![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is het zeker goed dat je niet gaat stemmen.
Zie je, iedereen tevreden.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik sluit mij zeker niet aan bij die De Moor.
De kraan van ontslagnemende De Moor stond wreed ver open. Zoals de tekst blokletterde is het asielbeleid niet haalbaar in 'ons' land. Uit de tekst: Citaat:
Zelfs in bepaalde landen klinkt het tegenwoordig anders: 'Wir schaffes es nicht mer, raus!' De personen die al in een ander land erkenning kregen en toch nog in bepaalde andere landen asiel proberen te krijgen dat is niets anders dan geldgewin. ![]() De gevangenissen zitten over bevolkt. Om dat op te vangen is men best dat men een andere koers gaat 'varen' Iemand van Belgische origine loopt om de één of andere reden een veroordeling op en men verwijst hem/haar naar de cel. Cellen met mensen van een totaal andere origine leegmaken (straf in eigen land uitzitten en geen ticket om terug te komen) en de Belgische mensen die een veroordeling opliepen daar in de strafhoek zetten. Te ver gezocht?¿ ![]() Het blijft anders... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst schrijf je dit :
Citaat:
Waarna ik je na deze verwonderlijke stellingname vraag of je dus akkoord bent met die juristen die beweren dat België geen democratische rechtstaat is omdat De Moor mordicus weigert en blijft weigeren om de asielzoekers recht op opvang te verschaffen. Op basis van wat je hier anders schrijft, zou ik het tegendeel vermoeden... ![]() Ik zou eerder een applausje van jou verwachten voor De Moor. Citaat:
Citaat:
Dat zou je toch als muziek moeten in de oren klinken ? Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 5 maart 2025 om 11:49. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ter herhaling: geen énkel staatsbestel is perfect.
Het EU-parlement is nogal democratisch: er is geen regering & geen oppositie. Elke EU-parlementair stemt zoals hij zelf (?) wil. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Moest de CD&V nog echt opkomen voor de normen en waarden van onze Schepper, het zou anders zijn. Maar abortus en christendom is als varkensvlees en islam.
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gebrekkige democratie: democratie is een systeem dat onoplosbare conflicten vreedzaam laat voortbestaan.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is België een democratie? Zonder de minste aarzeling zeg ik ja.
Is die Belgische democratie de onbekritiseerbare volmaaktheid? Natuurlijk niet. Maar dat kun je van sommige andere Europese landen ook wel zeggen. Er zijn in dit land “pijnpunten en gevoeligheden” die reeds zéér lang bestaan. De hoofdoorzaak is de ligging van dit kleine land: op de Germaans/Latijnse grens. In het Germaans gedeelte ligt er een enclave die de hoofdstad is maar die nog steeds wat worstelt met zichzelf: theoretisch tweetalig maar praktisch laat die tweetaligheid zeer veel te wensen over. Ik woon er nu reeds vijf maanden. Maar wel in een gedeelte waar ruim een halve eeuw geleden een Brusselse politieke partij de Vlamingen in de gordijnen jaagde met “Ixelles oasis francophone”. Bij de procedure die mijn vrouw en ikzelf moesten doorlopen om te voldoen aan de wettelijke vereisten voor het bekomen van onze “citoyennité” verliep weliswaar alles wel in het Nederlands (een Brit zou zeggen “well, sort off…”). Maar statistisch vertegenwoordigen de Nederlandstaligen hier nauwelijks zes procent. Als Nederlandstalige ben je hier virtueel wel verplicht regelmatig je kennis van “la langue de Molière” boven te spitten. Maar dat alles neemt niet weg dat dit land in zijn geheel wel degelijk een democratie is. Maar wel vatbaar voor verbetering op bepaalde vlakken.
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Non peut-être! ![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ter herhaling: geen énkel politiek systeem is perfect.
De democratie is wel het minst slechte. Democratie is een werk in uitvoering dat nooit volledig af zal zijn. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ter herhaling: geen énkel politiek systeem is perfect.
De democratie is wel het minst slechte. Democratie is een werk in uitvoering dat nooit volledig af zal zijn. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben wel in West-Vlaanderen geboren en opgegroeid. Maar sedert 1961 woonde ik in Oost-Vlaanderen (De Denderregio) en nu in 1050 Elsene. In de wijk waar ik nu woon (Boondaal) is het (tot op heden) helemaal niet onrustig. Het is hier in de Italiëlaan erg kalm en nauwelijks verkeer. “Commerce” is er hier op zowat 150/200 meter vandaan op de “Oude Linde” square. Daar is er een Delhaize en een Carrefour en ook een paar restaurantjes. Op die square is er ook één maal per week een markt. That’s it.
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN