Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2025, 16:32   #1061
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De schade is al onherroepelijk aangericht. Vandaag nog dreigt hij de Europese wijnen met 200% te belasten omdat de EU reageert op zijn vorige
beslissingen door de Bourbon 50% te belasten.

Dit wordt ook moordend voor onze economie. Bedrijven zetten investeringen en aanwervingen on hold. Faillissementen dreigen. Het is een lose lose situatie voor alle partijen.
Ik denk dat hij vier jaar zijn kas heeft zitten opfretten en nu is losgebarsten als een wilde stier. Hij wil alles en iedereen pakken die niet met hem akkoord gaan. Hij beschouwd alles als een deal die hij moet winnen zo niet maakt hij het speelgoed kapot.
Hij reageert niet met onderhandelingen maar door met de vuist op tafel te slaan
In feite reageert als een rotverwende tiener die zijn zin niet krijgt.
Oud 13 maart 2025, 16:34   #1062
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als dit zo vier jaar moet doorgaan dan verwacht ik toch wel een aanzwellende golf van verzet in Amerika zelf. Met zijn tarievenoorlog is Trump teruggekeerd naar een periode waarin een gelijkaardige maatregel een enorme economische slump veroorzaakte, namelijk de grote crisis uit begin jaren dertig van vorige eeuw. Toen nam president Hoover ook zijn toevlucht tot dat soort beleidsmaatregelen.
Biden is ermee fors begonnen halfweg 2024 toen noemde de regering Biden dat "zorgvuldig gerichte maatregelen", de oude tarieven van Trump werden zelfs verdubbeld....

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05...auto-s-halfge/

di 14 mei 2024

De regering-Biden verhoogt de importtarieven op producten uit een aantal industriële sectoren die als strategisch worden beschouwd. Concreet gaat het vaak om producten die tijdens de coronacrisis moeilijk te verkrijgen waren, zoals medische producten, computerchips en groene energie.

Voor de meeste producten worden de importheffingen verdubbeld of voor het eerst ingevoerd. Maar het importtarief op elektrische wagens uit China stijgt meteen fors: van 25 procent naar 100 procent. De wijzigingen worden gefaseerd ingevoerd tussen 2024 en 2026.

De nieuwe maatregelen van Biden zijn tot nu toe de grootste uitbreiding van de 'China-tarieven', die voor het eerst werden opgelegd door zijn voorganger Donald Trump. Het toont aan dat het agressieve beleid rond de handel met Peking populair blijft bij Amerikaanse kiezers.

Toch danst Biden op een slappe koord. Extra heffingen dreigen de prijzen te verhogen voor de consumenten, die al kreunen onder de inflatie. De regering zegt echter dat de maatregelen “zorgvuldig gericht” zijn en dat het onwaarschijnlijk is dat er een financiële impact is voor de Amerikaanse burgers.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2025 om 16:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2025, 19:55   #1063
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat erom in te zien wat er feitelijk omgaat in het hoofd van een sujet zoals de Zuid-Afrikaan Elon Musk. Die kerel is behept met een fascistische hubris.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 13 maart 2025 om 19:56.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2025, 20:07   #1064
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De schade is al onherroepelijk aangericht. Vandaag nog dreigt hij de Europese wijnen met 200% te belasten omdat de EU reageert op zijn vorige
beslissingen door de Bourbon 50% te belasten.

Dit wordt ook moordend voor onze economie. Bedrijven zetten investeringen en aanwervingen on hold. Faillissementen dreigen. Het is een lose lose situatie voor alle partijen.
Ik denk dat hij vier jaar zijn kas heeft zitten opfretten en nu is losgebarsten als een wilde stier. Hij wil alles en iedereen pakken die niet met hem akkoord gaan. Hij beschouwd alles als een deal die hij moet winnen zo niet maakt hij het speelgoed kapot.
Hij reageert niet met onderhandelingen maar door met de vuist op tafel te slaan
Ik merk dat de grote groep forumleden die maandenlang heel, heeeeeel enthousiast zaten te cheeren in aanloop naar de verkiezingen, en zich verkneukelden dat Orange idiot al die 'woke' shit ging versmoren, en miljoenen illegalen zou deporteren met een vingerknip, en de economie ging redden, miljoenen jobs terughalen, de andere staten ervoor laten betalen enz enz nu beginnen te beseffen dat ze 'bij den bok zijn gezet'. Je hoort ze nauwelijks nog... Sommigen beginnen zelfs al mee te zagen tegen Trump, voor wie ze zes maanden geleden nog zaten te cheeren...

