Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2025, 09:56   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik zou sowieso niet op VB stemmen.
Sammy Mahdi <3
Dan is het zeker goed dat je niet gaat stemmen.

Zie je, iedereen tevreden.
Oud 5 maart 2025, 10:37   #42
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik sluit mij zeker niet aan bij die De Moor.

De kraan van ontslagnemende De Moor stond wreed ver open.

Zoals de tekst blokletterde is het asielbeleid niet haalbaar in 'ons' land.

Uit de tekst:
Citaat:
"Per maand vragen 400 tot 500 mensen zo asiel aan in ons land, terwijl ze in een andere EU-lidstaat asiel aangevraagd hebben én erkend werden", zei ze daarover toen in VRT NWS-programma Terzake. Voor de CD&V-politica was deze situatie "niet rechtvaardig en niet houdbaar".
Gooit zij het nu over een andere boeg want zij was toch voor het merkeliaanse 'wir schaffen das?'

Zelfs in bepaalde landen klinkt het tegenwoordig anders:

'Wir schaffes es nicht mer, raus!'

De personen die al in een ander land erkenning kregen en toch nog in bepaalde andere landen asiel proberen te krijgen dat is niets anders dan geldgewin.

De gevangenissen zitten over bevolkt.

Om dat op te vangen is men best dat men een andere koers gaat 'varen'

Iemand van Belgische origine loopt om de één of andere reden een veroordeling op en men verwijst hem/haar naar de cel.

Cellen met mensen van een totaal andere origine leegmaken (straf in eigen land uitzitten en geen ticket om terug te komen) en de Belgische mensen die een veroordeling opliepen daar in de strafhoek zetten.

Te ver gezocht?¿

Het blijft anders...

Oud 5 maart 2025, 11:42   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eerst schrijf je dit :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Is België nog wel zo democratisch, democratisch gezien als de stem van het volk?

Euh, NEE dus daar de stem van het 'volk' nog kant nog wal raakt.

Democratie?

Is België nog wel een democratische rechtsstaat?

Het is dus een twijfelgeval of België nog democratisch getint door het leven kan gaan...

Waarna ik je na deze verwonderlijke stellingname vraag of je dus akkoord bent met die juristen die beweren dat België geen democratische rechtstaat is omdat De Moor mordicus weigert en blijft weigeren om de asielzoekers recht op opvang te verschaffen.

Op basis van wat je hier anders schrijft, zou ik het tegendeel vermoeden...
Ik zou eerder een applausje van jou verwachten voor De Moor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je sluit je dus aan bij de bewering dat België geen democratische rechtstaat is omdat staatssecretaris De Moor weigert om de asielkraan volledig open te draaien en de toevloed van alleenstaande mannelijke asielzoekers verplicht onderdak te geven ?

en nu maak je het nog troebeler door je volgende reactie :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik sluit mij zeker niet aan bij die De Moor.
...
Citaat:
De kraan van ontslagnemende De Moor stond wreed ver open.
Neen... net niet... De Moor weigert de opvang toe te kennen die rechters aan asielzoekers willen verlenen. Zij vertikt het, ondanks vonnissen. Zij zet de kraan dus niet open, maar draait die flink toe door duizenden alleenstaande mannelijke asielzoekers géén onderdak te geven.

Dat zou je toch als muziek moeten in de oren klinken ?

Citaat:
Zoals de tekst blokletterde is het asielbeleid niet haalbaar in 'ons' land.

Uit de tekst:

Gooit zij het nu over een andere boeg want zij was toch voor het merkeliaanse 'wir schaffen das?'
Neen, in tegendeel... Géén wir schaffen das, maar wel een keiharde weigering door De Moor. Je fantaseert dat er zelf bij dat zij voor een wir schaffen das politiek zou staan. De Moor is even restrictief als haar voorganger Francken dat was.

Citaat:
Zelfs in bepaalde landen klinkt het tegenwoordig anders:

'Wir schaffes es nicht mer, raus!'

De personen die al in een ander land erkenning kregen en toch nog in bepaalde andere landen asiel proberen te krijgen dat is niets anders dan geldgewin.

De gevangenissen zitten over bevolkt.

Om dat op te vangen is men best dat men een andere koers gaat 'varen'

Iemand van Belgische origine loopt om de één of andere reden een veroordeling op en men verwijst hem/haar naar de cel.

Cellen met mensen van een totaal andere origine leegmaken (straf in eigen land uitzitten en geen ticket om terug te komen) en de Belgische mensen die een veroordeling opliepen daar in de strafhoek zetten.

Te ver gezocht?¿

Het blijft anders...
Dit gaat totaal voorbij aan de vraagstelling en vergt dus geen reactie.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 5 maart 2025 om 11:49.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2025, 13:17   #44
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ter herhaling: geen énkel staatsbestel is perfect.
Het EU-parlement is nogal democratisch: er is geen regering & geen oppositie.
Elke EU-parlementair stemt zoals hij zelf (?) wil.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2025, 21:53   #45
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dan is het zeker goed dat je niet gaat stemmen.

Zie je, iedereen tevreden.
Ha Behalve dan Sammy Mahdi lol.

Moest de CD&V nog echt opkomen voor de normen en waarden van onze Schepper, het zou anders zijn.
Maar abortus en christendom is als varkensvlees en islam.
Oud 6 maart 2025, 09:23   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gebrekkige democratie: democratie is een systeem dat onoplosbare conflicten vreedzaam laat voortbestaan.

