![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Intelligent minds think alike.
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() En dat smoeltje van ursula von der leyen heerlijk om te zien.
Zouden er verlichtingspalen genoeg zijn van Luik tot Oostende om dat zooitje verkozen politiekers aan te hangen om met een propere lei te beginnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Als we al eens beginnen met onverkozen bureaucraten?
![]() |
#24 |
|
![]() Trump en zijn entourage zijn de dienaren van Poetin. Dat mag ondertussen wel duidelijk zijn.
Wat voor een dikke nek is dat eigenlijk? Wat denkt hij? dat hij en zijn entourage ons Europeanen de les moet lezen? Wij hebben in Europa democratisch verkozen politiekers die ons vertegenwoordigen. Wij hebben geen lessen te leren van Amerikaanse politici die verkozen werden door een bevolking die amper verwerving van onderwijs/kennis kan betalen. Ik ben Europeaan. Ik verdedig onze Europese cultuur. Diegenen hier die Trump op handen dragen mogen voor mijn part naar de USA verhuizen. Ik ben benieuwd hoe lang ze het daar zouden uithouden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() https://x.com/newstart_2024/status/1890425075498971607
Wat een oorveeg voor Europese leiders deelt Vance daar uit. Zelden gezien. En volledig terecht. Maar waarom? Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 15 februari 2025 om 02:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 15 februari 2025 om 02:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Von der leyen werd niet verkozen. Eu werd illegaal opgericht door gebuisde politiekers, daar werd niet éne van verkozen voor europa door het volk......het is maar de laatste jaren dat ze afkwamen met "europese verkiezingen" in een poging om achteraf de schijn van legimiteit en democratie te geven aan dat illegale eu-wangedrocht. De speech van vice-president JD Vance is een lange, harde en vooral terechte uithaal naar europa en beleidsmakers. Citaat:
Vooral die partijvoorzitters die weigeren samen te werken met politieke partijen die door het volk democratisch verkozen werden! Zoals vooruit, cd&v, groen, ovld, nva met hun cordon sanitair. De europese afbraak-barak kan een voorbeeld nemen aan Trump voor vrijheid van meningsuiting en (zelf)bescherming van de eigen economie.
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Forumleden dragen Trump ook niet op handen door een vrije mening te geven. ![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op voorwaarde dat hij DeeJay T.'s psychopatisch egocenterisme kan overleven: Den Donald kunnen gebruiken als idioot van dienst om Europa een tweede kans te geven? ![]() ![]() Een echt mirakel, mochten we dat beleven! Alle vroeger gedrag [inclusief dansend masturbatie gegrab) ware vergeven. ...Waar blijft de opvolger van Lee Harvey Oswald, verdomme? Anderzijds: Voorzichtig met dagdromerij want "If something looks to be too good to be true, it usually is..."
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verkiezingscampagne: America first. Gedaan met ons overall moeien.
Realiteit: speeches vol van bemoeizucht en inmenging. Maar de horde vindt het geweldig
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 15 februari 2025 om 08:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp wel dat er onderscheid van mening kan zijn omtrent hetzelfde. Het is des mensens. Maar ik interpreteer deze ganse zaak eigenlijk als een mededeling vanwege Washington dat ze zich zo mogelijk nog minder aan de EU willen laten gelegen laten... Helaas echter zie ik de "Europeanen" enkel reageren op de manier waarop de boodschap gebracht werd eerder dan de boodschap zelf.En voor een al wat ouder mens als mezelf komt die hard binnen hoor.Ik verwijt het echter de Amerikanen niet,er is GROND in hun standpunt....... ![]() De EU ziet de VS als een partner. Helaas echter,als puntje bij paaltje komt (dat zagen we al in de Joegoslavische oorlog) moeten de Amerikanen steeds maar weer afkomen... Dat is geen "partneriaat",dat is de Amerikanen die voor Uncle Sucker moeten spelen.... Dat staat op het punt te eindigen. Zijn we klaar?
