Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2025, 21:23   #101
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De meerwaardebelasting is er gekomen om de beperking in de tijd van de werkloosheidsuitkeringen te bekomen.
Laat je niet vangen. De Jan Jambontaks dient om de extra dop te betalen van 6 tot 12 maanden aan werkgevers en ambtenaren die zelf ontslag nemen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2025, 22:15   #102
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Stel dat er een vrijstelling is van10.000 €, dan moet je je aandelen dus verkopen aan 9000 € winst en onmiddellijk terugkopen, want dan wordt de teller herzet ?
En als de aandelen plots dalen. Ook verkopen zodat je het verlies kan aftrekken en direct opnieuw kopen.
En zo maar blijven kopen en verkopen.
Wat een raar systeem.
Als je ze terugkoopt dan ben je die 9000€ wel kwijt.

En de exacte toepassingsmodaliteiten moeten nog vastgelegd worden. Dat duurt minstens 4 jaar en daarmee is het probleem van de baan voor deze regering.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2025, 23:39   #103
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als je ze terugkoopt dan ben je die 9000€ wel kwijt.

En de exacte toepassingsmodaliteiten moeten nog vastgelegd worden. Dat duurt minstens 4 jaar en daarmee is het probleem van de baan voor deze regering.
Hoezo ? Ik koop100 aandelen voor 30.000 € , verkoop ze aan 39.000 € en koop terug 100 aandelen aan 39.000 €. Ik verlies de beurstax en transactiekosten. Maar dat is waarschijnlijk minder dan 10% solidariteitstaks. En met wat geluk koop ik ze terug aan 38.800 € of zo, zodat ook de transactiekosten opgeslokt worden en ik mijn 100 aandelen behoudt met de oorspronkelijke inleg van cash.

Maar inderdaad, het is wachten of de modaliteiten. We mogen ervan uitgaan dat die zodanig ingewikkeld zijn dat de pro's niks verliezen en misschien wel te winnen heeft , en de gewone belegger de volle last draagt.
Oud 14 februari 2025, 07:54   #104
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Komt er een exit taks van 10% zodat naar Luxemburg ofzo verhuizen niet opbrengt ?
Hoe zit dat met de Dirupotaksen op pensioenfondsen ?
Oud 14 februari 2025, 08:50   #105
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Uiteraard.

Scheve redenering namelijk. Als je met dat geld een zak aardappelen koopt betaal je nog eens 9% btw en als je er een auto mee koopt 21% btw.

Je poneert een principe dat zou zijn geschonden dat gewoon niet bestaat.
Als ik het laat staan betaal ik belasting op dat geld, als ik het dan wil gebruiken betaal ik nog eens belasting en als ik er dan die auto mee koop betaal ik nog eens belasting.
Allemaal van geld uit arbeid waar ik al belasting op heb betaald en waardeverhoging van firma’s die ook hun belasting betaald hebben in allerlei vormen.

Als ik alles direct had opgedaan aan drank en hoeren dan betaalde ik enkel belasting op die drank en krijg ik nu bakken gratis geld van de sociale dienst omdat ik een ‘sukkelaar’ ben zonder geld.

Ik begrijp dat brede schouders een zwaardere last moeten dragen maar het systeem is zo scheef als wat. Al wat je doet is mensen met geld wegjagen en mensen zonder geld aantrekken, dat blijft niet duren.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2025, 09:43   #106
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Komt er een exit taks van 10% zodat naar Luxemburg ofzo verhuizen niet opbrengt ?
Hoe zit dat met de Dirupotaksen op pensioenfondsen ?
Bart De Wever I voorziet een exit taks die hoger ligt dan 10%:
EXIT-BELASTING
De emigratie van een rechtspersoon wordt fiscaal behandeld als een fictieve liquidatie van de rechtspersoon, met toepassing van
roerende voorheffing.

Citaat uit het regeerakkoord.

Wat de Dirupetaksen betreft op pensioenfondsen kan de vraag aan Siegfried Bracke worden gesteld.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 14 februari 2025 om 09:45.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2025, 09:58   #107
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Als ik het laat staan betaal ik belasting op dat geld, als ik het dan wil gebruiken betaal ik nog eens belasting en als ik er dan die auto mee koop betaal ik nog eens belasting.
Allemaal van geld uit arbeid waar ik al belasting op heb betaald en waardeverhoging van firma’s die ook hun belasting betaald hebben in allerlei vormen.