Oud 6 maart 2025, 11:37   #47
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Is België een democratie? Zonder de minste aarzeling zeg ik ja.
Is die Belgische democratie de onbekritiseerbare volmaaktheid? Natuurlijk niet.
Maar dat kun je van sommige andere Europese landen ook wel zeggen.
Er zijn in dit land “pijnpunten en gevoeligheden” die reeds zéér lang bestaan. De hoofdoorzaak is de ligging van dit kleine land: op de Germaans/Latijnse grens. In het Germaans gedeelte ligt er een enclave die de hoofdstad is maar die nog steeds wat worstelt met zichzelf: theoretisch tweetalig maar praktisch laat die tweetaligheid zeer veel te wensen over. Ik woon er nu reeds vijf maanden. Maar wel in een gedeelte waar ruim een halve eeuw geleden een Brusselse politieke partij de Vlamingen in de gordijnen jaagde met “Ixelles oasis francophone”. Bij de procedure die mijn vrouw en ikzelf moesten doorlopen om te voldoen aan de wettelijke vereisten voor het bekomen van onze “citoyennité” verliep weliswaar alles wel in het Nederlands (een Brit zou zeggen “well, sort off…”). Maar statistisch vertegenwoordigen de Nederlandstaligen hier nauwelijks zes procent. Als Nederlandstalige ben je hier virtueel wel verplicht regelmatig je kennis van “la langue de Molière” boven te spitten.
Maar dat alles neemt niet weg dat dit land in zijn geheel wel degelijk een democratie is. Maar wel vatbaar voor verbetering op bepaalde vlakken.
Oud 6 maart 2025, 13:00   #48
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er zijn in dit land “pijnpunten en gevoeligheden” die reeds zéér lang bestaan. De hoofdoorzaak is de ligging van dit kleine land: op de Germaans/Latijnse grens. In het Germaans gedeelte ligt er een enclave die de hoofdstad is maar die nog steeds wat worstelt met zichzelf: theoretisch tweetalig maar praktisch laat die tweetaligheid zeer veel te wensen over. Ik woon er nu reeds vijf maanden. Maar wel in een gedeelte waar ruim een halve eeuw geleden een Brusselse politieke partij de Vlamingen in de gordijnen jaagde met “Ixelles oasis francophone”. Bij de procedure die mijn vrouw en ikzelf moesten doorlopen om te voldoen aan de wettelijke vereisten voor het bekomen van onze “citoyennité” verliep weliswaar alles wel in het Nederlands (een Brit zou zeggen “well, sort off…”). Maar statistisch vertegenwoordigen de Nederlandstaligen hier nauwelijks zes procent. Als Nederlandstalige ben je hier virtueel wel verplicht regelmatig je kennis van “la langue de Molière” boven te spitten.
Maar dat alles neemt niet weg dat dit land in zijn geheel wel degelijk een democratie is. Maar wel vatbaar voor verbetering op bepaalde vlakken.
Allez, gefeliciteerd met je promotie tot echte Belgenlander. Nooit te oud om je te vervolmaken hè, Kjoe!

Non peut-être!
Oud 6 maart 2025, 16:47   #49
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van het rustige West-Vlaanderen naar het onrustige Ixelles, dat moet nogal wat zijn !!!
Oud 6 maart 2025, 16:51   #50
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ter herhaling: geen énkel politiek systeem is perfect.
De democratie is wel het minst slechte. Democratie is een werk in uitvoering dat nooit volledig af zal zijn.

Oud 6 maart 2025, 16:51   #51
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ter herhaling: geen énkel politiek systeem is perfect.
De democratie is wel het minst slechte. Democratie is een werk in uitvoering dat nooit volledig af zal zijn.

Oud 6 maart 2025, 17:18   #52
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Van het rustige West-Vlaanderen naar het onrustige Ixelles, dat moet nogal wat zijn !!!
Ik ben wel in West-Vlaanderen geboren en opgegroeid. Maar sedert 1961 woonde ik in Oost-Vlaanderen (De Denderregio) en nu in 1050 Elsene. In de wijk waar ik nu woon (Boondaal) is het (tot op heden) helemaal niet onrustig. Het is hier in de Italiëlaan erg kalm en nauwelijks verkeer. “Commerce” is er hier op zowat 150/200 meter vandaan op de “Oude Linde” square. Daar is er een Delhaize en een Carrefour en ook een paar restaurantjes. Op die square is er ook één maal per week een markt. That’s it.
Oud 6 maart 2025, 23:31   #53
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben wel in West-Vlaanderen geboren en opgegroeid. Maar sedert 1961 woonde ik in Oost-Vlaanderen (De Denderregio) en nu in 1050 Elsene. In de wijk waar ik nu woon (Boondaal) is het (tot op heden) helemaal niet onrustig. Het is hier in de Italiëlaan erg kalm en nauwelijks verkeer. “Commerce” is er hier op zowat 150/200 meter vandaan op de “Oude Linde” square. Daar is er een Delhaize en een Carrefour en ook een paar restaurantjes. Op die square is er ook één maal per week een markt. That’s it.
En het Terkamerenbos vlakbij. Heerlijke buurt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2025, 13:57   #54
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Des te beter !
Veel chance !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be