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 15 februari 2025 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nope. Eurolanden wilden dat de USA voor Sugar Uncle bleven spelen voor de vroegere sexy tits van Sugar Girl Europa. Vergetelheidje: de Sugar Girls van weleer hadden na al die jaren de aantrekkingskracht van een frigide kwezel in de overgang gekregen. Tja, ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Maar wat nu gebeurt is dat de VS een Europa dat ze volledig hebben afgesneden van het oostelijke hinterland en aan zich gebonden komen zeggen dat ze wat gaan sparen op onnodige uitgaven. Ze willen incasseren en zien geen gevaar dat Europa zich tot een ander richt. Laatst gewijzigd door Bach : 15 februari 2025 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er gebeuren zoals gewoonlijk heel véél dingen tegelijk, maar ik ga proberen me te beperken tot die door u bespeurde 'renaissance'. Ik zie - van AI & CCTV via MAGA over TikTok tot Zeta (de app) - eerder een intensivering/versnelling/vervollediging van de 'collectivisering' optreden. Het 'messianisme' van DJ Trump & C° (en gelijkgestemde wereldverbeteraars) gaat daar allesbehalve tegen in en doet mij naar mijn goesting een beetje teveel denken aan figuren als: https://en.wikipedia.org/wiki/Oliver_Cromwell of https://en.wikipedia.org/wiki/Girolamo_Savonarola of zelfs https://en.wikipedia.org/wiki/Jean-Paul_Marat ![]() Ik kan alleen maar hopen dat ik mij in dezen grondig vergis. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
JD Vance heeft de EU uitgenodigd om mee te rijden, of om af te glijden naar de hybride communistische/fascistische shithole waar we al goed naar onderweg zijn. Gij ziet dat als bemoeien, ik zie dat als een (laatste) waarschuwing voor alle vrijheidslievende Europeanen. Dus zal ik het even scherpstellen; Fuck de EU, leve Europa en zijn Europeanen. Dank U JD vance om de smerige censurerende collectivisten de wacht aan te zeggen.
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Zoals ik al schreef; ik ben waakzaam. Ik kijk naar wat ze doen, en luister niet naar wat ze zeggen. Maar er is geen beter alternatief dan ze te steunen, momenteel. En indien wél, wie dan? Zijt gij ne vader van kinderen, djimi? Of een moeder? Ik vraag dat omdat kinderen valse profeten gemakkelijk doorhebben. Als ik bijvoorbeeld biden met kinderen zag omgaan wist ik meteen dat zijn persona een facade was. Bij trump, in al zijn oranjeheid, heb ik dat gevoel niet. Maar ik kan er naast zijn, uiteraard.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 15 februari 2025 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Ze deden/doen alleszins weinig moeite om mij van gedacht te doen veranderen/van het tegendeel te overtuigen. 2) Ik steun zoals voorheen enkel mezelf en de mensen om wie ik geef. 3) Neen, ik heb geen kinderen 'verwekt'. Gelukkig voor die niet-bestaande kinderen, zou ik durven te zeggen. Ik ben echter zélf altijd nogal erg kind gebleven en nu ik zo stilaan m'n einde voel naderen, ga ik me nog eens goed laten gaan ![]() Overigens betekent 'persona' niks anders dan 'masker' en dus 'façade', hé. Maar het klopt wel dat de ene mens aan het creëren & onderhouden ervan méér energie & tijd besteedt dan de andere. Dat creatieve werk begint zo ergens tijdens de kinderjaren, en stopt dan meestal slechts met de dood. Zelfs op hoge leeftijd hechten de meeste van mijn medemensen nog aan 'fatsoen' en hun 'reputatie' en zo. Het is pas als ze beginnen te dementeren dat ze daar hun voeten aan beginnen te vegen. 4) Dat hebben wij in elk geval met elkaar gemeen. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 15 februari 2025 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zijt gij blind? Laatst gewijzigd door pajoske : 15 februari 2025 om 11:42. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Dat leer je wel (nog) niet in de lagere school... Gij voelt je precies nog vrij met al die verstikkende regelneverij in dat "democratische europa"? ![]() Citaat:
Trump verbiedt het persagentschap The Associated Press (AP) toch nergens om artikelen te schrijven of is dat geen (pers)vrijheid van meningsuiting? En de Amerikaanse president (deze keer Donald Trump) mag toch bepalen wie hij toelaat in zijn eigen Oval Office zeker of mag dat niet? Van wie niet? Van jou? ![]()
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() In Duitsland is de cirkel bijna rond. De Amerikanen moesten in de WOII Europa redden van het fascisme, en de communisten trokken zich daarna terug achter het ijzeren gordijn.
Boris Pistorius hunkert blijkbaar terug naar de DDR, en het fascisme van de Nazi's. Het eerste dat er aan gaat in zo'n verderfelijke regimes is het vrije woord.