Er zit een losgeslagen idioot in het witte huis.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2025, 20:27   #1065
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Biden is ermee fors begonnen halfweg 2024 toen noemde de regering Biden dat "zorgvuldig gerichte maatregelen", de oude tarieven van Trump werden zelfs verdubbeld....
Invoertarieven voor Chinese auto’s zijn dan ook economisch terecht en verantwoord gezien de massale subsidiering door de Chinese overheid.

De tarieven die Trump invoert zijn compleet irrationeel. De economische ‘redenen’ die Trump aanhaalt zijn compleet van de pot gerukt. En als die onderuit gehaald worden komt hij af met zijn fentanyl onzin.
Oud 13 maart 2025, 21:08   #1066
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Invoertarieven voor Chinese auto’s zijn dan ook economisch terecht en verantwoord gezien de massale subsidiering door de Chinese overheid.
Dat was niet enkel voor Chinese auto's.
Citaat:
https://www.npr.org/2024/08/28/nx-s1...and-their-jobs

Biden’s new tariffs on China range from 100% tariffs on electric vehicles to 50% on solar cells and 25% on aluminum and steel products and respirators and face masks. Other hikes will go into effect in 2025 and 2026.

What have tariffs meant for the U.S. economy

Patnaik said the impact of tariffs is mixed and depends on the industry.

“When we look at the at the record of the Trump administration and the Biden administration in terms of tariffs, what we have seen so far is that the latest studies show that there is a net loss in jobs, at least of 140,000 to 275,000 jobs across industries and an increase in prices and additional costs that American consumers have to pay,” Patnaik said.

He added that this could continue with the tariffs that President Biden is considering in that the higher cost of these tariffs could be passed on to U.S. consumers.
Biden heeft een handelsoorlog met China gestart, met jobverliezen als gevolg. Hier een gedetailleerd overzicht, enkel China: https://www.whitecase.com/insight-al...-imports-china

Bovendien heeft Biden extra 10% invoertaks ingevoerd tegen talrijke andere landen dan China: https://taxpolicycenter.org/tax-mode...fs-august-2024

Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2025 om 21:21.
Oud 13 maart 2025, 21:12   #1067
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik merk dat de grote groep forumleden die maandenlang heel, heeeeeel enthousiast zaten te cheeren in aanloop naar de verkiezingen, en zich verkneukelden dat Orange idiot al die 'woke' shit ging versmoren, en miljoenen illegalen zou deporteren met een vingerknip, en de economie ging redden, miljoenen jobs terughalen, de andere staten ervoor laten betalen enz enz nu beginnen te beseffen dat ze 'bij den bok zijn gezet'. Je hoort ze nauwelijks nog... Sommigen beginnen zelfs al mee te zagen tegen Trump, voor wie ze zes maanden geleden nog zaten te cheeren...

Dat is de harde realiteit. De Amerikanen (vooral die uit het "Jezus-land" gedeelte) hebben die idioot daar in het Witte Huis gezet en zij (en indirect ook wij) zullen het moeten uitzweten.
Oud 14 maart 2025, 20:06   #1068
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Ah, Musk is geen Nazi aanhanger…

https://www.forbes.com/sites/antonio...i-controversy/
Citaat:
Musk, who has over 219 million followers on X, formerly known as Twitter, retweeted a post saying Soviet revolutionary Joseph Stalin, former Chinese Communist Party chairman Mao Zedong and Hitler—whose regime under his direction orchestrated the Holocaust—did not murder millions of people, “Their public sector workers did.”
https://x.com/elonmusk/status/1900072979134083150
Oud 14 maart 2025, 21:17   #1069
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is de harde realiteit. De Amerikanen (vooral die uit het "Jezus-land" gedeelte) hebben die idioot daar in het Witte Huis gezet en zij (en indirect ook wij) zullen het moeten uitzweten.
Die niets tegen uitzweten hebben - en vertrouwen hadden - zijn vooral de Teslanaires.

Dus die rijk geworden zijn met Tesla-aandelen, schandalig niet?

Laatst gewijzigd door Micele : 14 maart 2025 om 21:18.
Oud 16 maart 2025, 09:54   #1070
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Indicaties zijn sterker aan het worden,toch vooral in de VS,(maar ondertussen ook in Duitsland en Frankrijk),dat het zich aligneren met een "rechtse" regering in de VS serieus tegen de haren in gaat van mensen die een tesla kopen of zouden willen kopen.....

Mensen die misschien eerder "centrumlinks",of in ieder geval overheidsafhankelijk zouden kunnen genoemd worden...
Het andere deel van het politieke spectrum is niet echt EV-minded.....dat IS geen markt voor Tesla,gelijk wat Elon doet.

Simpeler gezegd,de Tesla verkoop lijdt onder het gedrag van de baas.De omschakeling naar de vernieuwde Y-modellen is overal gedaan ,het ganse afvlakkende gedrag van de automarkt is bekend,de stijging van het EV-aandeel daarin is bekend,en technisch gezien zijn Tesla's van het beste wat er EV-matig te verkrijgen is...

