![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dank daarvoor.
Er zijn dus problemen in 2 (twee) van de 50 (vijftig) States, en daarnaast nog Canada. Maar er zijn meerdere duizenden ‘public schools’, met meerdere tienduizenden leerkrachten en enkele miljoenen leerlingen. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#942 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die overige drie vierden, hoe identificeren die zich? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#943 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jongere hoorde ik eerder bij de rockers. De andere groepen (millets, goths, punks, ...) waren er ook. En ik keek niet naar dat gegeven alsof die anderen iets opdrongen, maar ik aanvaardde hun bestaan wel. Op de milletgasten keek ik weliswaar wat neer, maar ik problematiseerde hun bestaan niet. En homoseksualiteit bestond uiteraard, maar speelde zich veel meer dan nu nog in het verborgene af omdat het niet algemeen aanvaard was. Nu is dat veel meer aanvaard. Op een gekke manier komen mensen als u zeggen dat de openheid daarover neerkomt op 'iets opdringen'. Ik snap dat niet. Als een bestaande geaardheid niet in het geheim maar in alle openheid geuit wordt, is dat toch geen zaak om een probleem van te maken? En wat collectivisme en individualisme daar mee te maken hebben ontgaat me al helemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#944 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is een gemiddelde. Sommige scholen krijgen niks van de federale overheid, andere scholen hangen voor 75% af van de federale overheid voor hun financiering. Citaat:
Het schoolcurriculum is de verantwoordelijkheid van de staat, niet van het DoED. De individuele Staten zijn dus verantwoordelijk voor dat rampzalige staatsonderwijs. Het is ook op het nivo van de individuele staat dat bepaald wordt hoeveel die “moddervetbetaalde staatsonderwijzer” betaald worden. Het verschil tussen een onderwijzer in West-Virginia (53000 dollar) en een leerkracht in Californië (95000 dollar) is groot. Voor de geïnteresseerden, dit is wat het DoED doet https://www.ed.gov/about/ed-overview...e-in-education https://usafacts.org/articles/what-d...-education-do/
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin "When you're accustomed to privilege equality feels like oppression." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#945 |
|
![]() Niet. De identificeren zich niet.
![]() |
#946 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dankzij Musk /SpaceX /Starlink
Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 februari 2025 om 18:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#947 |
|
![]() Doge maakt bekend dat er geen spoor is van betalingen, voor in totaal 4700 miljard usd. Lees dat nog eens.
4700 miljard dollar is wég.... https://www.zerohedge.com/political/...asury-payments Het contra-argument? Doge probeert het geld af te pakken van de middenklasse....
![]() |
#948 |
Banneling
|
![]() Musk heeft alvast een klap toegebracht aan de VS-landbouwsector.
Door USAID op te doeken heeft hij een afzetmarkt van 2 miljard aan VS-landbouwproducten geschrapt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#949 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Want op bladzijde 1,de "Savings" beginnen inderdaad oplijstingen te verschijen van gestopte bestellingen en uitgaven waarvan het nut niet afdoende aangetoond kon worden..
Dit is eigenlijk zeer transparant want je kan diep doorklikken zo je wilt naar de bronnen... https://doge.gov/savings En er zal meer volgen,VEEL meer......drain the Swamp! ![]() 10k hier,100k daar.....eindeloze hoeveelheden "receipts" zullen volgen.Vergeten we niet dat menige van die bedragen al de komplete belastingsheffing van alweer een Amerikaanse burger betekenen.Dit gaat aanzwellen tot enorme bedragen.Want door het breken van de uitgaveketting der nuttelozen ontstaan vanzelf nog veel grotere systematische besparingen.Dit is in bedrijven zo,het zal ongetwijfeld in overheden ook zo zijn.Laat Musk nu toevallig wel wat ervaring hebben met het bijna eindeloos balans vinden tussen uitgaven doen om te INVESTEREN,maar evengoed meedogenloos snijden als iets fout loopt..... . Tijdens de eerste Trump periode was het idee om zoiets te doen er al maar Donald had toen gefaald om een geschikte strukturele aanpak ervoor te bedenken en kwam er in die bijna-chaos jaren niet aan toe. Er is GELEERD.......DOGE was al uitgedacht nog voordat Donald het Witte Huis een tweede keer binnenstapte..... Laatst gewijzigd door kelt : 22 februari 2025 om 08:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#950 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Musk heeft een mail gestuurd naar alle federale werknemers: ze moeten zeggen wat ze vorige week gedaan hebben of anders riskeren ze ontslagen te worden.