Als ik alles direct had opgedaan aan drank en hoeren dan betaalde ik enkel belasting op die drank en krijg ik nu bakken gratis geld van de sociale dienst omdat ik een ‘sukkelaar’ ben zonder geld.

Ik begrijp dat brede schouders een zwaardere last moeten dragen maar het systeem is zo scheef als wat. Al wat je doet is mensen met geld wegjagen en mensen zonder geld aantrekken, dat blijft niet duren.
Met een belasting op arbeid van ongeveer 50% en een btw van in principe 21% moeten vermogens en beleggers niet te hard klagen.

Ik zou een belasting op arbeid van 30% in ruil voor een rechtvaardige reële vermogensbelasting bvb een betere balans vinden.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2025, 13:55   #108
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De beperking van de werkloosheid is een vestzak-broekzak operatie
.
De vissende Waalse werklozen die hun werklozensteun verliezen ,zullen niet

gaan werken maar gewoon hun steun levenslang verder halen bij hun Waals

gemeentebestuur dat de rekening zal laten betalen door de Vlamingen.
Bestaan voor dat laatste nog transfer-mechanismen?
Oud 14 februari 2025, 14:12   #109
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met een belasting op arbeid van ongeveer 50% en een btw van in principe 21% moeten vermogens en beleggers niet te hard klagen.

Ik zou een belasting op arbeid van 30% in ruil voor een rechtvaardige reële vermogensbelasting bvb een betere balans vinden.
als je je inkomstenbelasting op maximum 30 % zet dan kan je inderdaad gaan sturen met andere taxen op verbruik of op sparen etc...

maar wij betalen al 50 % en 20 % BTW, wat willen ze nog meer ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2025, 15:51   #110
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
als je je inkomstenbelasting op maximum 30 % zet dan kan je inderdaad gaan sturen met andere taxen op verbruik of op sparen etc...

maar wij betalen al 50 % en 20 % BTW, wat willen ze nog meer ?
Hoe vaak je het ook herhaalt, Dali ziet nog steeds geen graten in belastingsverhogingen in een land dat zich situeert aan de rechterkant van de Laffercurve. Dat het niet doordringt dat je iets moet doen aan de uitgavenzijde in een land met de hoogste belastingsgraad en hoogste uitgaven van heel Europa, dat gaat er gewoon niet in. En Dali is daar klaarblijkelijk niet alleen in. Getuige de 60K idioten die gisteren in Brussel met hun gekleurd vuilzakje rondliepen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2025, 19:06   #111
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Bestaan voor dat laatste nog transfer-mechanismen?
Inderdaad de Waalse putten worden nog steeds gevuld met Vlaams

belastingsgeld.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 14 februari 2025 om 19:19.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2025, 20:21   #112
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Paul D'Hoore in het Laatste Nieuws.

https://www.hln.be/mijn-geld/als-je-...ting~acad6624/

"Honderdduizenden Vlamingen die actief en passief beleggen in aandelen, maken zich zorgen over de meerwaardebelasting van de regering-De Wever.
Wat als een rijkentaks wordt voorgesteld, zou wel eens vooral de spaarzame middenklasse kunnen treffen."

Dit is inderdaad geen Rijkentaks maar een "reeds- kaalgepluimde- hardwerkende -Vlaming -taks"
(de grote meerderheid van de 300.000 beleggers in dit land zijn immers Vlamingen)

om de vissende Walen hun transfers te kunnen blijven betalen.

Deze meerwaarde taks gaat ons minstens honderdduizend kiezers kosten ,
als hij niet helemaal uitgehold wordt.