De slabakkende verkoop van Tesla's ,in een markt waar niet alleen BYD blijft stijgen maar zelfs enkele "old schoolers" die ook eens electrisch gegaan zijn,wordt regelrecht toegeschreven aan zekere "niet-markt-gerelateerde" omstandigheden....

Laatst gewijzigd door kelt : 16 maart 2025 om 09:57.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2025, 10:21   #1071
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Die niets tegen uitzweten hebben - en vertrouwen hadden - zijn vooral de Teslanaires.

Dus die rijk geworden zijn met Tesla-aandelen, schandalig niet?
Ik heb nooit in Tesla belegd en zal het ook nooit doen. Maar dat heeft niet belet dat ik, via beleggingen (met een lange termijnvisie) in aandelen, ik in mijn leven voor mijzelf en voor mijn zoon zaken heb kunnen permitteren die ik met mijn normale wedde niet zou gekund hebben.
Oud 16 maart 2025, 12:46   #1072
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Kijk, ik wist dat het een losgelagen idioot was, en dat was een van de redenen waarom ik hem in het Witte Huis wilde. Hij zou de USA ferm schade bezorgen. En ja, het is positief dat die woke shit nu in de shit zit.

Trouwens, het is de woke shit, en de covid gekte die de verkiezingen aan de andere kant de das hebben omgedaan, he. Dus dat die beerput uitgekuist wordt is een goeie zaak.

Waar het lastiger is, is dat Trump nu weet hoe de Amerikaanse macht zolang ze nog meegaat, te gebruiken om ook ons zeer te doen. Dat valt niet echt te rijmen met losgeslagen idioot, maar wel met gevaarlijke zot. Daar heb ik mij in hem vergist. Ik wilde een losgeslagen idioot, en ik kreeg een gevaarlijke zot.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2025, 12:50   #1073
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Oei dadee, pas op, je gaat de hypocrieten die 5 jaar geleden nog om hun vrijheid schreeuwden omdat ze een mondkapje moesten dragen en het fascistisch noemden dat ze niet op café mochten, en vandaag bloedgeil worden van autoritaire dictatortjes zoals Trump, Musk en Poetin - criminelen die de macht grepen - die leterlijk hun vrijheid afnemen en erop pissen en kakken op hun enorm lange tenen trappen.
Het is eerder andersom. Trump die destijds terecht zegde dat men met die covid gekte niet moest meedoen, en vrijheid boven alles stelde, is veranderd, en is nu een dictator aan het worden. Er zijn veel zulke historische figuren. Denk aan Napoleon, held van de Franse revolutie, die zichzelf keizer kroonde...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2025, 13:23   #1074
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Welkom terug, Patrick

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2025, 13:58   #1075
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Elon is inderdaad de kans aan het missen om een VOORBEELD te zijn,ook voor ons in Europa,hoe je dat doet,een bullshit-administratie en consultancy-apparaat,een ganse koterie van non-overheids maar feitelijk para-overheidsorganisaties die als een parasiet overal op liggen en zuigen elimineren....De DOGE website liegt niet voor zoevr ik kan nagaan.Het is tenenkrullend welke ZEVERUITGAVES er al ontdekt zijn,en nu gelukkig opgedoekt...

En hij is nog niet eens in de Strijdkrachten geraakt....Wat ze DAAR allemaal gaan vinden....

Hij koos er helaas voor om overal terzelfdertijd luchtspiegelingen na te jagen en met ongeveer iedereen terzelfdertijd ruzie te hebben....Neen,buitenlanders gaan in het buitenland NIEt doen wat Donald en Elon willen.De les komt nu al hard binnen.
En ook hun geliefde "beurs" en "economie" (bemerk hoe ik deze dingen apart vermeld)lijken niet mee te werken....

Drugs doen iets met een mens...

Laatst gewijzigd door kelt : 16 maart 2025 om 14:01.
Oud 16 maart 2025, 17:08   #1076
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Elon is inderdaad de kans aan het missen om een VOORBEELD te zijn,ook voor ons in Europa,hoe je dat doet,een bullshit-administratie en consultancy-apparaat,een ganse koterie van non-overheids maar feitelijk para-overheidsorganisaties die als een parasiet overal op liggen en zuigen elimineren....De DOGE website liegt niet voor zoevr ik kan nagaan.Het is tenenkrullend welke ZEVERUITGAVES er al ontdekt zijn,en nu gelukkig opgedoekt...
Misschien moet je een andere bronnen aanboren dan de Musk-en Trump-vererende.

