![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Met fatsoenlijk schrijven bedoel ik: geen kromme zinnen, geen dt-fouten (hij betaalD, hij vertelD, zij bedoelD)....dat lees ik hier dagelijks. Echt tenenkrommend! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Hoomer formuleerde duidelijk een herkenbare situatie hier.
De reactie erop was irrelevant en terug te brengen tot al even duidelijk herkenbare tartufferie, aka kwezelarij. Beetje de posters' spijtig maar gebruikelijk handelsmerk? Soit. Ainsi soit-il.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 28 januari 2025 om 02:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Er is niets denigrerend aan de zaken te vernoemen zoals ze waren/zijn, veel alleenstaande vrouwen konden rondkomen dankzij het zwartwerk dat ze deden en dat werd hen ontnomen door de invoering van de dienstencheques dus meestal armoede troef omdat het tweede inkomen bij vele wegviel. En die vaders tja, wat is daarmee? Die zijn weg hé en brengen waarschijnlijk vele jaren op voor hun verwekte en soms ook voor hun onverwekte kinderen, zo gaat het nu eenmaal in de echte wereld.
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() Tja we kunnen nu eenmaal niet allemaal zo slim zijn als u.
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oftewel, zo tussen 1970 en 1985.
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
De gescheiden vrouwen in de jaren zeventig konden eigenlijk best rondkomen met hun inkomen, het stempelgeld , het kindergeld en de alimentatie die de gepluimde moest betalen. Je had als alleenstaande ongeveer 25% van je inkomen nodig om je vaste kosten te betalen (nu 75%), een appartementje huren koste u ongeveer een 7000 Bfr. De vrouwen die toen gingen doppen en kuisen deden dit meer voor een vakantiespaarpotje of iets dergelijks Dan waren er de gewone gehuwde vrouwen ook onder hen waren er vele die gingen doppen en in het zwart kuisten, meer nog beide bovenstaande categorieën waren er voor de kinderen, men had toen nog een echte warme thuis. Men mag gerust zeggen dat de jaren zeventig de beste tijd uit de geschiedenis van de mensheid was voor ons westerlingen. De jaren tachtig veranderde alles, de jeugdigen worden punkers, drugs doen hun intrede en vooral in de steden steeds meer een "de sleutel ligt onder mat' mentaliteit van de ouders. Alles wordt langzaam en ongemerkt duurder maar het is nog doenbaar voor de alleenstaande ouder omdat er nog steeds zwartwerk is. De dames gaan kuisen en de gepluimde heren gaan in het WE garconnen of afwassen om enigzins nog een leefbaar bestaan te hebben (tot aan de witte kassa) kortom zwartwerk floreert en maakt eigenlijk deel uit van onze economie. De jaren negentig zijn er en een "genie" vindt de PWA's uit, de voorloper van de dienstencheques, dus werklozen kunnen nu klusjes gaan uitvoeren al dan niet onder dwang. 2000 een nieuwe eeuw en een ramp voor de alleenstaande ouder, 2001 de dienstencheque was er eerst onder regionale bevoegdheid en later nog erger onder federale bevoegdheid. Armoede troef voor jonge alleenstaande moeders die verplicht worden te gaan kuisen of strijken er dergelijke de dienstenchequebedrijfjes en dit voor een karig loontje. Dus tot op de dag van vandaag wordt die armoede van bovenaf in de hand gewerkt. Dus als ik politiekers hoor zeveren over "we moeten de armoede bestrijden" dan heb ik zoiets van "bekijk ff wie die armoede gecreëerd heeft".
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 28 januari 2025 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Minister-President
|
![]() Ik vind het wel ok dat tweeverdieners ook eens wat terug krijgen? Ze dragen genoeg af ook he. Het moet niet allemaal naar het profitariaat gaan.
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Ik heb op het foutieve "zij bedoeld" "hij reageerd" gereageerd. Dus was mijn stelling, dat ge om consequent te zijn ook foutief "tenenkromment" moet schrijven.
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wens iedere jongere van vandaag een paar jaren 70 toe . Wie ze niet heeft beleefd heeft echt wel veel gemist op deze planeet Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 januari 2025 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zoals ik altijd zeg, betaal voor uw eigen hobby's. |
|
![]() |
![]() |