De N-VA onderhandelaars hebben zich in de doeken laten doen door de Vooruit-onderhandelaars.
Dit wordt met de dag meer en meer duidelijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Huuropbrengsten ?
Ongemoeid ?
Informeer eens bij meerdere bezitters v.e. 2de woning of appartement in een kuststad...
Ja, maar dat gaat dan weer om een lokale belasting.
Oud 14 februari 2025, 22:15   #113
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Het gaat nog botsen tussen Genez en Bouchez.

https://www.hln.be/binnenland/gennez...ing~ae61e872f/

"Gennez (Vooruit) over heisa rond meerwaardetaks:
“Als ze het regeerakkoord niet wensen uit te voeren, is er geen regering”
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2025, 22:57   #114
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Straks is de regering al gevallen nog voor elke minister zijn/haar kantoor heeft gevonden.
Oud 14 februari 2025, 23:37   #115
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en met dat geld (na belasting) heb ik dan aandelen gekocht van bedrijven die ook al hun belastingen hebben betaald.

Je doet alsof het gratis geld is maar met die aandelen ben ik een stukje eigenaar van dat bedrijf en de winst van dat bedrijf na belasting(!) wordt vertaald in de waardestijging van het aandeel.
Oud 15 februari 2025, 00:00   #116
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat denk ik niet, aangezien Gennez zetelt in de regionale bollenwinkel waar ze verantwoordelijk is voor de flut-bevoegdheid armoedebestrijding en zij niets te zien heeft met de federale regering.

Haar reactie is even onbelangrijk dan moest die komen van een gemeenteraadslid uit Genoelselderen of Bikschote die eens interessant wil zijn.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2025, 07:10   #117
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rare situatie in Brussel ook....

Als daar de ene betoging "voor werk" geeindigd is ,is er van DIEZELFDE ORGANISATIES dan snel weer een betoging voor "minder werk"...

Nu hebben we migranten NODIG omdat IEMAND tenslotte nog tegels gaat moeten leggen,of gebouwen zetten...

Laatst gewijzigd door kelt : 15 februari 2025 om 07:19.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2025, 07:20   #118
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Huuropbrengsten ?
Ongemoeid ?
Informeer eens bij meerdere bezitters v.e. 2de woning of appartement in een kuststad...
Als ik dat zo hoor van mensen die verhuren houden die daar toch niet veel van over. Ze geven de huurinkomsten aan, betalen allerhande belastingen en dienen geregeld voor kosten op te draaien. Het zijn wel geen huisjesmelkers die hun boel laten verkrotten. Bij verkoop in de toekomst hebben ze wel dik gewonnen van de inflatie. Dat wel. Tenzij de men ook die meerwaarde gaat belasten omdat de begrotingsproblemen niet opgelost raken.

Wat men beter zou doen is de KI's herberekenen. Ik betaal in mijn kleine oude flatje aan de rand van de stad meer dan tweeverdieners in een totaal gerenoveerd duur herenhuis in de binnenstad.
Oud 15 februari 2025, 19:07   #119
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als ik dat zo hoor van mensen die verhuren houden die daar toch niet veel van over. Ze geven de huurinkomsten aan, betalen allerhande belastingen en dienen geregeld voor kosten op te draaien. Het zijn wel geen huisjesmelkers die hun boel laten verkrotten. Bij verkoop in de toekomst hebben ze wel dik gewonnen van de inflatie. Dat wel. Tenzij de men ook die meerwaarde gaat belasten omdat de begrotingsproblemen niet opgelost raken.
Er is al een meerwaardebelasting van 16,5% als je een huurpand binnen 5 jaar verkoopt, een makkelijke manier om belastingen te verhogen net zoals ze bij aandelen gedaan hebben.
Oud 15 februari 2025, 20:17   #120
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Hoezo ? Ik koop100 aandelen voor 30.000 € , verkoop ze aan 39.000 € en koop terug 100 aandelen aan 39.000 €. Ik verlies de beurstax en transactiekosten. Maar dat is waarschijnlijk minder dan 10% solidariteitstaks. En met wat geluk koop ik ze terug aan 38.800 € of zo, zodat ook de transactiekosten opgeslokt worden en ik mijn 100 aandelen behoudt met de oorspronkelijke inleg van cash.

Maar inderdaad, het is wachten of de modaliteiten. We mogen ervan uitgaan dat die zodanig ingewikkeld zijn dat de pro's niks verliezen en misschien wel te winnen heeft , en de gewone belegger de volle last draagt.
Dat balanceert op een koord die aan een hechtingspunt realisme heet, en aan een ander hechtingspunt pessimisme.
Ikzelf balanceer tussen realisme en optimisme.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be