Wat doge post heeft dezelfde waarde als 'Elon said...'. En dan gaan ze het nog minder transparant maken.
Oud 16 maart 2025, 18:53   #1077
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Misschien moet je een andere bronnen aanboren dan de Musk-en Trump-vererende.

Wat doge post heeft dezelfde waarde als 'Elon said...'. En dan gaan ze het nog minder transparant maken.
Helaas dan dat de DOGE website een officieel Overheidsorgaan van een officiele Federale Overheidsdienst is en dat alles wat daar op komt (zoals de medegedeelde cijfers en de beslissingen) verdomd officieel zijn.....

https://doge.gov/

Als er IETS is dat het "Trump" gouvernement zal ophouden ondanks al de zottigheden is het DAT wel..In droge cijfers kan gelezen worden welke onnozelheden en overbodigheden Joe Sixpack,die al jaren in groeiende economische problemen zit,allemaal moest bekostigen....

Op dit moment zit men al aan over de 700 dollar bespaard per belastingsbetaler....en het getal stijgt dus iedere week.....

700 dollar per Amerikaanse belastingsbetaler waarvan eigenlijk niet duidelijk was waarom dat uitgegeven werd....

Dat is al de ordegrootte van een maand huur ,of een afbetaling,gevonden binnen de 2 maanden......

Laatst gewijzigd door kelt : 16 maart 2025 om 19:01.
Oud 16 maart 2025, 19:00   #1078
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helaas dan dat de DOGE website een officieel Overheidsorgaan van een officiele Federale Overheidsdienst is en dat alles wat daar op komt (zoals de medegedeelde cijfers en de beslissingen) verdomd officieel zijn.....

Als er IETS is dat het "Trump" gouvernement zal ophouden ondanks al de zottigheden is het DAT wel..In droge cijfers kan gelezen worden welke onnozelheden en overbodigheden Joe Sixpack,die al jaren in groeiende economische problemen zit,allemaal moest bekostigen....

Op dit moment zit men al aan over de 700 dollar bespaard per belastingsbetaler....en het getal stijgt dus iedere week.....

700 dollar per Amerikaanse belastingsbetaler waarvan eigenlijk niet duidelijk was waarom dat uitgegeven werd....

Dat is al een maand huur gevonden binnen de 2 maanden.....
Geld dat door belastingen gestolen werd, dan uitgedeeld werd aan geprivilegieerden, en zo terug "in de economie" terecht kwam, is wel degelijk een gedeelte van die economie.

Het is dus erg logisch, dat als die geprivilegieerden dat geld niet meer krijgen, dat die belastingen ook niet meer gestolen moeten worden, maar dat dat gedeelte van de economie ook wegvalt.

Ze gaan dat vertalen als slechte cijfers voor trump.
Oud 16 maart 2025, 19:06   #1079
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Geld dat door belastingen gestolen werd, dan uitgedeeld werd aan geprivilegieerden, en zo terug "in de economie" terecht kwam, is wel degelijk een gedeelte van die economie.

Het is dus erg logisch, dat als die geprivilegieerden dat geld niet meer krijgen, dat die belastingen ook niet meer gestolen moeten worden, maar dat dat gedeelte van de economie ook wegvalt.

Ze gaan dat vertalen als slechte cijfers voor trump.
Net als bij ons heeft de Amerikaanse economie al jaren migranten nodig.
Niet omdat er mensen te kort zijn in de "autochtone bevolking" (*kuch kuch*)
Maar omdat g*dverd*mme IEMAND nog het ECHTE werk moet doen,landbouwprodukten oogsten,bouwwerken,dingen uitkuisen,zelfs voor kinderen zorgen....omdat de "locals" in steeds grotere mate bezig zijn met van die al dan niet gesubsidieerde onzinjobkes.....

En ja,niet weinig daarvan wordt gesubsidieerd in een "cirkel van de hel".....
DOGE is nog maar begonnen dat te BREKEN...vandaar zeker een deel van de weerzin en tegenstand in bep)aalde (afhankelijke) kwartieren...

Stel je voor zeg,met je Doctoraat in "Environmental consequences of the Patriarchy on African Women in sub-Sahara" ,met 15000 dollar studieschulden,zul je toch moeten in een visconservenfabriek gaan werken om aan je boterham (en je vissen) te geraken in plaats van iedereens tijd en geld te verdoen in een airco bureautje.....

Laatst gewijzigd door kelt : 16 maart 2025 om 19:08.
Oud 16 maart 2025, 20:43   #1080
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is al de ordegrootte van een maand huur ,of een afbetaling,gevonden binnen de 2 maanden......
In de 'the land of the free' betaal je aan huur gemakkelijk het dubbele. En zelfs dan zit je nog in de goedkopere segmenten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be