Kash Patel heeft alvast de FBI werknemers opdracht gegeveb NIET te antwoorden. https://www.independent.co.uk/news/w...-b2703006.html ![]() Zouden de US spionnen en CIA agenten ook zo’n mail gekregen hebben? Weer zo’ ondoordachte maatregel van Musk. In ieder geval, er is al ambras in Maga toprangen. Voor wat betreft Trump: die heeft verleden week 30% van zijn tijd doorgebracht met golfen: https://economictimes.indiatimes.com...0.cms?from=mdr
![]() |
#951 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was het stoppen met dumpen van westerse landbouwoverschotten in ontwikkelingslanden geen linkse eis ?
De Palestijnen zijn nazi's die nog nooit een overwinning behaald hebben. Extreem rechts en extreem links, onze culturele bovenbouw is weer aan het collaboreren. De meltingpot is een mixer waarin alles kapot gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#952 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
De Palestijnen zijn nazi's die nog nooit een overwinning behaald hebben. Extreem rechts en extreem links, onze culturele bovenbouw is weer aan het collaboreren. De meltingpot is een mixer waarin alles kapot gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#953 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#954 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#955 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dedju...
Kregen we misschien YT- filmkes van spannende undercover-operaties... Neen dus... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#956 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wat DOGE tsaar Musk vraagt van iedere Federale Ambtenaar,5 belangrijke punten van wat hij/zij gedaan heeft verleden week.
In meer en meer departementen zet de lokale vakbond hun voet,ganse afdelingen gaan dus niet antwoorden..Advokaten worden ingespannen,politici van beide partijen,ook gouverneurs van staten waar veel Federale Ambtenaren zitten roeren zich....Tenslotte,we weten het,gaat het over het vloeien van Federaal geld,ongeacht wat in ruil daarvoor eventueel gedaan wordt voor de belastingsbetaler.... Who cares?.....Musk cares!.....en nu is HIJ de asshole! Kijk... DOGE zal waarschijnlijk van een grote meerderheid van de Federale Ambtenaren geen antwoorden krijgen... Maar inmiddels bijna "Europees" belaste Amerikanen zullen gewoon vaststellen dat een meerderheid van de Amerikaanse Federale Ambtenaren zelfs niet WIL,hoogstwaarschijnlijk niet KAN zeggen wat ze GEDAAN hebben in ruil voor Federaal geld... DAT is de boodschap die beetje bij beetje aan het doorsijpelen is en koud op excell sheets zal verschijnen ten kantore van de President van de Verenigde Staten.... En tevens een schijnbare boodschap dat de VS honderduizenden baronietjes en prefectuurtjes heeft die precies doen waar ze zin in hebben op kosten van Joe Average... Wat could possibly go wrong.... Laatst gewijzigd door kelt : 25 februari 2025 om 05:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#957 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet waarschijnlijk. Net als ik. Als wat identificeer jij je ?
![]() |
![]() |
![]() |
#958 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#959 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Canada is een petitie uitgeschreven om het parlement Musks Canadese identiteit te laten afnemen. Dan rest hem nog slechts de Amerikaanse en Zuid-Afrikaanse nationaliteiten.
![]() Afschaffen al dat dubbelnationaliteitengedoe. Dat is enkel tijdelijk te verantwoorden. Tot men blijk geeft de nieuwe nationaliteit te willen aannemen en die na een taalexamen krijgt. Wil men de nationaliteit van een land waar men leeft niet aannemen dan moet men na een bepaalde periode maar terug opkrassen.
![]() |
![]() |
![]() |
#960 |
|
![]() Waarom zou je ook? Als anderen me in een hokje willen indelen is dat hun zaak. Ik zelf heb daar weinig behoefte aan. Links of rechts? Wit of zwart? Een alfabet letter? Geen interesse in zo'n label. Ik heb geen behoefte om mezelf als 'cisgender' in te delen. Als anderen dat doen dan komt me dat over alsof men over me zou spreken als een goy of een kafir. Het heeft iets beledigends zelfs.
Laatst gewijzigd door Bach : 25 februari 2025 om 06:21. |
![]() |
![]() |