is zwaar ziek geweest, wie weet blijft die daar last van ondervinden en gaat me dat geld en tijd kosten." Dat gebeurt veeeel vaker dan je zou denken.

-als je dan nog eens het bijkomend nadeel van gevorderde leeftijd hebt wordt het helemaal moeilijk. Werkgevers zien je 4/5 aanvragen, ze zien je profiteren van de talloze rimpeldagen waar je recht op hebt, ze zien je binnen een paar jaar op pensioen vertrekken. Als er dan ook nog een jonge snaak voor de job komt solliciteren kan je het als ouwe rakker wel schudden.

Dus als mensen het hebben over zieken die nog wel kunnen gaan werken moet je altijd het onderscheid maken tussen kunnen op persoonlijk vlak en kunnen op basis van 'de kans krijgen'.
Dat wordt vaak vergeten.

Men doet altijd alsof mensen die 'nog kunnen gaan werken' gewoon morgen aan de slag kunnen zijn als ze dat willen.
En dat klopt niet.

Lang niet iedereen die nog kan werken krijgt daar ook de kans toe.

Ik ben het helemaal met je eens. Mooi verwoord BigF!
Ik vind het schandalig dat mensen zoals jij en ik en vele duizenden weggezet worden als zijnde profiteurs.
Erger nog; volgens Reservespeler zouden we moeten blij zijn met een plastieken kaart en voedselbonnen
Oud 19 januari 2025, 11:36   #55
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik val in herhaling maar ik voel mij echt geschoffeerd door Reservespeler.
Hij schold mij uit als zijnde "een zaag" + moest ik zwijgen. (ZWIJG!)

@ Reservespeler: ik pik het niet dat u echte zieken en gehandicapten blijft wegzetten als profiteurs! Evenmin pik ik het dat "wij" zomaar "gratis" dingen krijgen. Welke dan??? Ik heb werkelijk waar nooit iets gratis verkregen.
En ook pik ik het niet dat "wij" volgens u alleen recht zouden hebben op bonnen en een plastieken kaart. Met "wij" bedoel ik iedereen die niet meer KAN werken.

Mss krijg ik een ban van de moderatie maar dat kan me niks schelen!
Ik vind u echt een persoon met walgelijke ideën, bah!

Ps: blijf vandaag lekker binnen; ik zou niet willen dat u overreden wordt want dan is de kans groot dat u OOK invalide wordt.
Oud 19 januari 2025, 11:59   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik val in herhaling maar ik voel mij echt geschoffeerd door Reservespeler.
Hij schold mij uit als zijnde "een zaag" + moest ik zwijgen. (ZWIJG!)

@ Reservespeler: ik pik het niet dat u echte zieken en gehandicapten blijft wegzetten als profiteurs! Evenmin pik ik het dat "wij" zomaar "gratis" dingen krijgen. Welke dan??? Ik heb werkelijk waar nooit iets gratis verkregen.
En ook pik ik het niet dat "wij" volgens u alleen recht zouden hebben op bonnen en een plastieken kaart. Met "wij" bedoel ik iedereen die niet meer KAN werken.

Mss krijg ik een ban van de moderatie maar dat kan me niks schelen!
Ik vind u echt een persoon met walgelijke ideën, bah!

Ps: blijf vandaag lekker binnen; ik zou niet willen dat u overreden wordt want dan is de kans groot dat u OOK invalide wordt.
Het is gewoon de N-VA die het ware gezicht laat zien. De invaliden en zwaar zieken moeten aan het werk om Belgie te redden.
Oud 19 januari 2025, 12:14   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is gewoon de N-VA die het ware gezicht laat zien. De invaliden en zwaar zieken moeten aan het werk om Belgie te redden.
Yep, want de geïmporteerde raketgeleerden en hersenchirurgen gaan het niet doen.
Oud 19 januari 2025, 12:17   #58
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onder het mom van de topictitel dat het over leefloners zou gaan...
Ik ben het kotsbeu om mij te laten uitschelden! "ZWIJG"! en "ZAAG NIET ZO"!
Tegen mannen wordt dat nooit gezegd. Raar toch? Wss denkt Reservespeler dat ik een zwak vrouwtje ben. ERG!
Ik hou niet op om op te komen voor de invalide mensen, ik ken er teveel. Zelfs in mijn eigen familie. Dat zijn stuk voor stuk moedige en dappere personen.
Oud 19 januari 2025, 12:40   #59
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
100% juist.

Het ergste vind ik dat hij ( reserve ) mensen uit mag schelden , terwijl hij niet beseft wat een eikel hijzelf is op het moment dat hij die dingen schrijft.

Laatst gewijzigd door Onzijdig : 19 januari 2025 om 12:56.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2025, 12:40   #60
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onder het mom van de topictitel dat het over leefloners zou gaan...
Ik ben het kotsbeu om mij te laten uitschelden! "ZWIJG"! en "ZAAG NIET ZO"!
Tegen mannen wordt dat nooit gezegd. Raar toch? Wss denkt Reservespeler dat ik een zwak vrouwtje ben. ERG!
Ik hou niet op om op te komen voor de invalide mensen, ik ken er teveel. Zelfs in mijn eigen familie. Dat zijn stuk voor stuk moedige en dappere personen.
Invaliden moeten gaan werken om reservespeler zijn riante uitkeringen te betalen, alexander, alles voor mij niets voor een ander.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be